מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

שיראל שושתרי

הפעילות :

עזרה נפשית ראשונית עבור נפגעי חרבות ברזל

המיזם - ׳מבצע הקשב׳ - מקשר באופן מיידי בין מי שזקוק לעזרה נפשית ולא מצליח למצוא לה מענה, ובין מטפלים מוסמכים שמעוניינים לספק עזרה זו.

ב-7 באוקטובר 2023, ישראל השתנתה לנצח. ההתקפה הברברית והאכזרית של חמאס הותירה את האומה שלנו מצולקת. בעקבות אובדן של יותר מ-1,400 חיים; כמעט 200 אמהות, ילדים, תינוקות, סבים וסבתות יחד עם גברים וחיילים שנלקחו בשבי ואיומי טילים מצפון, הצורך בטיפול רגשי ותמיכה מקצועית בישראל הוא עצום, כאשר כמעט 10 מיליון אנשים חוו רמות שונות של דחק נפשי, ורבים מהם זקוקים לטיפול נפשי דחוף. לצערנו, אפילו אלו שכבר מקבלים טיפול מתמודדים עם אתגרים בקבלת הסיוע הדרוש בשל תורים ארוכים לצד גיוס מילואים והתנדבויות שונות של מטפלים.
הפתרון
כדי להתמודד עם המכה החדשה והנרחבת הזו על עמנו, קמה היוזמה – ׳מבצע הקשב׳, שנולדה מתוך רעיון פשוט אך עמוק; בעזרת טכנולוגיה מותאמת לאתגר זה, ניתן לעקוף את הבירוקרטיה וזמני ההמתנה הממושכים לטיפול בבריאות הנפש שקיימים כיום בישראל, ולעזור לישראל להתאושש מהטראומה הלאומית של ה-7 באוקטובר. ׳מבצע הקשב׳ מספק פלטפורמה טכנולוגית מותאמת אישית שמחברת בין מומחים לפוסט-טראומה ומקצוענים בתחום בריאות הנפש עם אנשים הזקוקים לתמיכה רגשית ונפשית. המבצע נולד מההבנה שהיקף הטרגדיה מחייב גישה חדשה לגישה לטיפול בבריאות הנפש. מבצע הקשב הפך לכלי מרכזי בתהליך הריפוי וההתאוששות של כל מי שנפגע מהמלחמה.
המשימה
המשימה שלנו היא לחבר במהירות וביעילות בין אלו הזקוקים לסיוע לבין אנשי בריאות הנפש. בזמני משבר, אחדות וחדשנות הם בעלי הברית הגדולים שלנו. מבצע הקשב אינו רק תגובה לטרגדיה; הוא עדות לכוח ולחוסן של הרוח הישראלית. מה שמייחד את התוכנית שלנו הוא לא רק הגישה החדשנית, אלא הדאגה הכנה שאנו מעניקים למי שמחפש עזרה. אנו מספקים שלושה מפגשי טיפול מלאים של 45 דקות בחינם, ומציעים הזדמנות ייחודית ליחידים להתחיל במסע של ריפוי וצמיחה. זהו שינוי מהשיחות הסטנדרטיות של 20 דקות המוצעות על ידי ארגונים אחרים. יתרה מכך, הסרנו מכשולים בירוקרטיים גם למטפלים וגם למטופלים. עוד לפני שהמערכת משבצת מטפל/ת למטופל/ת, אנו מוודאים כי המטפלים שלנו הם מקצוענים בעלי הכשרה מתאימה, כך שהמטופלים נפטרים מהצורך בהתמודדות עם טפסים מסורבלים, מה שמבדיל אותנו ממוסדות אחרים.

במהלך שירותי ב-8200, חוויתי ממקור ראשון את החוסן של עמנו מול מצוקות. המבצעים שהשתתפתי בהם אפשרו לי לראות את הכוח המדהים שמתעורר כשאנשים חכמים ובעלי חמלה מתאחדים תחת לחץ. היה ברור לי שיש צורך דחוף בתמיכה פסיכולוגית נגישה, שכן המערכות הקיימות היו לעיתים קרובות מסורבלות וגוזלות זמן. ההבנה הזו נגעה גם לאלעד, שסיים את הכשרתו בפסיכודרמה בסמוך לפני פרוץ המלחמה. שנינו זיהינו את הדחיפות לספק פתרון, וכך נולד מבצע הקשב.
הקשר שלנו לתוכנית הזו הוא אישי מאוד. לאחר שחוויתי את האתגרים בתוך המערכות הקיימות, אני מחויבת להבטיח שאף אחד שזקוק לטיפול לא יישאר בהמתנה למשך חודשים או יתקשה למצוא עזרה. התשוקה של אלעד לפסיכודרמה והאמונה המשותפת שלנו בכוח הטכנולוגיה לגשר על פערים הובילו אותנו לנחישות לממש את מבצע הקשב.
ב-8 באוקטובר היה ברור שהממשלה אינה מסוגלת להתמודד עם האתגר לבד. תוך שעה הצטרפו צוות של מומחים מתנדבים לבניית תוכנית העבודה והטכנולוגיה, הקמת המערכת ובתוך שעות בודדות, יצירת קשרים עם מאות אנשי מקצוע רגשיים ונפשיים חומלים. כולם התנדבו במומחיותם כדי לסייע למי שנמצא בצורך דחוף. מבצע הקשב הפך במהירות למקור מידע יקר ערך ולנקודת הפתיחה לשיקום פוסט-טראומטי בקרב המטופלים שלנו.
הצוות
מטרתנו היא להרחיב את טווח הפעילות שלנו ולעזור לכל מי שזקוק לכך בישראל. הרשו לנו להציג את המוחות מאחורי היוזמה הזו:
(i) נעמי, פסיכולוגית קלינית המתמחה בשיקום פוסט-טראומטי,
(ii) אלעד, בוגר מצטיין של יחידת סיירת מטכ"ל עם ניסיון כפסיכודרמטיסט, ו- (iii) שיראל, בוגרת יחידת המודיעין 8200 עם ניסיון בעיצוב UI/UX וניהול מוצר.
אלעד ושיראל הם מתנדבים במשרה מלאה המנהלים את התוכנית. נעמי משמשת כיועצת מקצועית. הילמ״ה, עמותה שמורכבת ממפתחים המפתחים פתרונות טכנולוגיים על פי דרישה, פיתחה את הפלטפורמה. אודי כגן, שחקן וקומיקאי לאומי עם נוכחות טלוויזיונית חזקה, החליף למשך מספר חודשים את הקישור באינסטגרם לאתר שלו, בקישור לאתר מבצע הקשב. זה הוביל לגיוס המוני של אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש בדרג הגבוה ביותר ולביקוש מצד מי שזקוק לכך.

איזור פעילות:  ארצי
היכן מתמקדת הפעילות?  בכל רחבי הארץ
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

עזרה ראשונית נפשית

מבט אל העתיד

פיתוח מודל פיננסי המאפשר שמירה על הפעילות לאורך זמן, כולל שיתופי פעולה עם ארגונים, ממשלה, ותורמים פרטיים, מתוך מטרה להבטיח את קיום הפרויקט גם בעתיד.

תוכניות במידה שאזכה

המענק יאפשר לשדרג ולפתח את הפלטפורמה הטכנולוגית, ולכסות את התשלומים עבור התשתיות הנדרשות.

בנוסף, בעזרת המענק ניתן יהיה להגדיל את מערך השיווק וההסברה, להגיע ליותר אנשים הזקוקים לתמיכה רגשית ונפשית, ולהעלות את המודעות הציבורית לפרויקט ולשירותיו החיוניים.

סיפור אישי

עם למעלה מ-700 מטפלים מתנדבים המסייעים ל-50 איש ביום בחודשי המלחמה הראשונים, המשוב ממי שהשתמשו בשירות מבצע הקשב עלה על כל הציפיות.
"זה החזיר לי הכל מימי השירות שלי. הגעתי לפרויקט מבצע הקשב דרך האינסטגרם של אודי כגן. פניתי אליהם והם מיד קישרו אותי עם מישהו שיכול לעזור. לא האמנתי כמה מהר זה קרה. תודה רבה לכל צוות מבצע הקשב. עמית".
"הגעתי לפרויקט דרך פרסום באינסטגרם. בעלי עבר למילואים, יש לי שני ילדים ולקות פוסט טראומטית מהשירות הצבאי, והרגשתי שהעולם סוגר עליי ואני לא מתפקדת.
פניתי למבצע הקשב. הם מיד ניסו לעזור, ותוך זמן קצר סידרו לי שיחה עם מטפל שעזר לי להתחיל להתמודד עם כל זה".

תיעוד בתמונות

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן