מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

ד"ר ספיר ביטון וד"ר שימרית יחיא

הפעילות :

מרכז "עטופות" מרכז הוליסטי קהילתי עבור נשים בלב עוטף עזה

מרכז "עטופות" הינו מרכז הוליסטי קהילתי עבור נשים שמוקם בימים אלה בלב קיבוץ ארז שבעוטף עזה. מטרתו של המרכז לאפשר מקום לריפוי, בניית קהילה והעצמה אישית עבור נשים מכל מדינת ישראל ומהעוטף בפרט, שחוות את קשיי המלחמה. המרכז מיועד לתת מענים במגוון רחב של מישורים, אשר יהיו איכותיים, רגישי מגדר, מודעי טראומה ומובילים בתחומם.
התחום הראשון יכלול מענה רגשי הכולל טיפול רגשי פרטני, טיפולים במגוון תחומים- אומנות, גינון, קבוצות תמיכה ועוד. במקביל ינתנו מענים רפואיים ופרא רפואיים הכוללים בריאות הנפש של האישה (פסיכיאטריה), דיאטנית, פיזיותרפיסטית לרצפת אגן ועוד. כמו כן ינתנו מענים של רפואה משלימה הכוללים- דיקור, שיאצו, עיסוי ועוד. המענים הקהילתיים הינם מגוונים והמרכז יקדם חוגים יעודיים לנשים - פילאטיס, יוגה, קבוצת ריצה וכן פעילויות לטווח גילאים רחב ויעודי- הגיל השלישי, נשים לאחר לידה, נשים לאחר שיחרור מהצבא ועוד. כמו כן קיים מישור של העצמה אישית והכוונת קריירה ותעסוקה.
אנו פועלות מתוך אמונה שישנו צורך במקום אחד ייעודי אשר יוכל לתת את כלל המענים המדויקים עבור כל אישה לפי רצונה וצרכיה. הצוות הפועל במרכז יעבור הכשרות ייעודיות לטיפול מודע טראומה ובתקווה יוכל להוביל בתחום זה בעתיד. כמו כן ישנו רצון לקדם מחקר אודות הטיפול בטראומה באופן רגיש מגדר ולייצג ולהוביל בתחום זה בארץ ובעולם.

המרכז הוקם על ידי ד''ר ספיר ביטון וד"ר שמרית יחיא.
ד''ר ספיר ביטון, אם לשני בנים, חברת קיבוץ ארז. רופאה, בוגרת לימודי רפואה בבן גוריון, מתמחה בפסיכיאטריה בבית החולים סורוקה.
ד''ר שמרית יחיא, אם לשלושה, חברת קיבוץ ארז. פסיכולוגית קלינית ומרצה בכירה באוניברסיטת בר אילן.

איזור פעילות:  ארצי
היכן מתמקדת הפעילות?  המרכז הינו פתוח ומזמין לנשים מכל מדינת ישראל ומיועד עבור נשות עוטף עזה בפרט- מכל ישובי העוטף, קיבוצי הסביבה, שדרות, נתיבות, אופקים ואשקלון.
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

יצירת מענה איכותי ומקצועי עבור נשים לצורך החלמה וריפוי מטראומה במקום אחד, אשר יאפשר את חזרתן של נשים למעגלים החיים, תוך התמודדות עם האובדנים השונים, בין אם במעגלים האישיים, הקהילתיים, אובדן מקום העבודה והקריירה.
המלחמה יצרה מציאות מורכבת עבור בתים רבים במדינת ישראל ובעוטף בפרט, השפעות הפינוי ניכרות בכל ישובי העוטף וביישובי הצפון וישנו צורך אדיר במתן מענים מותאמים לקהילות אלו ולנשים בפרט, אשר מהוות את עמוד התווך של המשפחה ולרוב אינן שמות את עצמן בראש סדר העדיפויות.

מבט אל העתיד

אנו צופות כי מרכז זה עתיד לפעול למשך שנים רבות ובחזוננו לשכפל את פעילותו למספר מרכזים בכל רחבי הארץ, תחילה בפריפריה בדרום ובצפון ולאחר מכן גם במרכז הארץ.

הכרה ותמיכה

ישנם מספר ארגונים וגופים התומכים בפעילותו, בתחילה- קהילת קיבוץ ארז והנהלתו. כמו כן מועצה אזורית שער הנגב ומרכז חוסן. כמו כן ארגון קרן בריאה, אוניברסיטת בר אילן, camondo, woman united for peace ועוד.

תוכניות במידה שאזכה

לצורך הקמת המרכז אנחנו זקוקות לכל ליווי ותמיכה אפשריים, אנו עושות זאת בהתנדבות מלאה מתוך אמונה בצו השעה ובצורך הממשי שעולה מפני השטח ביצירת מציאות זו. היכולת לקבל הכוונה, סיוע ומענים המותאמים לליווי הקמת המרכז הינה משמעותית ויקרה מפז.

סיפור אישי

לפני כשלושה שבועות חזרנו לקיבוץ כחלק מהחלטת הממשלה על הפסקת הפינוי. תושבים וחברים קיבוץ רבים חזרו בחשש ובתחושה של דאגה מפני העתיד לבוא. בשבת שלקראת חזרתנו, קיבלתי הודעה מאחת מתושבות הקיבוץ ששיתפה כי מרכז עטופות מהווה עבורה סיבה משמעותית לחזרתה הביתה ומהווה עבורה מקום של ביטחון ואמונה בכוחה של הקהילה להחלים יחד. הודעה זו מסמלת בעיניי יותר מכל את המשמעות האדירה של מרכז זה ונותנת לנו את הכוח לקום כל בוקר ולהמשיך בעשייה לטובת הגשמת החלום הזה, ליצירת מציאות טובה יותר המאפשרת ריפוי לנשים בעוטף עזה ובמדינת ישראל בכלל.

תיעוד בתמונות

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן