מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

ורד עצמון משולם

הפעילות :

יזמית בתחום הטיפול בטראומה ועזרה לאנשים בהתמודדות עם טראומה ומצבי קצה נוכח אירועי הטבח של ה-7.10 ומלחמת חרבות ברזל, בגילוי וחיזוק החוסן בעזרת הכוח המנטאלי הקיים בתוכם במפגש בין הנפש, הרוח והמחשבה.

בהכשרתי אני עובדת כפסיכולוגית רפואית מומחית בעיבוד אבל, טראומה וצמיחה מתוך משבר ב20 השנה האחרונות. ב7.10, התנדבתי מטעם משרד הבריאות ללוות משפחות בתהליך הזיהוי של יקירהם בבסיס 'שורה' אליו הגיעו כל החללים. לצד כל הידע והניסיון המקצועי הרב שרכשתי בתחום ב2 העשורים האחרונים, דבר לא יכול היה להכין אותי ואת צוותי החירום שעימם עבדתי למפגש הטראגי עם המראות הקשים של החללים, אותם חשתי בעוצמה בכל חושיי. האכזריות הבלתי נסבלת על פניהם של אחינו ואחיותינו הקדושים, הכאב של המשפחות בזמן שנפרדות מהיקר להן מכל, השבר וההלם האישי והלאומי עוררו בי קריאה פנימית לפעולה. הכאב שחוויתי במעמד זה שלא ימוש מליבי לעולם, ובתום חודש של משמרות בבסיס קיבלתי החלטה, מעין קריאה פנימית עמוקה שאפעל בכל כוחי, המקצועי, האישי והציבורי ואפעל לקדם ולפתח מענים קבוצתיים ופרטניים לטובת הפצת כלים לחיזוק הנפש והרוח ולחזק אחדות פנימית ולאומית כחלק אינטגרלי מהכלים לריפוי וטיפול. כמאמינה גדולה בפוטנציאל הטמון בצמיחה מתוך משבר, הבנתי שהדחף שלי לפעולה נובע מתוך תקווה שכל זה לא יהיה לשווא. מתוך אמונה וחיבור לכח המרפא הטמון בשעת משבר, מתוך אהבת חינם ועשיית הטוב עבור עמנו ועבור כל אזרחי מדינת ישראל. כפועל יוצא התחלתי במספר מיזמים שקרמו עור וגידים;
מסגרת הליווי של המשפחות בזיהוי יקיריהם כללה מפגש עם המשפחה בכניסה לבסיס, שיחה עם בני המשפחה טרם תהליך הזיהוי, כניסה עימם לחדר במעמד הזיהוי ולהיות נוכחת עימם כתומכת ברגעים הקשים האלו ואחריהם לעזור להם להתחיל לעבד את תהליך האבל ואת ההכנות לקבורה. יחד עימי, היו שותפים לרגעים האלה אנשים נוספים כמו אנשי זק"א, חיילים, עו"סים, שוטרים, רופאים, קברני ועוד. הצוותים הרבים שעמלו ימים כלילות בבסיס התמודדו במצב הקיצוני שפגשנו ולמעשה התבקשנו לתמוך באחרים כשבעצמנו כ"מגיבים ראשונים" של צוותי החירום נחשפנו למעמד רגשי ומנטאלי טראומטי בעצימותו. הרצון העז לעזור לאחרים ולעצמי בסיטואציה הזו הוביל אותי לפתח כלים חדשים אשר משלבים בין הידע הרב שרכשתי לאורך 2 עשורים כפסיכולוגית שעוסקת בטראומה אובדן ואבל, לבין הכלים שלומדת כבר שנים בעולמות הרוח והיהדות. מתוך כך נולדו מספר מיזמים שאני מובילה;
1. מייסדת שותפה ומנהלת מקצועית בעמותה "משיב הרוח"- סיוע למסייעים ולגיבורי ה7.10:
בעקבות הבנתי שאוכלוסיית המסייעים הראשונים (First responders) וצוותי החירום שאני חלק מהם, זקוקים ויזדקקו בעצמם לעזרה בהתמודדותם עם החוויות שנחשפו, הקמתי יחד עם שותפיי למיזם, את עמותת "משיב הרוח". מטרת העמותה לסייע למסייעים, צוותי החירום וגיבורי ה7.10 בעזרת מודל קבוצתי שפיתחתי לטובת עיבוד וצמיחה מתוך התנסותם בשטח כדי שיוכלו להמשיך בחייהם ולהשתקם ולצמוח מתוך החוויות הקשות אליהן נחשפו. העמותה ממומנת על ידי כספי תרומות שאנו מגייסים מגופים פילנטרופים, פדרציות וכד'. עד היום כבר למעלה מ400 אנשים עברו את הסדנא, לרבות צוותי זק"א, מטפלים של איחוד הצלה, הקואליציה לטראומה, מנהלי קהילות מהתנועה הקיבוצית, מערך הסיוע הלאומי 360, חיל הרבנות של צה"ל, צוותי רפואה ממלר"דים בארץ, נשות המילואימניקים ועוד. העמותה הפכה להיות זרוע סדנאית מבצעת של ה"קואליציה לטראומה" וקיבלנו הכרה מטעם משרד הבריאות וגופים מוסדיים נוספים. כמו כן קיבלנו הכרה ותמיכה על ידי ארגון הבריאות העולמי (World health organization-WHO) כגוף מקצועי מוכר לטיפול באוכלוסיות המסייעות בחירום ולחימה, וכן שותפים בהפקת כנס בינלאומי שיעסוק בצמיחה מתוך משבר (PTG) לצוותי חירום בעולם. התוכנית המקצועית שבנינו מורכבת מיומיים של עיבוד רגשי פסיכולוגי ואינטגרטיבי, לטובת חיזוק כנפי הרוח של כל אותם אזרחים, תומכי לחימה וחיילים שעמלים כבר כמעט שנה בעזרה וסיוע לעם ישראל. בנוסף, בנינו פרוטוקול טיפולי קבוצתי תהליכי לעיבוד וחיזוק החוסן לנשות המילואים אשר מתמודדות עם שינויים קיצוניים באורחות החיים וחיות תחת דחק מתמיד ודאגה לבעליהן ומשפחותיהן.
2. כלים לציבור הרחב בהתמודדות עם אירועיי המלחמה וחיזוק החוסן האישי והלאומי-
בעקבות פניית משרד הבריאות, התבקשתי לשמש פרזנטורית להסברת חרדה בהתנדבות, לטובת העברת מסרים מרגיעים לחיזוק החוסן במסגרת תשדיר הסברה אליו הצטלמתי ששודר בכל ערוצי התקשורת ובמדיה. במקביל, התבקשתי לשמש כמומחית לטראומה וחוסן בפאנל החדשות של ערוץ 13 ומאז מתנדבת בתפקיד זה לתת כלים לחיזוק חוסן נפשי במדיות השונות (ערוץ 13, ידיעות אחרונות, ערוץ הידברות, הרדיו החברתי הראשון ועוד). פלטפורמה זו יצרה עבורי במה מבורכת להפיץ כלים הקשורים בכוח הריפוי החבוי בתוך כל אחד מאיתנו בשעת משבר.
3. עם פרוץ המלחמה, במסגרת תפקידי כמנהלת שירות פסיכולוגי במדיקל קר (בי"ח שיקומי)הובלנו הצוות הניהולי קליטה לדיור זמני וטיפול במסגרתנו ל-50 בני משפחה אחת משדרות שאביהם נפצע קשה ב7.10. כמו כן לקחתי חלק בהקמת מרכז חוסן בראשית המלחמה מטעם ביה"ח מדיקל קר.
4. לפני כחודשיים מוניתי לנהל ולהקים את אגף החוסן החדש בארגון זק"א. לאור פעילותם הנרחבת של מתנדבי זק"א בארועי ה7.10, עלה צורך אקוטי מטעם הארגון להקים אגף שיטפל בחוסן הנפשי של המתנדבים. המרכז מיועד למתנדבי זק"א ומספק ומיייצר מענים מותאמים לעבודתם הייחודית. כל זאת לטובת חיזוק ושיקום הנפש מהחוויות הטראומטיות אליהן נחשפו והשאירו חותם בנפשם.
5. פרויקט איחוד משפחתי/ארגמני-ליאורה ארגמני אימה של החטופה נועה ארגמני, התמודדה עם מחלתה הסופנית במקביל לחטיפתה של ביתה. לאור ניסיוני הרב בליווי חולים סופניים, חשתי צער עמוק על מצבה ורציתי לסייע לה בתהליך הפרידה מהחיים נוכח היעדרותה של נועה ואי הוודאות לגבי האם ומתי תשוב, טרם מותה. מתוך ניסיוני הרב בליווי חולים סופניים הבנתי שמפגש עם אחיותיה מסין יוכל להוות מקור לכוח ותקווה במהלך הזמן שנותר לה לחיות ולאור זאת יזמתי פנייה למשפחת ארגמני באופן עצמאי אזרחי והצעתי להם שאארגן ואפיק את מפגש עם האחיות מסין עימם לא נפגשה למעלה מ7 שנים טרם המפגש שהתקיים בפברואר האחרון. לטובת הפקת המפגש, פניתי לתורמים ובעזרתם ובעזרת גופים מוסדיים כגון משרד החוץ, הצלחנו לקיים ולהפיק את האירוע המרגש בו ליוויתי את יעקב וליאורה במפגש פרידה שארך כשבוע והתקיים בחו"ל עם 2 אחיותיה של ליאורה שהגיעו מסין. במקביל יזמתי חיבור לתיעוד המסע לטובת "צוואה שבעל פה" לנועה מתוך הכרה בחשיבות הרגעים היקרים שנותרו להעביר בהם מסר בין אם לביתה.
6. מתנדבת במסגרת עצמאית בסיוע למשפחות החטופים ובשת"פ עם מטה משפחות החטופים- סיוע בחיבורים לצרכים מיוחדים, יזמות ועזרה למשפחות החטופים לרבות ליווי משפחת ארגמני בהבאת וליווי אחיותיה של ליאורה מסין בימיה האחרונים, במקביל לחזרתה של נועה מהשבי ביוני האחרון.
7. מרצה בפורומים בינלאומיים על כלים לחיזוק חוסן נפשי ורוחני בקרב קהילות יהודיות מחול ומשלחות של נשים יהודיות המגיעות לארץ להתנדב בסיוע ללוחמים.
8.פיתוח שיטה המשלבת כלים פסיכולוגים לחיזוק חוסן וטיפול בטראומה עם כלים רוחניים יהודיים. חוסן רוחני נמצא במחקרים כמנבא שיקום מפוסט טראומה . מטרת השיטה היא לסייע לאנשים להתמודד עם טראומות ולעזור להם להתחבר למקור הריפוי הפנימי החבוי בכל אדם. השיטה משלבת כלים לטיפול פסיכולוגי בPTSD בשילוב כלים יהודיים מהמקורות המשלבים טכניקות מדיטטיביות לשיקום וריפוי נפשי.

איזור פעילות:  בינלאומי
היכן מתמקדת הפעילות?  כלל ארצי וחוצה מגזרים (חרדים, דתיים, חילוניים, דרוזים ועוד). צוותי חירום שפעלו ופועלים בשטחי לחימה, מנהלי קהילות של התנועה הקיבוצית, צוותי רפואה, מטפלים (עו"סים ופסיכולוגים), נשות מילואים, משפחות חטופים ומשפחות הנספים.
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

עזרה לאוכלוסיות שונות ומרובות בהתמודדות עם ארועי הטבח הטראומטיים והלחימה מה7.10 ואילך.

מבט אל העתיד

הצורך הגובר למענה טיפולי לחיזוק חוסן וטיפול בטראומה למאסה קריטית הוביל אותי להבנה שיש צורך לפתח כלים שיתאימו להפצה לקהל הרחב ולא רק במסגרות פרטניות. לאור האמור, בימים אלו אני עמלה בפיתוח שיטה המשלבת בין פסיכולוגיה ליהדות, לטיפול בPTSD שמשלב ידע פסיכולוגי לטיפול בטראומה עם פרקטיקות רוחניות הלקוחות מהיהדות ומתורת הסוד ותיקון הנפש. בפעילותי שואפת להמשיך ביזמות לטובת פיתוחים חדשניים שתואמים את צו השעה הלאומי, כדי להגיע לכמה שיותר אנשים ולעזור להם בתמיכה וחיזוק כלים עצמיים לחיזוק החוסן ושיקום מטראומה.

הכרה ותמיכה

1.הקואליציה הישראלית לטראומה.
2. משרד הבריאות.
3. ארגון הבריאות העולמי (WHO).
4.זק"א
5.משרד החוץ
6. תמיכה פילנטרופית למשיב הרוח- פדרציית סן פרנסיסקו, פדרציית ניו-יורק, קרנות ועוד.

תוכניות במידה שאזכה

הסיוע יעזור בהמשך פיתוח מענים טיפוליים לאוכלוסיות רבות נוספות הזקוקות לעזרה, פיתוח כלים המשלבים בין הידע הקיים והמוכח מחקרית לטיפול בטראומה לכלים מעולם הרוח היהודי. כלים שיסייעו לאנשים רבים ויאפשר את הרחבת מעגלי ההשפעה במגזרים השונים בהם מעורבת בעשייתי.

סיפור אישי

תיעוד יוזמת פרויקט איחוד משפחת ארגמני
https://www.ynet.co.il/yedioth/article/yokra13958501

תיעוד בתמונות

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן