מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

דבי דבורה גרין

הפעילות :

נשים המסייעות מפרוץ המלחמה לאלפי א.נשים שנותרו ללא מסמכים: שריפה, גניבה, אובדן, פינוי חפוז ועוד.

מפרוץ המלחמה אלפי א.נשים נותרו ללא מסמכים: שריפה, גניבה, אובדן, פינוי ועוד. מסמכים חיוניים לשיגרה וחיוניים לעתידם. צוואה, פנקסי חשבוניות, תעודות רפואיות, מסמכי דת, חוזים, בעלות וכדומה, וכל זאת פעמים רבות בשפה זרה. הרבה בירוקרטיה, עלויות של בעלי מקצוע (עו"ד, רו"ח, מהנדסים, וכן הלאה) ולא פעם גם תרגום במידה ומדובר על גורמי חוץ.

בו זמנית נשים רבות מחפשות כיצד לתרום ולסייע אך בשל ענייני היום יום (ילדים, עבודה וכדומה) אין באפשרותן לצאת לשטח. אני מפגישה בין הצורך לבין אותן נשים, דוברות שפות שונות חלקן עם רקע משפטי או חשבונאי. יש כיום 14 מתנדבות ב 29 שפות (!!!) שזמינות לתרגם כל מסמך לא מובן או נדרש והכל ללא תמורה.

בתחילת המלחמה זה היה בעיקר לתושבי העוטף כיום לצערנו זה התרחב ורלונטי להרבה ישובים בדרום וכן לכל מפוני הצפון.

גם אנו עצמנו, נתרמות רבות מהעזרה, בהעצמה, בשיח, בחברות נשית, ובמציאת הדומה בינינו על אף שאנו מכלל גווני האוכלוסיה.

איזור פעילות:  ארצי
היכן מתמקדת הפעילות?  לצערנו זה רק הולך ומתרחב: זה החל בישובי העוטף, התרחב לישובי הדרום, וגם כלל הישובים מפוני הצפון, וכן מפוני הצפון שבחרו להתפנות.
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

לסייע לאדם להשיב / להשיג את כל התיעוד החשוב שלו מצד הרשויות. זה חשוב ברמה הטכנית של התנהלות יומיומית אבל זה לא פחות חשוב ברמת הבטחון האישי. א.נשים קמו ועזבו את ביתם בחופזה והיום אוסרים (!!!) עליהם לשוב לבתים לאסוף חומרים רפואיים, בירוקרטים ואחרים. לעיתים אם מדובר במסמכים רפואיים זה יכול ממש לשנות חיים. ואנו מנסות למצוא מזור לכל פניה, בין אם באופן ישיר (מסמכים, כתיבה, עריכה, תרגום, תצהירים וכדומה) והן באופן עקיף – למצוא את הגורם הרלונטי עימו אנו עובדות שיסייע במקצועיות וללא תמורה.

מבט אל העתיד

אנו רוצות לגדול ולתת מענה לכמה שיותר א.נשים, כשכיום אנו מוגבלות הן מבחינת תקציב והן מבחינת הכרות של א.נשים את המיזם שלנו והתועלות היכולות לצמוח מהסיוע שאנו מציעות (גם מחייב תקציב). רבים מכירים אותנו אבל אנו מרגישות שניתן לסייע ליותר, ופשוט נחמץ הלב לגלות שמשפחה קשה יום שילמה אלפים שאין לה עבור עבודה שאנו עושות ללא תמורה, ורק משום שלא שמעה על המיזם ולא הגיעה אלינו.
כמו כן אנו רוצות לפתח את נושא העצמת הנשים. גילינו כי למרות מרחק גאוגרפי, ודעות שונות בתכלית, כשנשים יושבות יחד לעבוד, גם אם רק מספר שעות בשבוע, נותרות חברויות שמתחילות בזום וגולשות לעולם האמיתי. בסופו של דבר אשה היא אשה היא אשה = יש דברים שרק נשים יבינו ויכולות לדבר ביניהן ורבות מאיתנו הפכו חברות עד כי היעד שלנו הוא לא רק לסייע לכמה שיותר אלא גם להעצים נשים.

הכרה ותמיכה

ארגון שחרית מצא את מיזם הנשים שלנו כחלוץ ומוביל, הן בצד התרומה והן בצד העצמת נשים, וזכינו למענק תמיכה לאחר שעמדנו בהצלחה בקריטריונים רבים ואף זכינו בתעודות הוקרה ומובילות חברתית.

תוכניות במידה שאזכה

חשוב לי להשקיע בהמשך הפעילות, לרכוש ציוד מתאים, להפעיל יותר מתנדבות ולהגיע ליותר חשיפה - כל אלו דורשים מימון שעד כה כולו נעשה מכיסי ומכיסם של א.נשים טובים נוספים (ואף קיבלנו מענק תמיכה על תרומה ומובילות חברתית).
אין ספק שמענק יסייע לנו לגדול הן בצד נשים הפעילות במיזם התורמת והנתרמות, והן בצד כמות הנשים רבה יותר שיחשפו למיזם ויהנו מיתרונותיו.

סיפור אישי

ישנם מקרים רבים ולכן אביא מקרה מרגש משבוע האחרון ממש.
אשה מבוגרת וערירית, מפונה מקרית שמונה, שאינה יכולה לשוב לביתה בשל מגבלות צבאיות (ורפואיות) יצרה עימנו קשר. בן זוגה נפטר והיא זקוקה לכספים בדחיפות אבל הצוואה נותרה מאחור וזה פלונטר משפטי מאחר והן צריך לאשר את מעמדה (חיו ביחד 30 שנים אך לא נשואים) והן להביא כתבי ויתור מאחיו של הנפטר המצויים בארה"ב, אוקראינה וגאורגיה. כל מדינה והחוקים והדרישות שלה, וכל זאת יש להתאים לדרישות החוק בישראל.

הרגענו אותה ע"י שיחה בת שעתיים עם מתנדבת דוברת שפתה. הבנו את הצורך, פנינו למספר עו"ד הן בישראל והן במדינות הרלונטיות. תיאמנו עבורה שיחה עם משפטן מקומי מצליח שהגיע עד אליה ועשה סדר בבליל המסמכים שהיתה צריכה והצלחנו לסגור את כל הטיפול ב 4 ימים.

5 מתנדבות בשפות שונות, לצד 4 אנשי מקצוע, כל זאת ללא עלות, ואשה אחת שללא קבלת כספי הירושה היתה במצב כלכלי של פת לחם, תזכה כעת לשקט כלכלי, תרופות בעלות גבוהה להן היא צריכה, מגורים ראויים, ולא פחות חשוב ידיעה שיש כאן מי שיתן יד ויירתם במידת הצורך.

תיעוד בתמונות

מחכות לכן ולכם בבית | Bring them home now

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

שלום התחברות

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן