מיס פיקס

פועלת למען הקהילה

ספיר

אלקובי

ההגשות וההצבעות לסבב 2023 הסתיימו

שיתוף הפרופיל:

2023

בועטות

תחום: בריאות, גיוון, חיזוק הפריפריה, חינוך, מוביליות חברתית, צמצום פערים חברתיים, קידום דור העתיד, שוויון מגדרי
כותרת הפעילות :

שימוש בספורט ככלי לקידום שוויון מגדרי ע"י פיתוח אישי וקבוצתי, העצמה נשית ופיתוח כישורי חיים לילדות ונערות בפריפריה החברתית והגאוגרפית של ישראל, במטרה לייצר חברה עתידית שוויונית יותר.

תכנית בועטות (אותה מנהלת ספיר אלקובי - אשר מגישה את הבקשה) פועלת במסגרת עמותת שער שוויון.
מטרת התכנית הינה צמצום פערים מגדריים ע"י הקמת קבוצות כדורגל לבנות, בגילאי 9-15, המשלבות אימוני כדורגל וטורנירים אזוריים, עם פעילויות חינוכיות המתמקדות בהעצמה נשית, פיתוח כישורי חיים, יכולות מנהיגות, חיזוק ביטחון עצמי ומיצוי הפוטנציאל האישי. צמצום הפער המגדרי בהזדמנויות להשתתפות בפעילויות ספורט איכותיות בגילאיים האלו יביא לצמצום פערים בפיתוח יכולות אישיות וקבוצתיות, אשר יאפשר ליותר נשים בדור העתיד להתפתח לעיסוק בתחומים שונים, להגיע לעמדות בכירות ולתפקידי מנהיגות בחברה הישראלית. במסגרת התכנית פועלות בשנת תשפ״ג 112 קבוצות (למעלה מ 1,500 ידלות/נערות) בבתי ספר, לאחר שעות הלימודים, במטרה לייצר מסגרת נוחה ואטרקטיבית (לא תחרותית) המאפשרת למשוך ילדות נוספות לעולם הספורט בכלל והכדורגל בפרט.
אחת לחודש וחצי מתקיימים טורנירים מחוזיים חגיגיים - אירועי שיא שם פוגשות המשתתפות ילדות מקהילות שכנות ומגוונות, ובהם ניתן דגש להתנהגות ספורטיבית, הוגנות וכבוד הדדי.
אנו פועלים בפריפריה החברתית והגאוגרפית, באוכלוסיות בהן קיים צורך משמעותי למסגרות מעצימות לילדות/נערות.

איזור פעילות: ארצי
האימפקט החברתי של המיזם

במסגרת התכנית פועלות קבוצות בשיתוף פעולה עם בתי ספר בכל רחבי הארץ. ייחודיות התכנית בגיוון החברתי: יהודיות וערביות, עולות חדשות וותיקות, דתיות וחילוניות וכו'. לתכנית השפעה משמעותית בשני מישורים:
1. השפעה על הקהילה - כידוע, הכדורגל בישראל נשלט על ידי גברים. אנו מציגים לקהילה את האפשרות שבנות ישחקו בקבוצה וייצגו את הקהילה בטורנירים המקומיים. אנו דואגים לחשיפה של פעילות הקבוצות בתוך הקהילה על מנת להשפיע ושנות את התפיסה של הקהילה לגבי השתתפות בנות בספורט בפרט ויכולתן להוביל ולהשתלב בכל עיסוק שירצו בעתיד בכלל.
2. השפעה על המשתתפות - הילדות/נערות זוכות לאפשרות לשחק ולהיות חלק מקבוצה ספורטיבית, ללא מאמץ מיוחד (מפני שהמגרש בבית הספר שניתן בדרך כלל לבנים, הופך לשלהן למספר שעות בכל שבוע) ובמסגרת אטרקטיבית המשלבת פעילויות חברתיות מהנות לצד אימוני הספורט. באופן הזה אנו מושכים לקבוצות ילדות/נערות שמעולם לא עסקו בספורט. הדגש הן באימונים והן במפגשים החברתיים הינו על הטמעה של כלים לפיתוח אישי, לפיתוח יכולות מנהיגות, לחיזוק תחושת המסוגלות ולהעצמה אישית וקבוצתית.
3. השפעה ארצית – אנו בתהליך להפוך את התכנית ממיזם שהתחיל עם 3 קבוצות לתכנית כלל ארצית עם מאות קבוצות (ואף להרחיב לתחומי ספורט נוספים) . מטרתנו הינה שכל ילדה בישראל תגדל עם אפשרות למסגרת ספורטיבית-חינוכית, קלילה ונעימה, כפי שקיים לבנים - שוויון הזדמנויות אשר יוביל לשוויון בפיתוח כלים וכישורי חיים, אשר יוביל לשוויון מגדרי עתידי בתחומים רבים.

החזון ומדדי ההצלחה

כשחקנית כדורגל ומי שעסקה בספורט כל חיי אני מאמינה בכוחו של הספורט ככלי לחינוך, פיתוח יכולות וכישורי חיים משמעותיים. 99% מהילדים/ות שמשחקים/ות כדורגל או ספורט קבוצתי אחר לא הופכים לשחקנים/ות מקצועיים/ות. אבל, הידע, הכלים והחוויות שהם צוברים/ות במהלך השנים שהם משחקים/ות מעצבים את אישיותם/ן ומעניקים להם/ן כלים משמעותיים להצלחה בצבא, באוניברסיטה ובחיים המקצועיים בעתיד. החזון שלי הינו שלכל ילדה תהיה הזדמנות שווה להיות חלק ממסגרת ספורטיבית-חינוכית איכותית. הזדמנות הן מבחינת מסגרת נגישה שמתאימה לצרכים של הילדות, והן מבחינת החברה, הסביבה וההורים שיאפשרו ויתמכו בחוויה, בדיוק כמו שתומכים בבנים. ההצלחה בתכנית בועטות נמדדת בשילוב של כמה שיותר ילדות בקבוצות של התכנית ובשינוי התפיסתי שאנו מייצרים בקרב הסביבה. אנו פועלות ונמשיך לפעול בכל מגוון הקהילות בישראל, מתוך אמונה שניתן לייצר שינוי בקהילות כבר באופן מיידי, וכמובן בדור העתיד כאשר כמה שיותר ילדות/נערות יקבלו את החוויה המעצימה של תכנית בועטות ויקחו את זה הלאה איתן לחיים , לקהילה ולחברה.

יעדים מספריים

היעדים המספריים לשנת תשפ"ד:
1. פתיחת לפחות 120 קבוצות עם למעלה מ 1800 משתתפות.
2. כל קבוצה תעבור לפחות 50 מפגשים (כדורגל או פעילות חברתית) ותשתתף בלפחות 4 טורנירים אזוריים (אירועי שיא).
ההצלחה נמדדת גם בעמידה במטרות האיכותיות שלנו - חיזוק תחושת המסוגלות והביטחון העצמי, פיתוח יכולות מנהיגות, חיבור בנות לעולם הספורט, וכו'. מטרות אלו נבדקות על ידי שאלונים למשתתפות בתחילת וסוף הפעילות ועל ידי משובים מבתי הספר אשר מלווים את הבנות ורואים את השינוי במהלך השנה.

מטרות ויעדים לשנים הבאות:
1. הגדלת כמות הקבוצות והמשתתפות בכל שנה.
2. הגדלת טווח הגילאים ל 6-18.
3. המשך הגדלת כמות היישובים בהם אנו פועלים וגיוון האוכלוסיות.

היתכנות כלכלית

למיזם יש בסיס כללי יציב בהיותו חלק מעמותת "שער שוויון" אשר הוקמה ב 2012 (לטובת הפעלת תכנית "שער שוויון") ופועלת מאז ועד היום.
המיזם החל לפני כ 5 שנים, עם 3 קבוצות במימון של תורמים פרטיים. במשך 5 שנות הפעילות גדלנו בכמות הקבוצות בכל שנה (למעט שנת הקורונה) כאשר בשנת תשפ״ג פעלו 112 קבוצות.
מימון הפעילות נעשה בשילוב של מדינה (משרד לפיתוח הנגב והגליל), רשויות מקומיות, בתי הספר, דמי השתתפות (נמוכים מאוד כדי לייצר אטקרקטיביות) ותרומות שהעמותה מגייסת.
המפתח של המודל הכלכלי הינו יצירת מימון מקומי (רשות מקומית, ביה"ס, דמי השתתפות ושותפים מקומיים) ובר קיימא. לכן אנו פועלים לחיבור חזק של הקבוצות עם הקהילה המקומית על מנת להבטיח את מקורות המימון המקומיים שיאפשרו הפעלה ברת קיימא.

השפעה מגדרית

המיזם מתמקד בהשפעה מגדרית ומטרתו לקדם שוויון מגדרי והעצמה נשית.
חוסר השוויון בעיסוק בספורט בגילאיים צעירים נובע הן ממחסור באפשרויות והן מהתפיסות החברתיות. אנו פועלים לשנות את שתי הנקודות הללו על ידי יצירת מסגרת ספורטיבית-חינוכית נעימה ואטרקטיבית לילדות (ללא התייחסות לתחרות או התקדמות מקצועית. תוך דגש על החוויה וההנאה שבספורט) וע"י חיבור לקהילה המקומית וייצוג הקהילה ע"י הקבוצות בטורנירים האזוריים.
בנוסף, עצם ההשתתפות בקבוצת כדורגל (וספורט באופן כללי) בגילאיים צעירים מביא לפיתוח יכולות יכולות קריטיות כגון: השקעה, עבודת צוות, מנהיגות, עמידה בלחץ, משמעת וכו'. אנו מאמינים ששילוב בנות בעולם הספורט יוביל לפיתוח יכולות אלו אשר יובילו לגידול בכמות הנשים אשר יגיעו לעמדות של הנהגה ותפקידים מובילים בחברה הישראלית.
לסיום, אנו מאמינים כי חלק מהאפליה הסמויה הקיימת בישראל קשורה במקרים רבים לחיבור בספורט. גברים רבים מתקדמים בעולם המקצועי בזכות החיבור המשותף לספורט. לכן, חיבור בנות בגיל צעיר לעולם הספורט והכדורגל יאפשר להן לפתח ידע וחיבור ובכך יוריד את הסיכוי לאפליה סמויה סביב חיבור גברי לעולם הספורט.

השפעה על נשים בפריפריה חברתית או בפריפריה גאוגרפית

עמותת שער שוויון פועלת בלמעלה מ 120 רשויות מקומיות תוך דגש על הפריפריה החברתית והגאוגרפית. במסגרת תכנית בועטות אנו מפעילים קבוצות במגוון רחב מאוד של אוכלוסיות: יהודיות-מוסלמיות-נוצריות-דרוזיות ובדואיות, חילוניות ודתיות, מבקשי מקלט, עולות חדשות, צבריות - אנו פועלים בכל הקהילות במדינת ישראל, תוך דגש להמשיך ולהרחיב את הפעילות דווקא לקהילות בהן נדרש חיזוק בחינוך לשוויון מגדרי. אנו רואים את ההשפעה המיידית של הפעילות על הקהילה בכלל ועל הנשים בקהילה בפרט.

פרסים/מענקים והכרה ציבורית

עמותת שער שוויון זכתה באות הנשיא להתנדבות לשנת 2023.
תכנית בועטות הינה תכנית אחת מתוך 6 תכניות הפועלות בעמותה.
תכנית בועטות לא זכתה בהכרה ציבורית בפני עצמה ואנו מאמינים שיש חשיבות גדולה לקבלת הכרה ציבורית שתגדיל את החשיפה לתכנית ותאפשר לנו להמשיך וללהגיע לקהילות נוספות ברחבי הארץ.

האם המיזם משפיע על דור העתיד - ילדות ונערות?

בהחלט. אנו פועלים בקרב ילדות/נערות בגילאיים 9-15 מתוך מטרה לקדם, לפתח ולחזק את דור העתיד של הנשים בישראל.
במקביל אנו פועלים לשינוי התפיסה המגדרית באוכלוסיות שונות וזאת ע״י מתן מסגרת לילדות/נערות המשלבת פעילות כדורגל - תחום שבישראל נשלט באופן דומיננטי מאוד על ידי גברים. הילדות/נערות זוכות להתאמן במהלך השבוע בפעילות כדורגל ולייצג את הקהילה בטורנירים המקומיים. אנו מספקים מדים מקצועיים לכל ילדה במטרה שיסתובבו בקהילה בגאווה ויספרו לכולם/ן שגם הן חלק מקבוצת כדורגל איכותית.

המיזם פועל לקידום דיוון ומשקף את המגוון העשיר של החברה הישראלית?

בהחלט. כפי שנכתב בתשובות לעיל אנו פועלים במגוון רחב של קהילות ובמטרה להמשיך ולהגיע לכלל הקהילות המגוונות של החברה הישראלית.
בכל קהילה אנו מעסיקים מאמן/ת וחונך/ת חברתית מהקהילה המקומית. את התכנים של הפעילות החברתית אנו מתאימים לקהילה המקומית (הן בשפה והן בהבטי התוכן). הפעילות החברתית מתבססת על שיתוף הפעולה עם בתי הספר ועל תכנים ייחודים שפותחו על ידי צוות מומחים במחלקת הפדגוגיה של העמותה. כמו כן, בטורנירים האזוריים נפגשות הילדות עם קבוצות מגוונות מהאזור. במפגשים אלו אנו מחזקים את ערכי קבלת האחר ואת החיבור בין הקהילות השונות באזור.

סיפור אישי

ילדה מבית ספר בנתניה משחקת בבועטות כבר שנה שנייה.
בעקבות ההשתתפות בתכנית היא השתפרה בלימודים בצורה דרמטית, יצרה לעצמה קבוצת חברות וחברים חדשה. מעבר לכך, לפני השתתפותה בתכנית היא לא הסכימה לעשות שום פעילות ספורטיביות וסבלה מבעיות בדימוי גוף. התהליך שעברה בבועטות גרם לחיזוק הביטחון העצמי, חיבור לגוף ווחיזוק הקבלה העצמית. במהלך השנתיים השתנתה שהתפיסה שלה מקצה לקצה לגביי ספורט - היא החלה להתמיד יותר ויותר באימונים ולהיות חלק משמעותי מהקבוצה לא רק עבורה אלא למען כל חברות הקבוצה. כיום היא עושה ספורט באופן קבוע, מתאמנת ברצינות, משתפרת גם מבחינה ספורטיבית אך בעיקר נמצאת במקום טוב יותר מבחינה חברתית.
מעבר לכך, ההורים שלה שלא תמכו בפעילות בשנה הראשונה (פחות התחברו לעובדה שהיא משחקת בקבוצת כדורגל), ראו את ההשפעה החיובית והשמחה שהפעילות הביאה, והחלו להתחבר באופן מלא - הגיעו לכל טורניר, תומכים בה ללכת לכל אימון ופעילות חברתית, והביעו תודה והערכה הן למאמנת והן לחונכת החברתית של הקבוצה. דוגמא לשינוי שהתכנית מייצרת בקרב ההורים בפרט והקהילה בכלל.

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן