נשים למען נשים

קול

אקטיבי.ת

ההגשות וההצבעות לסבב 2023 הסתיימו, ארוע חשיפת המיזמים הנבחרים יתקים ב 7.9.2023

שיתוף הפרופיל:

קולאקטיבי.ת

תחום: אומנות, זכויות אדם וחווה, חיזוק הפריפריה, חינוך, מוביליות חברתית, צדק חברתי, צמצום פערים חברתיים, שוויון מגדרי
כותרת הפעילות: קולאקטיבי.ת- מרחב לתרבות ואמנות אתיופית ושחורה מקומית
קולאקטיבי.ת הינה תנועה תרבותית פמיניסטית הרואה עצמה בית לעשייה ויצירה אתיופית-שחורה מקומית אשר צמחה מהשטח. במרכזה של התנועה עומדים קולותיהן.ם של צעירים וצעירות אתיופיות מתחומי תרבות מגוונים. החזון שלנו הינו עיצוב התרבות ויצירת שפה קולקטיבית באמצעות כלים שונים. מטרות הארגון הן הרחבת המודעות לזהות ותרבות אתיופית-שחורה על כל רבדיה, לעודד יצירה ואמנות מקומית ולייצר ידע אלטרנטיבי המונחה ע"י מחשבה פמיניסטית ביקורתית אשר מאתגרת את גופי הידע המעצבים כיום את התודעה הקולקטיבית. בנוסף, חשוב לנו לייצר שיח פנים קהילתי בנושאים שלא מספיק מדוברים בקהילה שלנו כמו מגדר, להט"בק, טראומה, קולוריזם ועוד. בכדי לממש את החזון שלנו אנו משתמשות במספר כלים: מגזין מקוון באתר וברשתות החברתיות בו מתפרסמים מדי שבוע מאמרי דעה, שירה ואמנות מקומית. כלי נוסף ועיקרי הוא כתב העת שלנו שמתפרסם אחת לרבעון בנושא נבחר שמפורסם בקול קורא. כתב העת מאגד בתוכו יצירות אמנות, פרוזה, מאמרי דעה ושירה של אמניות ואמנים מכלל הקהילה האתיופית בארץ. עד כה הוצאנו לאור חמישה כתבי עת ובימים אלה עובדות על הגיליון השישי. אנו מעבירות סדנאות והרצאות לארגונים ומרכזים קהילתיים בתחומי התוכן שלנו ועל החוויות שלנו כנשים בתוך הקהילה ומחוצה לה. וביניהן סדנאות ארטיביזם ( ART & ACTIVISM). בנוסף, אנו מפיקות אירועים המשלבים תרבות, אמנות וקהילה ביניהם- תערוכות אמנות, הקראת שירה, מפגשי שיח ועוד מגוון רב של אירועים שמטרתם ליצור מרחב למפגש קהילתי אשר תורם להגברת תחושת השייכות, העמקת השיח החברתי ויצירת רשת קשרים, מקצועית ואישית, למשתתפים בהם. ככלל במסגרת העבודה שלנו וכקו מנחה בארגון אנו מייצרות רשת קהילתית ע״י שיתופי פעולה עם בעלי מקצוע, מומחי תוכן, משוררות ומשוררים, אנשי רוח, אומנים ואומניות ועוד ביצירת התכנים שלנו ובתפעול השוטף של פעילות הארגון. כלל העובדים והעובדות בארגון ורוב נותני השירות הן.ם מהקהילה שלנו.
איזור פעילות: ארצי
האימפקט החברתי של המיזם
הנחת היסוד שלנו היא שתרבות, על כל גווניה, היא זאת שנותנת לאדם או אישה את הערך לחיים ואת האפשרות להרגיש משמעותיים. העשייה שלנו בשנים האחרונות כללה גילוי, הרחבה ויצירה של הון תרבותי וסימבולי באמצעות מחקר, פרסום מאמרים, מגזינים של אמנות, תערוכות, ערבי שירה, אירועי שיח פנים-קהילתיים ועוד. כל אלה ועוד מצטרפים לתרבות העשירה שההורים שלנו הביאו איתם מאתיופיה, ואותה אנחנו רק מתחילות לחקור ולגלות, וככה זה הופך להיות כבר חלק מהנרטיב שלנו שמסופר בגוף ראשון. אלפי א-נשים שחורות שלוקחות חלק כמשתתפות או צרכניות של התוכן שלנו מעידות על הזדקפות, גאווה ותחושת שייכות במרחב הבטוח שיצרנו. עבור רבות, זו פעם ראשונה שחוויותיהן מקבלות שיום, נראות והתייחסות בקנה מידה שכזה. בנוסף לכך, מאות א.נשים שאינן מהקהילה המיידית שלנו מעידות כי החשיפה לתכנים שלנו עזרה להם להבין מה הם האתגרים הייחודיים שעומדים בפני נשים שחורות בישראל. אנו מאמינות כי המודעות שאנו מקדמות לשלל הנושאים שאנו עוסקות בהם מקדמים את הקהילה אתיופית ואת החברה הישראלית בכלל לעבר עתיד טוב יותר שבו יש מקום לכולםן.
החזון ומדדי הצלחה
החזון שלנו הוא לייצר מרחב קהילתי סביב עשייה ויצירה תרבותית המעודדת שיח מעמיק בחוויות האישיות והקולקטיביות שלנו. לאחר כ-4 שנים של פעילות אנחנו יודעות להגיד שהצורך במרחב שיצרנו הוא אמיתי. הצלחה מבחינתנו היא שתהיה לנו היכולת כארגון לענות בצורה מעמיקה ויצירתית על הצרכים שעולים מחברות הקהילה שלנו. שנוכל להוציא לפועל את שפע הרעיונות שיש לנו או שעולים מהשטח ושנצליח להפנות את תשומת הלב שלנו ממאבקים ומצב הישרדותי לשגשוג וריפוי. ולבסוף שנצליח לתת למרחב הזה שיצרנו מקום פיזי קבוע בו יוכלו חברות וחברי הקהילה להרגיש בבית.
היתכנות כלכלית
כן, המשאבים שלנו מורכבים מתמיכות של קרנות ומהכנסות עצמיות של הארגון באמצעות הרצאות וסדנאות.
השפעה מגדרית
קולאקטיבי.ת הוקמה ע"י נשים אתיופיות ובשביל, קודם כל, נשים אתיופיות. הפמיניזם שלנו הוא כזה שלוקח בחשבון את הצטלבות הזהויות של נשים וגברים שחורות.ים, ולכן כולל גם את הגברים. לצד זה, אנו מקפידות על נקודת מבט פמניסטית ורוב נשי בכלל הפעילויות שלנו, מיצירת התוכן, דרך חברות הוועד של העמותה וכלה בעבודה עם אמנים.ות ונשות מקצוע. עד היום, הארגון מובל ע"י נשים אתיופיות.
השפעה על נשים בפריפריה חברתית או בפריפריה גאוגרפית
כן, גם מהפריפריה החברתית וגם מזו הגיאוגרפית
פרסים / מענקים והכרה ציבורית
זכינו במענקים מ״מבואות״- קרן הרעיונות ע"ש יואב בראל ועיריית תל-אביב. בנוסף אנחנו נתמכות ע"י מספר קרנות שונות.

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד, אנא הזיני אותו כאן:


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2023 הסתיימו.

המיזמים מועברים בימים אלו לצוות השיפוט ולא ניתן לערוך אותם עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: Missfix@iwn.org.il

ההגשות לקול קוראת 2023 נסגרו, המיזמים מועברים בימים אלו לצוות השיפוט ולכן לא ניתן לערוך אותם. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הצבעה הוגנת - אנא הרשמו על מנת להצביע


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לפרופיל המשתמשת שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לפרופיל המשתמש.ת שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן