מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

ד"ר לייה נאור

הפעילות :

יצירה והחזקה של מרחבים מרפאים לטראומה ואבל המבוססים קהילה וטבע המשלבים ריפוי רב מימדי גוף, נפש ורוח

מתוך תחושת מחוייבות וצו השעה הקמתי ב8.10 את "מרחב מרפא" שהעניק מענה נפשי מיידי ואינטגרטיבי לטראומה עבור אלפי צעירים ומשפחותיהם.
מתוך תחושת שליחות ובהעדר גוף מארגן ותומך לשורדי המסיבות ברעים בבוקר של ה8.10 פניתי ברשתות המדיה לאנשי מקצוע ובמקביל מצאתי מקום שיהפוך תוך יממה למרחב מרפא. הפניה שלי הובילה להירתמות של מאות מתנדבים שהאמינו בחזון שמבקש ליצור מרחב שיחבק, ירפא, יתמוך ויאהב את הזקוקים לכך בשעתנו הקשה.
מרחב מרפא שהחל בבית יצחק ועבר לחוות רונית שימש כ"חדר מיון" נפשי ובלתי פורמאלי והפך במהרה למקום שנותן מענה ייחודי, פורץ דרך ורב ממדי לטיפול בטראומה. בחודשים הראשונים כ900 מתנדבים העניקו מענה חיוני ברגעי השבר הגדולים למעל 5000 שורדים ובני משפחותיהם ללא הבדל של דת או לאום. המרחב העניק תחושה של בית ובמהרה הפך למקום אליו מגיעים השורדים כדי להיפגש, לשוחח ביניהם ולנוח על כרי דשא ירוקים, לאכול אוכל ביתי, לקבל טיפול לגוף,טיפול לנפש ולהנות מצלילים מרגיעים או רק להרפות ולנוח.
דווקא בזמן משבר גדול היתה לי הזכות להביא לידי ביטוי את היכולות המקצועיות והאישיות שלי ולאחד סביב הפרוייקט מציל חיים מאות אנשים שיצרו מארג אנושי יוצא דופן. מרחב מרפא העניק מענה לטראומה שלא היה קיים קודם בארץ - באופן בלתי פורמאלי ובמרחב מזמין. הגישה הזאת אפשרה לאלפי צעירים שלא היו מגיעים למרכזים לטראומה (בבתי חולים פסיכיאטרים) לקבל מענה מקיף. החשיבות של המרחב כמו גם החיבור לקהילה הפכו למקור לחוסן שהלך והתעצם.
המערך המקצועי פעל בליווי אנשי מקצוע מהשורה הראשונה ודאגתי להעשרה מקצועית מידי בוקר וישיבות צוות שנועדו ללמוד מהשטח ולתת מענה נכון ומשתנה לפי מצבם של השורדים. תוך ימים ספורים יצרתי מודל מקצועי וחדשני שהוכיח את תרומתו ומשמעותו המיטיבה לקהל רחב ואף אומץ על ידי משרד הבריאות.
מרחב מרפא מבקש להרחיב את הטיפול הקיים בטראומה ומציע מודל חדשני שבו המרחב הטבעי, הגישה האינטגרטיבית (גוף נפש רוח ונשמה) והשילוב של קהילה - הם עקרונות מנחים בהבראה.
בדרך זו אנו מבקשים לאפשר לאדם להתחבר לאינטליגנציה הטבעית שיש בכל אחד מאיתנו לריפוי ולהעצים את האדם לחקור את הנתיב הייחודי לו דרך טיפולי גוף ונפש הניתנים ע"י אנשי מקצוע מומחים בתחומם ומיודעי טראומה. כהשלמה לטיפולים אלו מתקיימות במרחב פעילויות נוספות הנבחרות בקפידה וכוללות: אמנות, פיסול, סאונד הילינג, אקרו באלאנס, יוגה תרפיה, הרבליסטים, יצירה, עבודה באדמה, מלאכות קדומות ותרפיה במוזיקה.
היום מאות ואלפי לוחמים, פצועים, מפונים ונותני שירות מבקשים לקבל מעטפת אינטגרטיבית - שילוב של שיחות עם טיפולי גוף והתערבויות חוויתיות שמרחיבות את הגישה המסורתית שמתמקדות בשיח לגישה רב מימדית לריפוי. זו חובתנו להעניק מענה שמותאם לצורך שעולה בקרב אוכלוסיות רבות וכבר הוכח כאפקטיבי והוספתן למסגרות הקיימות כגון קופות חולים, מרכזי חוסן ומרכזים לבריאות הנפש.
דרך הקמה של מרחבים מרפאים, הכשרת מנחים ומטפלים ומסעות מרפאים, אנו מבקשים להעצים ולתמוך אוכלוסיות שנפגעו מתוך אמונה שמשבר יכול להיות כר לצמיחה בהינתן התנאים הנכונים. רוב האנשים שנפגעו מקבלים את תמיכת המדינה רק אם הוכרו על ידי משרדי הממשלה והביטוח הלאומי כסובלים מפוסט טראומה ואינם יכולים לתפקד. ברצוני להיות שותפה לפיתוח מסגרות ומערכות שיובילו את אותם מתמודדים להגשמה וצמיחה מתוך הטראומה (post traumatic growth) ולא להגדלה של אוכלוסיות נתמכות ומוחלשות.
בנוסף להקמת מרחב מרפא בחוות רונית, אילת וירושלים, באוקטובר 2023 הובלתי קורס ראשון מסוגו בארץ – קורס הכשרה ליצירה והחזקה של מרחבים לאבל בהובלתם של ד"ר תומאס הובל, מומחה בין לאומי לטראומה קולקטיבית וד"ר פרנסיס וולר, מומחה בין לאומי לתהליכי אבל והחלמה. 120 משתתפים עברו תהליך אישי ומקצועי מעמיק וקיבלו כלים שנועדו לעזור לקבוצות ויחידים בהתמודדות מיטיבה עם אבל. קורס נוסף אמור להיפתח בנובמבר 2024. כמו כן, הבאתי את ספרו של פרנסיס וולר על התמודדות עם אבל לארץ והוא יצא לאור בחודש הבא.
בחודשים האחרונים בניתי את המערך המקצועי שתומך את הלוחמים שלנו בריטריט החלמה בפנמה. הריטריטים משלבים גוף ונפש בתהליך הריפוי דרך גלישה בים, מעגלי שיח רגשיים, יוגה ומדיטציה ועוד, כדי להעניק ללוחמים תהליך מרפא של שבוע הרחק מאזור הלחימה.
בנימה אישית, אני מרגישה שכל חיי הכינו אותי לרגע הזה בו אני יכולה לתרום מהידע והנסיון שלי כדי לתמוך תהליכי ריפוי ומרחבים לריפוי שמאד נדרשים היום בארץ. אני כותבת, חוקרת, מייעצת ומלמדת איך להוביל תהליכי ריפוי רב מימדיים ובכך תומכת פרוייקטים ויוזמות בתחום בריאות הנפש. פירטתי כאן את העשיה שלי בשנה זו כאדם פרטי שלא זכה בליווי או תמיכה חיצוניים. אם את כל זה עשיתי לבד – תתארו מה ניתן יהיה לעשות עם התמיכה והליווי שלכם כדי להוביל שינוי.
למרות השפעתה היוצאת דופן בריפוי ואיחוד העם, מרחב מרפא הוא רק צעד ראשון לקראת הפוטנציאל הקיים בנו כעם לפיתוח מארג אנושי ומקצועי שפועל מתוך שיתוף פעולה והדדיות כדי ליצור את החברה והמדינה שאנו מבקשים לחיות בתוכה. מדינה שהיא תוצר של אחדות ושיתוף פעולה אקטיבי למען צמיחה ושגשוג שלנו כפרטים וכחברה. כאישה שמובילה וחוקרת תהליכי טרנספורמציה, אני מאמינה שדווקא בשעה קשה ומאתגרת זו יש לנו הזדמנות להביא חזון שיש בו אופק ותקווה לעם שצמא לכך.
בברכה,
ד"ר לייה נאור
מדבריה של חבר תהכנסת לשעבר יפעת שאשא ביטון:
"לייה נאור היא דמות ומופת לישראלית היפה, האכפתית והתורמת אשר עזבה את כל עיסוקיה וחייה הפרטיים ונתנה את כולה לסייע ולהיות חלק מהמאמץ הלאומי לאחר האסון של השבת השחורה . לייה ראויה להערכה והוקרה על האומץ, ההנהגה והתמסרות."

מתוך דבריה של פרופסור מירב רוט:
"במהלך הכרות זאת למדתי להכיר את לייה כאדם מחויב, ערכי, יוזם, אחראי ומרחיק ראות. היא הצליחה להפעיל בזמן אפסי מערך טיפולי רחב ממדים שהעניק מענה לאלפי שורדים של הטבח במשתתפי מסיבת הנובה ולבני משפחותיהם.
במקביל, היא בנתה צוותי טיפול מדיסציפלינות שונות מתוך הבנה אינטואיטיבית נכונה שלא תספיק כאן התערבות טיפולית גנרית (שיחות טיפוליות ותרופות) אלא שהצעירים והצעירות זקוקים למרחב שכשלעצמו יהווה מרחב ריפוי, בדומה לאופן בו תפקדו בעבר בתי הבראה וחוות מרפא באירופה ובארץ. יתרה מכך, היא הבינה שלאור הטראומה שהתרחשה סביב פסטיבל מוזיקלי בו רקדו, נכון יהיה ליצור מענה משלים – של טיפול בתנועה ובמוזיקה – והיא גייסה מטפלים שפגשו את הצעירים והצעירות בגובה העיניים, בטיפולים אלטרנטיביים שונים שהפיגו את רמות החרדה והסטרס העצומות של מי שחווה טראומה רדיקלית כמו זאת שהם חוו.
בנוסף, לייה דאגה לתחזק את הצוותים עצמם בהשתלמויות מקצועיות מגוונות מדיסציפלינות שונות, כתבה קוד אתי, הקפידה מאוד על מערך אחראי ומסודר ודאגה להדרכות על מנת שלצד הפתיחות, דבר לא יהיה פרוץ וחסר אחריות.
ניכר היה כי הצעירים והצעירות חשים במרחב בנוח, אינם ממהרים ללכת הביתה וסופגים ביטחון ומשקמים את אמונם בבני אדם ובעצמם כבני אדם שיכולים להשתקם ולקום על רגליהם. יש להבין שזהו הישג עצום, שכן החוויה שעברו גרמה לרבים רבים מהם לחוש על בשרם את הגבול הדק בין שלמות נפשית להתפרקות והגיבו תגובות טראומה שההתערבות מסוג זה שערכה לייה הוא שעשוי להוות את המניעה הקריטית מפני התבססותו של סנדרום פוסט-טראומטי.
אני סבורה שסוג זה של התגייסות, יוזמה, אומץ לב ונחישות להוביל מערך כזה על מנת לייצר מענה אזרחי בהיקף כזה כדי למנוע את התגבשותה של פוסט טראומה בקרב אלפי צעירים – ראוי לכל שבח"

מתוך דבריו של פרופסור מולי להד:
מייד עם קרות אסון אוקטובר 23 הבינה דר לייה נאור את עוצמת הפגיעה הרב מימדית של נפגעי פסטיבל הNOVA ויער רעים והבינה באופן עמוק את הצורך המיידי להקים מרחב מרפא עבורם המבין לעומק את עוצמת הפגיעה הנפשית רוחנית וגו פנית של אנשים אלו ואת אורח חייהם צרכיהם ואת הקצב בו יש להציע לאנשים אלו מרחב מרפא.
כעבור ימים אחדים, יזמה תפיסה חדשנית ובהתנדבות ללא קץ, הקימה עם שותפים את מרחב מרפא שבחוות רונית. בקרתי במרחב זה בתוקף תפקידי כיו"ר תת הוועדה של משרד הבריאות לחידושים בטיפול בטראומה ומיד הבנתי את החידוש והתבונה העמוקה שבאה לידי ביטוי במקום זה.
המקום ביטא חדשנות, רגישות, מקצועיות וניסיון לתת מענה לאנשים שעברו תופת מתוך כבוד עמוק לצרכיהם יחד עם הכוונת מטפלים מסוגים שונים כיצד לטפל , קווים מנחים וחשיבה מחוץ לקופסא על מנת להכיל מגוון קשיים תוך דגש על אתיקה מחד ומאידך גמישות והכלה.
כל זאת בהתנדבות מלאה שלה ושל עשרות מטפלי גוף נפש רוח, פסיכולוגיה ופסיכיאטריה. יש להניח שגישה חדשנית זו סייעה למאות אנשים שנחשפו לזוועות ולבני משפחתם אט אט להיות מסוגלים להתאושש ול התפנות לתהליך טיפול ממוקד ו/או לשיבה לחייהם עם ליווי כזה או אחר.
דר לייה נאור פעלה במשך חודשיים יום ולילה בניהול המקום בגיוס אנשי מקצוע, בגיוס תורמים בגיוס הרצון הטוב של רבים לתת תמיכה חום וסיוע ללא ליאות.
מתוך הבנת החשיבות של מרחב מרפא כמרחב למענה ראשוני, ובשונה מאירועים דומים שהכרתי בעולם, דר נאור הכינה את הצוות ואת המבקרים] כך הם נקראו כדי להתייחס אליהם במילים נורמטיביות ולא בתגיות פסיכולוגיות[ ליום בו מרחב המרפא יפנה את מקומו ויסיים את תפקדיו כמרחב טיפול מיידי והפניה למרחבי טיפול מוסמכים בקהילה. כל זאת בהדרגה ומתוך הבנה שאין לקטע את הטיפול במרחב מרפא באחת. עוז הרוח, התבונה, הלב הרחב, הקריאה והגיוס של רבים למען נפגעי אירוע שלא היה כמותו בתולדות המדינה ואף אינו מוכר בעולם, על היוזמה החדשנות וההתמדה ד"ר לייה נאור ראוייה לתמיכה והכרה שיאפשרו לה המשך השפעה מיטיבה.

איזור פעילות:  בינלאומי
היכן מתמקדת הפעילות?  הקהילות שבן אנו מטפלים כרגע: מתמקדת בחיילים וחיילות במילואים שסובלים מקשיים שונים ואינם מסוגלים לחזור לתפקוד ביום יום. הורים שכולים מפונים כרגע יוצרים תוכנית לעבודה עם משפחות החטופים.
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

ישנו צורך הולך וגובר בקרב אוכלוסיות מגוונות למענה נפשי ורגשי חוויתי ואינטגרטיבי. מאות ואלפי לוחמים, פצועים, מפונים ונותני שירות מבקשים לקבל מעטפת אינטגרטיבית - שילוב של שיחות עם טיפולי גוף והתערבויות חוויתיות שמרחיבות את הגישה המסורתית שמתמקדות בשיח לגישה רב מימדית לריפוי.
בנוסף עולה צורך בקרב המטפלים להכשרה מקצועית אינטגרטיבית ולליווי מקצועי כדי ליצור ולהחזיק מרחבים מרפאים לקבוצות וקהילות ברחבי הארץ וכמענה לישראלים בחו"ל.

היום מאות ואלפי לוחמים, פצועים, מפונים ונותני שירות מבקשים לקבל מעטפת אינטגרטיבית - שילוב של שיחות עם טיפולי גוף והתערבויות חוויתיות שמרחיבות את הגישה המסורתית שמתמקדות בשיח לגישה רב מימדית לריפוי. זו חובתנו להעניק מענה שמותאם לצורך שעולה בקרב אוכלוסיות רבות וכבר הוכח כאפקטיבי והוספתן למסגרות הקיימות כגון קופות חולים, מרכזי חוסן ומרכזים לבריאות הנפש.
דרך הקמה של מרחבים מרפאים, הכשרת מנחים ומטפלים ומסעות מרפאים, אנו מבקשים להעצים ולתמוך אוכלוסיות שנפגעו מתוך אמונה שמשבר יכול להיות כר לצמיחה בהינתן התנאים הנכונים.

מבט אל העתיד

ישנו צורך הולך וגובר בקרב אוכלוסיות מגוונות למענה נפשי ורגשי חוויתי ואינטגרטיבי. מאות ואלפי לוחמים, פצועים, מפונים ונותני שירות מבקשים לקבל מעטפת אינטגרטיבית - שילוב של שיחות עם טיפולי גוף והתערבויות חוויתיות שמרחיבות את הגישה המסורתית שמתמקדות בשיח לגישה רב מימדית לריפוי.
בנוסף עולה צורך בקרב המטפלים להכשרה מקצועית אינטגרטיבית ולליווי מקצועי כדי ליצור ולהחזיק מרחבים מרפאים לקבוצות וקהילות ברחבי הארץ וכמענה לישראלים בחו"ל.

תוכניות במידה שאזכה

המענק יאפשר לי:
* לתמוך עוד קהילות ביצירה והחזקה של מרחבים מרפאים
*ליצור מרחבים מרפאים עבור קבוצות ואוכלוסיות ספציפיות
*להנגיש מסעות מרפאים לקבוצות ספציפיות שזקוקות לתהליך של כמה ימים במרחק מהיום יום כדי "לחשב מסלול מחדש" דרך נתינת משמעות לאירועים, חיבור לכוחות ואיכויות ויצירת חזון.
*הכשרה של אנשי מקצוע להובלת תהליכי ריפוי אינטגרטיביים מבוססי קהילה ומחוברים לטבע
*ליווי אקדמי ומקצועי של הפרוייקטים כדי ללמוד מהנסיום ולפתח מודלים מבוססים להתערבות
*הבניית מודלים לשילוב המודלים והגישות במערכות הבריאות הקיימות
*ליווי ותיעוד של פרוייקט

סיפור אישי

בשבועות וחודשים הראשונים של מרחב מרפא חוות רונית מאות צעירים טענו שהמרחב הציל את חייהם ואם לא היה המענה הזה היו מתדרדרים, כדברי אחת השורדות "את הגוף קיבלתי במתנה ב7.10 ואת הנפש קיבלתי במתנה כאן במרחב מרפא".
השוטרים שליוויתי העידו שלמרות התמיכה שקיבלו ההגעה למרחב מרפא נחווה כ"פעם הראשונה שמישהו באמת רואה את הצורך שלנו - פעם ראשונה שנשמתי..."
חיילים שעברו תהליכי ריפוי במרחב מרפא אילת, ירושלים ובפנמה מספרים שבעקבות התהליך הם מצליחים לקיים תקשורת טובה עם בנות הזוג, התסמינים פחתו והם מצליחים לחוות שמחה, חמלה ואהבה.

תיעוד בתמונות

מחכות לכן ולכם בבית | Bring them home now

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

שלום התחברות

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן