מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

תמר שוורץ

הפעילות :

מנכ"לית רוח נשית- עמותה המסייעת לנשים נפגעות אלימות להגיע לעצמאות כלכלית ומניעת חזרתן למעגל האלימות

עמותת "רוח נשית" מסייעת לנשים נפגעות אלימות להגיע לעצמאות כלכלית ותעסוקתית. בהובלתה של תמר שוורץ, העמותה צמחה ושילשה את כוחה ופעילותה בשנים האחרונות. העמותה פועלת בשלושה צירים מרכזים:1. לווי וחיזוק נשים נפגעות אלימות להגיע ליכולת השתכרות ראויה , עצמאות כלכלית ויכולת התנהלות כלכלית, ע"י מאות מנטוריות ומאמנות בכל הארץ, שהוכשרו לכך ועושות את הפעילות בהתנדבות מלאה. ובאמצעות קורסים והכשרות, קבלת מלגות ללימודים ומיצוי זכויות.2. מדיניות וחקיקה - קידום הנושא ע"י שינויי תקנות וחקיקה 3. קידום המודעות לנושא - ע"י הרצאות הסברה וסדנאות ייעודיות לזיהוי סימני אלימות, בקרב הציבור הרחב, כמו גם בקרב אנשי מקצוע (עוסי"ם, שופטים וכו). רוח נשית הובילה רגולציה בלימודי מקצועות היופי באגף להכשרה מקצועית במשרד העבודה, כך שהסיליבוס מכיל סדנא לזיהוי סימני אלימות לקוסמטיקאיות, מעצבי שיער ובלניות. מאז תחילת המלחמה עסוקה העמותה בהובלתה של תמר בשמירה על רווחתן וזכויותיהן על של נשים נפגעות אלימות, אוכלוסייה מודרת ומוחלשת שהיא הראשונה להיפגע במצבי דחק לאומי, בהם האלימות הבין זוגית גואה. מהשביעי באוקטובר מובילה העמותה את החזית להגנת העורף תוך התחשבות בצרכיהן של מאות המשתתפות נפגעות האלימות וילדיהן. העמותה משמשת מאז תחילת המלחמה כ"אפוד הקראמי" של הנשים נפגעות האלימות בעורף, תוך תזכורת מתמדת כי אלימות כלפי נשים, שלא נפסקת בזמן מלחמה, היא בעיה של כולנו. בנוסף, ייצגה תמר במהלך המלחמה את כלל הנשים בישראל כחלק מהרצאתה בכנס של האו"ם בחודש מרץ. במהלך ההרצאה היא השמיעה את קולן של נשים נפגעות אלימות ותיארה את השפעת המלחמה על חייהן. על פעילות העמותה במלחמה קיבלה העמותה את אות הנשיא למתנדב לשנת 2024.
מעבר להיותה מנהלת העמותה משנת 2016, תמר היא אישה מעוררת השראה , בעלת חזון לצד יכולות ביצוע מרשימות. היא קדמה והובילה שיתופי פעולה שקידמו את העשייה למען שיקומן של נשים נפגעות אלימות, כך למשל רקמה וקידמה שת"פ עם משרד הרווחה (מיזם משותף להגדלת מספר מטופלות העמותה), רשות האכיפה והגביה (גיבוש נוהל דיון מהיר לנפגעות אלימות בהוצל"פ ולווי קב"ט לדיונים), ביטוח לאומי (כפל קצבאות מזונות ואבטלה), איגוד הבנקים (אמנת זמינות בנקאית למען נשים נפגעות אלימות) ועוד.
כמו בכל סיפור יוצא דופן ומעורר השראה, הרי שהמקצועי כרוך באישי, וגם במישור האישי תמר נאמנה לדרכה וניגשת לטיפול בכל סוגיה בגישה תלת מימדית; עבודה פרטנית לצד קהילתית לצד זו המערכתית.
לדאבונה הגדול של תמר ובני משפחתה, בתה הבכורה נועם, מתמטיקאית מחוננת ופעילה חברתית, נפטרה בתום מאבק הרואי של שנתיים במחלת הסרטן. בכך תמר סופחה ליגונה הגדול למשפחת השכול. את סיפור מחלתה של נועם בחרה תמר ובני משפחתה לפרסם בפייסבוק, תחילה כאמצעי להפיג חרדה ועם הזמן , ככל שמספר העוקבים גדל והגיע לאלפים רבים, ובברכתה של נועם, למעין סיפור דוקומנטארי שמגולל את התמודדותן של הבת ושל האם עם הטיפולים הרפואיים המפרכים לצד היראה בפני הסוף הבלתי נמנע. הפוסטים האותנטיים של תמר ריגשו מדינה שלמה וביום מותה של נועם נולד הרעיון להפיק סרט תיעודי על חייה ומותה של נועם, מעין מורשת של אופטימיות וגבורה שנותנת כוח לאנשים המתמודדים עם שכול. בנוסף, נעם הייתה אישה צעירה שלא הספיקה להקים משפחה אך כן ביקשה לשאוב ביציות למען שימוש עתידי. אחרי לכתה תמר פעילה בדרך נוספת- מאבק חברתי שהיא הובילה על מנת לאפשר תרומת ביציות לאחר המוות של נשים צעירות, בדיוק כפי שהחוק מתיר שאיבה ושימוש בזרע של צעיר שכבר אינו בין החיים. , נושא רלוונטי מתמיד לנוכח השתלבותן של נשים צעירות בחזית.

איזור פעילות:  ארצי
היכן מתמקדת הפעילות?  העמותה מספקת שירותים לנשים מנהריה ושלומי שבצפון ועד באר שבע שבדרום אנו מגיעות גם ליישובים קטנים ומרוחקים על מנת לסייע לנשים נפגעות אלימות להגיע לעצמאות כלכלית ולצאת אחת ולתמיד ממעגל האלימות.
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

אלימות כלפי נשים היא בעיה נפוצה בחברה הישראלית. ישנן כ200,000 נשים מדווחות שחוו אלימות כאשר ההנחה היא כי המספרים האמיתיים מגיעים לכ800,000 נשים נפגעות אלימות שחוו אלימות מינית, אלימות במשפחה, אלימות כלכלית או רגשית סובלות מהשלכות ארוכות טווח עליהן, על ילדיהן ועל החברה בכללותה. בני זוג אלימים מונעים לעתים קרובות מנשים להגיע לעצמאות כלכלית על ידי הגבלת הגישה שלהן לתעסוקה, כסף, השכלה ורשתות חברתיות. מחקרים מצביעים על כך שחשיפה לאלימות במהלך הילדות וגיל ההתבגרות מגדילה את הסיכוי לחוות קשיים כלכליים בבגרות.
נשים נפגעות אלימות מתמודדות עם אתגרים ייחודיים. הן לעתים קרובות מודרות, חסרות מערכת תמיכה חזקה, ומתמרנות בין אחריות לטיפול בילדים לבין מגבלות כלכליות, זאת בנוסף לפוסט טראומה שמלווה הרבה מהן בעקבות האלימות הרבה שספגו. גורמים אלה תורמים לפגיעותן ומקשים על יכולתן להיחלץ ממעגל האלימות.
עמותת רוח נשית מספקת כלי ליציאה ממעגל האלימות עבור אותן נשים על ידי שילוב ייחודי של שלושה רבדים של פעילות: אינדיבידואלי וקהילתי, מערכתי, והעלאת מודעות, על מנת לסייע לנשים הללו להיחלץ ממעגל האלימות לצמיתות. פעילות העמותה מוכחת כאפקטיבית וכמשנה חיים עבור המשתתפות בתוכנית, ועבור נשים נפגעות אלימות ככלל.

מבט אל העתיד

•מתן כלים, ידע ותמיכה לפיתוח עצמאותן הכלכלית וצמיחתן האישית של נשים נפגעות אלימות לכל גווניה; יצירת הזדמנויות לקידום נפגעות אלימות בחברה ובתעסוקה.
•פיתוח תשתית לשיתוף פעולה וסולידריות בין נשים נפגעות אלימות לבין הקהילה והעולם העסקי.
•העלאת מודעות ציבורית למושג אלימות כלכלית ולמצבן של נפגעות אלימות, לדרכים לפתרון הבעיה ולמחויבותה של החברה כלפי נשים אלה.
•פעילות למען הסרת חסמים מבניים שמקשים על נשים נפגעות אלימות להגיע לעצמאות כלכלית, כמו גם להשגת הכרה משפטית של המושג אלימות כלכלית

הכרה ותמיכה

העמותה זכתה בשלל פרסים והוקרות על פעילותה ותרומתה לחברה ובניהם:
בשנת 2016 - אות השרה לשיוויון חברתי על מאבק באלימות נגד נשים
בשנת 2019 - אות "העמותה האפקטיבית ביותר" של ארגון מידות
בשנת 2019 - סטטוס "יועץ מיוחד לאו"ם" בתחום אלימות נגד נשים
בשנת 2020 - פרס ע"ש גולדה מאיר ז"ל על עשיה חברתית מעוררת השראה
בשנת 2024- אות הנשיא למתנדב על פעילות העמותה במלחמת חרבות ברזל

תוכניות במידה שאזכה

במידה ואבחר יתרם המענק כולו לעמותת רוח נשית ובכך יסייע באופן ישיר למשתתפות התוכנית ולנשים נפגעות אלימות.

סיפור אישי

סיפורה של משתתפת מצפון הארץ שמהווה דוגמא להשפעה משנת החיים של הפעילות שלנו והליווי של המשתתפות:
אחת המנטוריות שלנו שיתפה סיפור על משתתפת מצפון הארץ:
"אני חייבת לשתף אתכן שא' היא משתתפת שלי כבר כמעט שנתיים. בכל פעם שנראה לי שהיא לא
מתקדמת, זה צבט לי את הלב. יש לה פוסט טראומה ורצון עז להתקדם, אך לעיתים קרובות היא
הרגישה תקועה. בתחילת המלחמה, העיר שלה, שלומי, פונתה והיא קיבלה דיור חינם. הצעתי לה
לחסוך את כספי הפיצויים על המגורים, והיא קיבלה את העצה שלי. אחרי למעלה מ 15- שנה בהן היא חיה בבית בלי מטבח ובלי דלת בשירותים, היא החליטה שהגיע הזמן לשפר את תנאי הדיור שלה ושל הבן שלה. היא התקשרה אליי הבוקר נרגשת לספר לי שחסכה מספיק כדי להתחיל לבצע את השיפוץ. מעולם לא חשבתי שאוכל לראות צעד כזה כהתקדמות מרגשת, אך כך היה הדבר. היא הצליחה לחסוך את הכסף הזה במטרה לאפשר לעצמה להעלות את רמת החיים שלה.

תיעוד בתמונות

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן