מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

יעל ויאס גבירצמן

הפעילות :

מנכל"ית ומייסדת חל"צ "7 אוקטובר - משפט ללא גבולות" המוקדש לייצוג משפטי בינלאומי וללא עלות לנפגעי זוועות השבעה באוקטובר.

הארגון מוביל חזית משפטית ייחודית ומבוססת ראיות, שנועדה להבטיח צדק ואמת עבור נפגעי זוועות השבעה באוקטובר, הן בישראל והן ברחבי העולם. הארגון מתמקד בפשעים הבינלאומיים החמורים ביותר - פשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות, ואולי אף רצח עם. פשעים אלו מהווים הפרות חמורות של זכויות אדם בינלאומיות, והארגון שם לעצמו מטרה להבטיח שהנפגעים יזכו לאמת, צדק, פיצויים והכרה, תוך מימוש הצו ההיסטורי "לעולם לא עוד".
אנו פועלות בסטנדרטים הגבוהים ביותר של מקצועיות ומסירות, כאשר בלב העשייה עומדות זכויות הנפגעים. בעשייה זו, הארגון מצליח לשלב בין זיקוק האמת המשפטית ובין הליכים צודקים ושקופים, המבוססים על ראיות מוצקות. התוצאה היא לא רק תמורה עבור הנפגעים הישירים אלא גם תרומה משמעותית לחברה הישראלית והבינלאומית.
האמת והצדק משמשים עקרונות מנחים בפעילות הארגון, המבטיחים שהפשעים האכזריים שבוצעו ב-7 באוקטובר לא יישארו ללא מענה. הארגון מייצג נפגעים ישירות וללא עלות, בפורומים משפטיים בינלאומיים, לרבות בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, וכן בערכאות משפטיות במדינות שונות, בהסתמך על עקרון סמכות אוניברסלית או על בסיס אזרחות. במקביל, הארגון מוביל תביעות אזרחיות נגד מדינות וארגונים המממנים טרור, במטרה להכות קשות בתשתית הכלכלית המאפשרת את ביצוע הזוועות כיום ובעתיד.
בנוסף, הארגון עוסק באופן פעיל באיסוף ושימור ראיות קריטיות להליכים המשפטיים, כבר בשלבים הראשוניים של ביצוע הזוועות, במטרה להבטיח שהראיות יהיו קבילות ובעלות משקל בהליכים המשפטיים. העבודה כוללת מיפוי וזיהוי יוזמות תיעוד אזרחיות בשיתוף פעולה עם ארגונים בינלאומיים, באמצעות צוות מקצועי הכולל גם ניצולים עם כישורי חקירה, הארגון פועל ישירות בשטח, בשיתוף פעולה הדוק עם קהילות מקומיות וארגונים אזרחיים, כולל קיבוצים ומארגני פסטיבל נובה.
הארגון מחויב לחשיפת האמת, הגנה על זכויות הנפגעים, והבטחת צדק באמצעות הליכים משפטיים המבוססים על ראיות מוצקות. במאמצים אלו, הארגון מבטיח שנפגעי ה-7 באוקטובר יזכו להכרה ולמיצוי הדין עם האחראים, ובכך מחזק את התשתית הדמוקרטית וההומניטרית בישראל ובעולם. פעילות הארגון מהווה אבן דרך היסטורית במאבק למען זכויות אדם ומחויבותו לערכים של צדק, אמת והגנה על זכויות נפגעים, מדגישה את תרומתו הייחודית לחברה ולעולם כולו.

איזור פעילות:  בינלאומי
היכן מתמקדת הפעילות?  אנו מייצגים כ-300 נפגעי ה-7 באוקטובר ולרבות מפונים, ניצולים, משפחות נרצחים, נעדרים וחטופים וחטופים וחטופות ששוחררו והמגיעים מ-11 ישובים שונים: בארי, ניר עוז, פסטיבל נובה, בסיסי צה"ל, כפר עזה, ניר יצחק, ארז, כרם שלום, כיסופים, נתיב העשרה ועוד. הייצוג מתבצע בבתי משפט בישראל, בהאג (ביה"ד הפלילי הבינ"ל), בגרמניה, צרפת וארצות הברית, והיד עוד נטויה.
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

פעילות הארגון נותנת מענה אפקטיבי לזכות הנפגעים, תוך יצירת חזית משפטית בינלאומית מבוססת אמת משפטית המעוגנת בראיות ובהליכים צודקים. התמורה היא עבור היחיד הנפגע וכן עבור החברה הישראלית כולה, כפי שניתן לראות מהחלטות משפטיות היסטוריות כדוגמת משפטי נירנברג, אשר סיפקו צדק ליחיד וצדק היסטורי וסמלי. בעולם של רשתות חברתיות ואמת סובייקטיבית, זכות הנפגעים לאמת ולצדק מתבטאת בהליכים ברחבי העולם וכן בפניות לרשויות בישראל. עיקר העשייה שלנו נוגע לשלושה תחומים: זכויות נפגעים, חקר האמת ומיצוי הדין - אנו פועלים בשלושת התחומים במקביל שכן הם קשורים וסינרגטים לטובת הגשמת המטרה.
הזמן לפעול הוא עכשיו. כל יום שעובר ללא מענה לנפגעים, ללא חקירה ואיסוף ראיות, מסכן את זכויותיהם לאמת, הכרה וצדק. הארגון פועל ללא לאות החל מה-8.10, לילות כימים, כדי להבטיח שהנפגעים יזכו לזכויותיהם ולהעמדה לדין של האחראים.

מבט אל העתיד

אנו שמנו לנו למטרה לבסס אמת משפטית בלתי ניתנת לערעור המכירה בזוועות שבוצעו באותו יום ומגדירה אותן קבל עם ועדה כפשעים נגד האנושות. נכון להיום, ובכל שלב של ההליך, מהגשת תביעות היכן שקיימת לנו זכות העמידה, ללקיחת חלק פעיל בחקירות, בהובלת מתן עדויות, עד להוצאת צווי מעצר בפועל, מעצרים, וניהול הליכים הוגנים תוך השמעת קולם וזכויותיהם של הנפגעים בכל שלב בהליך ובכל רגע מפתח.
כשם שמשפטי נירנברג הגדירו ומיצבו את השואה כאסון הגדול ביותר, כך אנו מבקשים כי יתפסו האחראים, ישאו בעונשם וכי הנפגעים יזכו להכרה ותמיכה בזוועות הנוראיות שקרו להם. הצלחה תהיה גם בהרשעות, בהכרה באמת משפטית, בצדק, בפיצויים ובפגיעה אנושה בתשתיות טרור תוך שימת אות קלון על המבצעים, על המתכננים ועל שותפיהם.
אל מול מיוצגנו, אנו שואפים לייצוג ראוי ומקצועי, תוך בניית אמון והוכחה כי אנו אכן ראוים לאמון שהנפגעים נותנים בנו. אנו פועלים בגישה של "ייצוג מודע טראומה" ומבוסס על הגנה על זכויות הנפגעים, תוך שמירה נוקשה על פרטיותם ומניעת חשיפת יתר. בסופו של יום ובנושא זה - הצלחה פרושה כי נוכל להגדיל את מעגל הסיוע שלנו ולהעניק את השירות לכ50,000- נפגעים (מספר הפונים כנפגעים לביטוח לאומי ממתקפות השבעה באוקטובר).
הצלחה פרושה לדעת שהנפגעים והנרצחים זכו להשמיע את קולם, בין אם באופן ישיר ובין אם באמצעות עדויות חותכות.
הצלחה היא "לעולם לא עוד".

הכרה ותמיכה

אנו מתגאים בשיתופי פעולה ענפים עם ארגונים אזרחיים בארץ ובחו"ל ובהם - Human Rights Watch, HIAS, SafeHeart, נט"ל, או We are not weapons of war המוקדש למניעת פשעי מלחמה מבוססי מין (עימם יש לנו הסכם שת"פ אקסלוסיבי) וכן שותפות בקואליציה הגלובלית נגד אלימות מינית כנשק מלחמה אשר הוקמה ע"י חה"כ שלי טל מירון והשרה לשוויון ומניעת אפלייה בצרפת, הגב' אורור ברז'ה, ובשיתוף עם ארגון ELNET.
בנוסף בחודש יוני 2024 היה לי הכבוד לזכות בהכרה כאשה פורצת דרך הנותנת השראה לנשים אחרות, על ידי ארגון International Women Forum, ענף ישראל.

תוכניות במידה שאזכה

כמי שפועלות מתוך תחושת שליחות וללא תמיכה כלכלית רחבה, כל עזרה כלכלית תאפשר לא רק להמשיך בפעילות הקיימת אלא גם להרחיבה. התמיכה הזו תאפשר לנו להמשיך לסייע לנפגעים, לשמור על זכויותיהם ולהבטיח פיצוי, שיפוי ואי הישנות, למרות האתגרים הכלכליים העומדים בפנינו.
כאמור, קהל היעד הראשוני הוא 2500 הנפגעים הישירים מזוועות השבעה באוקטובר. בחישוב כנ"ל קהל היעד ה"משני" הוא 50,000 הפונים לביטוח לאומי ומבקשים הכרה בזכויותיהם כנפגעים מהזוועות. קהל יעד נוסף, הוא החברה הישראלית, הצמאה לתיקון ולבניה מחדש, קהילות יהודיות בתפוצות הזועקים וכואבים מאז השבעה באוקטובר, ודמוקרטיות וחברות חופשיות בעולם שגם הן מתמודדות עם משבר. הליכי הצדק עבור נפגעי השבעה באוקטובר ונגד משטרי טרור חשוכים, יסייעו לחזק גם דמוקרטיות ברחבי העולם.

סיפור אישי

כבר ב15.10-הגשתי בקשה למעמד מייצגת רשמית בבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג וב-31.10 הוגשה התביעה (תלונה) הראשונה שהוגשה בשם נפגעי השבעה באוקטובר לידי התובע ב-ICC. ביום 20 למאי, 2024, קיבלנו גושפנקא לעבודתנו כאשר קארים חאן, התובע הראשי ב-ICC, הודיע על בקשתו להוצאת צווי מעצר נגד ראשי חמאס, יהיה סינוואר, מוחמד דיאב איברהים אל מסרי (דאיף), וישמעיל הניה, כמבצעים בצוותא וכמפקדים הנושאים באחריות על פיקודיהם בפועל או בדין ובתחילת השבוע הגשנו עמדתנו לביה"ד, כמייצגי נפגעים במעמד בקשת התובע להוציא צווי מעצר.

תיעוד בתמונות

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן