מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

דנה כהן

הפעילות :

מתוך הכאב והקושי: כאם חד-הורית ונגרית, מצאתי מזור בבניית בתים ותקווה למשפחות החטופים, חטופים שחזרו, ולכלל המשפחות שאיבדו את יקיריהם ורכושם במלחמה. ההנדיוומן הראשונה של מיזם חזית הבית.

כאם חד-הורית ועצמאית, אני נתקלת באתגרים כלכליים משמעותיים בזמן זה. כעסק קטן המתמודד עם השפעות המצב הביטחוני, אני מחפשת דרכים להבטיח את עתיד העסק ולהמשיך לתמוך במשפחתי. אני מאמינה כי תמיכה זו תאפשר לי לעבור את התקופה הקשה הזו ולבנות עתיד טוב יותר עבורי ועבור ילדי. בחרתי להקדיש את עצמי למשפחות מפונות העוטף ומשפחות החטופים, שחייהן נהרסו. ביניהם רז בן עמי ומשפחת בן עמי כולה, ומרב לשם גונן ועוד. במסגרת פעילותי, אני בונה רהיטים, מתקןת ומשפצת בתים, וכן עוזרת בתחזוקה שוטפת למשפחות שאיבדו את יקיריהן או את רכושן במלחמה. בעבודתי אני משלבת מקצועיות מעשית כנגרית והנדיוומן עם רצון עמוק לתמוך רגשית באותן משפחות.

אני מתרוצצת יום-יום, משיגה תרומות ומספקת פתרונות מעשיים עבור משפחות שנכנסו לדירות קטנות וריקות, מתוך הבנה שאובדן הבית אינו רק פיזי, אלא גם רגיש ונפשי. כחלק מהמיזם "חזית הבית", אני הנדיוומן הראשונה שמבצעת עבודות תיקון ובנייה עבור המשפחות, מתוך אמונה בכוח של העשייה האישית שלי ליצור שינוי משמעותי.

היוזמה שלי משלבת את הרצון האישי לעזור לאחרים עם יכולות טכניות ומקצועיות, ומביאה תקווה ושיקום לחיים שנפגעו קשות מהמלחמה. הפעילות שלי מספקת לא רק פתרון מעשי של שיקום בתים, אלא גם חיזוק לחוסן האישי והקהילתי של המשפחות.

איזור פעילות:  ארצי
היכן מתמקדת הפעילות?  משפחות מפונות התחיל מהדרום כיום כל חזית הצפון לפנינו לעולם לא נפנה עורף לחייל בודד מהמרכז שצריך עזרה עם רהיטים לבית שלו
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

המלחמה הותירה אחריה לא רק הרס פיזי, אלא גם חורבן רגשי עמוק. משפחות רבות איבדו את בתיהן, את כל רכושן ולעיתים אף את יקיריהן. הן נאלצו לעזוב את המקומות שידעו פעם בית ולעבור לדירות ריקות, חסרות ריהוט, ובמקרים רבים חסרות תקווה. בתוך הכאב הבלתי נסבל הזה, נוצר צורך קריטי בשיקום – לא רק של מבנים אלא של נפשות שבורות.

הצורך הפיזי:
המשפחות שנעקרו מאזורי העוטף ואלו שחוו את האובדן הנורא של יקיריהם, מצאו את עצמן לפתע בעולם שונה, קר ומנוכר. אין להן לאן לחזור, ורוב הדירות שאליהן עברו הן דירות קטנות, ריקות ורחוקות מהתחושה של בית אמיתי. הצורך ברהיטים, תיקונים ואבזור מינימלי הפך להכרחי כדי לספק למשפחות את היכולת לחיות חיים נורמליים שוב, להחזיר את תחושת השגרה אחרי האובדן. הרהיטים שאני בונה עבורן הם לא רק אובייקטים פיזיים; הם סמל לתחילת חיים חדשים מתוך ההריסות, תקווה מוחשית בתצורה של שולחן, כיסא או מדף.

הצורך הרגשי:
מאחורי הקירות השבורים של בתים שרופים עומדות נפשות שבורות. אנשים שאיבדו הורים, אחים, ילדים. העבודה שלי אינה מסתכמת בתיקון בית אלא בהחזרת תחושת השייכות והביתיות, בזמן שבו הכל נשבר. כל תיקון שאני עושה, כל בורג שאני מהדקת, נושא עמו מסר של תמיכה ואכפתיות. הפעילות שלי עונה על הצורך ליצור מחדש תחושת ביטחון ואמונה, מתוך העפר, שהחיים יכולים לחזור למסלולם.

המשפחות האלה, שחייהן נעצרו באכזריות, זקוקות ליותר מרק מקום לגור בו – הן זקוקות לנחמה, לאוזן קשבת, לתחושה שמישהו נמצא שם בשבילן. דווקא מתוך האתגרים והקשיים האישיים שלי, אני מעניקה את כל כולי, כי אני יודעת שהעשייה הזו מעניקה להן לא רק תיקון לבית אלא גם תיקון לנפש, ולו במעט.

מבט אל העתיד

וואו
אין לזה סוף
אנחנו צופים הצפה משמעותית מחזית הצפון
אני חושבת שאנחנו מבינים יותר מה הולך לקרות מאשר האנשים שזה הולך לקרות להם

הכרה ותמיכה

פרס הנשיא
מקום שני בפרס מוטורולה
פרס חביבת הקהל במיזם האקולוגי חברתי

תוכניות במידה שאזכה

הסיוע שיתקבל יהיה קריטי לייצוב העסק הפרטי שלי, שבו אני עובדת כנגרית והנדיוומן – תחום שנחשב “גברי”, שבו אני גאה לעשות חייל. למרות ההצלחות שלי בתחום, אני מוצאת את עצמי מתמודדת עם קשיים כלכליים משמעותיים, במיוחד כאם חד-הורית שאינה מקבלת מזונות, וצריכה לפרנס את בני הפעוט בכוחות עצמי. המשאבים מצטמצמים, ולעיתים אני נאלצת לוותר על דברים בסיסיים עבורי, אם כי תמיד אדאג שלבני לא יחסר דבר.

הסביבה שלי מופתעת מכך שאני בוחרת להקדיש יום או יומיים בשבוע לעשייה התנדבותית, למרות הלחץ הכלכלי. אך העשייה הזו היא עבורי מקור הכוח. היא מעניקה לי את היכולת להיות האמא שאני רוצה להיות עבור בני, והאדם שאני שואפת להיות. התרומה לקהילה אינה רק “פעילות נוספת” – היא חלק מהותי ממי שאני, והיא דלק עבורי להמשיך גם בזמנים הקשים ביותר.

ייצוב העסק שלי יאפשר לי לשלב בצורה טובה יותר בין הפעילות העסקית לפעילות ההתנדבותית. הוא יעניק לי את הביטחון הכלכלי להרחיב את העשייה הקהילתית, ולהמשיך ולתרום למשפחות הזקוקות לכך. התמיכה בעסק שלי היא למעשה תמיכה בפעילות ההתנדבותית, שממשיכה לצמוח ולהתרחב ככל שאהיה יציבה יותר.

סיפור אישי

בדרך כלל אינני נוהגת לדבר על התרומות והעשייה שלי, כיוון שהן נובעות מתוך תחושת שליחות ורצון טהור לעזור לאחרים, ולא מתוך רצון לקבל הכרה או תמורה. אך כעת, מתוך הצורך להציג את המיזם ואת חשיבותו, אשמח לשתף מספר דוגמאות שממחישות את ההשפעה של הפעילות שלנו.

המיזם שלנו הצליח עד כה לסייע לכמעט 2,000 משפחות, כאשר כל משפחה מקבלת סיוע בשווי אלפי שקלים. השילוב של גיוס משאבים רחב, תרומות ותמיכה מהקהילה מאפשר לנו לספק ריהוט, שיפוצים ושירותים נוספים שעוזרים למשפחות לבנות מחדש את חייהן.

אחד המקרים המרגשים ביותר עבורי היה ספסל שבניתי עבור חני ריקארדו, אם שכולה שביתה, אוריה ליטמן ריקארדו ז”ל, נרצחה באירועי נובה. הספסל יוצב לצד קברה של אוריה, ואני גאה על כך שיכולתי לתרום משהו קטן לנחמתה של חני. הפרויקט הזה נעשה כולו ממשאבים פרטיים שלי, כולל נסיעות מרוחקות, מתוך רצון עמוק להעניק לה מקום מנוחה מכובד לצד בתה.

מעבר לכך, אני ממשיכה לעזור למשפחות במצוקה באמצעות שיפוצים ועבודות נוספות. בשבוע הקרוב אני מתכננת לסייע לאב ובנו בעלי מוגבלות תנועה, שבביתם נשארו חורים ענקיים בקירות בעקבות עבודות חשמל לא גמורות. יחד עם חבר נוסף, נבוא לשפץ את הבית כדי להחזיר להם תחושת ביתיות וביטחון – שוב, ללא כל בקשת תמורה.

הפעילות הזו נובעת מתמיכה הדדית, כשגם הקהילה מתגייסת בכוחות גדולים. לאחרונה הובלתי גיוס תרומות בהוד השרון, שבו אנשים תרמו ריהוט בכמויות גדולות, והעמידו משאיות על חשבונם להובלת הרהיטים לחצר ביתי. מה שהתחיל כיוזמה קטנה הפך למבצע התנדבותי רחב היקף שהשתלב עם קהילות נוספות. זה מוכיח כמה כוח יש בעשייה למען אחרים, לא רק למי שמקבל, אלא גם למי שנותן.

אני משתפת את הדוגמאות הללו מתוך צניעות, אך חשוב לי להראות עד כמה הפעילות משפיעה על חיי האנשים שזקוקים לעזרה, ועד כמה אני נחושה להמשיך ולתמוך בהם ככל האפשר.

תיעוד בתמונות

מחכות לכן ולכם בבית | Bring them home now

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

שלום התחברות

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן