מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

ענת קוגן

הפעילות :

צעד קדימה בחזרה ל"שגרה" על ידי ספורט וקהילה

מיזם חברתי שנקרא "צעד קדימה" שהוקם ב-7.10 על מנת לסייע בחזרה לשגרה לפצועי לחימה העוברים משיקום מלא לשיקום יום עם 2 ערכים מובילים: ספורט וקהילה.

המשתקמים מקבלים ערכות אישיות שאנו מכינים להם עבור מוטיבציה לחזור לשגרה בכלל ולהתאמן בפרט הכוללות נעלי ספורט מותאמות, שוברים למדרסים, פיזיותרפיה, שוברים לאימונים וכו'. בנוסף, המיזם מקיים אירועים במחלקת שיקום יום באיכילוב כאשר המטופלים עוברים משיקום מלא לשיקום יום ובאירוע הם מקבלים את הערכות וגם תוכן נוסף כמו למשל הרצאת חוסן/מוטיבציה, כיבוד, מוסיקה וכו' כדי לחגוג את ה"צעדים הקטנים" שלהם בהתקדמות השיקום והחזרה לעמוד על הרגליים.

המיזם התחיל את הפעילות שלו עם חיילים בשטח מאוקטובר עד אפריל, אשר אמרו שיסייע להם לקבל תמיכה כזו לשטח שיוכלו להתאמן ולפרוק שם ע"י ספורט את הרגשות שלהם ומה שעובר עליהם ותמכנו בהם מרחוק בעזרת וואטסאפ ושמירת קשר ועידוד ומוטיבציה כי לא יכלו לקיים מפגשים פיזיים. סייענו לגדודים שונים מהם קיבלו בקשות ביניהם יחידות מיוחדות, חיילים בודדים, הגדס"ר הבדואי וכו'. הגענו בשטח למעל 1000 חיילים, לאחר שהצורך בשטח ירד, הוחלט שהמיזם יתמקד ויעבוד מול מחלקת שיקום יום בבית חולים אשר שם יהיה הכי רלוונטי, ושם נוצר החיבור מול מחלקת שיקום יום באיכילוב אשר נפתחה באפריל.

באפריל, המיזם השתתף בחניכת מחלקת שיקום יום באיכילוב ומאז הפעילות נעשית מול המחלקה ובתיאום לפי הצרכים. בחודשים הקרובים יתקיימו האירועים הבאים.

איזור פעילות:  ארצי
היכן מתמקדת הפעילות?  החל מאוקטובר עד אפריל הפעילות הייתה ברחבי הארץ, הגענו לגדודים בכל מקום אשר בו היה צורך, עוטף עזה, גבול צפון לבנון, שומרון וכו'. מאפריל 2024 הוחלט כי הצורך בשטח ירד ואנו נתמקד במשתקמים בבית החולים, חברנו לאיכילוב אשר השיקו מחלקת שיקום יום חדשה באפריל 2024 וביצענו איתם את הפתיחה של המחלקה ומאז מלווים את מחלקת שיקום יום איכילוב בת"א בשאיפה לגדול בעתיד.
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

הצורך שעלה עוד מהשטח וכעת גם במחלקת השיקום הוא הקושי בחזרה "לשגרה" מהלחימה ומהפציעה בין אם חזרה להתאמן או לעבודה/חברים/משפחה תפקוד רגיל וזאת בשל האי ודאות או כל אתגר אחר שהמשתקמים חווים כמו החלמה מפציעה, חוסר בפרנטר, חוסר ביטחון וכדומה.
המענה הוא להקל על הצעד הראשון המנטלי שהוא הכי קשר ולייצר רשת ביטחון וקהילה תומכת ומקדמת חיזוק גוף ונפש בעזרת ערכות עם מוצרי עזר ספורטיביים, בעזרת אירועים שחוגגים בהם את ה"צעדים הראשונים" יחדיו, בעזרת קהילה של משתקמים נוספים ומתנדבים שנותנים את התמיכה הקהילתית והחברית.
זה לא מחליף רופא או פסיכולוג אבל זה בדיוק המענה של "החברים" שמלווים אותך בדרך שיכולה להיות ארוכה ומתסכלת בחזרה ל"שגרה".

מבט אל העתיד

הצלחת המיזם היא לגרום לאנשים להרגיש שהם לא לבד בהתמודדות עם חזרה לשגרה ועם חזרה לספורט ולנרמל את הקושי הזה ולגרום לכך שגם אנשים שצריכים את הסיוע ידעו לבקש ולקבל אותו בצורה תומכת ויעילה וגם אנשים אשר מרגישים ביטחון יוכלו לסייע לאחרים ולהרגיש סיפוק ומסוגלות בעצמם דרך ההתנדבות והעשייה למען האחר ולחלוק "ההצלחות הקטנות" בדרך.

לטובת זאת אני ארצה להמשיך לקיים את האירועים בבתי החולים אשר מסמלים את ההתקדמות של המשתקמים
ארצה להקים אפליקציה שבה נוכל לשמר את הקהילה של המתנדבים והמשתקמים ושם לעודד פעילות ספורטיבית וגם שיהיה ניתן להרשם שם בשביל קבלת סיוע
הן חברתי לליווי באימונים/הליכות והן פיזי למוצרים ספורטיבים ולערכות של היוזמה לעידוד.

תוכניות במידה שאזכה

בתקציב המוצע בתכנית ובתקציב נוסף שאגייס מלקדם הקמת אתר/אפליקציה לצורך הרשמה לפרויקט עבור משתקמים ועבור מתנדבים ותפעול שוטף,
השלמת חוסרים בערכות במידה ואין באותו רגע שת"פ רלוונטי, השקעת סכום לאחסון הערכות בין אם בחנות ספורט/מחסן או כל פתרון אחר, ארצה גם להשקיע אחת לחודשיים באירוע קהילה בבית החולים. התמיכה תסייע לאפשר את היציאה לדרך בצורה מקצועית ומבוקרת ותאפשר את המשך והרחבת המיזם לקהלים מגוונים הנמצאים בצורך.

סיפור אישי

ההשקה במחלקת שיקום יום.. התקיים בעצם אירוע לכל פצועי הלחימה אשר עברו משיקום מלא לשיקום יום (מחלקה חדשה שנפתחה באיכילוב לאור מחלמת חרבות ברזל) שבעצם "חגגנו" את החזרה לעמוד על הרגליים באירוע מרגש עם ההורים והרופאים של המשתקמים ובו הם קיבלו ערכות של המיזם עם נעלי ספורט מותאמות אישית לכל אחד, שוברים לאימונים ומדרסים ופיזיוטרפיה, כובעי ריצה/אימון, אופניים (הכל משיתופי פעולה ללא רווח) ונערכה להם מסיבה/טקס עם כיבוד ומוסיקה ועם כמה מילים מהרופאים שלהם על ההתקדמות שלהם. כל מטופל גם קיבל בעצם פתק אישי שבו הוא יכול לבחור אם הוא רוצה שמתנדב גם ילווה אותו בהמשך בהליכות/שיחות וכדומה.
אנחנו ממשיכים וחוזרים למחלקת שיקום יום לסבבים הבאים של המטופלים שעוברים משיקום מלא והם מאוד מחכים לזה.
יכולה לאמר שכבר יש לנו דוגמאות גם מהשטח וגם מהבית חולים למשתקמים שהיום חזרו פיזית ומנטלית לשגרה בריאה ואפילו חזרו לעשות מירוצי ספורט/להתאמן ולעבודה ויכולים להעיד שהמעטפת הזו נתנה להם בוסט מוטיבציה ואת התמיכה שראוים לה.

תיעוד בתמונות

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן