מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

שני בוקצין ניסנברג

הפעילות :

עמותה שמטרתה להגדיל את מעורבותן ועצמאותן של נשים בעולם הפיננסים

עמותת 'משקיעות' מספקת חינוך פיננסי לנשים באמצעות קורסים ייעודיים. הצורך ביוזמה נובע מהעובדה שכיום רק 25% מתיקי ההשקעות בישראל מנוהלים על ידי נשים, וכ-80% מההחלטות הפיננסיות במשק הבית מתקבלות על ידי בן הזוג ולא בת הזוג. לכן, לקחנו על עצמנו להגדיל את מעורבותן ועצמאותן של נשים בעולם הפיננסים, ולשלב אותן בשיח הכלכלי. בעיננו, ידע פיננסי אינו מותרות אלא ידע הכרחי לכל אישה. עצמאות פיננסית הינה תנאי הכרחי לעצמאות של כל אדם, ושל נשים בפרט.

משקיעות פועלת למען קידום מטרה זו באמצעות קורסים בשילוב קהילת נשים תומכת. הקורס משלב עקרונות תיאוריה ואוריינטציה פיננסית המועברים על ידי מיטב המרצים בארץ, תוך שילוב עם עבודה בקבוצות קטנות, בהובלת מנחות מתנדבות של הארגון. על פי משובי עבר, משתתפות מדווחות בסיום הקורס על צמיחה של פי 5 ברמת הידע בהשקעות ושוק ההון, כאשר 90% חשות ביטחון ואמונה עצמית ו- 85% נקטו בצעד פרקטי בזכות הקורס.

בכל קורס של משקיעות משתתפות כ-220 נשים, כאשר במהלך השנה מתקיימים כ- 5 מחזורי קורסים. אנו פועלות יחד עם צוות של כ-40 מתנדבות, למעלה מ-1300 בוגרות הקורסים, ו-6 מחזורי עבר.

לאחר הקורס, מצטרפות המשתתפות לקהילת הבוגרות של משקיעות. אנו מאמינות שחשוב להמשיך וללוות את הנשים גם לאחר הקורס, תוך הענקת כלים וידע מתמשך, חיזוק הביטחון, העמקת הידע ויצירת קהילה תומכת ופעילה עם שיח פתוח בנושאים כלכליים.

בעקבות אירועי השבעה באוקטובר, היה לנו חשוב להקדיש תשומת לב מיוחדת לנשים מפונות בשל המצב הביטחוני. מתוך דאגה למצב הכלכלי ורצון לתמוך בנשים אלו, פתחנו שניים מהקורסים שלנו בחינם עבור נשים שפונו מהעוטף ומהצפון. מאות נשים נרשמו לקורסים אלו, אשר סיפקו להן כלים וידע להתמודד עם האתגרים הכלכליים הנובעים מהמצב. בנוסף, בסוף חודש אוקטובר ובחודש נובמבר קיימנו שלושה מפגשי זום שעסקו בנושאי 'כלכלה ומלחמה', שנערכו ללא עלות. היה לנו חשוב להעניק מענה לנשים בכלל, ולנשים מהעוטף בפרט, אשר מתמודדות עם חוסר ודאות כלכלית בעקבות המלחמה. המטרה הייתה לסייע להן בהתנהלות כלכלית נכונה בזמן שהן מפונות מבתיהן, ולהקנות להן ביטחון וידע כלכלי בתקופה מאתגרת זו.

איזור פעילות:  מקומי
היכן מתמקדת הפעילות?  הקורסים של 'משקיעות' מתקיימים במתכונת היברידית, המשלבת מפגשים פרונטליים לצד מפגשי זום. עד כה, המפגשים הפרונטליים נערכו באזור המרכז, אך אנו מקפידות לקיים אותם במקומות נגישים ליד תחנת רכבת ותחבורה ציבורית זמינה. כתוצאה מכך, על פי הנתונים שבידינו, נשים מכל רחבי הארץ משתתפות בקורסים, ולא רק מאזור המרכז. אחד מהכיוונים האסטרטגיים שלנו לשנת 2025 הוא התרחבות גיאוגרפית בדגש על אזור הצפון, כדי להנגיש את הקורסים גם לאזורים נוספים בארץ.
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

אנו חיות במדינה שמערכת החינוך לא מספקת ידע פיננסי. מערכת שאמורה לאפשר לתלמידים להשתלב בחברה לאחר סיום לימודם, ואינה מתעסקת בנושאים היומיומיים שכולנו פוגשות- כיצד לנהל חשבון בנק, לעקוב אחרי הוצאות והכנסות, או לקרוא תלוש משכורת. אנחנו לומדות מקצועות חשובים כמו תנ"ך והיסטוריה, אך לא מקבלות כלים בסיסיים לחיים כמו כיצד לקחת הלוואה או להתמודד עם תקציב אישי ומשפחתי.

חלקנו ממשיכות לאקדמיה, גם שם הידע הפיננסי הבסיסי לוקה בחסר. אנו משתלבות במעגל העבודה, מתחילות את חיינו הבוגרים. במקרה הטוב אנחנו מתחילות לצבור קצת כסף יחד עם בן הזוג ולחסוך, או מתקשות לסגור את החודש, חתונה בדרך, רוצים לקנות דירה, משכנתא, ילדים. החיים מתקדמים ואיתם הידע הפיננסי שלא רכשנו. והפער הוא מורגש, הוא ממשי.

ומה אם.. מה אם החיים היו נראים אחרת?
עמותת משקיעות נכנסת לתמונה בדיוק בנקודה הקריטית הזו. החזון שלנו הוא להנגיש את הידע הפיננסי לכל אישה בישראל. אנחנו מאמינות שידע פיננסי הוא חובה. הוא הכוח שמאפשר עצמאות, ביטחון, יכולת לקבל החלטות פיננסיות מושכלות, ולהתנהל בצורה מיטבית בכל שלב בחיים. דרך הקורסים שלנו, אנחנו מספקות את הידע, הכלים להבנה בעולם ההשקעות ושימוש נכון במשאבים העומדים לרשותנו.

מבט אל העתיד

1. הרחבת ההיצע באזור המרכז: אנו שואפות לקיים כ- 8 קורסים נוספים באזור המרכז בשנת 2025, כדי להמשיך להקנות ידע מקצועי, תיאורטי ופרקטי לנשים נוספות.
2. התרחבות גיאוגרפית: בשנת 2025 אנו מתכננות להרחיב את פעילותנו לאזורים נוספים מחוץ למרכז הארץ, בדגש תחילה על חיפה.
3. חיזוק קהילת הבוגרות: נמשיך לקיים בין 10-12 מפגשי בוגרות בשנה (מפגש בחודש), כדי לשמור על הקהילה ולעודד למידה מתמדת בהתאם למתרחש בסביבה הפיננסית בעולם בכלל ובישראל בפרט.
4. פיתוח קורסים בנושאים נוספים: כחלק מהאג'נדה להפוך למקור ידע מקיף לנשים בכל תחומי הפיננסים, אנו מתכננות לפתוח קורסים חדשים שיתמקדו בנושאים נוספים בעולם הפיננסי.

הכרה ותמיכה

העמותה רשומה כעמותה רשמית ומוכרת על פי החוק. בנוסף, אנו גאות על כך שהפעילות שלנו זוכה לתמיכה רחבה מצד גורמים שונים. המרצים המעבירים את הקורסים הם מומחים בתחום שמספקים את ההרצאות בהתנדבות, ובכך תורמים תרומה משמעותית למען המטרה שלנו. כמו כן, אנו מקבלות את המקום לקיום ההרצאות באדיבות חברות הייטק מובילות, אשר מעניקות לנו את המקום ללא עלות, כדי לאפשר את קיום הקורסים.

תוכניות במידה שאזכה

הקורסים שלנו מעניקים לנשים ידע רב עוצמה, ביטחון עצמי וכלים פרקטיים להצלחה כלכלית. מדי שנה, אנו פותחות עוד ועוד קורסים, והצמיחה והביקוש לקורסים שלנו גבוהים מאוד. באמצעות המענק ותוכנית הליווי, נוכל להרחיב את היקף הפעילות שלנו במרכז ובנוסף לפתוח סניף נוסף של פעילותנו בחיפה.

סיפור אישי

עדן, בת 31, מקיבוץ מפלסים שבין כפר עזה לשדרות, מספרת:

ב-7 באוקטובר הייתי בהיריון, בבית שלי בקיבוץ. בעקבות ניסיונות החדירה לקיבוץ והמצב הקשה, אני ובעלי נאלצנו להתפנות להרצליה. מספר חודשים לפני כן, השתתפתי בקורס הכנה ללידה, שם פגשתי זוג מקסים שבו האישה התנדבה במשקיעות והמליצה לי בחום על הקורס. דיברנו קצת על מערכת היחסים שלנו כנשים עם כסף, והיא אמרה שממקום של פחד וחוסר ביטחון היא נהפכה לאקטיבית ועצמאית, מה ששינה את העתיד הכלכלי שלה ושל בן זוגה.

לאחר שעברנו להרצליה, הצטרפתי לקורס "הצעד הראשון" של משקיעות שניתן בחינם למפונות. הייתי בנקודה ממש נמוכה בחיי, עם ההיריון ומעבר הדירה, ולמרות המצב, לא ויתרתי לעצמי. הקורס הפך עבורי למרחב בטוח ומשמעותי בזמן שהמדינה הייתה שרויה בכאוס. בתוך המצב הקשה והאתגרים של הפינוי והלידה, הקורס סיפק לי עוגן שבועי שהעניק לי זמן לעצמי ומקום לחשוב ולהתמקד בעתיד שלי.

לאחר מכן, נרשמתי לקורס המתקדם של משקיעות. מצאתי במפגשים תמיכה, כוח נשי מטורף, ידע וכלים שהעצימו אותי בתקופה המורכבת הזאת. הקורס במשקיעות גרם לי לקחת אחריות על הכסף שלי ושל משק הבית, לעקוב אחרי ההוצאות, איך לתכנן קדימה את החיים, לדאוג לפנסיה שלנו. מבחינתי, הקורס היה לא פחות מחיוני, הוא פתח לי את העיניים למציאות שאנחנו חיים - ולקחת אחריות על הכסף שלך זה חובה.

תיעוד בתמונות

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן