מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

מאיה רומן

הפעילות :

קידום מדיניות והעלאת מודעות בזירה הבינלאומית לטובת שחרור החטופות והחטופים

מאז ה7.10 כאשר בת דודתי ירדן רומן וגיסתה כרמל גת נחטפו מבית משפחתן בקיבוץ בארי, התגייסתי לפעול לטובת שחרור מהיר של החטופים והחטופות המוחזקים בשבי חמאס.
יחד עם חברי משפחה רבים וחברים נוספים ממשפחתה של ירדן ומשפחתה של כרמל, פעלנו לקידום עסקת חטופים, להעלאות מודעות למצבם ולהגברת הלחץ הבינלאומי על חמאס לשחרורם. אני התמקדתי מה8.10 בקידום הנושא בתקשורת הבינלאומית ובעבודה פרלמנטרית, עם דגש על גרמניה וארה״ב.
במסגרת העבודה, לקחתי חלק בחשיבה אסטרטגית על הלחץ הדרוש על חמאס ובמדינת ישראל בכדי להביא לשחרור החטופים. התמקדתי בהעלאת מודעות במדינות רלוונטיות ובקידום נארטיבים שמבהירים את הצורך בעסקה ובלחץ על חמאס.
בשבוע הראשון אחרי ה7.10 יצרתי קשר עם מאות עיתונאים בינלאומיים שהגיעו לארץ לסקר את המצב. תיאמתי והוצאתי לפועל סיורים של מאות עיתונאים באתר החטיפה בקיבוץ בארי בשלב שבו לא היה עדיין מענה לצורך מטעם גוף רשמי כלשהו.
באותו שבוע ארגנתי מסיבת עיתונאים ראשונה למשפחות החטופים בעלות אזרחות גרמנית בהשתתפות עשרות עיתונאים גרמנים אחרי ביקורה של שרת החוץ הגרמנית בארץ בפעם הראשונה.
במהלך השבועות הראשונים יצרתי נארטיבים מותאמים לזירות שונות - הפוליטית, התקשורתית, הארגונית ועוד - עבדתי עם בני המשפחות בכדי לחדד את המסרים הרלוונטים ולחשוב היכן להעביר כל מסר כך שישפיעו בצורה המיטבית על חקיקה, דעת קהל, מקבלי החלטות ועוד.
בשבוע השני למלחמה, הובלתי עם עוד חברי משפחה משלחת ראשונה של משפחות חטופים לגרמניה. במסגרתה תיאמתי ראיונות לכל חברי המשלחת, התראיינתי בעצמי ונפגשתי עם מקבלי החלטות שונים בדרגים הפוליטיים הבכירים ביותר בגרמניה ועם מובילי דעת קהל, עורכים ראשיים של גופי תקשרת ועיתונאים בכירים.
לאורך כל חודשי המלחמה שמרתי על קשר עם מאות עיתונאים ואמצעי תקשורת מובילים בעולם והוצאתי עשרות הודעות לעיתונות והזדמנויות לסיקור בכדי לוודא שהנושא של החטופים נשאר בראש סדר העדיפויות גם בזירה הבינלאומית.
בחודש נובמבר יצאתי בפעם הראשונה גם למשלחת בארה״ב במסגרתה נפגשתי עם חברי קונגרס וסנאט רבים, עיתונאים ומקבלי החלטות.
בעקבות העבודה המתמשכת מול גרמניה וארה״ב, הצלחתי להוביל מספר מדינאים בכירים להוציא הצהרות רלוונטיות בנוגע לחטופים, כמו גם להוביל להצהרה משותפת של ראשי 17 מדינות שלהן חטופים בעזה בנוגע לצורך המיידי בשחרור החטופים. הצהרות אלו הבהירו כי נושא החטופים הינו סוגייה אנושית ובינלאומית דחופה ועזרו לוודא שהמדינות הללו ממשיכות לתמוך בנושא.
לאור נסיון העבר שלי כמייסדת וכיום חברת וועד מנהל של ״פוליטיקלי קוראת״, גוף תקשורת פמיניסטי, הצלחתי ליצור קשר עם ארגונים, מחוקקים ואנשים פרטיים מהצד הפרוגרסיבי של המפה הפוליטית, ציבור שתמיכתו בנושא מהותית אך פעמים רבות לא נוצר עימו קשר משמעותי. העשייה שלי הובילה לפרסום של מספר הודעות תמיכה בקרב מעצבי דעת קהל שלפני כן לא נשמע קולם.
כמו כן, במסגרת המשלחות הרבות בהן השתתפתי בארה״ב נפגשתי ודיברתי עם קבוצות מכל מגוון החברה האמריקאית, מכנסיות אוונגליות, קבוצות מנהיגות אפרו-אמריקניות, פעילות פמיניסטיות, מובילי דעת קהל מוסלמים, משפיענים מעולם הבידור.
כמו כן, הרציתי בפני מאות סטודנטים ותלמידי תיכון בקולג׳ים ותיכונים ברחבי ארצות הברית. הרציתי מול סטודנטים באוניברסיטת הארוורד, MIT, קולומביה, ועוד. שם הבהרתי את החשיבות של תמיכה בשחרור החטופים מול השיח המתהווה באוניברסיטאות הללו. נוכחותי שם עזרה לא רק לטובת נושא החטופים אלא גם סייעה לסטודנטים יהודים וישראלים רבים להתמודד עם תחושת הבדידות והמתקפה שחשו מאז ה7.10.
במהלך חודש מאי, לקחתי חלק במאמצים ליצירת כיכר חטופים בברלין שתעזור בהמשך העלאת המודעות לחטופים. הכיכר פעלה למשך חודש ואנו מתכננים להקים אותה שוב לקראת ה7.10.2024.
לאורך 11 החודשים מאז ה7.10 הובלתי והשתתפתי ב3 משלחות לגרמניה ו4 משלחות לארה״ב, התראיינתי למאות גופי תקשורת, טלוויזיה, רדיו, עיתונות ומדיה חברתית, הוצאתי עשרות הודעות לתקשורת וניהלתי מגעים קרובים עם עשרות מובילי דעת קהל מזירות שונות מהדרגים הבכירים ביותר, ראשי מדינות, שרים, מחוקקים, עורכים ראשיים וראשי ארגונים גדולים. נאמתי בפני מאות מחוקקים בגרמניה וארה״ב, ואף פעם אחת בפגישה מיוחדת של הקונגרס האמריקאי בפני כמאה חברי קונגרס וסנטורים שהוזמנו במיוחד, אירוע משמעותי שאיננו מתרחש לעיתים קרובות.
לאורך השנה שיתפתי פעולה עם ארגונים רלוונטים רבים, ממטה החטופים כמובן ודרך ארגונים יהודים אמריקאיים. הרצתי בפני עשרות קבוצות שביקור בישראל בכיכר החטופים. השתתפתי בועידה הדמוקרטית בארה״ב וכן בעוד אירועים וכינוסים משמעותיים גדולים בגרמניה וארה״ב לאורך השנה.
לקראת ציון השנה ל7.10 אני בונה את המשך הפעילות בארה״ב עם דגש על חשיפה בקמפוסים ובתקשורת.

איזור פעילות:  בינלאומי
היכן מתמקדת הפעילות?  הפעילות שלי מתמקדת בזירה הבינלאומית, בעיקר בגרמניה, ארה״ב ובישראל. היא ממוקדת בהשבת החטופים.
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

הצורך הוא השחרור המהיר של החטופים הנותרים בעזה וכן, שמירה על ערכי המדינה ובראשם קודשם של חיי אדם.

מבט אל העתיד

היעד המיידי הוא כמובן החזרתם של החטופים הנותרים בעזה.
בהמשך, היעד הוא לבסס מחדש את הערכים המהותיים של מדינת ישראל שבגללם עליה להישאר מחוייבת לשחרור חטופים ולעזור לדמיין עתיד טוב יותר לאזור שלנו.

הכרה ותמיכה

הפעילות נעשתה במסגרת עמותת ״למען ירדן״ שהוקמה על ידי המשפחה ופעלה לשחרורה של ירדן רומן ושל יתר החטופים.
היא נתמכה גם על ידי מטה משפחות החטופים וכן על ידי ארגונים בינלאומיים רבים, ביניהם הפדרציות היהודיות.

תוכניות במידה שאזכה

לאורך השנה, פעלתי רוב הזמן בהתנדבות והיכולת שלי להתחייב לפעילות מוגבלת לאור הצורך להתפרנס, המענק יוכל לסייע לי להמשיך ולהקדיש את עצמי לפעילות וכן, תוכנית הלייוי תוכל לעזור לתעד את שעשינו ולהמשיך להפיץ את הנושאץ

סיפור אישי

הפעילות הובילה בין היתר להצהרות פומביות של פוליטיקאים בכירים בנוגע לצורך בשחרור החטופים המיידי.
היא סייעה בהצהרה המשותפת של ראשי 17 מדינות שלהן חטופים בנוגע לצורך בשחרור החטופים.
היא הובילה לחשיפות משמעותיות בעיתונים הגדולים ביותר הנוגעים לחמאס ולפעילותו ההרסנית ושימרה את הנושא בראש סדר העדיפויות, מה שמסייע לישראל בתמיכה המתמשכת שהיא זקוקה לה ועזר להגיע לעסקת החטופים הראשונה.

תיעוד בתמונות

מחכות לכן ולכם בבית | Bring them home now

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

שלום התחברות

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן