מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

רייצ׳ל ווגנר רוזנצוייג

הפעילות :

FemForward Leaders: קידום נשים בהיי-טק ובתעשיות הסובבות אותן אשר הושפעו מהמלחמה, עם דגש על חברה משותפת.

FemForward Leaders היא תוכנית שמספקת לקבוצה מגוונת של 25-30 נשים בתחום ההיי-טק ולתעשיות הסובבות במהלך 3.5 חודשים את הכלים, החונכות והרשת החברתית הדרושים כדי לקדם את הקריירה שלהן כאשר הן נתקלות במכשולים בדרך לתפקידי ניהול ראשון ולהפוך למנהיגות. אתגר קריירה זה ידוע כה״שלב השבור" - התופעה שהמכשול הגדול ביותר שנשים נתקלות בו בדרך לתפקידי ניהול, הוא הצעד הראשון לתפקיד מנהלת. בנוסף, מאז קיום התוכנית, אנחנו שמות דגש על חברה משותפת וסיפוק מרחב חיובי ובטוח לנשים ערביות ויהודיות להיפגש יחד, תוך השארת הפוליטיקה מחוץ לדלת.

עד כה התקיימו 5 מחזורים מוצלחים בישראל, ומחזור נוסף של (MENA) הסכמי אברהם בשיתוף נשים ממרוקו, עם למעלה מ-180 בוגרות. שיעור ההצלחה הוא שבממוצע, מיד לאחר התוכנית, 50% מהמשתתפות מקבלות העלאת שכר ו/או קידום, כאשר רבות מהן הופכות למנהלות בעתיד.

לאחר ה-7 באוקטובר, החלה להתמקד בסיוע לנשים שנפגעו מהמלחמה. במאי 2024, נפתח המחזור הראשון לנשים אלה, עם 30 נשים מכל רחבי הארץ. נשים אלה נפגעו בדרכים שונות, כגון אובדן אדם קרוב, מפונות מבתיהן, שירות במילואים, בן זוג שמשרת במילואים ונאלצות לנהל משק בית ולטפל בילדים לבדן, חברה שנחטפה, סובלות מדיכאון ועוד. אירועים טראומתיים התרחשו גם במהלך התוכנית, כמו הריגת הידיד הטוב ביותר של אחת המשתתפות בעזה, ואנחנו היינו שם לתמוך בה כמו אחיות.
כיום התוכנית לא מתמקדת רק בקידום הקריירה, אלא כוללת גם סדנאות בנושאים שיכולים להעצים נשים בתקופת המלחמה, כגון אוריינות פיננסית. המחזור הבא מתוכנן להתחיל בנובמבר 2024, ומתוכננים להיפתח מחזורים נוספים במקביל זה לזה בשנת 2025. בנוסף, כל משתתפת מקבלת 4 מפגשי מנטורינג אישיים עם בכירה בתחום, מפגש אחד עם יועצת קריירה ומפגש אחד עם מנחת התוכנית שלנו, גילה טולוב, שותפה לשעבר במקינזי, שספציפית עוזרת להן לנוות את החיים האישיים יחד עם הקריירה בתקופה כל כך קשה.

איזור פעילות:  ארצי
היכן מתמקדת הפעילות?  התוכנית פתוחה לנשים מכל רחבי ישראל, עם דגש על נשים ערביות ויהודיות שמושפעות מהמלחמה.
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

ישנם שלושה צרכים עיקריים שתוכנית פמפורווד שואפת למלא. ראשית, התופעה הסטטיסטית המוכחת של "השלב השבור", כלומר שהמכשול הגדול ביותר שנשים נתקלות בו בדרך לקידום קרירה, הוא הצעד הראשון לתפקיד ניהולי. משמעות הדבר היא שנשים הרבה פחות סבירות מגברים לקבל את הקידום הראשון שלהן לתפקיד ניהולי הראשון—מצב שאינו משתפר. (McKinsey, Women in the Workplace 2024: The 10th-anniversary report)

שנית, נשים מושפעות מהמלחמה בדרכים רבות ושונות, וכאשר הנושא אינו מטופל על ידי החברות עליהן בעבודה, היעדר התמיכה והמשאבים גורם להן באופן טבעי להישאר מאחור בקריירה שלהן.

שלישית, כמעט ואין פורומים חיוביים להתפתחות מקצועית המספקים גם מרחב בטוח לחברה משותפת; לנשים ערביות ויהודיות מרקעים ודתות שונים לחוות מסע חיובי יחד של צמיחה אישית ומקצועית.

מבט אל העתיד

אנחנו מתכוונות להשפיע בצורה חיובית על כמה שיותר נשים בישראל שנפגעו מהמלחמה - לא רק לתמוך בהן בתקופה הכי מאתגרת, אלה גם לקדם אותן בקרירה ולא לתת להן ליפול אחורה. לכן, אנו שואפים לקיים לפחות שני מחזורים במקביל, תוך פתיחת סניפים בצפון ובדרום. אנו מכוונות לכך שהsisterhood תתפתח ושבוגרות התוכנית יהפכו למנטוריות עבור הדורות הבאים של התוכנית.

הכרה ותמיכה

קילבנו מענק ל2 מחזורים (עשינו כבר אחד) מהJewish Federations of North America ולמחזור 1 (שסיימנו) מהBoustan Foundation.

תוכניות במידה שאזכה

אנו שואפות לפתוח כמה שיותר מחזורים של התוכנית בשנת 2025 - עד כו עשינו 2 מחזורים בשנה, אבל עכשיו אנחנו שואפות לקיים לפחות שני מחזורים במקביל אז 4 בשנה. כיום הסדנאות מתקיימות בתל אביב ובירושלים - אם המצב הביטחוני יאפשר, אנו שואפות להביא את התוכנית לצפון ולדרום (או לקיים מחזורים בזום). לא פתחנו רשמית את ההרשמה למחזור הקרוב, כיוון שהיו לנו כל כך הרבה נשים ברשימת ההמתנה מהמחזור הקודם. בעזרת מימון הזה, נוכל לפתוח מחזורים מקבילים, תוך הרחבת הצוות שלנו כדי שנוכל לנהל אותם.

סיפור אישי

תיעוד מבוגרת צפון הארץ:
״ֿהמסע שלי בתוכנית FemForward Leaders:
לאחר שבעה חודשים קשים מתחילת המלחמה, בהם כמעט לא הצלחתי לתפקד חוץ מללכת לעבודה ולהיות בבית, נרשמתי לתוכנית FamForward. באותה תקופה הרגשתי תקועה – לא הצלחתי להתמקד בדברים אחרים, והתוכנית הייתה הזדמנות עבורי לצאת מהמעגל הזה ולהתחיל לדאוג לעצמי, לצמיחה האישית והמקצועית שלי וזה הדבר הראשון שעשיתי לעצמי מ 7/10

במהלך המפגשים הכרתי נשים חזקות ומעוררות השראה. זה תמיד היה חשוב לי – להיות בסביבה של נשים תומכות ומעצימות, כי רק אנחנו יכולות לחזק אחת את השנייה. הערצתי כל אחת בתוכנית, ובעיקר את האחראית, שנתנה לכל משתתפת יחס אישי ותמיכה. החוויה הזו חיזקה אותי מכל הבחינות, ולמדתי ממנה המון.

מטרה חשובה שהצבתי לעצמי הייתה ללמוד איך לבקש העלאת שכר ואיך לכוון לתפקידים ניהוליים. בזכות התמיכה של המנטורית שלי, קבעתי שיחת העלאת שכר רגילה אבל ביקשתי להפוך את השיחה לשיחת "תיקון שכר", כדי להתקרב יותר לשכר שמקובל בהייטק. אחרי שיחות ודיונים, הצלחתי להגיע לשכר יותר מ 50% ממה שקיבלתי פה הייתה לי תחושת הישג עצומה.

היה לי עיד הרבה מטרות שרציתי להתחיל לעבוד עליהם אבל בסיום התוכנית, התמודדתי עם האובדן הקשה ביותר – החבר הכי טוב שלי, ששירת בעזה לאורך כל התקופה, נהרג. תכננתי להפתיע אותו ולספר לו על התוכנית, כי הוא תמיד היה מעריץ של העצמה ותמיכה, וידעתי כמה היה מתרגש לראות אותי מתקדמת. אחת המשתתפות בתוכנית אמרה לי משפט שנשאר איתי מאז: "הוא הברכה שלך לכל החיים עכשיו, וישאר בלב שלך לתמיד,ואף אחד לא יכול עליך. תמיד תזכרי כמה הוא תמך בך ורצה שתגיעי הכי רחוק שאפשר." המשפט הזה נותן לי כוח להמשיך ולהמשיך להפיץ את האור שלו."

תיעוד בתמונות

מחכות לכן ולכם בבית | Bring them home now

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

שלום התחברות

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן