מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

ספיר בלוזר

הפעילות :

פורום נשות המילואימניקים - נלחמות על הבית

פורום נשות המילואימניקים הוקם במהלך מלחמת "חרבות ברזל", בעקבות פוסט שפרסמה עדי לנגר-שבת, וכיום מונה למעלה ל-15,000 נשים אשר בן-זוגן משרת במילואים.
את הפורום מובילות ביחד 12 אמהות, בנות-זוג של משרתי מילואים, בהתנדבות מלאה. הפורום הוביל לשינויי מדיניות היסטוריים - בחקיקה, בתקציבי המדינה ובמשאבי צה"ל, במקביל להעלאת המודעות הציבורית לתפקיד משפחות המילואים ותפקידן של הנשים שנלחמות על הבית, כחלק מהחוסן החברתי בתקופת המלחמה.

אנו פועלות מסביב לשעון, כבר למעלה מעשרה חודשים, בכדי לייצג נאמנה את 100 אלף משפחות המילואים, ומביאות את הקולות מהשטח - את הקשיים היום-יומיים, את הצרכים והמגמות - לשולחנות קבלת ההחלטות בממשלה, בכנסת, ברשויות המקומיות ובצה״ל.

הישגים מרכזיים:
* ייזום וכתיבת הבסיס לתכנית "מגוייסים למילואימניקים" של משרד האוצר והבטחון בהיקף של 9 מיליארד שקל.
* ייזום והעברת חקיקת מוגנות מפיטורין והוצאה לחל״ת של נשות מילואימניקים.
* הקמת מערך מיצוי זכויות התנדבותי המונה למעלה מ-40 עו"ד אשר מנעו מאות מקרים של פיטורים והוצאה לחל"ת של משרתי מילואים ובני.ות זוגם.
* הקמת מערך רשותי של 60 נציגות הפורום בערים ובמועצות האזוריות, אשר מקדמות זכויות והוקרה ברמה הרשותית מול ראשי הרשויות ומול יו״ר השלטון המקומי.
* קידום החלטה בצה״ל שיוקם מערך ״משפחות המילואים״ תחת קצין מילואים ראשי.
* ביסוס משפחות המילואים כסקטור הדורש מענה טיפול רגשי ייעודי במשרד הבטחון, משרד הבריאות ובקופות החולים.
* קידום מענים חקיקתיים לאוכלוסיות פגיעות, כגון העצמאיות ואמהות (גרושות).
*העלאת המודעות לנטל השירות של משפחות המילואים במדיות ובתקשורת, ושינוי נקודת המבט הציבורית: מהמשרת במרכז למשפחה המגוייסת. האמצעי: מאות אייטמים בתקשורת הארצית, בתוכם מערכונים משותפים ב״ארץ נהדרת״ ופעילות סושיאל רחבה כולל עמוד אינסטגרם הנצפה ביותר בקרב ארגוני המילואים.

איזור פעילות:  ארצי
היכן מתמקדת הפעילות?  קידום מדיניות נעשה ברמה הארצית במשרדי הממשלה, בכנסת ובצה"ל בנוסף, אנחנו מקדמות מדיניות (תקציבים, תקנות) ב-60 רשויות מקומיות, לצד חיבור בין צרכים ובין מענים של ארגוני מתנדבים עבור משפחות מילואים שכבר פועלים ברשות
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

משפחות המילואים בישראל מתמודדות עם קשיים יחודיים, אשר מערערים את התא המשפחתי, והולכים ומתגברים ככל שמתארכת המלחמה ובני הזוג נקראים שוב ושוב לסבבי מילואים. לאחר 50 ימי לחימה זיהינו כי צה"ל, המשק והעורף נערכו ל"שגרת מלחמה", אבל אף אחד מהם לא התייחס ל-100 אלף משפחות המילואים, שנמצאות במלחמה יום-יומית - להחזיק את הבית, את הבריאות הנפשית של הילדים שלנו, את הזוגיות ואת בן-הזוג שנמצא בבחזית.

מקבלי ההחלטות - בממשלה, בכנסת ובצה"ל - לא היטיבו להבין כי המשמעות של גיוס אנשי מילואים לתקופת זמן כה ממושכת (200 ימים ויותר מאז פרוץ המלחמה) היא ביטול חלוקת התפקידים השגרתית בכל בית ומעבר למציאות בה נשות המילואימניקים אחראיות לבדן לניהול משק הבית, גידול הילדים ללא ההורה האחר, החזקת העסק המשפחתי או מקום העבודה שאינו מכיל את השינויים שעוברים על משפחה במילואים, וגם תמיכה בבן-הזוג המגוייס ובכל השלכות המלחמה עליו. בפועל, מדובר בהתגייסות של המשפחה כולה לצו 8.

אלה, לצד חוסר הכרה של הסביבה - קהילה וציבור רחב - במציאות החריגה שעוברת על משפחות המילואים, שהתבטא בהתעלמות מהמצב, או ביחס לא מכיל לנשות המילואימניקים, על אף המלחמה היום-יומית שהן מנהלות על הבית לבדן, במשך שבועות ולפעמים חודשים ברצף.

מבט אל העתיד

הבטחת ביטחון כלכלי, תעסוקתי ורגשי של משפחות המילואים
ביסוס מערך מיצוי זכויות למשפחות המילואים
חיזוק יוזמות פרטיות וחברתיות הפועלות לחיזוק משפחות המילואים

זאת על-ידי:
1. הכנסת כלל המענים הנדרשים למשפחות המילואים במסגרת תקציב המדינה 2025-2026
2. העברת חוק רחב ומקיף - "חוק מעמד המשרת"
3. מיפוי צרכים רגשיים של משפחות המילואים במועד שנה למלחמה והתאמת המדיניות של משרד הבטחון והבריאות
4. חיזוק הילדים במסגרות החינוך - עבודה נרחבת מול משרד החינוך והרשויות המקומיות לאיתור ילדים בסיכון והוקרת ילדי משפחות המילואים
5. מיפוי ארגונים ופיתוח שיתופי פעולה לטובת מענה לצרכים שאין להם מענים מהממשלה או הרשויות המקומיות
6. פעילויות קהילתיות ברמה הארצית מטעם העמותה וברמה הרשותית בשת"פ עם ארגוני שטח

הכרה ותמיכה

באפריל 2024 זכה הפורום בפרס רות רפפורט למנהיגות נשית פורצת דרך
במאי 2024 נבחרנו להדליק משואה

תוכניות במידה שאזכה

נוכל להרחיב משמעותית את קידום המדיניות במשרדי הממשלה - יש הרבה אוכלוסיות "מיוחדות" שאינן מקבלות מענים מספקים מהמדינה, דוגמאת העצמאיות והאמהות (נשים גרושות).
נייצר יותר סקרים ומחקרים אודות משפחות המילואים, שעד היום לא היו מאופיינות כאוכלוסייה מובחנת. נתוני הסקרים ישפיעו על קביעת המדיניות בישראל - בממשלה, בכנסת ובצה"ל.
נפתח את מערך הרשויות המקומיות שלנו, אשר צפויות להיות הגורם המרכזי שידע לתת מענה ב"יום שאחרי", כאשר בני-הזוג שלנו יצטרכו לחזור לשגרת החיים שלהם - להתאקלם מחדש במקום העבודה, לבנות מחדש מערכות יחסים במשפחה ומחוץ לה, וגם המשפחות עצמן יצטרכו סיוע - שיקום או תמיכה.
נקדם מענים לקהילה ההולכת וגדלה שלנו, שעומדת כיום על 15,000 נשים, וצפויה לגדול בחודשים הקרובים. המענים כוללים אירועי הפוגה, תכנים מקצועיים, ליווי רגשי ומענים למשפחות בתקופות מאתגרות במיוחד (אוגוסט, חגים, חנוכה, פסח).

סיפור אישי

כתיבת מכתב לשר האוצר על-ידי 900 נשות מילואימניקים

בבוקר בו הוקמה קבוצת הווטסאפ הראשונה של הפורום, היינו כמה אמהות, שהחליטו לא ליצור עוד קבוצה של שיתוף בקושי, אלא לקדם שינוי מדיניות מקיף.
הזמנו עוד נשים לקבוצת הווטסאפ, ומצאנו את עצמנו באותו ערב עם למעלה מ-900 נשים. ביקשנו מכולן לכתוב לנו על הקשיים והאתגרים איתן הן מתמודדות, ואספנו את מאות ההודעות למסמך מדיניות אותו חילקנו לפי שלושת הקשיים המרכזיים שזיהינו: כלכלי, תעסוקתי ורגשי.
את המכתב שלחנו שוב לקבוצה, ל-24 שעות של דיוקים ורעיונות, ולאחר הוספת כל ההערות, שלחנו את המכתב לשר האוצר.

לאחר שלושה שבועות נפגשנו עם השר, שביקש להודות לנו מיד עם תחילת הפגישה. לא בשל המלחמה שלנו על הבית הפרטי, אלא בעבור הכנת תכנית מקיפה, שכללה גם המלצות למנגנוני ביצוע, ואפשרה למשרד לבנות באופן מיידי את התכנית הממשלתית המקיפה.
כאשר נכנסנו לחדר לא ידענו שהתכנון במשרד הבטחון היה להשקיע 200 מלש"ח לחיזוק משפחות המילואים, וכאשר יצאנו מחדר שר האוצר היקף התכנית כבר עלה ל-9 מיליארד ש"ח.
התכנית אפשרה למשפחות לקבל החזר על פגיעות כלכליות, לסבסד טיפולים נפשיים לזוגות ולילדים, לקבל שיפוי על הפסדים של העסק או על אי-חזרה מחופשת לידה בשל שירות המילואים של בן-הזוג ועוד. אמנם התכנית בעיקרה כלכלית, אך היא הייתה המפתח להוביל מהלכים נוספים של שינוי - מדיניות ותודעה.

תיעוד בתמונות

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן