מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

רחל עזריה

הפעילות :

יסוד וניהול העוגן למשפחות המילואים, שהוא מיזם התנדבותי בפריסה ארצית, המסייע למשפחות המילואים באתגרי היום יום בעזרה מתוך הקהילה.

העוגן למשפחות המילואים הינו מערך התנדבותי שהוקם ב7.10 במטרה לסייע עם אתגרי היום יום למשפחות בהם אחד ההורים משרת.ת במילואים. למעלה מ10,000 מתנדבות ומתנדבים שמלווים באופן רציף מעל ל16,000 משפחות מגוייסות בכ450 ערים וישובים ברחבי הארץ ומסייעים במגוון תחומים: עזרה עם הילדים, מטלות בית קלות, בישולים, ליווי אישי, ארועים הפגתיים, תשומת לב בחגים, וכל מה שצריך. אנו פועלות ופועלים בשיתוף פעולה עם ארגונים רבים ביניהם צה״ל, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, חברה אזרחית, קהילה עיסקית ופילנתרופיה.

איזור פעילות:  ארצי
היכן מתמקדת הפעילות?  פעילות העוגן למשפחות המילואים, פרוסה ברחברי הארץ מנהריה ועד אילת, ומסייעת למשפחות בהן אחד הההורים משרתים במילואים. המענה ניתן לכלל הקבוצות בחברה הישראלית שמשרתים במילואים כולל: חילונים, דתיים, חרדים, דרוזים, תושבי ערים, קיבוצים, מושבים וישובים, גם בקרב ישובים מפונים.
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

מערך המילואים בנוי על הנחת עבודה לפיה האבא מפרנס ולא בבית, והאמא מטפלת בילדים. כך היה בעבר. המציאות המשפחתית בימינו שונה מאוד, והורים יחד שותפים לגידול הילדים. לפיכך בארוע מילואים מתמשך, הקושי של המשפלת מילואים נהיה קשה משנוא, לא רק בהיבט הרגשי, אל הרבה מאוד באתגרי היום יום. טיפול בילדים, בישולים, טיפול בבע״ח, עבודות בית, אלו משימות ששני בני הזוג רגילים לבצע, וכעת הורה אחד צריך.ה לטפל בכל. זיהיתי את הצורך הזה כבר בצוק איתן בשנת 2014, בהיותי סגנית רה״ע ירושלים, והקמתי עם שותפות את מוקד הסיוע למשפחות המילואים ופעלנו בירושלים עד תום המבצע. בשבעה באוקטובר, היה ברור שהמודל הזה נדרש, וכך הוקם העוגן למשפחות המילואם.

מבט אל העתיד

להמשיך לפעול לטובת משפחות המילואים ולתת מענה לצרכים המשתנים של המשפחות עד לתום הלחימה.

הכרה ותמיכה

אנו פועלות ופועלים בשיתוף פעולה עם צה״ל, הן עם קצין מילואים ראשי ועתכ״א מילואים. כמו כן, אנו פועלות עם משרד החינוך, והפעילות בעוגן למשפחות המילואים מוכר להתנדבות במעורבות חברתית. עם המגזר העסקי קיימנו מספר שיתופי פעולה כך לדוגמה עם חברת נסקפה טייסטרס צוייס, סנו, מטרנה, יאמי ועוד. אנו פועלות בשיתוף פעולה עם רשויות מקומיות ברחבי הארץ, ועם ארגוני חברה אזרחית כגון שדולת הנשים, המועצה הציונית, חסדי דרור, מכון וייצמן למדע, עמותת מקשיבים, אוניברסיטת רייכמן, ועוד.

תוכניות במידה שאזכה

העוגן למשפחות המילואים הינה עמותה ללא מטרות רווח, ואני פועלת רבות כדי לגייס את הכספים הנדרשים כדי לתת מענה מיטבי. המענק יסייע לפעילות זאת.

סיפור אישי

משתפת פה מכתב תודה שקיבלנו.
שלום!

מנצלת את ההפוגה להביע תודה עמוקה מקרב ליבי על התמיכה של נשות העוגן מרמת השרון במשפחה הקטנה שלנו במהלך החודשים האחרונים.
בן הזוג שהינו המטפל העיקרי בשני הבנים שלנו התגייס למילואים, ואני נותרתי עם שני ילדים, ומשרה מלאה פלוס פלוס כמתמחה בכירורגיה כללית בבית חולים.
אורלי, אריאל, מאיה, מיכל, רונה, תמי וליאת, אבו ברקוביץ -
עזרו לי ראשית למצוא בייביסיטר שתסכים לקחת על עצמה את ארגוני הבוקר בביתנו שמתחילים בשש בבוקר כשאני יוצאת לעבודה. משרה שלא הצלחתי לאייש גם כשהצעתי לבייביסיטריות את הכלייה שלי בתמורה. הרוגע הזה מהבקרים אפשר לי להמשיך לטפל במטופלים שלי, ולנתח, הכי קרוב למקסימום שאפשר בתקופה הזו.
ארגזי האוכל מאבו ברקוביץ והאוכל הביתי בסופ"שים, שהיה בשפע שלא ניתן לתאר, טבעוני, מזין, עם ריח של בית. מי שלא עושה תורנויות לא יכול להבין באיזה מצב צבירה פיזי ונפשי נמצאים ביום שאחרי. הגוף עייף כואב, הנפש תמיד מוטרדת. לחזור מתורנות כזו אל ילדים מתגעגעים, אל ערימת קופסאות שנוטפות ויטמינים ואהבה, פשוט הכריח אותי לפרוס מפה לבנה, ולהדליק נרות שבת, לברך על היין, לשיר. ולו רק כדי לעשות כבוד לאוכל שהוכן עבורנו.
מעל לכל - הילדים שלי - שמקטרים על למה דווקא אבא שלנו במילואים, ולמה דווקא אני בתורנויות - קיבלו מנה שבועית קבועה של נתינה שאינה תלויה בדבר. היה חשוב להם לברר כל פעם למה נשים זרות מביאות לנו אוכל הביתה. וחשוב להם לשמוע כל פעם מחדש את אותו הסיפור - על כך שכולם תורמים למלחמה. אפילו אם הם לא בצבא. וכל אחד תורם מה שהוא יכול. ואבא הלך להיות רופא של חיילים. ואמא מטפלת בחיילים פצועים בעבודה. ושברמת השרון העוגן הקימו צבא לביאות שעוזר לכל מי שצריך עזרה.
זה גרם להם להכין תפזורות לכל הילדים בבית ספר שההורים שלהם מגוייסים. ובעצם חוו על בשרם ונפשם אהבת אדם, קהילה, טוב, שמחה, אופטימיות, נתינה ועושר ערכי - שדווקא בתקופה הזו - הם יקרים מפז.
ואני- אני קיבלתי אוויר. התמלאתי בתחושת מסוגלות להכיל את הסערה הזו בבית הקטן שלנו. קיבלתי תחושת ביטחון פה בעיר. שיש לי מעטפת. שיש פה מסביבי ממש צבא לביאות שעוטפות אותנו. שאנחנו לא לבד.וזה עשה את כל ההבדל עבורי בין להסתובב סהרורית כועסת ועצובה, לבין להסתובב עייפה, אך גם ממש גאה על בן הזוג שהתגייס, על הילדים שעומדים בגעגועים, ועל קהילת הנשים המדהימה שאנחנו חיים בקרבה.
תודה שוב מקרב ליבנו על העבודה המאומצת.
אתן ארץ ישראל היפה בהתגלמותה.
תמשיכו בעבודת הקודש.
ממלאת מצבורים ומצטרפת לצבא שלכן בעצמי לעזור למשפחות שעוד מגוייסות.
בברכה,

תיעוד בתמונות

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן