מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

ונסה קצ'רגינסקי

הפעילות :

גיוס מנהיגות, מומחים ומשאבים מכלל המגזרים לפיתוח אסטרטגיות חדשניות לשיקום וצמיחה בישראל, באמצעות שיתופי פעולה בין-מגזריים ומודלים פיננסיים מתקדמים.

שלום לכולם, שמי ונסה, ואני כאן היום כי אני מאמינה בכוחה של כלכלת אימפקט לשנות את פני החברה בישראל.
ב-2020, קיבלתי על עצמי את תפקיד מנהלת הצוות הישראלי לקידום השקעות אימפקט (NAB). באותה שנה, הקמתי את הפורום הישראלי לקידום כלכלת אימפקט, המייצג את ישראל בארגון הבינלאומי המוביל בתחום האימפקט הגלובלי, ה-Global Steering Group (GSG).
הרקע שלי בבניית שותפויות חוצות מגזרים ומדינות, פיתוח מודלים עסקיים וגיוס משאבים ממקורות מגוונים, הכין אותי היטב לאתגר הזה. זיהיתי מכשול משמעותי ביכולת לכנס את כל המגזרים יחד וליצור שיתופי פעולה אפקטיביים בתחום האימפקט. הקמת הפורום הייתה התשובה לאתגר הזה.
הפורום שלנו הוא ארגון מתכלל, המחבר בין השחקנים השונים בשדה האימפקט הישראלי. חזוננו הוא לקדם כלכלה בישראל שמטרתה לצמצם אי-שוויון, עוני והשפעה סביבתית שלילית, תוך כדי הובלת צמיחה כלכלית בת-קיימא.
אנו פועלים דרך אסטרטגיה המבוססת על חמישה עמודי תווך: מודעות, מדיניות, היצע הכסף, ביקוש הכסף, וכלי אימפקט. אנחנו מקדמים את מטרותינו באמצעות אירועים, מחקרים וניירות עמדה, המספקים תובנות מעשיות וידע חיוני לכל העוסקים בתחום.
ההשפעה שלנו משמעותית כי הפורום מאגד מנהיגים מכל המגזרים בישראל, הפועלים יחד ליצירת כלכלת אימפקט בת-קיימא. אנחנו פועלים באופן מעשי ליישום יעדי הפיתוח בר-הקיימא של האו"ם בישראל, יוצרים הזדמנויות עסקיות חדשות ומקדמים השקעות אימפקט כאסטרטגיה מרכזית.
מאז ה-7 באוקטובר, בדומה לישראלים ולישראליות רבות, הרגשתי אבודה ומוצפת. האינסטינקט הראשון שלי היה להבטיח את ביטחונם של אהוביי ומשפחתי. אבל ככל שהאבק החל לשקוע, מצאתי את עצמי תוהה, כמו רבות וטובות, מה התוחלת של העשייה שלי בימים אלו.
אל תבינו אותי לא נכון—אני מרגישה שהעשייה ב- IFIE יוצרת השפעה חיובית משמעותית ברמה המקומית והגלובלית. עם זאת, בתקופה הנוכחית זה הרגיש שהאתגרים שאנחנו מתמודדים איתם כיום ,ואלו העתידים לבוא, דורשים הרבה יותר: יותר אסטרטגיה, יותר שיתופי פעולה, יותר תכנון לטווח ארוך, והרבה יותר משאבים.
בהבנו שיש לנו הזדמנות להפוך את המשבר החברתי-כלכלי-ביטחוני האדיר הזה להזדמנות משמעותית. חיפשנו לזהות את ההצעה הייחודית שיכולנו להציע במשבר-הזדמנות זה, והתשובה הייתה ברורה: לבנות מחדש טוב יותר באמצעות אסטרטגיות מימון משולב להתאוששות חברתית, סביבתית וכלכלית.
הבנה זו הובילה לתהליך של שישה חודשים של מחקר, פיתוח רעיונות ועבודה מול מחזיקי עניין בזירה הציבורית-ממשלתית, פילנתרופיה ומשקיעים פרטיים מסוגים שונים. כעת, תודות לעבודת הצוות המעולה של צוות, חברותיו ושותפיו של ה-IFIE, אנחנו מתחילות לראות את אסטרטגיות המימון המשולב וההשקעות מבוססות המיקום מתקבלות כחלק מרכזי בסיפור "לבנות מחדש טוב יותר" של ישראל. תודה לכל חברי.ות, שותפי והצוות המדהים של ה-IFIE.

איזור פעילות:  בינלאומי
היכן מתמקדת הפעילות?  העבודה היא בכל הארץ עם נציגים מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית מכל המגזרים - פילנתרופיה, גופי ציבור, רשויות מקומיות, קרנות השקענה, מוסדיים ועמותות. כרגע יש התמקדות בשיקום העוטף, הדרום והצפון אבל העשייה עובדת על system change ולכן בעלת השפעה רחבה.
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

בעידן של מורכבות גלובלית חסרת תקדים, ישראל ניצבת בפני אתגרים קריטיים המחייבים פעולה מיידית ומשמעותית. משבר האקלים, אי-שוויון גובר, ושינויים טכנולוגיים מהירים מאיימים על עתידנו המשותף. הפורום הישראלי לכלכלת אימפקט (IFIE) מוביל מהפכה כלכלית-חברתית הכרחית, המשלבת צמיחה עסקית עם אחריות סביבתית וחברתית. אנו מפתחים מסגרת פעולה חדשנית המאחדת ממשלה, עסקים, אקדמיה וחברה אזרחית ליצירת פתרונות בני-קיימא. גישה זו לא רק מתמודדת עם האתגרים העכשוויים, אלא גם מייצרת הזדמנויות כלכליות חדשות ומובילות טכנולוגית לישראל. בתקופה קריטית זו, ה-IFIE מציב את ישראל בחזית הגלובלית של כלכלת אימפקט, מקדם חדשנות פורצת דרך, ומבטיח עתיד משגשג ובר-קיימא לכל אזרחי המדינה. ישראל בנתה את מעמדה בעולם כ"סטארט-אפ ניישן", אולם כיום אנחנו קרובים לעבור למצב של "אימפקט ניישן" • האתגרים הקיימים כיום יותר מתמיד כי קידום האקו-סיסטם של חדשנות ואימפקט בישראל חיוני לבניייה המחודשת. זוהי הזדמנות היסטורית להוביל שינוי עולמי ולחזק את מעמדה של ישראל כמעצמת חדשנות וקיימות. הפורום מקדם את ה building back better בשטח, על ידי כך שהוא מוודא שהשחקנים הרלוונטיים מדברים זה עם זה, יודעים לייצר שותפויות מייטביות במודלים ברי קיימא לצד KPIs ברורים להגדרת הצלחת השיקום של ישראל.

מבט אל העתיד

1. יצירת כלכלת אימפקט בת-קיימא בישראל: פיתוח מודל כלכלי חדשני המשלב צמיחה עסקית עם תוצאות חברתיות וסביבתיות חיוביות.
2. קידום שיתופי פעולה רב-מגזריים: חיבור בין ממשלה, עסקים, אקדמיה וחברה אזרחית ליצירת פתרונות משולבים לאתגרים מורכבים.
3. הובלת ישראל כמרכז גלובלי לחדשנות באימפקט: מיצוב המדינה כמובילה עולמית בפיתוח טכנולוגיות וגישות חדשניות לפתרון בעיות חברתיות וסביבתיות.
4. הגדלת היקף ההשקעות באימפקט: משיכת הון מקומי ובינלאומי להשקעות המשלבות תשואה כלכלית עם השפעה חברתית וסביבתית חיובית.
5. פיתוח מדדים ושיטות מדידה: יצירת כלים מתקדמים למדידה והערכה של השפעה חברתית וסביבתית לצד ביצועים כלכליים.
6. העלאת מודעות והטמעת גישת האימפקט: הפצת ידע וכלים מעשיים בקרב מקבלי החלטות, משקיעים ויזמים לאימוץ גישת האימפקט בפעילותם.
7. קידום מדיניות תומכת אימפקט: עבודה מול גורמי ממשל ליצירת מסגרת רגולטורית המעודדת ומתמרצת פעילות עסקית בעלת השפעה חברתית וסביבתית חיובית.
8. יצירת מקומות עבודה בתחום האימפקט: פיתוח הזדמנויות תעסוקה חדשות המשלבות משמעות חברתית עם פרנסה מכובדת.
9.בניית קרן לאומית להשקעות אימפקט לצמיחה ושיקום של ישראל בחשיבה ארוכת טווח
באמצעות השגת יעדים אלו, ה-IFIE מבקש להוביל מהפכה כלכלית-חברתית בישראל, תוך יצירת מודל בר-קיימא שיכול לשמש השראה ודוגמה לעולם כולו.

תוכניות במידה שאזכה

המענק ותוכנית הליווי יהוו זרז משמעותי להרחבת והעמקת פעילות ה-IFIE, ויסייעו באופן הבא:
1. הרחבת מפת האקוסיסטם: המענק יאפשר לנו לפתח ולהרחיב את מפת האקוסיסטם הייחודית שלנו, כך שתכלול יותר ארגונים ותספק תובנות עמוקות יותר על הקשרים בין השחקנים השונים בתחום האימפקט בישראל.
2. תגבור קבוצות העבודה: נוכל להגדיל את מספר המומחים והמשתתפים בקבוצות העבודה שלנו, ולהעמיק את הדיונים והמחקרים בחמשת נדבכי האסטרטגיה שלנו.
3. הגברת מאמצי המחקר: המשאבים הנוספים יאפשרו לנו לערוך מחקרים מקיפים יותר ולפרסם ניירות עמדה משמעותיים, שיתרמו לקידום מדיניות תומכת אימפקט בישראל.
4. הרחבת פעילויות הכשרה: נוכל לפתח ולהציע תוכניות הכשרה מתקדמות למשקיעים, יזמים ומקבלי החלטות, להטמעת גישת האימפקט בפעילותם.
5. ארגון כנסים וימי עיון: המענק יאפשר לנו לארגן אירועים גדולים יותר ומשמעותיים יותר, שיחברו בין שחקנים מובילים בתעשייה ויקדמו שיתופי פעולה חוצי-מגזרים.
6. פיתוח פלטפורמה דיגיטלית: נוכל להשקיע ביצירת פלטפורמה מקוונת שתשמש כמרכז ידע ורישות עבור כל העוסקים בתחום האימפקט בישראל.
7. הרחבת צוות המומחים: נוכל לגייס אנשי מקצוע נוספים שיסייעו בהובלת יוזמות חדשות ובהעמקת ההשפעה של פעילותנו.
8. תוכנית הליווי: תספק לנו ידע וכלים מתקדמים לניהול אסטרטגי, מדידת השפעה, וגיוס משאבים, שיסייעו לנו להגדיל את ההשפעה ארוכת הטווח של פעילותנו.

סיפור אישי

בחצי השנה האחרונה, IFIE פועלת במרץ לקידום פתרונות מימון משולב לתמיכה בשיקום כלכלי, חברתי וסביבתי. כאן תוכלו לגשת למסמך שלנו על "מנגנוני מימון משולב לשיקום וצמיחה כלכלית - IFIE". https://www.ifie.org.il/ifie-s-reports
מאמצינו נושאים פרי, ואנו מתרגשים לשתף כי לשכת החשב הכללי במשרד האוצר פרסם בחודש ספטמבר בקשה למידע (RFI) כדי לחקור הקמת קרנות השקעה המיועדות לקידום צמיחה כלכלית באמצעות פרויקטים אסטרטגיים. הבקשה למידע מדגישה מנגנון של אחריות להחזר כדי לעודד השקעה בפרויקטים בעלי השפעה, המוכנים ליישום ברחבי ישראל. יוזמה זו משקפת את מחויבותנו לנצל מודלים פיננסיים חדשניים כדי להניע פיתוח בר קיימא וליצור תועלת ממשית לקהילות שלנו תוף מינוף הון ציבורי, פילנתרופי ופרטי.
כמו כן , הפורום הישראלי לכלכלת אימפקט (IFIE) גאה להציג את מפת האקוסיסטם הראשונה של ישראל בתחום האימפקט, המאפשרת הבנה מעמיקה של הקשרים בין ארגונים מובילי שינוי בישראל הפועלים ליצירת השפעה חברתית וסביבתית מדידה לצד רווח כלכלי, ומשקפת את חזון הפורום לכנס, לחבר ולזרז את התפתחות האקוסיסטם המקומי כחלק ממאמץ גלובלי. המפה איפשר מינוף משאבים, יצירת שיתופי פעולה חדשים ויוזמות חדשות.אני שואבת מכך מעט אופטימיות במציאות המורכבות וקשה שבה אנו נמצאות.

תיעוד בתמונות

מחכות לכן ולכם בבית | Bring them home now

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

שלום התחברות

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן