מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

עדי עזוז

הפעילות :

פתיחת מענה משלים לעבודת עמותת החצר הנשית במרחבים הא-פורמליים דרך הנגשה של טיפול נפשי לנערות וצעירות על רצף הסיכון תוך שימת דגש על מאפיינים של טראומה, מגדר ורב-תרבותיות.

״החצר הנשית" הינה מסגרת קהילתית, נשית, רב-תרבותית ובלתי פורמלית, המעניקה תמיכה וסיוע לנערות ולצעירות במצבי סיכון. העמותה הוקמה בשנת 2003 ופועלת במרחבים פיזיים בחיפה ובנתניה בהם מופעל מרחב בטוח ופתוח המכיל מענים מגוונים תחת קורת גג אחת. המרחב מציע: מענים קונקרטיים (כגון ארוחות, ביגוד, מוצרי היגיינה נשית, מספרה) מענה חברתי וקבוצת שייכות, סיוע במיצוי זכויות, הפניות לגורמי טיפול בקהילה, ועוד. כמו כן, החצר הנשית מוכרת כגוף מומחה ידע לצעירות בסיכון מטעם משרד הרווחה ומעניקה שירותי מעטפת מקצועית בשירות האזרחי-לאומי לצעירות במצבי סיכון. העמותה מלווה מדי שנה כ-2,000 נערות וצעירות בגילאי 13-26, במטרה לאפשר להן הזדמנות נוספת להשתלבות מיטיבה בחברה.

הצורך במענה טיפולי ייעודי בעקבות מלחמת חרבות ברזל
רוב הנערות והצעירות המגיעות לחצר הנשית משתפות בחוויות של הזנחה ופגיעה מתמשכת בגיל צעיר, זאת בנוסף לרקע של הדרה חברתית ומצב סוציואקונומי נמוך אשר מביאים אותן לפתח אסטרטגיות הישרדות מגוונות. מלחמת חרבות ברזל והפשעים המגדריים הנוראיים שבוצעו במהלכה החריפו את התסמינים הפוסט-טראומטיים איתן הגיעו הנערות והצעירות המלוות על ידינו והובילו אצל רבות מהן להחרפה של תסמיני הפוסט-טראומה, תחושת חוסר האונים וחוסר השליטה בחייהן. המראות והסרטונים שהן נחשפות אליהם ללא חוסן אישי או תיווך משפחתי לעצור ולעבד את החוויות הקשות, גרמו להחרפת מופעים של חרדה, דיכאון, נטייה לפגיעה עצמית ותסמינים נוספים.
המענה הבלתי פורמלי בצורת המרחב החצרי מאפשר לנערות והצעירות כניסה רכה לעולם הטיפול ומאפשר חוויה מתקנת של מערכות יחסים מיטיבות ותחושת שייכות שכה חסרה לאוכלוסייה הזו. בחצר הן בתחושת שליטה וניתנת להן האפשרות לבחור את המענה הנכון להן בקצב שלהן. לאחר שמתבסס האמון והקשר בינן לבין צוות החצר הן מעלות צרכים נוספים, יותר עמוקים ובעיקר רגשיים. ביסוס האמון מייצר הזדמנות להתערבות טיפולית קלינית. הרחבת המענים ה"חצריים" בדמות 'החצר פלוס' תאפשר הנגשה של טיפול נפשי שאינו מנותק מההתמודדויות שלהן בחצר ובעצם משלים את התהליך שהן עושות תוך שמירה על בסיס בטוח ותומך.

פרויקט "החצר הנשית פלוס"
"החצר הנשית פלוס" הינה מרחב טיפולי אינטגרטיבי, המיועד לנערות ולצעירות המתמודדות עם קשיים רגשיים ותפקודיים כאשר ברקע ניכרת טראומה מתמשכת. הנערות והצעירות בחצר הנשית מתמודדות ביום יום עם אתגרי חיים מורכבים ומבטאות לרוב תסמינים פוסט טראומטיים להם יש השפעה מכרעת על תפקודן ואיכות חייהן.
הצורך התעצם נוכח טריגר המלחמה והחשיפה המוגברת לפשעים המגדריים הקשים שבוצעו. במהלך תקופה זו חלק מצעירות החצר איבדו חברים במהלך המלחמה ורובן ככולן נחשפו באופן אינטנסיבי מתחילת המלחמה למראות וסרטונים קשים ואלימים, ללא חוסן אישי לעצור, ללא פילטרים וללא תיווך מצד משפחותיהן. כל אלו הובילו את הנערות והצעירות בחצר לטלטלה נפשית משמעותית ולהחרפה של תסמינים פוסט טראומטיים.

הטיפול הרגשי במערך הטיפולי, שמוקם בימים אלה בסמוך לחצר הנשית בחיפה, יסייע לנערות והצעירות בוויסות רגשי ובעיבוד אירועי טראומה כרוניים מורכבים ומתמשכים.
המערך הטיפולי יתחיל לפעול באוקטובר 2024 בחיפה, אוכלוסיית היעד תהיה מורכבת מנערות וצעירות שמקבלות או קיבלו מענה על ידי החצר הנשית.
המערך הטיפולי יציע טיפול מוכוון טראומה ויציע מפגשים אישיים וקבוצתיים לאורך שנה וחצי עד שלוש שנים, בתדירות של פעם-פעמיים בשבוע. הצוות יורכב מפסיכולוגיות, עו"סיות קליניות ומטפלות באומנות, החצר פלוס תציע טיפול רגיש תרבות וכחלק מכך תעסיק מטפלות דוברות שפות – עברית, ערבית, רוסית. המטפלות יחלקו את אותו עולם ערכים ושפה משותפת של החצר הנשית. מטפלות אלו ישולבו בהכשרות וישיבות צוות עם צוות החצר וייצרו יחד מעטפת שלמה יותר עבור הצעירות.

השילוב בין הקומות – קומת המרחב הבלתי-פורמלי וקומת החצר הנשית פלוס והחיבור ביניהם – הוא האלמנט שמאפשר לנו למקסם את הטיפול של הנערות והצעירות. יחסי האמון שנוצרו בקומה הראשונה של החצר, הארוחה החמה, תהליכי מיצוי הזכויות שעברו, האוזן הקשבת והאכפתיות, מביאים לכך שהנערות והצעירות מרגישות ויודעות שיש מרחב בטוח לחזור אליו אחרי הטיפול הריגשי בקומת הפלוס. הן לא מסיימות את הטיפול הרגשי ונפלטות החוצה להתמודדות בודדה, אלא נוחתת לרשת ביטחון מוכרת בחצר הנשית עם עיניים מכילות שאינן שופטות אותן ונמצאות שם בשבילן כדי לעבד את חוויית הטיפול הרגשי כמו כן המערך הטיפולי יהיה ערוך להתמודד עם מאפייני הצעירות ולהכיל את הקשיים שחוות ובאים לידי ביטוי לעיתים בקושי בהתמדה, התנגדויות בטיפול ועוד.

איזור פעילות:  ארצי
היכן מתמקדת הפעילות?  הפעילות מתמקדת בחברה האתיופית בנתניה ובקהילה רב תרבותית יהודית-ערבית בחיפה.
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

הפעילות נועדה לאפשר, לנערות ולצעירות במצבי סיכון לקבל טיפול רגשי המותאם למאפיינים איתם הן מגיעות ובכלל זה התמודדות עם תסמיני פוסט-טראומה מורכבת. הפעילות מתקיימת במרחב סמוך למרחב החצרי המוכר להן והן מבלות בו שעות רבות ומיטיבות מהשבוע שלהן. זהו מרחב קהילתי, בן דורי, נשי, בטוח, מכיל ומאפשר, שמקדם את רצונותיהן ושאיפותיהן ומאפשר להן לתרגל כישורי חיים רכים ומתקדמים על מנת שיוכלו להשתלב בחברה בצורה מיטבית.

מבט אל העתיד

מטרת הפעילות היא לאפשר הנגשה לטיפול רגשי לכל נערה וצעירה שנמצאת במצב שאינו מיטיב עימה או מסכן עבורה.
מבחינתנו, ההצלחה מוגדרת בכך ש"החצר הנשית פלוס" תענה על הנתונים הבאים:
1.50% מהצעירות יציגו הפחתה בתסמיני הפוסט-טראומה.
2.50% מהצעירות יציגו שיפור ברווחה הנפשית.
3.70% מהצעירות יגיעו באופן קבוע למסגרת קבועה אחת לפחות (לימודים, עבודה, החצר הנשית או מסגרת שיקומית טיפולית אחרת).

הכרה ותמיכה

ביטוח לאומי- אגף הקרנות תומך בפרויקט החל מאוקטובר 2024 לשלוש שנים.

תוכניות במידה שאזכה

"החצר הנשית פלוס" היא מערך טיפולי שפעילותו מתקיימת בשלב הראשון בחיפה. עזרתכם, באמצעות המענק ותוכנית הליווי, יאפשרו לנו לשמר את הפעילות החיפאית ולהרחיב את פעילות "החצר הנשית פלוס" גם לחצר הנשית בנתניה ובכך תסייעו להנגשת טיפול רגשי לעוד עשרות נערות וצעירות במצבי סיכון. המשמעות הינה מתן אפשרות אמיתית להשתלבות מיטיבה ושווה בקהילה.

סיפור אישי

https://www.youtube.com/watch?v=aYUunpTq8ho&t=3s

תיעוד בתמונות

מחכות לכן ולכם בבית | Bring them home now

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

שלום התחברות

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן