מיס פיקס

פועלת למען הקהילה

שירה

צלניק

ההגשות וההצבעות לסבב 2023 הסתיימו

שיתוף הפרופיל:

2023

מעגלי ילדות - קהילה רב תרבותית עוטפת גן

תחום: חיזוק הפריפריה, חינוך, מוביליות חברתית, סביבה, קידום דור העתיד, תעסוקה
כותרת הפעילות :

יצירת קהילה סביב גן רב תרבותי לגילאי לידה עד שלוש - קהילת אשר מורכבת ממטפלות-מחנכות אקטיביסטיות והורים פעילים.

מחנכות - אמהות - ילדות - קהילה המייצרת מנהיגות נשית שמשנה מציאות. יצירת קהילת מחנכות בגיל הרך המפגישה נשים ערביות ויהודיות, עולות וותיקות, דתיות וחילוניות שהמשותף להן הוא הבחירה לעבוד בגיל הרך. לנשים אלו אין השכלה גבוהה והן עוברות תהליכי הכשרה ולמידה ברמה הגבוהה ביותר ורוכשות כלים להיות מחנכות אמפטיות, קשובות ומקצועיות לילדים בגיל הרך. לצד זאת הן עוברות סדנאות הכשרה, ימי למידה ומפגשים חברתיים מגבשים ומעצימים שמסייעים לחיבור בין חברות הצוות ולהעצמה והתפתחות אישית של כל אחת מהשותפות בצוות החינוכי.
בנוסף, יצירת קהילה פעילה של ציבור ההורים, המפגישה גם היא בין דתיים לחילונים ובין עולים לוותיקים.
מפגש קהילתי של הורים, ילדים וצוות חינוכי המחבר תרבויות שונות ויוצר חיבורים וקשר בין אנשים שונים. המפגש הקהילתי מתקיים כל שבוע בשישי בצהריים בקבלות שבת קהילתיות, בהקמת גינה קהילתית בחצר הגן, במפגשים ואירועים אחר צהריים, בשעת סיפור אחר הצהריים המסופרת בשפות שונות על ידי ההורים, הצוות החינוכי ומתנדבים מהקהילה.

איזור פעילות: ארצי
המיזם פועל בשכונה הצפונית בנוף הגליל. שכונת שיקום שכונות וותיקה הסובלות ממצוקה כלכלית. בשכונה זו מתגוררות זו לצד זו: משפחות עולים מרוסיה ואוקראינה, מהודו מקהילת בני המנשה, אוכלוסיה ערבית, גרעינים תורניים וקיבוץ המחנכים משעול של תנועת המחנות העולים. (בו אני שירה, יוזמת המיזם חברה).
האימפקט החברתי של המיזם

ראשית, המיזם משפיע על 30 ילדים המתחנכים בגן. הגיל הרך הוא גיל קריטי להתפתחות הילד. השקעה בו מהווה מפתח למוביליות חברתית. הילדים זוכים לעבוד בגינה, לצאת לטייל ולקשר בריא ומיטיב עם הצוות החינוכי, עם קבוצת בני גילם בגן ועם המשפחות של הילדים האחרים.

שנית, קהילת המחנכות - נשים מרקעים שונים שהגיעו חלקן ללא השכלה גבוהה או ניסיון בתחום. המחנכות לומדות ומקבלות כלים חינוכיים, רוכשות מקצוע, מפתחות תחושת מסוגלות וחוות הצלחות רבות במקום העבודה.

שלישית, הקהילה שנוצרת בין הורי הילדים מאפשרת מפגש בין אוכלוסיות ותרבויות שונות וייחודיות שלא נפגשות בדרך אחרת - עולים וילידי הארץ, דתיים וחילוניים, ערבים ויהודים, קהילה שכזאת, אשר בכוחה להמשיך להתקיים במשך שנים רבות, עשויה לייצר שינוי אמתי בחברה בנוף הגליל ובישראל ולהוות דוגמה והשראה לחברה סולידאריות, סובלנית, כזו בה לכל אדם יש מקום. קהילה כזו תחזק את מרקם החיים הקהילתי והחיבור בין אוכלוסיות שונות בשכונה ובעיר ותהווה מודל לקהילה ישראלית משותפת.

החזון ומדדי ההצלחה

לכל אחת יש את הזכות לצמוח, להתפתח ולמצות את כישוריה. ההצלחה לכך היא קהילת מחנכות בגיל הרך (כעשרים נשות צוות) שרכשו השכלה בתחום, התפתחו במקצוע ונהנות כל יום מעבודתן. הן משמשות מודל לקהילות מחנכות נוספות בארץ ובעולם.
לכל ילד ללא קשר למקום בו הוא נולד ולמצב הכלכלי של הוריו יש את הזכות לקבל חינוך איכותי החל מהגיל הרך. לאפשר זאת על ידי סבסוד ילדים ומשפחות שאין ביכולתם לממן את שכר הלימוד בגן ואת ההשתתפות בפעילויות הקהילתית.
שינוי צומח יחד - רק על ידי חיבור בין אנשים מרקעים שונים: דתיים, חילונים, ערבים, יהודים, עולים, וותיקים הפועלים יחד למען מטרות משותפות ומקיימים יחד קהילה משותפת יצמח שינוי רחב בחברה הישראלית.

יעדים מספריים

1000 נשות צוות שעוברות תהליך אישי ומקצועי משמעותי ונשארות בתפקיד כמחנכות בגיל הרך יותר מ 5 שנים.
קהילת הורים פעילה ומגוונת של 50-200 הורים מרקעים מגוונים.

היתכנות כלכלית

כן, תמיכה נוספת מפרויקט שיקום שכונות, מרשות הקליטה ומקרנות ותקציבים רשותיים - מרכז צעירים, מנהל חינוך, מתנ״ס.

השפעה מגדרית

נשות הצוות הן נשים שהגיעו ממקומות שונים - חצי מהן עולות מאתיופיה, רוסיה הודו, ללא השכלה גבוהה ובזכות יצירת קהילת המחנכות, הן רוכשות מקצוע, מתפתחות ומקבלות כלים לעבודה עם ילדים בגיל הרך, לעבודת צוות ולהעצמה אישית.

השפעה על נשים בפריפריה חברתית או בפריפריה גאוגרפית

מרכז המיזם בנוף הגליל עיר פרפריאלית גיאוגרפית וחברתית, אך הוא צפוי להתרחב למקומות נוספים.

האם המיזם משפיע על דור העתיד - ילדות ונערות?

המיזם משפיע על דור העתיד - התינוקות והילדים של היום הם דור המחר. גיל לידה עד שלוש הוא שלב קריטי בהתפתחות.

המיזם פועל לקידום דיוון ומשקף את המגוון העשיר של החברה הישראלית?

המיזם מפגיש ערבים ויהודים, דתיים וחילוניים, עולים וותיקים ויוצר קהילה משותפת. דבר ייחודי ומעורר גאווה בימים אלו בהם החברה הישראלית כל כך שסועה ומקוטבת.

סיפור אישי

לפני 6 שנים כשנכנסתי לתפקיד ניהול המעון חלמתי ליצור הכשרה ולמידה משמעותית לנשות הצוות שלי, בדגש על צוות שהגיע לתחום ללא השכלה רלוונטית. לא דמיינתי שאצליח להיות שותפה בקידום הכשרת מחנכות לגיל הרך ואשפיע על שינוי מדיניות בתחום, אך נוכחתי לגלות בשטח זעקה וצורך בשינוי תשתיות הגיל הרך בישראל. הצטרפתי לפורום מנהלות שעבר קורס לשינוי מדיניות הגיל הרך במכללת אורנים. במסגרתו תרמתי לקידום קורסי הכשרות והבאתי לנוף הגליל העיר בה אני עובדת ומתגוררת הכשרה למחנכות בגיל הרך. הצוות שלי יחד עם צוותים נוספים שרתמתי למהלך בעיר השתתף בקורס.
היום לאחר שנה של למידה משמעותית אני יכולה לומר שהקורס העניק לנשות צוות שחלקן לא למדו מאז התיכון, כלים וידע רב לעבודה עם ילדים ופעוטות בגיל הרך. הן מובילות בצורה מקצועית יותר יום פעילות, יוצרות שיח חינוכי עם הילדים ויוזמות פעילויות מגוונות ויצירתיות. השינוי המשמעותי ביותר שהקורס יצר הוא פיתוח תחושת המסוגלות אצל כל אחת מהן והרצון להמשיך ללמוד ולהתפתח בתחום.

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן