מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

כרמן אלמקייס עמוס

הפעילות :

"עוקף ישראל" הנו מיזם שנועד לבנות כוח משותף ביישובי הפריפריה הדרומית שתושביה נפגעו מהמלחמה אך הם אינם נכללים במנהלת תקומה שנועדה לסייע בשיקום הפיזי והנפשי.

תיאור הפעילות (זה המקום להרחיב ולפרט)
"עוקף ישראל" החל לפעול מספר חודשים לאחר אוקטובר כאשר החלה להתבהר התמונה העגומה של פערים בהקלות ובזכויות שקיבלו תושבי יישובים כמו אשקלון (עיר הולדתי ובית הוריי), אופקים, נתיבות והכפרים הלא מוכרים בנגב. כאשר הוקמה מנהלת התקומה, יישובים אלו לא נכללו בתוכה. כפעילת שטח אני יודעת את כוחה של התאגדות משותפת ובניית כוח בשטח. לכן הדבר הראשון שעשינו זה לאגד יחד פעילות ופעילים מהיישובים הנ"ל שישבו יחד ונקבע מה הדרישה שלנו ונפעל לקדם אותה. הדרישה העיקרית היא להיכלל במנהלת תקומה כדי לקבל מענה לכלל הצרכים הפיזיים והנפשיים של תושבי האזור ולקבל הכרה כנפגעי פעולות איבה.
דרכי הפעולה העיקריות שלנו עד כה היו:
• מיפוי והשגת נתונים – באמצעות למידה של דו"חות שנכתבו ובאמצעות איסוף עדויות וראיונות רבים שעשינו עם תושבים ותושבות.
• שינוי מדיניות באמצעות הגשת ניירות עמדה לכנסת, השתתפות בוועדות הכנסת, פגישות עם מקבלי החלטות, ראיונות בתקשורת ועוד. לאחרונה הוקמה "ועדת כהן" שהחליטה להכליל את אופקים במנהלת תקומה. זאת הצלחה מזערית ומאוד לא מספקת ובימים אלו אנו פונים לוועדה בבקשה להכליל את שאר היישובים גם כן.
• העלאת מודעות למצב באמצעות אומנות- יצרתי תערוכת צילומים בשם "30 שניות" שמורכבת משלוש סדרות צילומים: הראשונה, מתארת את שגרת החיים של בני משפחתי בעיר אשקלון בימיה הראשונים של המלחמה, בה גם אני שהיתי בשבוע הראשון למלחמה יחד עם בתי בבית הלא ממוגן של הוריי. השנייה, מתעדת את אזרחי העיר מחוסרי המיגון על רקע המקום הקבוע בו בחרו לחסות ברגעי האימה של ירי הטילים. השלישית, מתארת את ההתכתבויות שלי בזמן אמת עם מי שהייתה בת זוגי בשבוע הראשון של השביעי באוקטובר. התערוכה הושקה בגלריה נולובז פלורנטין והיא תמשיך להיות מוצגת ברחבי הארץ.
עם הפנים קדימה ובחשיבה לטווח הרחוק, אנחנו שואפות לבנות כוח מהשטח ולחזק את היכולת להתארגן וליצור שינוי. בחיבור לאמנות אני מקדמת את המיזם ""עוקף ישראל- קול נע בשיכונים" שמטרתו לייצר שיח פוליטי ביקורתי ולעודד מנהיגות נשית, אקטיביזם ודמוקרטיה באמצעות סרטי קולנוע חברתיים ביישובי הפריפריה הדרומית. הפרויקט יתמקד ביישובים ובשכונות בהם אין בתי קולנוע המקרינים סרטים חברתיים או שלתושבות ולתושבים אין יכולת כלכלית לצרוך סרטים. בכל ישוב תהיה רכזת מקומית בתפקיד של מארגנת קהילתית שיתכללו את הפרויקט. הפרויקט ימשך שנה בכל יישוב שבמהלכה יהיו שמונה מפגשים שיכללו: הקרנת סרט חברתי ולאחריו שיח עם היוצרים.ות או פעילים.ות חברתיים. הסרטים יבחרו על ידי צוות פעילות מקומי בהתאם לכל יישוב והמאפיינים הייחודיים לו תוך מתן דגש לרלוונטיות ולהצגת חוויות חיים זהות לחיי הקהילה ביישוב. לפרויקט תהיה "ניידת סינמטק" שבתוכה כל הציוד הנדרש להקרנת סרטים במרחב הציבורי בכדי להוריד תלות בגורמים חיצוניים ולאפשר הקרנות גם במקומות כמו כפרים לא מוכרים בנגב.
באמצעות מפגשים אלו יעלו צרכים מהשטח ולמידה על האופן שבו ניתן לייצר שינוי ולהתארגן יחד, כאשר המארגנת הקהילתית תהיה זאת שמלווה את התהליך היישובי.

איזור פעילות:  ארצי
היכן מתמקדת הפעילות?  ישובי הפריפריה בדרום, אשקלון, אופקים, נתיבות, שדרות והקהילה הבדואית בנגב המערבי.
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

הצורך הראשוני הוא לתת "מיגון חברתי" ליישובי הפריפריה הדרומית שאינן נכללים במנהלת תקומה. כלומר, שיהיו חלק מהמנהלת ויקבלו את המשאבים לשיקום פיזי ורגשי מהמלחמה. (יש לומר מכלל המערכות שכבר שנים משפיעות עליהם). בנוסף, מתוך ההבנה שהשגת זכויות לאוכלוסיות מוחלשות קשורה פעמים רבות ביכולת התארגנות משותפת ולכן בפרויקט יש דגש גם על ההתאגדות, בניית יכולות ומתן כלים ליצירת שינוי חברתי ככוח משותף.

מבט אל העתיד

• הרחבת מנהלת תקומה ויצירת מנהלת שיקום רחבה שתבנה תכנית אזורית רב שכבתית שתחזיר את החיים לישובי הדרום והנגב ותאפשר, בטווח של עשור, צמיחה ושגשוג לישובי הדרום.
• בניית קהילות מאורגנות ביישובים היודעות כיצד לפעול לקידום רווחת חייהן ולשינוי חברתי.

הכרה ותמיכה

קבלת עיטור הגאווה הישראלית מהאגודה למען הלהט"ב על הפעילות, והקמת המיזם "עוקף ישראל" בפריפריה הדרומית.
תמיכה של 2 קרנות לשנת 2024

תוכניות במידה שאזכה

המענק יסייע לקדם בעיקר את הפעילות של "קול-נע בשיכונים" שהוא הפרויקט המשך "לעוקף ישראל" ולטווח הארוך יעמיק את העשייה לשדה האמנות והאקטיביזם עם הצמחת מנהיגות נשית בפריפריות הדרומיות. התקציב נועד בעיקר לשכר למארגנות הקהילתיות, לרכישת ציוד והשכרת רכב, להקרנת הסרטים, ולניהול הפרויקט בשנת 2025.
קול-נע בשיכונים/ תוכנית מנהיגות לנשים בשכונות בערי הדרום בפריפריות, הינו פרויקט שמטרתו להנגיש סרטים חברתיים לשכונות מוחלשות ובאמצעותם לעורר שיח ביקורתי ולהציע כלים לפעילות חברתית. הפרויקט יתמקד ביישובים בהם אין בתי קולנוע המקרינים סרטים חברתיים או שלתושבות ולתושבים אין יכולת כלכלית לצרוך סרטים. בכל יישוב תהיה רכזת מקומית בתפקיד של מארגנת קהילתית שתתכלל את הפרויקט. הפרויקט ימשך שנה בכל יישוב ובמהלכו יוקרן 8 סרטים אחת לחודש ולאחריו שיח עם היוצרים או פעילים חברתיים. הסרטים יבחרו על ידי צוות פעילות מקומי בהתאם לכל יישוב והמאפיינים הייחודיים לו תוך מתן דגש לרלוונטיות ולהצגת חוויות חיים זהות לחיי הקהילה ביישוב. לפרויקט תהיה "ניידת סינמטק" שבתוכה כל הציוד הנדרש להקרנת סרטים במרחב הציבורי בכדי להוריד תלות בגורמים חיצוניים ולאפשר הקרנות גם במקומות כמו כפרים לא מוכרים בנגב.

סיפור אישי

"עוקף ישראל" התחיל מתוך סיפור אישי. ב-7.10 התעוררתי בבית הוריי באשקלון יחד עם בתי הקטנה לצליל האזעקות ומטחי הטילים הרועמים. כפעילה חברתית ידועה החלו לזרום אליי הודעות של אנשים הזקוקים לאוכל או כאלה שנצורים בבתים באשקלון עקב חשש לחדירת מחבלים. תוך כמה שעות הקמתי חמ"ל מאולתר שבאמצעותו ארגנתי תרומות ומתנדבים שיקנו מצרכים ויביאו אותם עד הבית לקשישים ולאמהות חד הוריות בשכונות העיר. אנשים שביקשו לצאת מהעיר ופחדו הסתייעו במלווים שארגנתי. במקביל התוודעתי שאזל המזון בבית החולים ברזילי בעיר והפצתי את ההודעה בקרב כל מכריי. מאות אנשים החלו להגיע לבית החולים עם ארגזי מזון.
בימים הראשונים חיכו תושבי אשקלון, אלה מהם חסרי המיגון, לפינוי, ובהמשך, לקבלת פיצויים. אולם לאחר זמן מה הם הבנו שערי הפריפריה לא מפונות וגם אינן נכללות בפיצויים ובשיקום.. מצב זה הניע אותי לייסד את "עוקף ישראל".
בעקבות הפעילות גם הצלחנו לייצר שינויים פרטיים כך למשל: תושב אופקים שהוא ובתו היו בשבת המחרידה בביתם ונחשפו לכל הזוועות הצטרף אלינו להיות חלק ממובילי "עוקף ישראל". לאחר מאבק מול "מנהלת תקומה" ואייטם תקשורתי שהיה בנושא שלו הצלחנו להשיג לו ולבתו את כל הזכויות אשר מגיעות לו, הם הוכרו כנפגעי פעולות איבה ומקבלים סיוע וטיפולים נפשיים באופן שוטף במקום מגוריהם.

תיעוד בתמונות

מחכות לכן ולכם בבית | Bring them home now

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

שלום התחברות

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן