מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

הדס מזור רם

הפעילות :

יוזמת, מקיימת ומנהלת את תכנית ההתנדבות הארצית "חרבות אור": טיפולי גוף נפש לעשרות אלפי נפגעי מלחמת חרבות ברזל

שמי הדס מזור רם, עו"ס MA, גרושה ואם לארבעה.
הקמתי את עמותת ידי אור ב- 2017 במטרה להנגיש ולהעניק טיפולי גוף-נפש לחולים במחלות קשות, כגון סרטן וניוון שרירים, לנכים ולמרותקי בית בבתיהם, בתמורה סמלית ובקשר שבועי ארוך טווח. העמותה מעניקה מגוון טיפולים באמצעות צוות מסור של כ- 1,200 מטפלים מוסמכים בתחומי עיסוי, שיאצו, רפלקסולוגיה, דיקור סיני ועוד. הטיפולים ניתנים בכל רחבי הארץ לחולים מכל מגזרי החברה בישראל.
מטרת העל של העמותה היא להעניק לכל חולה קרן אור אישית, באמצעות הנגשת טיפולים משלימים שיתמכו באיכות חייו, בעלות סמלית ומאפשרת.

תכנית החירום "חרבות אור" לתמיכה בנפגעי מלחמת חרבות ברזל:

בתאריך 8/10, עם הבנת היקף הנפגעים במתקפת הטרור המחרידה, קיבלתי החלטה להקים תכנית חירום מיידית אשר תתמוך בנפגעי המלחמה ותסייע בהשבת החוסן האישי והקהילתי לנפגעי הטראומה, בחיזוק המורל הלאומי, בהקלה על מכאובי הגוף והנפש של הנפגעים ובתמיכה בכוחות הבטחון – באמצעות הענקת טיפולי גוף נפש לקהילות נפגעות המלחמה.
עוד באותו היום (8/10) שלחתי למלונות ים המלח צוות של מטפלים מתנדבים עם ציוד לטיפולים. מאותו רגע תכנית "חרבות אור" הפכה לפעילות עצומה בהיקפה, אשר משפיעה לטובה על חייהם של עשרות אלפי קהילות ישובי עוטף עזה והדרום שפונו מבתיהם, נפגעי הנובה (שורדים והמשפחות השכולות), אזרחים נפגעי טרור וכן מאות רבות של יחידות צה"ל, צוותי איסוף וזיהוי חללים, קצינות נפגעים, צוותי סיוע והצלה, ועוד.
ככל שחלף הזמן התפתחה תכנית "חרבות אור" בהתאם לשינויים במצב הבטחוני והתפתחות המלחמה: בחודשים האחרונים התכנית שמה דגש רב על טיפול ותמיכה במפוני הצפון ובחיילי צה"ל בגזרת הצפון.
תכנית "חרבות אור" פועלת ברצף מ 8/10/23, ובמסגרתה מטפלי ידי אור המתנדבים העניקו עד כה מעל 70,000 טיפולי גוף נפש לעשרות אלפי נפגעי המלחמה:
• למפוני עוטף עזה
• למפוני הצפון
• ליחדות צה"ל לוחמות
• ליחידות צה"ל תומכות לחימה: אגף נפגעים, מחנה שורה
(איסוף וזיהוי חללים), צוותי מודיעין, כיפת ברזל, תצפיתניות
• למשפחות השכולות
• למשפחות החטופים
• לפצועי המלחמה באשפוז, בשיקום ובקהילה
• לנשות מילואימניקים
• לצוותי רווחה, לה"ב 433, המכון לרפואה משפטית באבו כביר, כיתות כוננות, הצלה וסיוע

תכנית החירום "חרבות אור" מתקיימת במקביל לפעילות העמותה השוטפת שהינה הענקת טיפולי גוף-נפש לחולים במחלות קשות ובמרותקי בית. בשנת 2023 הוענקו בשוטף כ- 15,196 טיפולים לחולים, נכים ומרותקי בית, בנוסף ל- 40,000 טיפולים למפונים, חיילים ונפגעי המלחמה במסגרת "חרבות אור". מפרוץ המלחמה ועד היום, הוענקו עד כה כ- 70,000 טיפולים לנפגעי מלחמת חרבות ברזל.

הרחבת תכנית "חרבות אור" לטובת מפוני הצפון:
תושבי הצפון מרשימה ארוכה של ישובים, לרבות קריית שמונה, שלומי, מטולה, אבן מנחם, בית הלל ועוד, עקורים מבתיהם מזה אחד עשר חודשים, וסובלים מתופעות של חרדה, מתח וטראומה. הקהילות כוללות קשישים, חולים ומשפחות, רבים מהם מעוטי יכולת וחסרי תמיכה משפחתית וקהילתית. המפונים מתמודדים עם טראומה מתמשכת של חיים בצל המלחמה, תחת התקפות אויב מסכנות חיים. הם נעקרו מסביבתם הטבעית, ממסגרות חינוך, עבודה וקהילה. מצב זה גורם לפגיעה קשה במשאבי הנפש והגוף והם זקוקים לתמיכה הוליסטית על מנת לחדש את כוחות הנפש והגוף ולטפל בטראומה המתמשכת.

בימים אלו ידי אור ממשיכה בפעילותה החשובה לבניית חוסן אישי וקהילתי במלחמת חרבות ברזל, באמצעות הענקת מגוון טיפולי גוף-נפש לקהילות מפונים מהצפון וחיילי צה"ל, כגון:
● שיתוף פעולה עם מרכז החוסן "משאבים" מיסודו של פרופ' מולי להד. מרכז החוסן מעניק מעטפת טיפולית לישובי הגליל העליון, המזרחי והמערבי. במסגרת שיתוף הפעולה עם מרכז החוסן, מעניקה ידי אור טיפולי גוף-נפש למפוני הצפון במרכזי פינוי רבים ברחבי הארץ: ירושלים, תל אביב, חיפה, טבריה, נתניה, הרצליה ואילת.
● שיתוף פעולה עם "מרחב מרפא עמק חפר"- מרחב תמיכה וריפוי למשפחות השכולות שאיבדו את יקיריהן באירועי ה- 7/10. במסגרת שיתוף הפעולה עמותת ידי אור מעניקה טיפולים קבועים למשפחות השכולות וכן סדנאות קבוצתיות, במרחב הטיפולי בבית יצחק.
● אירוע התנדבותי גדול בשדה משה למען 100 מפקדי "מבצע ארנון" לחילוץ ארבעה חטופים מעזה, במהלכו נפל המפקד ארנון זמורה ז"ל. באירוע שהתקיים באוגוסט, מטפלי ידי אור העניקו מגוון טיפולי גוף-לנפש בהתנדבות ל- 100 מפקדי מודיעין שהיו מאחורי הקלעים של המבצע ההירואי.

בזכות העשייה המבורכת, העמותה קיבלה תעודות הוקרה ומכתבי תודה רבים, שיכולים לשפוך מעט אור על התמיכה העצומה שמעניקה העמותה בהתנדבות, לעשרות אלפי אזרחים וחיילים ותרומתה לחיזוק החוסן הלאומי, באחד מהמשברים הגדולים ביותר של המדינה והחברה בישראל.
קרנות הביטוח הלאומי הכירו בתכנית "חרבות אור" והעניקו לה תמיכה מפרוץ המלחמה ועד סוף שנת 2024.

איזור פעילות:  ארצי
היכן מתמקדת הפעילות?  הפעילות מתמקדת בקהילות נפגעות המלחמה: מפוני הצפון והדרום במרכזי הפינוי ברחבי הארץ, יחידות צה"ל בבסיסים ובמרכזי כינוס והתרעננות, וכן פצועים ונפגעי המלחמה בכל רחבי הארץ. הפעילות מקיימת בפריסה כלל ארצית.
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

הפעילות מסייעת בתמיכה בנפגעי המלחמה, בהשבת החוסן האישי והקהילתי לנפגעי הטראומה, בחיזוק המורל הלאומי, בהקלה על מכאובי הגוף והנפש של הנפגעים, בתמיכה בחיילים פצועים בשיקום ובתמיכה וחיזוק של כוחות הבטחון – באמצעות הענקת טיפולי גוף נפש לקהילות נפגעות המלחמה.
מומחים מתחום הטיפול בטראומה ממליצים על טיפולי מגע כחלק ממעטפת הטיפול בטראומה. טיפולי המגע מסייעים בפירוק מטען הכאב דרך הגוף, מתאימים מאד לנפגעים אשר אינם מעוניינים בטיפול שיחתי או אינם מתאימים לטיפול פסיכותרפי, וכן מוסיפים נדבך טיפולי חשוב למעטפת הטיפול בנפגעים המטופלים בשיחות.
כמו כן הטיפולים מחדשים את כוחות הגוף והנפש של חיילי צה"ל ומספקים להם מנוחה והקלה במהלך הלחימה.
בחודשים האחרונים אנו מעבירים שאלוני אימפקט למפוני הצפון המקבלים טיפולי גוף-נפש ממטפלי ידי אור. הנשאלים מתבקשים לדרג את מצבם לפני ואחרי הטיפול שקיבלו, במדדים של מצוקה פיזית, כאב, מצוקה נפשית, מתח וכן לציין באיזו מידה הטיפול השפיע על רווחתם הפיזית הכללית ועל רווחתם הנפשית הכללית. אני גאה לציין שכלל הנשאלים מציינים שיפור משמעותי במרבית המדדים!

מבט אל העתיד

1. המשך טיפול ותמיכה באוכלוסיות נפגעות המלחמה
2. טיפול ושיקום בנפגעי פוסט טראומה ופצועים לאחר סיום המלחמה
3. המשך טיפול בחולים ומרותקי בית ברחבי הארץ

הכרה ותמיכה

תכנית "חרבות אור" קיבלה הכרה ותמיכה כספית מקרנות הביטוח הלאומי, להפעלת התכנית מפרוץ המלחמה ועד 31/12/24
כמו כן מתקיים שיתוף פעולה עם מרכז החוסן "משאבים" לתושבי הצפון, ובחודשי המלחמה הראשונים התקיים שיתוף פעולה עם מרכז החוסן "אשכול" למפוני חבל אשכול ועוטף עזה.

תוכניות במידה שאזכה

הפעילות היא ייחודית בתרומתה וערכה למוטבים גדול מאד. יש חשיבות רבה להמשיך בפעילות. אני סבורה שתכנית הליווי תסייע לי להפיק את המירב מהיכולת להעניק טיפולים תומכים לאוכלוסיות נפגעות בקנה מידה רחב. כן היא תאפשר הכרה ציבורית רחבה בפעילות, ותעניק לי כלים שיסייעו לי לשכלל את יכולותיי כמנהלת הפעילות. המענק יסייע בהמשך הפעילות.

סיפור אישי

לכבוד: 20/11/23
עו"ס הדס מזור רם
עמותת ידי-אור

הנדון: עמותת ידי -אור לצד לוחמי הנח"ל במלחמה .
הדס יקרה ,
אנסה למצוא מילים הולמות להביע תודה מכל הלב בשם הלוחמים ומשפחותיהם , על המחווה הנפלאה והיוצאת מהכלל שלכם אתמול . חמישה מטפלים ומטפלת מופלאה ומופלאים , שירדו לאזור מלחמה בעוטף ביום גשום וסוער במיוחד לטפל בהתנדבות בחיילים וחיילות לוחמים של הנח"ל .
המטפלים טיפלו בחיילים/ות והקלו על מכאוביהם ואני בטוחה שחיממו את נפשם הצעירה ושיפרו את מצב רוחם . היתה אווירה נהדרת וכולם נהנו מאד, המטפלים שלכם אנשים מיוחדים ביותר, היגיעו עם כל הציוד האפשרי כדי לתת את מלוא הטיפול , טיפלו במקצועיות וברוגע ,לצלילי ההפצצות בעזה.
מדהים שכולם היגיעו באהבה ,למרות מזג האוויר הכל כך סוער שהיה אתמול .
וכל זה לא היה קורה בלעדייך הדס יקרה , את נענית במהרה לבקשתי[ לאחר שניסיתי כמה מטפלים שהיו עמוסים בהתנדבויות] במקצועיות ,אנושיות ועם כל הלב, הסכמת מיד להתארגן ,ללא היסוס ולמרות שאתם בדר"כ לא נכנסים לאזורי מלחמה .ליווית אותי לאורך היום ובדקת שהכל בסדר כל דקה עד לשעות הקטנות של הלילה .
תודה לכולכם מכל הלב , אין עם יותר טוב מזה !!!
בשורות טובות ושנדע במהרה ימים טובים , חיבוק מכולנו לכולכם .
בשם כולם ,
דרורית ביקובסקי
אמא של לוחם נח"ל

תיעוד בתמונות

מחכות לכן ולכם בבית | Bring them home now

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

שלום התחברות

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן