מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

מריומה קליין

הפעילות :

בית השנטי מהווה צומת חדשה עבור בני נוער בסיכון ובסכנת חיים. נוער שחווה טראומות עקב פגיעות מיניות, אלימות, נטישה ועקירה (טראומה ישירה/עקיפה ממלחמת חרבות ברזל - נוער ניצול ומפונה). כאשר נוער זה בוחר בנו הוא בוחר להנהיג את חייו לדרך עצמאית, חדשה ובריאה.

עמותת בית השנטי הוקמה לפני 40 שנה כדי לסייע באופן מיידי 24/7 לבני נוער שחוו אלימות במשפחה, נטישה והזנחה. מאז בני נוער אלו מגיעים אלינו ללא צורך בהפניה של רשויות הרווחה וללא זמן המתנה, ונחלצים מחיי רחוב ופשיעה (חלקם חוו פגיעות מיניות, התמכרויות ועוד...), באמצעות מודל משפחתי חלופי בריא ומרחב טיפולי מטופח ואסתטי.

במהלך שנים אלו פיתח בית השנטי שיטה טיפולית ייחודית (דרך בית השנטי) בהתאם לצרכים שעלו מהשטח, תוך שילוב שיטות טיפוליות של אנשי מקצוע.

מאז הקמת בית השנטי, אלפי בני נוער עברו בדלתותיו והצליחו לעשות שינוי בחייהם וטיפחו תחושת ביטחון ואופטימיות לעתידם והפכו לבוגרים עצמאיים התורמים לחברה

ייחודה של עמותת בית השנטי הינו:

נוכחות מטפלים 24.7, קבלת נוער ללא הבדל דת, גזע, לאום, מגדר (להט"ב), וילדי פליטים.

מודל משפחתי אינטראקטיבי, בתים חמים, אסטטיים וצבעוניים

שיטת טיפול ייחודית – "דרך בית השנטי"

שהייה קצרת/ארוכת טווח בהתאם לצרכי הנער/ה ובחירתו

צוות רב-מקצועי (בעלי ידע תיאורטי בשילוב עם אנשי מקצוע בעלי ידע וניסיון מעשי)

מרחב טיפולי מטופח ואסטטי ופרקטיקות טיפוליות מגוונות.

יצירתיות ("חשיבה מחוץ לקופסה")

יכולת לזהות קשיים וצרכים ולתת מענה מיידי ("יד על הדופק")

פתיחות וזמינות למה שהמציאות מחייבת, תוך פיתוח והובלה של פרויקטים ייחודיים ("מקדימה את זמנה")

עמידה בסטנדרטים של משרד הרווחה (הגוף המפקח) תוך שמירה על איכויות ושיטות שפותחו במהלך השנים.

תאור התוכנית, "לצמוח מהטראומה"
"לצמוח מהטראומה" היא תוכנית שמטרתה לספק פתרונות שיקום טיפוליים לנוער ולצעירים שנפגעו באופן ישיר או עקיף מהזוועות של ה-7 באוקטובר והמלחמה שלאחר מכן. אנשים אלו זקוקים למרחב טיפולי הוליסטי, לתמיכה רגשית ולליווי מקצועי כדי להתמודד עם הקשיים והטראומות שחוו.
אנשי מקצוע מתחום הרווחה מעריכים כי מספר הילדים, בני הנוער והמבוגרים הנזקקים לטיפול בפוסט טראומה עקב אירועים אלו עשוי להגיע למאות אלפים. ע"פ דבריהם שירותי בריאות הנפש אינם מסוגלים להתמודד עם אתגר מרכזי זה. לפיכך, התגייסה עמותת בית השנטי למשימה לאומית זו, ומציעה סיוע, תמיכה נפשית וכלים פרקטיים לבני נוער ובני משפחותיהם שנפגעו מהמצב ומבקשים עזרה. באמצעות יישום הידע המעשי, הניסיון, הידע, הכלים המקצועיים והתשתית הפיזית הקיימת שלנו, אנו שואפים לעזור להם להתאושש מטראומה ולבחור בחיים.

התכנית משלבת:

רכיבה טיפולית (בחוות הסוסים הטיפולית שבכפר נוער בית השנטי במדבר)

טיפול באמצעות בעלי חיים

טיפולי הידרותרפיה (בבריכת הוואטסו שבכפר הנוער בית השנטי במדבר)

טיפול באמנות (במרכז האומנויות והמלאכה בכפר הנוער בית השנטי במדבר)

טיפול בחקלאות (במטעים ובכרמים שבבית השנטי במדבר)

תוכניות 12 הצעדים

סדנאות תנועה והעצמה

טיפול בתנועה

טיפולים רגשיים קבוצתיים ופרטניים

סדנאות ייחודיות בשיטת "בית השנטי" בניהול מריומה ובהדרכתה

הדרכת הורים וסדנאות משפחתיות בהנחיית אנשי מקצוע בעלי ניסיון רב

ייחודיות הפרויקט

הפתרונות הקיימים לטיפול בטראומה ניתנים בעיקר על ידי "מרכזי חוסן", שהועברו למקומות זמניים ומציעים תמיכה חלקית. מרכזים אלו אינם מספקים טיפול חוץ-ביתי ולא פועלים על בסיס יום יומי ו 24/7. כמו כן, הטיפולים האישיים והקבוצתיים במרכזי החוסן מוגבלים במשאבים ואינם מותאמים במיוחד לבני נוער. זאת ועוד המטפלים מתחלפים משבוע לשבוע ואין מטפל ספציפי אחד שמלווה את הילד.

כפר הנוער בית השנטי במדבר ובית השנטי תל אביב מציעים מרחב טיפולי מטופח ואסטטי 24/7 הכולל לינה ותשתיות פיסיות טיפוליות הכוללות (חוות סוסים טיפולית, מרכז הידרותרפיה, מרכז אומנויות ויצירה טיפולית וסטודיו לתנועה טיפולית). תשתית מגוונת זו מאפשרת לנו לספק התערבויות טיפוליות, הנותנות מענה לצרכים המורכבים של נוער בטראומה בצורה יעילה ואפקטיבית.

לאחר הרצת התכנית החל מחודש פברואר 2024, התכנית תפעל ותפעל כחלק אינטגרלי מתכניות העבודה של בתי השנטי במהלך שנת הלימודים 2024-2025

משך השהות, תכנית השיקום והמענה הטיפולי ייקבעו בהתאם לצרכיו ונסיבותיו של כל נער/ה ובהתאם להמלצת הצוות המקצועי.

איזור פעילות:  ארצי
היכן מתמקדת הפעילות?  אוכלוסיית היעד מורכבת מבני נוער מאזורי קווי העימות בדרום ובצפון בפרט ובני נוער מכל רחבי ישראל בכלל- בגילאי 14-21 שחוו טראומה ישירה או עקיפה עקב אירועי ה-7 באוקטובר. התכנית פועלת בכפר הנוער בית השנטי במדבר וכן בבית השנטי בתל אביב. לאחר החגים, התכנית תפעל גם בבית השנטי בירושלים שיתחיל הרצה ויקלוט בני נוער בנוסף לשני הבתים.
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

בית השנטי, אשר זיהה את הקושי בקבלת עזרה בקרב בני הנוער עוד בתקופת מגיפת הקורונה, חקר את הנושא שממצאיו העלו בעיה לאומית רוחבית שהחמירה עקב אירועי ה-7 באוקטובר, מכיוון שהן השלכות הקורונה והן של המלחמה, שהן טראומתיות בבסיסן, משפיעות על התהליך בדרך לקבל או לפנות לעזרה. בדיאלוג שמתקיים דרך קבע בין בית השנטי ומשרד הרווחה, הובהרה ייחודיות מובהקת בבית השנטי שעשויה לתת מענה לאותו קהל יעד. כלומר, אוכלוסיה שאיננה אוכלוסיית קצה, אלא בני נוער וצעירים הזקוקים בראש ובראשונה להענקת מקום בטוח, מעטפת ביתית, לקורת גג, למרחב טיפולי כחלק מהקהילה. אלו הן הנקודות החשובות ביותר כשבאים לטפל בטראומה.

מבט אל העתיד

יעדים

1. לספק תמיכה טיפולית הכוללת תכנית טיפולית מקיפה, תוך התמקדות בריפוי רגשי, בסביבה בטוחה ותומכת.

2. לקדם מסע טרנספורמטיבי עבור בני נוער שפונו, המאפשר להם לעשות בחירות חיוביות בחיים, לטפח חוסן וחשיבה חיובית ולחוות צמיחה אישית. לצייד אותם בכלים מעשיים לניהול כאב וקשיים רגשיים, ובכך לשפר כישורי חיים ואת מנגנוני ההתמודדות שלהם.

3. לספק הדרכת הורים באמצעות הרצאות וסדנאות כדי לעזור להם לתמוך טוב יותר בילדיהם ולשפר את היחסים בתוך המשפחה, תוך מתן כלים פרקטיים.

אפייני אוכלוסיית היעד

אוכלוסיית היעד מורכבת מבני נוער בגילאי 14-21 שחוו טראומה ישירה או עקיפה עקב אירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה שלאחר מכן. זה כולל:

1. טראומה ישירה: בני נוער שהיו עדים לאלימות, מוות או חטיפת קרוב משפחה.

2. טראומה עקיפה: בני נוער המתמודדים עם תופעות שונות הקשורות לסכסוך, כמו התקפות רקטות, חשש מאירועים דומים וחשיפה לתכנים מעיקים באינטרנט.

3. עקירה: בני נוער שנתלשו מסביבתם המוכרת וניתקו ממסגרות חברתיות וחינוכיות עקב פינוי.

4. שוטטות: בני נוער המשוטטים בערים שאליהם פונו, מה שמוביל למעורבות באלימות ושימוש בחומרים מסוכנים.

5. מצוקה נפשית ורגשית: בני נוער הנמצאים במצוקה נפשית ורגשית משמעותית ונמצאים בסיכון לפתח התנהגויות פליליות.

6. חרדה: בני נוער החווים חרדה ונאבקים למצוא את מקומם בנסיבות חייהם החדשות

קבוצה מגוונת זו דורשת תמיכה מקיפה ומותאמת כדי לתת מענה לצרכיהם הייחודיים ולעזור להם להתאושש מהחוויות הטראומטיות שלהם.

מספר המוטבים

50 בני נוער במסגרת חוץ ביתית + 50 משפחות של נוער מפונים

1000 בני נוער ובני משפחה בטיפול יומי (20 או יותר בכל יום חוסן/איזון)

הכרה ותמיכה

יחד עם מנהל של"מ, נבנה הפרויקט "מטראומה לצמיחה" שבבסיסו שיתוף פעולה שנולד עקב הצורך המיידי במתן מענה רגשי ועטוף בסביבה ביתית ובאוירה משפחתית לבני הנוער מהצפון ומהדרום.

במסגרת השת"פ האמור, משרד הרווחה ימשיך ויפנה בני נוער וצעירים, באמצעות עובדות סוציאליות בקהילה, לבית השנטי ויישא בעלות הכוללת של כל אחד שייקלט במסגרת. התשלום הינו לפי תעריפי משרד הרווחה. הפרויקט החל בהרצתו בתחילת השנה.

בית השנטי בהיותו, מסגרת חוץ בייתית, פועל תחת מנהל של"מ (שיקום, ליווי, מניעה) במשרד הרווחה.
מינהל של"מ במשרד הרווחה, המלווה את בית השנטי מאז שנת 2020, מכיר בייחודיות של בית השנטי במתן מענה טיפולי במסגרת בייתית וארוכת טווח וגם במתכונת חירומית 24/7 365 ימים בשנה. המינהל במשרד הממשלתי לעיל נעזר יחד עם בית השנטי במתן מענה מיידי ופונקציונאלי לבני הנוער והצעירים, שנפגעו או פונו מהדרום או מהצפון בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר.

הצפי הוא כי בני נוער נוספים שחוו טראומה ישתתפו בתוכנית, לאור ריבוי נפגעי הטראומה בחברה הישראלית ומשך המלחמה (חלקם עדיין בהדחקה, חלקם טרם אובחנו וכו... כך שהצפי הוא שגם בעתיד ולאור ההצלחות תהייה עליה בביקוש לתוכנית).

אנו שואפים להבין את היקף הבעיה, תוך שיתוף פעולה עם נציגי הקהילות והערים המפונות והנפגעות, כדי שהתוכנית תוכל להמשיך בהתאמה מלאה לצרכים. בשלב זה, אנחנו בוודאי לא יודעים לאן דברים יתפתחו ואיזה מענים נוספים יינתנו .

אנו במקביל לומדים את הצרכים העולים מהשטח (כל יום הוא יום למידה) וכתמיד ננסה לתת מענה מותאם לצרכים תוך שימור הייחודיות שלנו וגמישות לצרכים.

כמו כן, אנו ממשיכים לפעול להבטחת המשאבים הדרושים להמשך פעילות הפרויקט מגורמים ישראליים שונים, קרנות פילנתרופיות וגופים עסקיים המאמינים בעבודתנו. בנוסף, אנו שואפים לגייס תמיכה מתומכי ישראל ברחבי העולם, ולהרחיב את התמיכה הקיימת של קרנות פילנתרופיות, תורמים פרטיים ועסקיים שכבר תומכים בתוכנית זו.

תוכניות במידה שאזכה

נפלה בחלקי הזכות לקבל את פרס ישראל - כלת פרס ישראל לשנת תשפ"ב על תרומה מיוחדת לחברה וכמייסדת ומנכ"לית בית השנטי בארבעים שנים האחרונות, אני ערה לבעיה לאומית אשר החלה עוד בתקופת הקורונה והתעצמה בפרוץ מלחמת חרבות ברזל. הבעיה הלאומית הכואבת היא שבני נוער רבים אינם מודעים לאפשרויות העומדות בפניהם לקבלת עזרה וסיוע מידי מבית השנטי ותכנית "מטראומה לצמיחה" מיועדת עבורם. "לצמוח מהטראומה" היא תוכנית שמטרתה לספק פתרונות שיקום טיפוליים לנוער ולצעירים שנפגעו באופן ישיר או עקיף מהזוועות של ה-7 באוקטובר והמלחמה שלאחר מכן. אנשים אלו זקוקים למרחב טיפולי הוליסטי, לתמיכה רגשית ולליווי מקצועי כדי להתמודד עם הקשיים והטראומות שחוו. לכן המענק יסייע להרחבת הפעילות במדיות החברתיות בהן אוכלוסיית היעד (14-21) נמצאת. המאבק להעלאת והגברת המודעות עובר דרך הרשתות החברתיות, וזאת במטרה להעלות את המודעות לבעיה הלאומית שתסייע לבני נוער בכל רחבי הארץ לפנות ולקבל עזרה במקרה הצורך.

סיפור אישי

בית השנטי למען הקהילה
אירועים לחיזוק החוסן הקהילתי - במסגרת הרצת התכנית מטראומה לצמיחה - תושבי המועצה אזורית אשכול התארחו בכפר הנוער בית השנטי במדבר במטרה להעניק להם מרחב נשימה של רוגע ומרפא תוך מעטפת של ביטחון וחיבוק להקל אל הכאב ולו במעט.
בסוף חודש מרץ, למעלה מאלף משתתפים-תושבים מכל הגילאים של מועצה אזורית אשכול התאספו בשנית (אירוע ראשון היה בחנוכה) ובתחילת אפריל, שבוע לאחר מכן התאספו אצלנו לאירוע קהילתי שלישי! אירועים מיוחדים ומרגשים שכללו פעילויות מגוונות. בכל האירועים קראנו יחד בקריאה ותפילה לחזרתם של החטופים והנעדרים.

סיפור אישי על ילדה שלנו שעשתה תהליך טנרספורמטיבי ובחרה בחיים. ידלה שלנו אהובה, התגייסה לפני כמה חודשים ובגאווה ענקית היא סיימה את מסע הכומתה ביחידת חילוץ והצלה! חייל שלנו (ילד שעבר מסע אצלנו ובחר גם בחיים) התלווה אליה בק"מ האחרון - משל הייתה אחותו. בתהליך ובקצב שלה היא הגיעה אלינו ואט אט התקלפה ומצאה את הקול הפנימי, מצאה את המצפן הערכי והפנימי, ובחרה גם לסיים לימודים ולהתגייס לצבא. הלוחמת האמיצה שלנו היא דוגמא ומופת לשילוב של הגשמת חלום וכח רצון. הבחירה שלה להתגייס ליחידת חילוץ והצלה מעידה על אופייה הטוב, הנחוש והמלא חמלה לאחרים. לא זו אף זו, הבחירה להתגייס ליחידת חילוץ והצלה הינה חלק משמעותי במסע הבחירה ובתהליך העקבי לרפא את עצמה יום ביומו.

רגעים אלו של נערי.ות בית השנטי הם הכוח שלנו לעשייה.

תיעוד בתמונות

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן