מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

קארינה דסאו

הפעילות :

הקמת מערך חירום המעניק מענה מיידי ומתמשך עבור שורדי המסיבות ב7/10

פרויקט הטיפול המשלים נולד מתוך הצורך להעניק לשורדי המסיבות בעוטף עזה מיום 7/10 מעטפת תמיכה רחבה ככל האפשר על מנת לעזור בשיקומם וחזרתם לחיי שגרה וחיי קהילה. הפרויקט מציע טיפולים שונים כגון; טיפולי מים, רפואה סינית ונטורופתיה.
פרויקט הטיפול המשלים קם ומתקיים מתוך עמותת לב בטוח, שהוקמה כיוזמת חירום בצהריי ה- 7.10.2023, עת החלו להגיע דיווחים מהדרום בדבר מתקפת טרור רצחנית שמתרחשת במסיבות שהתקיימו אותה עת בעוטף עזה.

במקצועי הנני פסיכותרפיסטית ובזמני שגרה אני מטפלת רגשית במים WT בקליניקה פרטית, מנחת סדנאות נשימה ויזמית חברתית.
ביום 7/10 יחד עם שותפים נוספים מתחום הטיפול הקמנו מיזם חירומי ראשוני שכל מטרתו הייתה סיוע נפשי מיידי לשורדי ולשורדות באמצעות חיבורם למטפלים המתמחים בטראומה קיצונית. ככל שהזמן חלף התעוררה בנו ההבנה כי שיקומם של השורדים עוד ארוך ואתגרים רבים לפניהם והם זקוקים לכל טיפת עזרה ו/או תמיכה שיוכלו לקבל. מתוך ההבנה הזאת הפכנו ממיזם חירומי לעמותה העניקה טיפול וליוותה נכון להיום יותר מכ- 2500 שורדים. כדי לתת את הטיפול הטוב ביותר ולספק את כל צרכיהם של השורדים התמקדנו אך ורק בעשייה למען השורדים והשורדות בעמותה ועשייתנו האישית נדחקה לתחתית סדר העדיפויות.
מאז ה- 7 באוקטובר אני עוסקת בהרחבת מעטפת השירותים הטיפוליים עבור שורדי ושורדות מסיבות הטבח.
בחצי השנה הראשונה ניהלתי את תיאום הטיפול אצלנו בעמותה, מעין חמ"ל, דיברתי עם אלפי שורדים במטרה לבדוק מה שלומם ולדאוג לטיפול הרלוונטי ביותר עבורם. מתוך השיחות עם השורדים, הקשבה לצרכים העולים מהשטח והעולם המקצועי ממנו אני מגיעה, היה לי ברור שיגיע רגע שנהיה חייבים לדאוג להם לטיפולי גוף ונפש, מתוך ההבנה כי הגוף אוצר בתוכו את הזיכרון הטראומטי, ושההשלכות של אירוע מסוג זה עלולות לגרום לסימפטומים פיזיולוגיים משמעותיים ולפגיעה במגוון תפקודים.

מיום ההקמה של עמותת לב בטח ועד היום סייענו לשורדים ולשורדות במספר מעגלי ריפוי: טיפול פסיכולוגי פרטני ארוך טווח לכ-1,000 שורדים ושורדות באמצעות 380 מטפלים מוסמכים הפרוסים ברחבי הארץ, עם מעל מ-21,000 שעות טיפול שכבר ניתנו.
מערך חירום וליווי מקרי קצה; צוות ייעודי אשר מטרתו היא מניעת החרפת מצבם של השורדים ולהעניק מענה מיידי לשורדים הנמצאים במצבי דחק נפשי.
טיפולי קבוצות וריטריטים; במטרה לשפר ולחזק את חוסנם האישי של השורדים לב בטוח מייצרת תהליכים קבוצתיים סביב נושאים ממוקדים.
מחקר קליני ופורץ דרך; המתעמק ביחסים שבין האירוע הטראומטי הקיצוני ומשני התודעה.
מעטפת תמיכה למשפחות; מתוך הכרה בחשיבותה של סביבה תומכת וחזקה כחלק ממסע הריפוי והשיקום של השורדים. המעטפת כוללת הרצאות אינפורמטיביות, ייעוץ, ליווי וקהילה ייעודית.

מטרת העמותה היא לתת מטריית תמיכה טיפולית רחבה ככל האפשר, מתוך רצון זה נולד פרויקט הטיפול המשלים.
עמותת לב בטוח נוסדה על מנת לסייע לשורדים ברגעי הטראומה הקיצוניים ביותר שחוו ולמנוע ככל הניתן את השפעות הטראומה הקיצונית על עתידם והמשך חייהם. לב בטוח היתה המענה הראשוני בזירה הטיפולית לקבלת סיוע נפשי מיידי לאחר האירועים שהתרחשו, ללא המערך של לב בטוח, השורדים היו נשארים ללא מענה ומוצאים את עצמם בסחבת בירוקרטית בלתי נגמרת מול רשויות המדינה וקופות החולים.

איזור פעילות:  ארצי
היכן מתמקדת הפעילות?  הפעילות והטיפולים מתקיימים ברחבי הארץ במשך כל ימות השבוע , ואנו עושות הכל על מנת להנגיש את הטיפולים קרוב לאזור מגוריו של השורדים והשורדות על מנת להקל ולהימנע מהתניידות מסורבלת.
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

פרויקט גוף ונפש קם מנקודת ראיה רחבה והוליסטית על מצבם של השורדים והשורדות, שסובלים מעוררות יתר, רמת חרדה גבוהה, קשיים בהתארגנות ובחזרה לשגרה, קשיי שינה, סיוטי לילה, פלשבקים ומגוון רחב נוסף של תסמינים קשים, הכל בצד ההבנה שגוף ונפש הם אחד ושלא מספיק טיפול רק באחד מהם, אלא יש צורך במתן מענה הוליסטי , ע"י חיבור התהליכים הקליניים ותהליכי הגוף - נפש, עבודה משותפת ואינטגרציה ביניהם, על מנת לחזק את חוסנם האישי של השורדים והשורדות ולסייע בעיבוד, החלמה וצמיחה מהטראומה, תוך החזרתם לחיי שגרה לצד הטראומה הקשה אותה עברו.
בנוסף, כל תחום עולם הטיפול, בריאות הנפש וספציפית טיפולי הרפואה המשלימה הוא תחום נעדר רגולציה; לאור מצבם של השורדים והשורדות, יש צורך באנשי מקצוע בעלי הסמכה והכשרה מקצועית, שידעו לעבוד ברגישות ובהתאמה למצבם.
כיום, כל מי שמוכר כנפגע פעולות איבה זכאי לקבלת החזרים בגין "טיפולים אלטרנטיביים" שונים אך אין שום בדיקה מי הם בעלי המקצוע והאם הם יודעים לענות על הצרכים ועל המצב האקוטי בו נמצאים הנפגעים.
לעומת זאת, המטפלים בפרויקט גוף ונפש הם בעלי הסמכה ממוסדות מוכרים, עם ניסיון קליני של לפחות ארבע שנים ורקע בבריאות הנפש, מיודעי טראומה . בנוסף לכך כל מטפל גוף-נפש עובר הכשרה ייעודית מטעמנו, הכוללת היכרות עם סימפטומים הנגרמים בעקבות חוויה טראומטית, הנחיות ועקרונות לוויסות וקרקוע, דגלים אדומים ופסיכואדוקציה בעבודה עם טראומה, גישה וסטינג מותאם, אתיקה ועוד. ולבסוף נוצר קשר בין המטפלים שעובדים עם כל מטופל כך שהמענה מקיף ועוטף.

מבט אל העתיד

היעד המרכזי של פעילות הפרויקט היא להצליח ולהעניק לכל אחד מ- 1000 השורדים המטופלים כיום בעמותת לב בטוח בטיפול נפשי קליני פרטני, טיפולי גוף נפש ורפואה משלימה במטרה להפחית בתסמינים הפוסט טראומתיים, תמיכה וסיוע בהחלמה מהחוויה הקשה אותה חוו השורדים, חיזוק החוסן והיכולת לחזור לתפקוד יומיומי - הכל על ידי טיפולים ברפואה משלימה בתחומים נוספים מעבר לשלושת התחומים הניתנים כיום, ובפריסה רחבה לכמה שיותר משורדי ושורדות המסיבות.

הכרה ותמיכה

הכרה כמרכז חוסן מטעם הקואליציה הישראלית לטראומה

תוכניות במידה שאזכה

לב בטוח, מלווה כיום כיום כ-1,000 שורדים בטיפול פרטני, מאות רבות בטיפולים קבוצתיים וריטריטים, ורק כ-50 בטיפולי גוף נפש. אם יינתן מענק, נוכל להרחיב באופן משמעותי את המענה החשוב הזה, שמאפשר לשורדים לעבוד על מספר רבדים במקביל, מה שקורה בלב, ומה שקורה בגוף כתוצאה מכך. זה יאפשר לעוד שורדים לקבל עוד חמצן! חשוב לציין כי הטיפולים הניתנים לשורדים מסובסדים על ידי עמותת לב בטוח ב- 90% מימון ועל כן המענק יוכל לסייע להרחיב את היקף השורדים שיוכלו לקבל טיפולים בפרויקט הטיפול המשלים.

סיפור אישי

מטופלים בפרויקט טיפול המשלים:
"לא מאמין בטיפולים כאלה אבל אמרתי טוב בוא ננסה ומאז אני מבין שחשוב לי להיות פתוח לנסות גם דברים שאני לא מכיר. אני נמצא בטיפול בערך 3 חודשים וזה מעצים אותו ועוזר לי להאמין בעצמי ובחיים. שיניתם לי את החיים"

"לראשונה אני מצליח לעבד חלקי מהטראומה לא הצלחתי לעשות את זה עד היום בשום טיפול אחר, מרגיש שאני עושה קפיצות משמעותיות בתהליך ושיש תנועה במקומות שהרגשתי תקוע. אני מצליחה אפילו להירדם עם הרבה פחות סיוטים", תודה!"

" הטיפולים היו מדהימים, זה מאוד מקרקע אותי ונותן לי שקט לפחות לשעה שאני שם ואפילו מעבר"

שורדת המטופלת בלב בטוח:
"אינטרקציה איתך ועם כל אחד מכם בעמותה הזו זו נקודת האור שלי בתקופה הזו ובכל חיי המקצועיים
אני תמיד אומרת לאנשים סביבי ששלושת המטופלים שלי מהנובה והעבודה איתכם הם המרחב לנשימה שלי"

שורדת המשתתפת בתהליכים קבוצתיים:
"זוכרת שפעם ראשונה שמעתי שם "לב בטוח" חשבתי "איזה לב ועל איזה "בטוח" הם מדברים!. עוד פרסומת כדי לצבוע לנו מציאות... " כמה טעיתי. כמה פעמים לא נתנו לי לוותר, כמה פעמים נתנו לי תקווה בכוחות שלי. למצוא אותם ולהשתמש בהם. כמה טוב לדעת שאני לא לבד."

תיעוד בתמונות

מחכות לכן ולכם בבית | Bring them home now

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

שלום התחברות

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן