מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

יובל יפה מושקוביץ

הפעילות :

ארגון המיילדות במענה לנשים בהריון, לידה ומשכב לידה בימי מלחמת 'חרבות ברזל'

ארגון המיילדות מפעיל מספר פרויקטים מראשית ימי המלחמה. הצגתם בסדר כרונולוגי:
1. קו חם לכל אישה באשר היא, אשר נזקקה למענה ממיילדת. בפניה לקו החם, הארגון יצר חיבור עם מיילדת שפנתה באופן אישי לאישה בתמיכה לשאלות בשלב ההריון, לקראת הלידה ואחרי הלידה.
2. פרויקט ליווי משכב לידה (6 שבועות לאחר לידה). 1000 נשים נהנו מליווי טלפוני אישי על ידי מיילדת, 250 נשים נוספות קיבלו נוסף על הליווי הטלפוני גם ביקור בית על ידי מיילדת. הנשים שקיבלו ביקור בית היו נשים אשר פונו מבתיהן, נשים שבני זוגן שירתו במילואים או במידה ועלה צורך ריגשי אחר.
3. "לצידך, ליווי מיילדותי עוטף"- פרויקט שקם בשיתוף עם JFNA, משרד הביטחון וארגון אלמנות צה"ל. במסגרת הפרויקט הארגון מעניק לנשים אשר התאלמנו במלחמת חרבות ברזל ונשים אשר בני זוגן נפצעו במלחמה (פיזי או נפשי), ליווי מיילדותי רציף על ידי צוות מיילדות. הליווי מתחיל בהריון עם פגישות פרונטליות ומענה 24/7 לנשים, כוננות והגעה ללידה כמיילדות של האישה והמשך ליווי ומענה מקצועי עד תום תקופת משכב הלידה. המענה הוא יישום מתווה ליווי רציף על ידי מיילדת, אשר הומלץ על ידי כל גורמי המקצוע העולמיים לשיפור בריאות האם והיילוד. עד כה בפרויקט מלוות 33 נשים.
4. "פותחות ציר, מיילדות למען יולדות"- פרויקט שקם בעקבות מסקנות אירועי ה- 7 באוקטובר ומתוך הבנה כי המצב בצפון הולך ומסלים והמענה האזרחי הוא קריטי ברגעי חירום. הפרויקט נתמך על ידי JFNA והוא מספק מענה מקצועי על ידי מיילדת לנשים הרות המתגוררות בגולן, בגליל העליון ובגליל המערבי. במסגרת הפרויקט הארגון בנה שיתוף פעולה עם מד"א והמועצות האזוריות בצפון והוא מספק מענה של מיילדת עוד בשלב ההריון והדרכה להתמודדות עם לידה בתרחיש חירום, כאשר לא ניתן להתפנות למרכז רפואי. המיילדות מצוידות בכל הנדרש על מנת לתמוך ולהגיש עזרה במקרה של לידה לא מתוכננת בבית. עד כה הפרויקט מעניק מענה ללמעלה מ- 300 נשים והמספרים עולים בכל יום.

איזור פעילות:  ארצי
היכן מתמקדת הפעילות?  הפעילויות מתפרסות בכל רחבי הארץ ופונה לכל אישה בהריון, לקראת לידה או אחרי לידה
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

כל אחד מהפרויקטים נותן מענה לנשים בהריון, בתקופות הקשה ביותר שידעה המדינה.
חלק מהנשים איבדו את יקיריהן במלחמה, חלקן מתמודדות עם בן זוג פצוע בדרגות חומרה שונות. חלק מהנשים חיות תחת איומי טילים בלתי פוסקים כבר למעלה מ- 10 חודשים, חלקן מתמודדות עם ראשית ההורות ללא בן הזוג בגלל גיוסו לשירות מילואים.
כל הנשים נזקקות למענה מקצועי, על מנת להבטיח את בריאותן ובריאות העובר שלהן ואת המשך תקינות ההיריון. עתיד החברה כולה מושפע מהלחימה ודור שלם נולד לתוך תקופה של בלבול, עצב, שכול וחרדה. כל אלו עלולים להביא לעלייה בתחלואה ותמותה עוברית ואימהית. המענה המיילדותי מעבר למקצועיות שבו ולחשיבות לבריאות האם והיילוד, הוא משנה חיים ומשנה חוויות חיים. נשים שאיבדו את היקר להן מכל הצליחו לחוות לידות מרגשות, עוצמתיות וחזקות עם הנכחה של בן זוגן שנפל. נשים באזורי הלחימה, מקבלות תמיכה וליווי מיילדותי שמספק להן ביטחון ורוגע וכלים להתמודד עם תרחישי קיצון.

הליווי המיילדותי מאפשר ליולדות יכולת להביא את עצמן לידי ביטוי, להתחבר לעובר בהיבט הרוחני והמעשי וגם לוודא שהן מגיעות לבדיקות מעקב ההיריון באופן סדיר ותקין. המיילדות שבמיזמים כולן חברות ארגון המיילדות, הן מיילדות מוסמכות שמכירות את התהליך לפרטיו ובהתאם מעניקות לאם יחס שאינו מסתיים בהיבט הרפואי אלא גם על החוויה הנפשית שעוברת על האישה, על משאבי הכוחות שלה ומקורות התמיכה שלה.

מבט אל העתיד

הפעילות מבקשת לתת מענה מיילדותי רציף לכל אישה, בכל חתך של האוכלוסייה ובכל הריון. אנחנו יודעות ממחקרים שליווי מיילדותי רציף מפחית תחלואה ותמותה אימהית ועוברית.
מתוך השבר צמחו פרויקטים שהם משני חיים לנשים ובעלי השפעה מכרעת על בריאות האם והחברה כולה.

הכרה ותמיכה

פרויקט ל"צידך" ופרויקט "פותחות ציר" נתמכים כלכלית על ידי הפדרציות של יהודי צפון אמריקה (JFNA).
פרויקט ל"צידך" עובד בשיתוף של עבודה מפרה עם העובדות הסוציאליות של משרד הביטחון ובשיתוף ארגון האלמנות ויתומי צה"ל.
פרויקט "פותחות ציר" מתרחב בתמיכה של המועצות האזוריות של הצפון ובשיתוף פעולה עם מד"א לצורך פינוי ומענה רפואי בעת חירום.
פרויקט ליווי משכב לידה נעשה בשיתוף פעולה עם חברת "האגיס".

תוכניות במידה שאזכה

המענק יאפשר לנו להשקיע בהרחבת העשייה לנשים נוספות ולהשקיע במחקר, על מנת להראות את הערך הרב של ליווי מיילדותי רציף ובכך להשפיע על מדיניות הבריאות בישראל והרחבת המענה לכלל הנשים, לא רק בתקופת מלחמה וללא תלות במענקים לפרויקטים, אלא כשגרה לטובת קידום בריאות הנשים.
ישנם מחקרים רבים בעולם אשר מציגים את יתרונות המענה המיילדותי, אך בארץ טרם נעשה מחקר מסוג זה ומכאן החשיבות.

סיפור אישי

פרויקט לצידך, מתוך דבריהן של נשים שלוו על ידי המיילדות בפרויקט ופורסם בעיתונות:
- שחר, אלמנתו של אמיר מנצור נעים ז"ל שנפל בקרב על הגנת קיבוץ ארז: "תוכנית 'לצידך' נתנה לי שקט ורוגע. הליווי של המיילדות העניק לי הרבה מידע, שהרגיע אותי לקראת הלידה וגרם לי להגיע אליה מוכנה יותר. הידיעה שאפגוש פנים מוכרות בחדר הלידה הרגיעה אותי מאוד".
- הגר דניאלס עוזרי, אלמנתו של יעקב עוזרי ז"ל: "יעקב נפל כשהייתי בשבוע 22 - והוא הספיק להרגיש אותה בועטת! בכל אולטרסאונד שעשינו הוא התפעל מהפלא הקטן שגדל לי בבטן. הוא אפילו התחיל לאסוף בדיחות אבא - ובערב היה מספר לי אותן. המיילדות שציוותו לי מתוכנית 'לצידך' הצליחו להכניס אותי להתרגשות וציפייה לקראת הלידה, שלמרות הקושי, הייתה מאושרת ומלאה ביעקב בכל מקום ואני אסירת תודה לאיילת ושוש - גם על כך שנתנו לי ביטחון ועטפו אותי".
- "אלה היא ילדה ממש שמחה וזה מה שחשוב לי", אומרת הגר. "היא נולדה לנסיבות קשות אבל היא תהיה מאושרת. היא מאוד אוהבת אנשים ועטופה מאוד. הליווי נועד בשבילי, אבל חיבר את אמא של יעקב לתהליך. זו גם אחת הסיבות שיעקב כל כך היה נוכח בלידה. הוא כאילו ממש היה שם וזה היה הכי טבעי לכולם".
- מספרת רויטל שמיר, אלמנתו של מוטי: "זו הייתה חוויה אחרת לגמרי. דאגנו שזה לא יהיה אותו חדר של הלידה הקודמת ושלא ניכנס מאותה כניסה. זה לא עשה לי פלאשבק וגם הייתה מעטפת מדהימה. בית החולים נרתם ונתן לי יחס לא רגיל. בסוף, לא הייתי עוברת את הלידה הזו בלי הליווי של דגנית וטליה (המיילדות)".

תיעוד בתמונות

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן