מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

עדי שובי

הפעילות :

'עוטף' | חנות יד שנייה ומרחב תרבותי-קהילתי שנותן מענה לאוכלוסיות קו העימות שפונו לירושלים ולאוכלוסייה ירושלמית מגוונת באשר היא.

בבוקר ה- 7.10.23 התעוררנו למציאות חדשה בחברה הישראלית והבנו מיד שצריך לפעול ולקחת אחריות.
מיזם העוטף הוקם בשבוע הראשון למלחמה, תחילה כחלק מהחמ"ל האזרחי הירושלמי - במטרה לאפשר למפונים בירושלים מקום מכבד ואסתטי לבחור בו בגדים ומשחקים. מקום מחבק של בטחון ונדיבות לב, בעיצומם של האירועים הנוראיים.
מהר מאד גילינו את הכוחות שלנו ומצאנו בעצמנו את היכולות לרקום ולבנות מחדש את החברה הישראלית. ב'עוטף' היה מקום לכולן.ם - בנינו קהילה ויחד שאלנו את עצמנו מידי יום 'איך בונים חברה שתוכל להשתקם ממה שקרה לה? איך בונים את החברה הישראלית?'
לאחר כמה חודשי פעילות, ועם ירידת הצורך המיידי בציוד, החלטנו לפתוח את המרחב לקהילה הירושלמית. לצד הבגדים הפקנו אירועי תרבות, רוח, וקהילה – סטודנטים, הגיל השלישי, מפונים וירושלמים מכל הקשתות החברתיות והפוליטיות הגיעו אלינו.
שאפנו לרקום בעוטף קהילה שתומכת את מי שאין לו בעזרת מה שיש, להיות מקום שמשיב נשימה, ריפוי, נחמה ויחד. ניתן היה לרכוש כל מה שהוצג בחנות, לפי נדבת הלב, כל אחד כפי יכולתו. הכסף שנצבר שימש למימון המרחב, מימון פעילויות שהתקיימו בו, תמיכה בפעילות החמ"ל שסייעה לקהילות המפונות בעיר ותמיכה בסדנאות למילאומניקים.

איזור פעילות:  מקומי
היכן מתמקדת הפעילות?  ה'עוטף' נפתחה עבור מפונים ומפונות שהגיעו לירושלים ובהמשך נפתחה לקהל הרחב. ההתמקדות הייתה בקהל הירושלמי, אך הגיעו מכל רחבי הארץ. קהילות קו העימות שפונו לעיר מצפון ומדרום. בנוסף, נשלחו תרומות בגדים ליישובים וערים בצפון ובדרום, לדתיים, חילונים וערבים בכל הקשת. סייענו למילאומניקים תושבי העיר וגדודים שהתארחו בעיר לאורך חודשי המלחמה
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

הפעילות עונה על מספר צרכים. החל מהצורך הלאומי, לשקם ולבנות מחדש את החברה הישראלית. ועד הצורך האקולוגי, בעולם שבו תעשיית האופנה היא מהמזהמות ביותר, ואנו מתמודדים עם מיליוני טונות של טקסטיל ופסולת - עברו דרכינו עשרות אלפי ארגזים ושקיות של בגדי יד שנייה שמויינו, נארזו, קופלו ונתרמו ברוחב לב לכל מי שחפץ בהם.

מבט אל העתיד

אנו מדמיינות מרחב שבו קהילות לוקחות אחריות על הגורל שלהן ועל צרכי הקהילה הירושלמית בתקופה מורכבת זו. קהילות שרואות את ה'יש' והטוב ושואפות לנתב אותם למקומות ולאנשים, מתוך ידיעה שאין נותן ומקבל, אלא רשת חיה ופועמת של "יש" שבתוכה לכל אחד ערך ייחודי וחד פעמי.
אנחנו מקימות מרחב קהילתי-אזרחי מסוג חדש - שיופעל על ידי מתנדבים ויהיה פתוח לכל מי שזקוק ורוצה. מקום לצרכנות מקיימת, שבנוי על ההבנה שיש שפע רב בעולם, וכל מה שצריך הוא לחלק ולחלוק בו. לצד אירועי התרבות, הקהילה, בית הקפה ומרחבי הלימוד, נפעיל פעילויות ליבה של חסד ונתינה. נקיים מרחב שבו אנשים יוכלו למצוא נחמה, תקווה, שייכות ואמונה מחודשת בכוחה של החברה האזרחית הישראלית.

תוכניות במידה שאזכה

לאחר 8 חודשי פעילות של מתנדבות ומתנדבים רבים, נדרשנו לפנות את המרחב בו התחלנו את דרכנו. בימים אלה אנחנו נכנסות למרחב חדש, שהוקצה לנו לשימוש בתרומה על ידי נחום רוזנברגר, יזם ירושלמי. מתחם חסבון הממוקם במרכז העיר, מורכב ממספר מבנים היסטוריים מהסוג שיש רק בירושלים, ויהפוך למרחב לתרבות וקהילה. כדי להשמיש את המתחם נדרש בו שיפוץ, אותו נוציא אל הפועל בשלבים, תוך כדי שילוב של משאבי מתנדבים, מקורות מימון עצמיים וגיוס משאבים מגורמים שונים שרואים עצמם כשותפים לחזון וליוזמה. המתחם יהיה מרחב של קהילות שלוקחות אחריות על הגורל שלהן ועל צרכי החברה הישראלית בתקופה מורכבת זו. קהילות שרואות את ה'יש' והטוב ושואפות לנתב אותם למקומות ואנשים שמוצאים בהם ערך.

סיפור אישי

המקרה הפרטי שלנו - הירושלמי, האזרחי.
הימים שאחרי ה- 7.10, העמידו את הקהילה הירושלמית והישראלית ככלל בפני מציאות חדשה בכל מובן. שעות של חדשות בטלוויזיה, סרטונים ברשתות החברתיות והלם עברו על רבים מאיתנו בבתים. משעה לשעה, התעוררה התחושה שאנו נקראים למשימה, רבים הגיעו תוך שעות בודדות.
מצאנו את עצמנו נשים וגברים, צעירים ומבוגרים, מכל הקשת הפוליטית והחברתית - מתנדבים בוראים עולם חדש.
ילדה אחת, בת 12 - הגיעה עם אמה באותו בוקר. הן פרקו יחד שקיות רבות של בגדים ומשחקים שהגיעו בתרומה למפונים והמפונות שהגיעו לירושלים. שקית אחר שקית, התמלאו המדפים והחלל הריק הפך לחנות מזמינה ומחממת את הלב. לקראת שעות אחר הצהריים, אחרי שעות עבודה רבות ומאומצות, אלה עצרה ואמרה שזו הפעם הראשונה בחייה שהיא לא נגעה בטלפון שלה במשך שעות רבות.
הבנו שבראנו מרחב שנותן משמעות ומפלט, אפשרות לשרוד את השעות והימים הקשים.

תיעוד בתמונות

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן