מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

שיר כחלון

הפעילות :

כחלק מתפקידי כמנהלת המרחב הדרומי של עמותת 'הגל שלי' אני אחראית על מתן מענה הולם וסיוע לבני נוער וצעירים מיישובי הדרום. העמותה מסייעת בהתמודדות עם חוויה טראומטית באמצעות התערבות טיפולית ייחודית הנשענת על כוחו המרפא של הים תוך דגש על העצמת החוסן הנפשי של משתתפי התוכנית.

כבר בשבוע הראשון למלחמה ניהלתי את שלבי הפיתוח וההקמה של תכנית 'כלים מהגלים'- תכנית חירום חינוכית-טיפולית של עמותת ׳הגל שלי׳ עבור בני נוער וצעירים אשר נחשפו או חוו אירוע טראומטי עקב הטרור והלחימה.
יצרתי קשרים עם קהילות, קיבוצים, יישובים להפעלה מיידית של התכנית בפריסה ארצית. מעל 1,800 משתתפים לקחו בה חלק- בני נוער צעירים והוריהם מיישובי הדרום, שורדי הנובה והמסיבות, חטופים ששוחררו מהשבי, מפונים והצפון וחיילים שנפצעו בגוף ובנפש.
כתושבת אשקלון ומי שחייה את המצב המורכב לצד הטילים בדרום הקדשתי את כל כולי למען המשימה. זו הייתה השליחות שלי, ״הצו 8״ הטיפולי.
תוכנית 'כלים מהגלים' נוצרה כגרסה מותאמת לתוכנית מיוחדת למתמודדי פוסט טראומה אשר הפעלנו בשיתוף עם אגף השיקום במשרד הביטחון. התוכנית מעניקה סיוע לבני נוער וצעירים המתמודדים עם טראומות מורכבות הקשורות למלחמה. התוכנית כוללת מפגשים בהנחיית מחנכים, פסיכולוגים מקצועיים ועובדים סוציאליים ומוקדשת למתן סיוע לנפגעים. הפעילות מושתתת על גישה הוליסטית להתערבות בטראומה, תוך שימת דגש על ריפוי פיזי ונפשי כאחד ומתוך הכרה בחותם המתמשך של טראומה על הגוף. המאמץ הפיזי בים מסייע בשחרור מתח עצור ומשמש כמנגנון מרכזי לשחרור הטראומה.
שילוב הפעילות הימית בתוך מעגלי שיח, מציע סביבה אלטרנטיבית לשיטות הטיפול המסורתיות, ועוזר לטפח דיאלוג פתוח בין משתתפי הקבוצה.
חיזק אותי לראות מאות רבות של משתתפים מגיעים מידי שבוע כדי לרפא ולו במעט את החוויות הקשות ולקבל מזור דרך הפעילות.

איזור פעילות:  ארצי
היכן מתמקדת הפעילות?  הפעילות מתקיימת בעשרה מרכזי גלישה חינוכיים וטיפוליים הפרוסים לאורך חופי ישראל: נהריה, קריית ים, כפר גלים, מעגן מיכאל, שדות ים (כפר איזון), נחשולים, הדסה נעורים, הרצליה, תל אביב-יפו, בת ים ואשקלון ומרכזת אליה נוער וצעירים ממאות ערים, יישובים וקיבוצים במדינת ישראל. העמותה פועלת עם כל קשת החברה בישראל וכלל המגזרים. במסגרת הפעילות של 'כלים מהגלים' העמותה מסייעת לבני נוער וצעירים אשר נחשפו או חוו אירועים טראומטיים כתוצאה מאירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה מיישובי העוטף והצפון.
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

הפעילות נותנת מענה לצורך הדחוף של בני הנוער והצעירים לטפל ולעבד את חווית הטראומה שלהם , כתוצאה מאירועי ה-7 באוקטובר, על מנת למנוע את ההתפתחות הפוטנציאלית להפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD). וכמו כן בהמשך להמשיך וללוות את בני הנוער והצעירים שיתמודדו גם עם הפרעת הדחק הפוסט טראומטית. לאור הביטויים הפיזיים של הטראומה ושימורה בגוף, ישנו הכרח ברור בגישה טיפולית המשלבת ריפוי פיזי ורגשי כאחד.

מבט אל העתיד

הצבנו לפעילות מספר יעדים ביניהם:

- 70 % מהמשתתפים בתוכנית ידווחו על הפחתה בהימנעויות וביטחון ביצירת קשרים חדשים הודות לתכנית 'כלים מהגלים' של הגל שלי
-55 % מהמשתתפים בתוכנית יעידו כי ההשתתפות בתכנית 'כלים מהגלים' תעזור להם להפחית את הסיוטים בלילות, המחשבות הטורדניות והבזקי העבר.
- 60 % מהמשתתפים בתוכנית יעידו כי ההשתתפות בתכנית 'כלים מהגלים' תעזור להם להאמין בעצמם ולסמוך על אחרים לאחר הטראומה שחוו.

הכרה ותמיכה

הפעילות קיבלה הכרה ותמיכה מקרנות פילנתרופיות כמו גם סיוע ועזרה משמעותית ממשרד הרווחה והביטחון החברתי וקרנות הביטוח הלאומי.

תוכניות במידה שאזכה

בעזרת תמיכתם הנדיבה נוכל להעניק מענה דרך תוכנית 'כלים מהגלים' לבני נוער וצעירים נוספים שהתמודדו עם חוויות טראומטיות כתוצאה מאירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה מיישובי העוטף והצפון.

בנוסף, בעזרת תוכנית הליווי והשיווק שאתם מציעים לזוכות אוכל להרחיב ולהגדיל את מעגל הפעילות במרחב הדרומי עליו אני אחראית. אני סבורה שבעזרת תוכנית ליווי אישית ההכוונה הנכונה נוכל יחד לעזור לכמה שיותר בנות בני נוער לעלות יחד על הגל.

סיפור אישי

בשבוע הראשון ללחימה נסעתי למלונות המפונים לפגוש חניכות וחניכים מהמרחב הדרומי אותו אני מנהלת אשר לקחו חלק בפעילות העמותה לפני אירועי ה- 7 באוקטובר.
כשהגעתי לנחשולים, הקיבוץ אליו פונו תושבי כרמיה בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר, החניכים והחניכות שהדרכתי בקיץ האחרון בכרמיה התחילו לזהות אותי לפי החולצה הכחולה שלבשתי. אחת החניכות, שזכרה אותי היטב, רצה לעברי ברגע שראתה אותי. היא חיבקה אותי בחום ובאהבה, כאילו זה היה הדבר הכי טבעי ונכון בעולם.
אחרי כמה רגעים של חיבוק חזק היא הסתכלה אליי ואמרה- “את יודעת? בזכותך למדתי לבקש עזרה, ועכשיו אני מבקשת, תעזרי לי להרגיש שוב שאני מסוגלת לעשות הכל ולהתגבר על כל דבר!”

תיעוד בתמונות

מחכות לכן ולכם בבית | Bring them home now

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

שלום התחברות

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן