מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

רבאב אלמן

הפעילות :

קידום בריאות הנפש והעלאת המודעות להתמודדות בריאה בקרב האוכלוסיה הערבית בישראל ובעולם.

אני פסיכולוגית קלינית, בעלת קליניקה פרטית בכפר ירכא. בשנה האחרונה, ולאור ריבוי הפניות, הרחבתי את הקליניקה וצירפתי לעבודה אתי ארבע מטפלות רגשיות מוסמכות. אני מפנה להן מטופלים ומלווה אותן בהדרכה פרטנית שבועית וישיבת צוות. לאחר המלחמה, שתיים מהמטפלות הנחו ביחד בקליניקה שלי שתי קבוצות לנשים דרוזיות מהכפרים בצפון. אני בעצמי תרמתי מפגש בזום להורים לחיילים דרוזים המשרתים בצבא.
כמו כן, היות ואני מוכרת כפסיכולוגית ספקית במשרד הביטחון, מחודש אוקטובר והלאה התגייסתי יותר לעבודה ומצאתי את עצמי מכפילה את כמות המטופלים, כך שעליתי מ 20 מטופלים בשבוע ל 40, כאשר רוב המטופלים שלי כיום הם גברים דרוזים צעירים ומבוגרים שהוכרו כנכים או בתהליך הכרה כנכים דרך משרד הביטחון על רקע ההשתתפות במלחמה האחרונה. אני מלווה את המטופלים באופן שבועי, נותנת להם אוזן קשבת ומרחב מכיל, וכל שבוע מופתעת מחדש מרמת המסירות שלהם לטיפול ומהיכולת שלהם כגברים דרוזים להשתמש במרחב הטיפולי כאשר פעם הם ממש התביישו, והסכימו להגיע רק לאחר שמצבם התדרדר ברמות.
מאז תחילת המלחמה, בנוסף למטופלים שלי, נפגשתי עם עשרות צעירים שהשתתפו בלחימה לפגישות הערכה למצבם, וסייעתי להם בכתיבת חוות דעת המתארת את מצבם לצורך הגשת תביעה וקבלת טיפול הולם. לצערי מלחמה זו תשאיר צלקת לרוב עם ישראל ובמיוחד לאלו שהשתתפו בלחימה.
במקביל, בשנת 2020, כשפרצה הקורונה, פתחתי דף באינסטגרם והתחלתי להעלות פוסטים וסרטונים להעלאת המודעות בקרב הציבור הערבי בארץ ובחו״ל לנושא בריאות הנפש. הפעלת הדף הצריכה מאמץ רב, ולכן כעבור שנתיים הפחתי את הפעילות. אך מאז פרוץ המלחמה חזרתי לפעילות בדף. נתתי מספר הרצאות לקהל הרחב בנושא הטראומה והחלמה מטראומה. ניסיתי שההרצאות יהיו טיפוליות ויכילו מספר רב של כלים מעשיים להתמודדות עם חרדות ועם מחשבות יתר.
כיום אני מקליטה סדרה של סרטונים קצרים עם תרגילים מעשיים להפחתת חרדות ולהתמודדות עם השלכות הטראומה. אני שולחת את הסרטונים גם למטופלים שלי. בדף האינסטגרם יש לי כ 59 אלף עוקבים, מתוכם יותר מ 1000 עוקבים מאוד פעילים שמחכים לתכנים שאני מעלה, ועוזרים בהפצתם לסביבתם. כמו כן, התארחתי אצל מספר משפיעניות ברשתות החברתיות ונתתי הרצאות על התמודדות עם טראומה ומלחמה.

איזור פעילות:  בינלאומי
היכן מתמקדת הפעילות?  העבודה עם מטופלים מתמקדת ברובה בכפרים הדרוזים בצפון, עם גברים דרוזים. החלק היותר קטן כיום, כמעט שליש מהמטופלים שלי, הוא נשים דרוזיות וערביות מהכפרים והערים באזור הצפון. בזום אני מלווה מספר סטודנטיות מכפרים וערים יותר מרוחקים, במרכז ובדרום. המטפלות שעובדות אתי מטפלות בילדים ומתבגרים ובוגרים, ואחת מהמטפלות מלווה משפחות בטיפול זוגי ומשפחתי. רוב המטופלים שלהן הם מהכפרים באזור הצפון, מכל הדתות. באינסטגרם רוב העוקבים הפעילים הם מכול הכפרים והערים דוברי הערבית בישראל. חלק אחר הוא מערבים ממדינות ערב, וערבים ממדינות ערב שהיגרו לאירופה וארצות הברית. אחת לשלושה חודשים אני פותחת אפשרות למפגשים ייעוץ חד פעמיים, ורוב הפונים הם נשים ערביות ממדינות ערב שגרות באירופה וארה״ב. חלק לא מבוטל מהעוקבים שלי הם אנשי מקצוע מהתחום הטיפולי בישראל, ובחו״ל, וגם למטפלים מהגדה שנעזרים המון בתכנים שאני מעלה כדי לפתח את היכולות הטיפוליות שלהם.
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

קודם כול העלאת המודעות לחשיבות בריאות הנפש והשקעה בטיפול וריפוי הנפש. דרך העבודה בקליניקה שמתי לעצמי מטרה לעזור למטופלים שלי בהבנת חשיבות התהליך הטיפולי, שהוא שונה מהטיפול הרפואי הקונבנציונלי. בתחילת דרכי, המטופלים הגיעו בקושי לחמש פגישות טיפול, היו מלא ביטולים, ותהליכים טיפוליים לא הושלמו. כיום אני גאה שמטופלים ערבים, נשים כגברים מגיעים לטיפולים ארוכי טווח ותהליכיים, מתמסרים לטיפול ולתהליך ועושים שינויים מהותיים ועמוקים. כרבע מהמטופלים אצלי כיום בקליניקה נמצאים בטיפול מעל לשלוש שנים, ולמרות השיפור הניכר במצבם, ממשיכים לבוא כדי לתחזק את הנפש.
בקליניקה בחרתי מטפלות מקצועיות, אנושיות ומתמסרות, שהחלטתי לתת להן הזדמנות להתפתח כעצמאיות תחת השם שלי ובתוך הקליניקה שלי שכיום יש בה שני חדרי טיפול, ואני רואה שגם הן, כבר יש להן מספר מטופלים שמתמסרים לטיפול ומגיעים כל שבוע במשך חודשים ארוכים.
באינסטגרם אני מצליחה להשמיע קול מקצועי טיפולי, ולא רק הדרכתי ,שמבוסס על ניסיון טיפולי של שנים ארוכות, להעלות מודעות וגם לתת כלים טיפוליים למטפלים ולאנשים הרגילים שאין ביכולתם להגיע לטיפול.

מבט אל העתיד

בקליניקה הייתי רוצה להרחיב את צוות המטפלות, ולהכניס גם מטפלים גברים.
רוצה לחזק את נושא הטיפול הקבוצתי לילדים, מתבגרים ובוגרים. לפני כשנתיים קיימתי דרך המטפלות קבוצות טיפול לילדים, שהייתה מאוד מוצלחת, אך תהליך הגיוס היה מאוד קשה, וכדי למלא שתי קבוצות, השקעתי הרבה כסף בשיווק, ולכן לא השתלם, אך החלום שלי הוא לבנות מרחב טיפולי בו יטופל מספר רב של אנשים בשבוע. כיום אני והמטפלות ביחד נפגשות עם כ 70 מטופל בשבוע. החלום שלי הוא לספק טיפוליים איכותיים למאות מטופלים בשבוע.
אם היה לי מספיק תקציב הייתי רוצה להשקיע יותר בדף האינסטגרם ובאיכות הסרטונים, בתקווה שגם אוכל לגייס מטפלים לעבודה אונליין.

תוכניות במידה שאזכה

הזכרתי בשאלה הקודמת על החלום שלי. אבל עם המענק שאקבל אוכל בעיקר להשקיע בקבלת ליווי וסיוע בתחזוקת דף האינסטגרם, שאיש מקצוע מומחה ייקח את הסרטונים שלי ישקיע בהם ויוציא אותם יותר מעוצבים, שיהיה עלי לדאוג רק להקליט את הידע הטיפולי שלי והוא ישדרג אותו שיוכל להגיע למספר רב יותר של אנשים.

סיפור אישי

אני מקבלת הרבה הודעות מאנשי מקצוע ומאנשים רגילים על השינויים שהרגישו לאחר שתרגלו חלק מהכלים שאני מפרסמת.
אבל אם אני אדבר על אחד המטופלים הפרטיים שלי. שנמצא אצלי מספטמבר. גבר דרוזי שעבד במג״ב באזור ירושלים ונתקל עם הרבה מחבלים שניסו לפגוע באזרחים והוא התעמת איתם ופיתח פוסט-טראומה קשה מאוד, והתמודד איתה במשך שנים רבות כשהוא עדיין עובד כשוטר.
לאור החמרה קשה במצבו בעקבות השתתפותו במילואים במלחמה האחרונה בחודשיים הראשונים, מינואר הגברתי את המפגשים אתו לפעמיים בשבוע. במהלך הטיפול הוא הבין שאופי הובודה שלו כיום מגביר את הפגיעה שלו, ומקשה עליו לשרם את עצמו, לכן הגיע להחלטה לפרוש מהמשטרה. לאחר עבודה רבה הצלחתי לשכנע אותו להתגבר על הבושה לפנות למסגרת אשפוז יום כדי לשקם את עצמו בדרך הכי טובה. אציין כי למטופל הזה לקח שנים רבות להודות שהוא סובל ולפנות לטיפולים פסיכיאטריים ופסיכולוגיים. בתור גבר דרוזי התבייש בעצמו ולכן ניסה לדחות את הטיפול. כיום, מבחינתו שעות הטיפול אצלי הן שעות קדושות, והוא שם אותן בראש סדר העדיפיות שלו. בשבוע הקודם התחיל גם במסגרת אשפוז יום והוא מתחרט על כול השנים שקדמו בהן לא טיפל בעצמו.

תיעוד בתמונות

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן