מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

ענת שרבט

הפעילות :

עריכת קבלות שבת והבדלות אינקלוסיביות בכיכר החטופים

מאז השבת הראשונה שמיד אחרי השבעה באוקטובר, שמחת תורה, כשהוצב השולחן המצפה לשובם של החטופים, הבנתי שהמקום הוא מרחב תפילה. כל מי שהיה בכיכר החטופים, חש מיד באנרגיה שממלאת את הלב בתפילה לשובם.
בכל שבת מאז, אנחנו פוקדים את הכיכר להדלקת נרות שבת ולתפילת קבלת שבת שבסופה אנו עושים קידוש על השולחן שמצפה לבואם, מברכים אותם בברכת הבנות והבנים.
התפילות בכיכר משמעותיות עבור המשפחות ועבור כל המצטרפות והמצטרפים.
המרחב פתוח לכל אחת ואחד המעוניינים להצטרף לתפילה כמו שהן.ם.
אנחנו מתפללים את הנוסח המסורתי, והמצטרפים חלקם מצטרף ואוחז בסידורים שאנו מביאים עמנו. חלקם מעדיף להתפלל בליבם עם מילותיהם הם. חלקם מצטרף למעגל, חלקם עומד מחוץ למעגל ומאזין. עם כיפה ללא כיפה. כל אחד יכול להצטרף כפי שהוא. אנו מאמינים שכל אחד.ת מתפלל.ת בדרכו.ה ושהתפילות הללו תורמות ראשית לאחדות בינינו; ושנית, להבנה שביחד יש לנו כוח, כוח תפילה, כוח רוחני שעובר ומתגלגל ועושה טוב.
בתפילה גם נאמרים דברי תורה ודברי השראה, שאליהם מצטרפים עוד א.נשים בדרך כלל.
את ההבדלות, אנחנו עורכים במעגל גדול של שירה מחזקת. במעגל מושרים שירי תקווה ישראליים ויהודיים, לצד ההבדלה ודברי השראה.
בתפילות כולן אנו קוראים גם מי שברך לחטופות ולחטופים.
לאחרונה ערכנו ערב סליחות מוזיקלי שהיה משמעותי למשפחות ולבאי הערב.

איזור פעילות:  בינלאומי
היכן מתמקדת הפעילות?  הא.נשים שמגיעים לכיכר החטופים, מגיעים מכל הארץ והתפוצות. האימפקט של הצטרפות לתפילה עם עוד א.נשים מעצימה את ה well being, מייצרת תקווה ועשיה במקום של חוסר אונים אל מול המציאות. אנשים מהעולם חוזרים לקהילותיהם ומספרים על חוויה מעצימה. במעגלים לעיתים קרובות יש לנו גם בני משפחות החטופים - להם ניתן מקום לספר על יקיריהן, ולקרוא בעצמן את המי שברך. הדבר נותן מקום וקול למשפחות ומנחם אותן בעובדה שא.נשים מצטרפים לתפילותיהן ולתקווה שיקיריהן ישובו. הפעילות סוקרה בכתבות בעולם (Jerusalem Post, Forward, times of Israel ועוד) ובראיונות לרדיו ולטלויזיה בארץ ובעולם.
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

הפעילות נולדה מתוך האמונה שבמקום שאין לנו אפשרות אמיתית לשנות ולהשפיע אנו נעזרים במסורת וביכולת שלנו מזה דורות להתפלל על מנת לתקן.
התפילות הללו מעוררות אצל בני המשפחה תקווה גדולה, ואמונה בכוח של התפילה. המסר של המעגלים הוא של תמיכה במשפחות, אנחנו איתכם! גם כשמתחרים נושאים נוספים בנושא החטופים אנחנו לא שוכחים וממשיכים להחזיק מרחב של תפילה ותקווה. מסר זה משמעותי מאוד למשפחות החטופים.

מבט אל העתיד

מעגלי התפילה מייצרים מרחב של אחדות. הם אינם פוליטיים, והרבה א.נשים מתחברים למסורת ולאמונה במצב שכזה, גם אם ביומיום שלהם הם אינם משתתפים בפרקטיקה כזו. היעד שלנו הוא להנגיש מרחבים רוחניים עבור כל מי שרוצה וצריך. מדובר במרחב מרפא ומעצים.

תוכניות במידה שאזכה

המענק יאפשר לנו לצמוח למעגלי שיח, לתפילות מוזיקליות, לאיפיון עומק של הצרכים ומענה מדויק יותר עם אינטנסיביות מדויקת ועשיה ממוקדת. נשמח לקנות סידורים, להדפיס את ההבדלות והשירון. נשמח לעשות ערבים ופעילויות נוספות. למשל ערכנו ערב סליחות מוזיקאלי שלא השאיר עין אחת יבשה. כל הנוכחים בערב התחברו, פרקו, אספו והתעצמו. זו היתה חוויה משמעותית. את הערב מימנו בכוחות עצמינו. הבנו שיש צורך, אך ללא מימון אין לנו איך לענות על צרכים שכאלה. בערב היו נוכחות גם משפחות של חטופים, שגם עבורן הערב היווה עוגן של תקווה ותמיכה.

סיפור אישי

הפעילות מביאה לשינוי כל שבוע. א.נשים ניגשים בסוף התפילה ואומרים תודה. תודה על חיבור משמעותי ותיעול האנרגיה למקומות רוחניים ועשייה תורמת. המשפחות שמרגישות שעם כל טלטלה אנחנו עוגן א-פוליטי שמחזיק מרחב תפילה וחיזוק עבורן בכיכר (בנוכחותן וגם בהעדר נוכחותן).
באחת מן הפעמים היתה אמא של אחת מהחטופות שניגשה אלי בהתרגשות ואמרה לי את מתפללת עבור בתי. התחבקנו ובכינו. ביום חמישי שאחרי בתה חזרה בעסקה. זה היה רגע מכונן ומשמעותי מאוד.
כל מעגל הוא מפגש של א.נשים עם דעות שונות שמתאחדים ומתפללים יחד בתוך מרחב אינקלוסיבי ולא שיפוטי, וזה מעצים את התקווה לאחדות למרות השונות בתפיסות ובפרקטיקות.

תיעוד בתמונות

מחכות לכן ולכם בבית | Bring them home now

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

שלום התחברות

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן