מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

מור שנדרוב

הפעילות :

ליווי והדרכה של נערות, צעירות ונשים במצבי סיכון, סביב מגוון תחומי ההיריון והלידה

העמותה סייעה ליותר מ - 120 נשים צעירות במצבי סיכון סביב מגוון תחומי ההיריון והלידה. קהל היעד הוא נשים צעירות מגיל 14 הסובלות ממחסור מתמשך באחד או יותר מתחומי החיים הבאים: מצב סוציואקונומי, עורף משפחתי, רווחה ובריאות. בין היתר העמותה מלווה נשים צעירות מהחברה הערבית, נשים הסובלות מאלימות, נשים עם הנמכה קוגניטיבית ועוד. אלו מופנות ע”י גורם מקצועי מלווה.
בעזרת רשת התמיכה המקצועית של העמותה הן מקבלות הזדמנות להתבגר ולהתעצם בתור נשים צעירות, בתור אימהות ובשאיפה - לצאת ממעגל הסיכון.
העמותה פועלת בתמיכתן של מעל 240 מתנדבות - נשות מקצוע מתחומי ההיריון והלידה (מיילדות, דולות, מדריכות הנקה ועוד), שגם הן מקבלות רשת תמיכה מקצועית מקיפה בכל ליווי של אישה צעירה.

הנשים הצעירות בוחרות את אופן הליווי לפי הצרכים שלהן – ליווי לידה מלא (כולל הכנה ללידה וליווי בלידה) הדרכת בהנקה, ליווי בימים הראשונים לאחר הלידה ועוד.
אנו תומכות ומספקות מעטפת ומשענת יציבה לאורך כל התקופה הקשה הזאת, תוך התמקדות בבת האדם שמולנו. המתנדבות מקלות על המערכת, לוקחות על עצמן אחריות ומספקות מקום בטוח ולא שיפוטי.
הקשר הרציף בין כל הגורמים (העמותה, המסגרת המקצועית המלווה, מתנדבת, האישה הצעירה, בית החולים) חשוב ומוכיח את החשיבות במתן מעטפת טיפולית משותפת הן לאישה הצעירה והן לנשות המקצוע המתנדבות.

איזור פעילות:  ארצי
היכן מתמקדת הפעילות?  העמותה מלווה נשים צעירות במצבי סיכון מכל הארץ ובכל בתי החולים. רוב הנשים הצעירות שאנו מלוות מתגוררות באזור הדרום (באר שבע, אופקים, ישובים בדואים, אשקלון ועוד), איזור המרכז (דרום תל אביב, חולון ועוד) ואיזור הצפון.
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

נשים צעירות במצבי סיכון הן אוכלוסייה הסובלת משכבות רבות של שקיפות. זוהי אוכלוסייה שאין אליה מודעות ברמה הרפואית, על אף שנשים צעירות במצבים אלו שעוברות הריון, לידה, ושלבי הורות ראשוניים, פוגשות ועוברות פרוצדורות רפואיות באמצעות אנשי מקצוע רפואיים רבים (רופאים ורופאות, אחיות מעקב היריון, טיפות חלב, מיילדות, וכד' בנוסף לדולות ויועצות הנקה).
כאשר נשים צעירות אלו עוברות דרך הממסד הרפואי ומקבלות טיפול שאינו מותאם למאפיינים הייחודיים שלהן, שאינו רואה את הצרכים האישיים שלהן, ההשלכות הן פיזיות וגם נפשיות- הן עבור הנשים הצעירות עצמן והן עבור התינוקות שלהן. דיכאון אחרי לידה, הורות לא בריאה, וחווית לידה לא מיטבית הן רק חלק מתוצרי הלוואי היכולים לקרות כאשר האימא אינה מקבלת את הטיפול המותאם אליה.
כאשר האימא עטופה באנשי ונשות צוות שרואים אותה ונותנים לה טיפול ויחס נכון ומותאם למצב שלה, החוויה יכולה להיות משנת חיים עבורה, ותאפשר לה להתחיל את מסע ההורות כמועצמת ובעלת איתנות פיזית ונפשית.
יש לנו הבנה שיש פה אוכלוסייה שלא לגמרי מוכרת - שקופה, אין לה מספיק מענים מתאימים ויש לנו אפשרות להתמקד בה, ללמוד ממנה ואותה ולפתח לה מענים מתאימים וייחודיים.
היום, יש לנו הוכחות לנחיצות של התמיכה שאנחנו נותנות - כמות הפניות אלינו גוברת.

מבט אל העתיד

1. בראש ובראשונה - המשך פעילות העמותה, והתרחבותה לתקופה ארוכה - הרחבת צוות מקצועי וצוות מתנדבות וגידול במספר הפניות של נשים צעירות אל העמותה.
2. הרחבת מערך הדרכה לנשות המקצוע המתנדבות בעמותה על בסיס מחקר עצמאי או אקדמאי ומהניסיון שהעמותה צברה וממשיכה לצבור.
3. מרכז הכשרה לכל מי שפוגש ומלווה צעירות ונערות במצבי סיכון בשלבי היריון, לידה והורות ראשונית. מרכז ההכשרה יכלול הרצאות, השתלמויות ולומדות יחודיות; העמותה תעניק ידע על קהל היעד הייחודי; כלים לזיהוי צעירה במצב סיכון, ידע, כלים ודרכי פעולה להתמודדות באופן מיטבי עם השקיפות הנוכחת של הצעירות, אילו סוגי מענים יש בקהילה, במערכת הרווחה ובמערכת הבריאות.
4. שיתופי פעולה עם אנשי מערכת הבריאות הציבורית והפרטית והתחלת תכנון להקמת מרפאה ייעודית לנשים צעירות במצבי סיכון עם ייחודיות בתחום המיילדות וההורות הראשונית. מרפאה שתוכל להשתכפל בכל רחבי הארץ.

הכרה ותמיכה

1. בכדי להבטיח את יכולתנו לתת מענה מקצועי ומיטיב בתקופה כל כך רגישה בחיי הנשים הצעירות, קיימת חשיבות קריטית לנוכחות של גורם מקצועי מלווה נוסף, פרט אלינו.
תומכות באהבה עובדות בשיתוף פעולה מלא עם הגורמים המקצועיים המלווים. המסגרות המקצועיות ב- 3 תחומים: *שירותי רווחה: שירותים חברתיים ברשויות השונות
עמותות חברתיות העוסקות בליווי נערות, צעירות ונשים במצבי סיכון, *מערכות בריאות הנפש (שירותי סל שיקום וכו’), *מערכות חינוך פורמלי ובלתי פורמלי (יועצות בית ספר, מורות ומחנכות, תנועות נוער, קידום נוער וכו’).
2. העמותה היא חלק פעיל ב'פורום נראות' - פורום הארגונים החדש למען צעירים וצעירות במצבי סיכון, 'פרלמנט ארגוני ההיריון והלידה בישראל' ודרכו בונה קשרים עם ארגונים בתחום. לאחרונה, מור שנדרוב - מנכ"לית העמותה, החלה להוביל ביחד עם צוות מוביל את 'קואליציית צעירות אימהות' - ארגונים שמלווים צעירות אימהות.
3. עמותת "ארץעיר" מהווה פלטפורמה ארגונית, מקצועית וכלכלית עבור העמותה. כולל קמפיין גיוס המונים בדצמבר 2022.
4. העמותה בוגרת תכנית האקסלרטור של "הכוורת" - וזכתה גם במענק כספי.
5. בשנת 2023 - העמותה קיבלה מענק כספי מקרן משפחת שעשוע.

תוכניות במידה שאזכה

המענק ותוכנית הליווי יאפשרו לנו להעצים ולהרחיב את השפעתנו המשמעותית בתחומים הבאים:
העמקת הליווי האישי: נמשיך לפתח ולשכלל את מודל הליווי ההוליסטי שלנו, המותאם אישית לכל אישה צעירה.
הגדלת מספר הנשים הצעירות שאנו מלוות: עם המשאבים הנוספים, נוכל להרחיב את מעגל ההשפעה שלנו ולהגיע למספר גדול יותר של נשים צעירות הזקוקות לתמיכתנו בשלבי ההיריון, הלידה וההורות הראשונית.
הרחבת רשת התמיכה: נעמיק ונרחיב את שיתופי הפעולה האסטרטגיים שלנו עם גורמי מפתח במערכת הבריאות, הרווחה, וארגונים מקצועיים מפנים, זאת במטרה ליצור רשת תמיכה מקיפה ואפקטיבית יותר עבור הנשים הצעירות שאנו מלוות.
העצמת מערך המתנדבות: נשקיע משאבים נוספים בגיוס, הכשרה, והעשרה מקצועית של צוות המתנדבות שלנו. נפתח תוכניות הדרכה מתקדמות ונספק כלים חדשניים שיאפשרו למתנדבות להעניק תמיכה ברמה הגבוהה ביותר. זה כולל תמיכה מקצועית, לוגיסטית, בירוקרטית ורגשית 24/7 360 מעלות.
פיתוח תוכניות חדשניות: נשקיע במחקר ופיתוח של תוכניות חדשות ומותאמות, המבוססות על הניסיון המצטבר שלנו, כדי לתת מענה מדויק יותר לאתגרים המשתנים של אוכלוסיית היעד שלנו.

באמצעות המענק, נוכל לא רק לשמר את הפעילות הקיימת, אלא להרחיב ולהעמיק את השפעתנו, ובכך ליצור שינוי משמעותי וארוך טווח בחייהן של נשים צעירות במצבי סיכון ובחברה הישראלית בכללותה.

סיפור אישי

לאחרונה, התמודדנו עם מקרה מאתגר שהדגים את יכולתנו להתאים את הליווי שלנו למצבים מורכבים ודינמיים:
רקע המקרה:
צעירה עם הנמכה קוגניטיבית הופנתה אלינו על ידי מדריכה בדיור מוגן ממסגרת מתחום בריאות הנפש והתחלנו בתהליך התאמת תומכת - מתנדבת לפי הפרטים והצרכים שניתנו לנו.
לאחר התאמת התומכת והתחלת הליווי המדריכה עדכנה אותנו שהצעירה עזבה את הדיור והיא לא יודעת היכן היא כי היא הפסיקה לתקשר וגם התגלה מידע נוסף שלא היה ידוע קודם לכן: הצעירה מתמודדת עם בעיית אלכוהול.

עמדו בפנינו כמה אתגרים:
* מורכבות רפואית וסוציאלית גבוהה
* חשש לאי-זיהוי סימני לידה מתקרבת
* קושי בשמירה על רצף טיפולי עקב אי-יציבות במגורים

תהליך ההתמודדות:
1. ניהול סיכונים: מיפינו את כל התרחישים האפשריים וגיבשנו אסטרטגיות התמודדות לכל אחד מהם תוך שיתוף פעולה בין המתנדבת, הצוות המקצועי של תומכות באהבה, המדריכה של הצעירה והצוות של המסגרת המקצועית המלווה.
2. התאמת תוכנית הליווי: דייקנו את תוכנית הליווי של הצעירה, המתחשבת במורכבות הייחודית של המקרה.
3. הכשרת התומכת: הדרכה ייעודית תוך מתן דגש על האתגרים הספציפיים של המקרה.
4. גיוס משאבים: עדכנו והפעלנו את רשת הקשרים שלנו עם בית החולים וצוות חדר הלידה להבטחת רצף טיפולי מיטבי.
5. ניתוח המקרה: לאחר סיום הליווי - ביצענו ניתוח מקיף של המקרה כדי ללמוד ולהשתפר ממנו לליווים הבאים.

תובנות:
- המקרה הדגיש את חשיבות הגמישות והיכולת להתאים את הליווי לצרכים המשתנים של כל צעירה.
- הוכח שוב כי התשתית המקצועית והקשרים שבנינו לאורך השנים מאפשרים לנו להתמודד בהצלחה עם מקרים מורכבים.
- הוכח שוב כי תקשורת רציפה ומעמיקה עם כל הגורמים המעורבים בליווי היא חשובה והכרחית.

מקרה זה מדגים את היכולת שלנו לספק ליווי הוליסטי, דינמי ומותאם אישית. הוא מחזק את הביטחון ביכולתנו להתמודד עם מגוון רחב של אתגרים, תוך שמירה על גמישות מחשבתית ומקצועיות גבוהה. אנו ממשיכות ללמוד ולהשתפר מכל מקרה, מתוך מחויבות עמוקה לרווחתן של הנשים הצעירות שאנו מלוות.

תיעוד בתמונות

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן