מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

נועה קלי

הפעילות :

חינוך וחיזוק ילדי קו העימות בדרום ובצפון במהלך המלחמה, ופעילות מתמדת לשלום, שותפות ושיוויון.

ב15 באוקטובר ירדתי מהצפון לים המלח ושהיתי שם עד ה20 ביוני. תחילה ריכזתי את קהילת המפונים משדרות במלון אואזיס, ולאחר מכן לימדתי בבית הספר אמית שדרות בים המלח (מסגרת לילדי המפונים) כמורה רב תחומית בחטיבה, ומכינה לבגרות בתיכון. במקביל הקמתי את "אקדמיית ים המלח", שגייסה עשרות מרצים לטובת הרצאות העשרה למפונים במגוון תחומים. לאחר שיבת רוב תושבי שדרות לבתיהם וסגירת מערכות החינוך שלהם בים המלח, עברתי ללמד בבית הספר "נופי הבשור שלוחת ים המלח" של הקיבוצים בארי, כיסופים, מגן, חולית ועוד. הכנתי לבגרות באנגלית ובאזרחות את תלמידי י"א וי"ב, והייתי רכזת חברתית של היסודי והתיכון גם יחד.
עם שובי לצפון בסיום שנת הלימודים לימדתי בקייטנה לילדי מרום גליל במושב בר יוחאי, ומתעדת לעבוד בקידום נוער גליל עליון החל מספטמבר 2024.
לאורך כל התקופה המשכתי בשתי פעילויות ארוכות טווח שלי: 1. ריכוז תוכנית "חדר מורים לזכר שירה בנקי" בגליל המערבי (תוכנית המפגישה מורות ומורים יהודים וערבים), וכן ריכוז קהילת הבוגרים של התוכנית. 2. פעילות במסגרת "משמר הסולידריות עכו והסביבה" במיזמים שונים שנועדו לשמור על השותפות באזור.
כרגע אני חברה גם בשני מפעלים חברתיים חינוכיים - קואליציית חינוך לשלום, וכנס "רציפות חינוכית בזמן חירום ומשבר" של מוסד נאמן.

איזור פעילות:  ארצי
היכן מתמקדת הפעילות?  בשלב ראשון של השנה - עוטף עזה (שדרות, סעד, בארי, כיסופים, מגן, חולית, מועצה אזורית אשכול) בשלב הנוכחי ובהמשך - גליל מערבי ועליון - יהודים וערבים, נוער בסיכון, חינוך. וכן מיזם ארצי (קהילת הבוגרים) של מורות ומורים יהודים וערבים.
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

מתן מענה לקהילות במצב חירום, בעיקר בתחום החינוך והנוער, אך גם בהעשרה למבוגרים.
חיזוק השותפות היהודית-ערבית בגליל בפרט ובשאר הארץ, בעיקר דרך יוזמות חינוכיות, אך גם דרך עמידה משותפת והבעת סולידריות.

מבט אל העתיד

1. פיתוח מנגנונים מסודרים לרציפות חינוכית במצבי חירום: התארגנות, הכשרת מבנים, איתור נוער בסיכון, יצירת מערכות חינוך מותאמות סיטואציה, הכשרת אנשי צוות, איתור וגיוס כוח עזר מתנדב.
2. המשך פיתוח יוזמות לחברה משותפת, שלום, שותפות וסולידריות בין יהודים וערבים בארץ: הרחבה של תוכנית "חדר מורים לזכר שירה בנקי" בגליל ובקהילה הארצית. הרחבת פעולות הסולידריות וקידום השותפות בקהילת עכו והסביבה.

תוכניות במידה שאזכה

בעזרת המענק ניתן יהיה ליצור רשת של שותפות ושותפים למען קידום שני המהלכים: חיזוק קהילות במצב חירום וטיפוח סולידריות וחברה משותפת.
כל יוזמה כזו מצריכה שותפויות רבות, ולצורך זה צריך מערכות של תקשורת בין השותפים: מפגשי פנים אל פנים להיכרות ועיצוב מפעלים משותפים, תקשורת בזום, הפקת חומרי פרסום ושיווק. כל אלו דורשים משאבים שכרגע אין, ורוב הפעילות נעשית בהתנדבות, מה שמקשה מאוד על ההתארגנות ועל גיוס שותפים. צריך כמה אנשים במשרה מלאה לצורך קידום הפעילויות.

סיפור אישי

החל מדצמבר 2023 ועד יוני 2023 פעלה "אקדמיית ים המלח" אליה התנדבו עשרות מרצות ומרצים מתחומי דעת שונים, שהיו מוכנים להגיע מכל רחבי הארץ לים המלח, על מנת לתת העשרה ורווחה רוחנית למפוני עוטף עזה, מוכי הטראומה, שנאלצו לשהות במלונות, הרחק מבתיהם, במשך חודשים ארוכים, בלי ידיעה מתי יוכלו לשוב לבתיהם או לפחות ליישובים זמניים.
עשרות אנשים מכל קהילת המפונים של ים המלח: דתיים וחילוניים, קיבוצניקים ושדרותים, הגיעו להרצאות האקדמיה, בנושאים של יהדות, קרימינולוגיה, מדעי המדינה, אמנות, קולנוע ועוד.

תיעוד בתמונות

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן