מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

דינה נאות

הפעילות :

'נשים להכיר' היא קהילה עסקית במטה יהודה המקדמת את היזמות והעצמאות הכלכלית של נשים במרחב הכפרי.

'נשים להכיר' הוא מיזם חברתי-עסקי שהוקם בשנת 2021 במרחב הכפרי של מטה יהודה, כתוצאה מהצורך לחבר בין בעלות עסקים קטנים ומקומיים שנפגעו בעקבות משבר הקורונה. המיזם נועד לתת מענה לנשים יזמיות המתמודדות עם אתגרים מגוונים הקשורים ליזמות עסקית בכפר, ובמיוחד עם פגיעה כלכלית חמורה הנובעת ממשברים לאומיים כמו המלחמה הנוכחית, "חרבות ברזל", שמגבירה את הקשיים העסקיים של נשים עצמאיות.

קהילת 'נשים להכיר' כוללת כיום מעל 450 נשים עצמאיות מתחומים עסקיים מגוונים – החל מתחומי הקוסמטיקה, עיצוב פנים, חקלאות ותיירות, ועד יזמות דיגיטלית ושירותים מקצועיים. רבות מהנשים הן יזמיות חדשות שנכנסו לתחום בעקבות הצורך בכלכלה גמישה ומותאמת לשילוב בין ניהול עסק וטיפול במשפחה, וכן נשים שמנהלות עסקים משפחתיים קטנים שהן הפכו למקור הכנסה עיקרי בתקופות משבר.

המיזם מתמקד בבניית קהילה עסקית-גיאוגרפית, שמעניקה תמיכה יומיומית דרך חונכות, העברת ידע וכלים לניהול עסקי אפקטיבי. האתגרים המרכזיים שמיזם 'נשים להכיר' מתמודד איתם כוללים מחסור בידע עסקי ופיננסי, היעדר רשתות תמיכה עסקיות ומנטוריות, חסמים מנטליים שקשורים לפחד מכישלון וחסמים חברתיים כמו לחץ לעמוד בציפיות מסורתיות, וכן חוסר בנוכחות דיגיטלית, שהיא קריטית להצלחת עסקים קטנים במיוחד באזורים כפריים מרוחקים.

המיזם פועל על פי מודל מעגלים – המעגל הראשון מתמקד בניהול והרחבת העסק עצמו, תוך מתן כלים מקצועיים לשיווק, ניהול פיננסי והיבטים פסיכולוגיים של יזמות. המעגל השני מחבר את הנשים בתוך הקהילה, יוצר מרחב לשיתופי פעולה עסקיים ויוזמות משותפות. המעגל השלישי הוא המועצה המקומית, שמספקת גיבוי ומשאבים לפעילויות המיזם, והמעגל הרביעי כולל חברות עסקיות ועמותות שמבקשות לקדם שוויון מגדרי וחיזוק הכלכלה המקומית.

המיזם פועל בשיתוף פעולה הדוק עם הרשות המקומית של מטה יהודה, תוך שילוב כוחות ליצירת הזדמנויות תעסוקה חדשות, והנגשת שירותים עסקיים לנשים בקהילה. מאז פרוץ המלחמה "חרבות ברזל", המיזם שם לו למטרה להרחיב את מודל הפעילות לאזורים נוספים בפריפריה הגיאוגרפית-חברתית של ישראל, במטרה לבנות חוסן כלכלי וקהילתי לנשים יזמיות גם בתקופות משבר.

איזור פעילות:  מקומי
היכן מתמקדת הפעילות?  הפעילות מתמקדת במרחב של המועצה המקומית מטה יהודה - בכל אחד מ-58 הישובים ששייכים לה. בנוסף, פעילות בקהילה נשים מרשויות שכנות: מבשרת ציון, מועצה מקומית גזר, יואב ובית שמש.
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

אחד מהצרכים המרכזיים שמיזם 'נשים להכיר' בא לענות עליו הוא בניית חוסן כלכלי, חברתי ורגשי עבור נשים יזמיות במרחב הכפרי, במיוחד על רקע העובדה שמשברים לאומיים כמו מגפת הקורונה, מלחמות כמו "חרבות ברזל", ומשברים פוליטיים, פוגעים באופן לא פרופורציונלי בנשים.
מחקרים רבים מראים שמשברים כאלה פוגעים יותר בנשים מבחינת תעסוקה, הכנסות וגישה לשירותים חברתיים, וכן מעמיקים את הפערים המגדריים. נשים רבות נאלצות לשאת בעול כפול. מצב זה מתעצם כשמדובר בנשים יזמיות, במיוחד באזורים כפריים ומרוחקים.

הקהילה של 'נשים להכיר' מספקת לנשים פלטפורמה ליצירת קשרים עסקיים ותמיכה רגשית, אשר מחזקת את החוסן שלהן בזמן משברים. התמיכה ההדדית וההכשרה המקצועית שהקהילה מעניקה מסייעות לנשים להתמודד עם הירידה בהכנסות, המתח הנפשי והאתגרים הפיננסיים שנובעים ממשברים לאומיים. הקהילה גם משמשת כמוקד של שיתופי פעולה עסקיים ומנטורינג, אשר מקנים לנשים כלים מקצועיים וחברתיים להתאושש ממשברים ולהמשיך לפתח את העסקים שלהן.
כך, 'נשים להכיר' לא רק תומכת בנשים באופן פרטני, אלא יוצרת רשת בטחון קהילתית שמסייעת לנשים להתמודד עם אי-ודאות כלכלית ופיננסית בשעות משבר, ומחזקת את החוסן הכללי של הקהילה שלהן – וכך להקים ולפתח עסקים מצליחים.

מבט אל העתיד

היעדים כוללים הרחבת המודל של 'נשים להכיר' למועצות אזוריות נוספות בפריפריה הגיאוגרפית-חברתית של ישראל, חיזוק הקשרים בין בעלות עסקים בתוך הקהילה ומחוצה לה, והמשך פיתוח הכלים המקצועיים המוענקים לנשים בקהילה לצורך חיזוק כלכלי ורגשי, בעיקר בזמן משבר כמו המלחמה הנוכחית.

הכרה ותמיכה

התומכת המרכזית במיזם הינה הרשות המקומית של מטה יהודה.
שיתוף הפעולה בין מיזם לבין המועצה מהווה אחד המרכיבים המרכזיים בהצלחת הקהילה, ובבניית החוסן הכלכלי והחברתי של הנשים היזמיות במרחב הכפרי. שיתוף הפעולה כולל מספר רבדים שמחזקים את הקהילה ומספקים לנשים היזמיות כלים ומשאבים שמאפשרים להן להתפתח ולשגשג:

1. תמיכה לוגיסטית וארגונית וכספית: הרשות מספקת תמיכה פיננסית מתקציבה השנתי של היועצת לשיוויון מגדרי. מבחינה לוגיסטית, המועצה מנגישה מקומות ציבוריים למפגשים, סדנאות ואירועים. בכך היא מאפשרת לקהילה להתכנס באתרים נגישים וזמינים לנשים מהאזור כולו, דבר שמחזק את תחושת השייכות המקומית ומעודד השתתפות פעילה של נשים נוספות מהאזור.

2. חיבור להזדמנויות עסקיות: המועצה המקומית פועלת בשיתוף פעולה עם 'נשים להכיר' כדי ליצור הזדמנויות עסקיות חדשות עבור נשות הקהילה. לדוגמה, היא משתפת את הקהילה באירועים מקומיים שמאפשרים לנשים להציג את העסקים שלהן, להשתתף בקולות קוראים, ולהרחיב את מעגל הלקוחות שלהן דרך הפלטפורמות שהמועצה מספקת. שיתוף פעולה זה יוצר חשיפה עסקית רחבה יותר לעסקים של הנשים, ומסייע להן לחזק את מעמדן הכלכלי במרחב.

3. קידום אג'נדה מגדרית ותמיכה בנשים יזמיות: המועצה המקומית רואה בקידום השוויון המגדרי ובתמיכה בעסקים נשיים ערך חשוב לפיתוח כלכלה מקומית חזקה ובריאה.

4. נגישות למשאבים מקומיים: שיתוף הפעולה עם המועצה מעניק לנשות הקהילה גישה למשאבים ציבוריים וממשלתיים, כגון מענקים, הלוואות או ייעוץ עסקי שמונגש לנשים דרך תכניות המועצה.

5. חיזוק החוסן המקומי בשעת חירום: שיתוף הפעולה בא לידי ביטוי במיוחד בזמני משבר, כמו במלחמה הנוכחית ("חרבות ברזל"). המועצה והמיזם עובדים יחד כדי להעניק לנשים יזמיות תמיכה כלכלית ורגשית שמסייעת להן לשמר את העסקים שלהן ולהימנע מקריסה כלכלית.

תוכניות במידה שאזכה

המענק ותוכנית הליווי יסייעו בהנגשה של תוכניות ותכנים מקצועיים, שותפויות ותקציבים שיאפשרו למיזם להתרחב ולשכפל את מודל הפעילות למועצות נוספות. בנוסף, הם יסייעו לחזק את הרשת העסקית והקהילתית לנשים, ולהמשיך לבנות חוסן כלכלי ורגשי לנשים ולמשפחות באזור, במיוחד לאור הפגיעה הכלכלית שנגרמה מהמלחמה.

סיפור אישי

אחד הדברים המרכזים שאנחנו שואפים להשיג באמצעות המיזם הוא הכרויות, קשרים וחיבורים בין בעלות עסקים במרחב. אחת מחברות הקהילה כתבה לנו את הסיכום השנתי שלה, בנוסח "נשים להכיר", ושיתפה שבזכות הקהילה היא הסתייעה עסקית בלא פחות מ-5 בעלות עסקים מתוך הקהילה על מנת להזניק את העסק שלה.
זהו מימוש החזון, החלום והרוח הנשית, שלהם אנו כה מייחלים בימים אלו.

המקרה הזה מדגים כיצד הקהילה מצליחה לממש את חזונה על ידי יצירת מרחב של חיבורים עסקיים בין נשים יזמיות, המאפשרות אחת לשנייה לצמוח ולהתפתח כלכלית ומקצועית. הוא מעיד כיצד הקהילה מספקת תמיכה לא רק ברמה המקצועית, אלא גם ברמה החברתית והאישית, ומאפשרת לבעלות עסקים במרחב הכפרי למצוא זו בזו שותפות למסע היזמות שלהן.

הסיפור הזה לא רק מספר על אישה אחת שזכתה לסיוע עסקי, אלא מדגים את הכוח הקולקטיבי של נשים שעובדות יחד כדי להתגבר על אתגרים ולהתפתח בעידן של משברים כלכליים ופוליטיים.

במיוחד בזמנים כמו אלו, כשהמלחמה פוגעת בעסקים קטנים ובנשים בפרט, המקרה הבודד מדגיש את החשיבות הרבה של קהילה חזקה ותומכת, שמצליחה לייצר חוסן כלכלי ורגשי עבור חברותיה. החיבורים האלו הם לא רק "שיתופי פעולה עסקיים", אלא ביטוי של סולידריות נשית שמובילה לצמיחה כלכלית משמעותית.

תיעוד בתמונות

מחכות לכן ולכם בבית | Bring them home now

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

שלום התחברות

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן