מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

מירב אטיאס

הפעילות :

תחנת רענון לחיילנו שבדרום תוך קירוב לבבות ותמיכה בחיילנו

תחנת הריענון ״עמי-חי״ ממוקמת בסמוך למושב מבקיעים והוקמה, יש מאין, כבר בשבוע הראשון ללחימה ומאז ועד היום, האכלנו למעלה מחצי מליון חיילים וחיילות!!
התחנה נקראה על שמו של גיסי- עמיחי אטיאס ז״ל, שנפטר לפני 3.5 שנים והותיר אחריו מורשת של נתינה, הכרת הטוב ואהבת הארץ וכשמו- כן היה. על כן, החלטנו לקרוא לתחנה על שמו ולזכרו.
התחנה פעלה ופועלת בכל ימות השבוע, חגים ושבתות, 24 שעות ביממה ומאויישת בעשרות מתנדבים מדהימים, שמגיעים מידי יום ביומו, מ9:00 בבוקר (ולפעמים אף מוקדם יותר) ועד השעות הלילה המאוחרות של הלילה רק כדי לתמוך ולחזק את חיילנו.

התחנה מפעילה מטבח מבשל וכשר, ירקנייה, מכבסה, מקלחות, פינת קפה, שתיה ופינוקים וכמובן מקום ישיבה מוצל וממוזג לחיילינו שמגיעים לשתות מרק עשיר וטעים ולאכול אוכל חם של בית.

בכל בוקר נשלחים מאות כריכים טריים ומגוונים (כשרים), אשר הוכנו על ידי מתנדבים ביישובי המועצה גזר ומישובים נוספים (בתחילת הלחימה, כאשר הצורך היה גדול יותר, היו ישובים נוספים שנרתמו והכינו כריכים). במהלך הבוקר, מתבשלת לה ארוחת הצהריים ועולים ניחוחות של בית מתוך המטבח שיצרנו בתחנה, שקשוקות ופינוקים מידי ערב ומידי כל שישי, המתנדבים בתחנה נערכים ומבשלים ארוחת שבת לחיילים שמגיעים לתחנה ולחיילים שנמצאים בשטח.
כמו כן, אנו יוצאים לשטחי הכינוס הרבים שמצויים באזור, פוגשים את חיילנו שבשטח ומחלקים להם אוכל חם, שתיה, כריכים ועוגות ואפילו גחנונים בשבת. הלוחמים שלנו נרגשים כל פעם שאנו מגיעים אליהם, בדיוק בזמן שהם זקוקים לו, בדיוק כשהם יוצאים מעזה או נכנסים אליה, או מתארגנים להיכנס ללחימה. אני חושבת שהמטרה העיקרית של התחנה, היא מעבר ״להאכיל״ את הלוחמים הגיבורים שלנו, אלא למעשה להראות להם שאנחנו עדיין שם, מחזקים, מחבקים ותומכים בהם. הרמת המורל והחיזוק של חיילנו שעושים את תפקידם נאמנה בהגנה על המולדת, זו המטרה העיקרית של התחנה. להראות להם שלא באמת חזרנו לשיגרה, שאנו מעריכים ונרגשים מהם, שאנו דואגים להם ומחזקים אותם. הרגשת הסיפוק למעשה היא הדדית, גם למי שמקבל את החיבוק וגם למי שנותן. התחנה למעשה מעניקה לי, באופן אישי (וגם לכל המתנדבים כמובן), כוחות ותעצומות נפש להמשיך ולהעניק, ובכך למעשה הנותן- מקבל. זו לא סתם קלישאה. החיוך וה״תודה״ הכנה של החיילים על עצם קיומנו, מרגש כל פעם מחדש ונותן לנו למעשה תיקווה וכוח (גם לחיילנו כמובן) להמשיך ולתת. ותיקווה- בימינו אנו- זה מצרך חיוני…
זה הכוח שמניע את התחנה, זה הלב הפועם שמאחד את כולנו.
התחנה מזכירה לכל אחד ואחת מאיתנו, שיש עוד תיקווה. שיש הרבה אנשים טובים, מכל קצוות המפה הפוליטית, ימניים ושמאלנים, דתיים וחילוניים, קיבוצניקים, פנסיונרים, אבות, אימהות ובני נוער- כולם ככולם נרתמים למען מטרה אחת ומקודשת- עם ישראל ובראשה- חיילנו הגיבורים.

איזור פעילות:  מקומי
היכן מתמקדת הפעילות?  תחנת הרענון ״עמי-חי״ ממוקמת בסמיכות למושב מבקיעים שבדרום (בין אשקלון ליד מרדכי) כך שלמעשה כמעט כל חיילינו שבדרום, באזור העוטף, מכירים ומגיעים לתחנה או לחילופין, אנחנו מגיעים אליהם. לתחנת הרענון מגיעים עשרות מתנדבים מכל רחבי הארץ, דתיים, חילוניים, קיבוצניקים, מכל קצוות המפה הפוליטית, וכולם כאחד מקבלים, תומכים, מחבקים ומחזקים את חיילינו ולוחמינו שבדרום, אשר מגיעים לתחנה, בין היתר, כדי לנוח, לשבת ולאכול אוכל חם של בית, להתקלח או לעשות כביסה ולצאת עם מדים מקופלים בריח של בית.
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

לא מזמן אחד הלוחמים הסביר לי את חשיבותה של התחנה בעיניו… הוא הסביר לי שמעבר לחיבוק והחיזוק שהוא מקבל בתחנה, התחנה מהווה עבורו מקום עצירה- בין עזה לביתו שבתל אביב, שני מקומות עם מציאות הפוכה שמאוד קשה לעכל אותה! המעבר החד בין עזה לבית- לשיגרה הוא קשה מנשוא. התחנה למעשה מהווה עבורו פאוזה, רגיעה קטנה, רגע של שקט ומנוחה שבו הוא מצליח להתנתק מהמציאות בעזה, מהלחימה והקושי, לעכל את מה שהיה ולקראת מה הוא הולך ולהמשיך לעבר המציאות בתל אביב, אותה שיגרה- שלמענה הוא נלחם.
כששמעתי אותו אומר לי את הדברים האלו, ידעתי שהצלחנו- הצלחנו להשיג את אותו הצורך שחסר ללוחמים. זה מזון לא רק לגוף אלא גם לנפש.

מעבר לכך, צורך נוסף שהתחנה מעניקה הוא הרגשה של ביטחון, של בית. הידיעה של כל חייל ולוחם שיודע שיש מקום שהוא יכול להגיע אליו, בכל שעה במהלך היממה, 24/7, והוא יהיה תמיד פתוח עם משהו לאכול ולשתות, נותנת להם תחושה טובה ומרגיעה. לא פעם אמרו לי ״איזה מזל שיש אתכם, הצלתם אותנו. הכל היה סגור״ וכו׳… זה מחמם את הלב לדעת את זה.
החיוך והתודה הכנה של החיילים על עצם קיומנו, מרגש כל פעם מחדש ונותן לנו את הכוח להמשיך לתת.

דבר נוסף שמאוד חשוב לנו בתחנה וכל מתנדב ומתנדבת יודעים זאת- זה המשמעות של - לא לזרוק אוכל. בתחילת הלחימה היינו אוספים משטחי הכינוס מאות אם לא אלפים של מנ״קים (מנות קרב) אשר היו נותרות יתומות בשטח, מפרקים אותם בתחנה ומהפרודוקטים מכינים אוכל ומרקים לחיילים, שהם לא היו מאמינים שזה נוצר מאותו המוצר שהיה להם בשטח. זה היה הסיכום בינינו- אתם מביאים לנו את שאריות המנ״קים, ואנחנו מבשלים לכם :-)
גם היום אנחנו מאוד מקפידים לא לזרוק אוכל, לשדרג אוכל קיים או אם קיים עודף, אנו תורמים לחמ״לים אחרים או לנזקקים. יש המון אנשים טובים שמעורבים בזה ותמיד יש מה לעשות. זה כרוך בלא מעט בתכנון ובסדרי עדיפויות אבל זה משהו שהוא כבר ״בילד אין״ אצלנו.

מבט אל העתיד

היעד הראשון הוא חיזוק חיילינו ולוחמנו הגיבורים, להזכיר להם שלא שכחנו אותם, שהעם איתם, מחזק אותם ומחבק אותם. לא פעם אני שומעת (ונרגשת כל פעם מחדש) עד כמה התחנה משמעותית עבורם ועד כמה שזה מחזק אותם ועושה להם טוב שאנחנו (עדיין!) שם… זה כבר מעבר לאוכל חם של בית. המתנדבים בתחנה מעניקים את החיבוק, את הרמת המורל ואת התמיכה שלה זקוקים כל לוחמנו.

היעד הנוסף הוא קירוב לבבות, פשוטו כמשמעו. שילוב של כל קצוות עם ישראל, ימנים ושמאלנים, דתיים וחילוניים, מבוגרים וצעירים כאחד.
לראות אדם חילוני שואל כיצד מכשירים את הכלים לכבוד חג הפסח, זה מרגש. להעניק את תחושת המסוגלות והחיוניות אצל מתנדבים מבוגרים שמתרגשים מהעשיה היומיומית ומרגישים שהם עוזרים ולוקחים חלק- זה מרגש! לראות שיתוף פעולה בין מבוגרים לבני נוער, זה מרגש.
כל אדם רוצה להיות שייך ואני מאמינה שהתחנה מעניקה את תחושת השייכות הזו לכל אחד שמגיע להתנדב בתחנה. להיות חלק ממשהו טוב. וזה דבר גדול. במיוחד בימים עצובים וקשים.
לראות את כל הערכים של אחדות ישראל, כולנו למען מטרה אחת- זה מחמם את הלב. להתנתק מהתקשורת, מהפוליטיקה ולהתרכז במה שחשוב באמת- עם ישראל חי!
המתנדבים בתחנה זה עם ישראל במלוא הדרו, וזו האחדות שאנחנו מחפשים ומנסים להעביר הלאה וזה עובד :-)

הכרה ותמיכה

ארגון ״שחרית״ מצא את המיזם כתורם באופן משמעותי לקהילה וללוחמנו ועל כן, זכינו מהם לתרומה כספית.
כמו כן, לאחר כחצי שנה שהתחנה פעלה, זכינו לביקורו של שר הביטחון גלנט בתחנה, אשר ביקש להודות לנו על פעילותנו.

תוכניות במידה שאזכה

אין כל ספק שהמענק ותוכנית הליווי יעניקו אויר לנשימה ויאפשרו את המשך הפעילות השוטף של תחנת הרענון.
ככלל, המיזם נתמך מתרומות פרטיות מצד הציבור אך בחודשים האחרונים, ובמיוחד בימים אלו, לאחר כמעט שנה שהמיזם פעיל ועובד, 24/7, מורגשת ירידה משמעותית במתן התרומות כאשר לצערנו, עדיין נמשכת לחימה בדרום ועדיין יש צורך משמעותי ויומיומי בתפעולה השוטף של התחנה, הכולל הוצאות רבות, שוטפות וקבועות, לאורך כל פעילותה.

סיפור אישי

השינוי הוא יומיומי, החל מהמפגש בין המתנדבים השונים בעלי הדיעות השונות וכלה בהירתמות הקהילה היישובית לעזרה, להתנדבות בתחנה ומחוצה לה. בזכות המיזם המופלא הזה, נוצרה קהילה שלמה, שמאגדת מתנדבים מכל רחבי הארץ, קהילה מגוונת אשר רתמה ועדיין רותמת אליה ציבור שלם ומגוון לעשייה משותפת ומגובשת שבראשה עומדת טובת החיילים והלוחמים שלנו.
השינוי הוא בשיח החברתי בין דתי לחילוני, בין ימני לשמאלני, בין בני נוער שלומדים ערכים של אחדות ועשייה למען האחר, בין אנשים מהגיל השלישי שיש להם מטרה חדשה והרגשה של חיוניות מידי בוקר, שזקוקים להם ושהם מסוגלים ומשמעותיים, בין אנשים מאותו יישוב, שקודם לתחנה לא הכירו אחד את השניה, בין אזרחים (מתנדבים) לחיילים - שרק נותנים חיבוק ושואלים לשלומם ומראים להם, ולא רק במילים, שעם ישראל מאחוריהם.

תיעוד בתמונות

מחכות לכן ולכם בבית | Bring them home now

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

שלום התחברות

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן