מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

שי קפלן

הפעילות :

מיזם יוגה טיפולית ושיקומית

אנויוגה הוא מיזם חברתי ראשון מסוגו בישראל, אשר הוקם במטרה להנגיש את היוגה ככלי שיקומי ומשפר איכות חיים לאוכלוסיות שונות ברחבי הארץ, לרבות בפריפריה החברתית גיאוגרפית בישראל. יוגה כדרך חיים ובתרגול קבוע תורמת לאורח חיים בריא יותר, תחושת רווחה ושלווה פנימית, ונפוצה יחסית ברוב מדינות המערב. יוגה משמשת גם ככלי שיקומי ותרפויטי רב עוצמה, המציע יתרונות פיזיים ונפשיים עמוקים, שיפור איכות החיים של המטופלים ועוזרת להם להגיע לפוטנציאל השיקומי האופטימלי שלהם. עם זאת, היוגה, במיוחד ביכולות השיקומיות והטיפוליות שלה, נותרה מוגבלת עבור חלק ניכר מהאוכלוסייה. הרחק ממרכזים עירוניים גדולים, בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית-כלכלית, יוגה אינה נגישה לרוב האנשים.

את המיזם הקמתי לאחר שהתמודדתי עם גידול מסכן חיים בראשי. בגיל 17, לאחר שני ניתוחים סבוכים, ולפני הניתוח השלישי, החלטתי לנסוע להודו, שם פגשתי את ב.ק.ס איינגר, אחד המאסטרים הבולטים של יוגה בזמנינו. בהדרכתו של איינגאר, נכנסתי למסע יוגה אינטנסיבי אשר נמשך כעשור, וזכיתי לחוות תהליך ריפוי ושיקום יוצא דופן.

מועצמת מהתהליך שעברתי, ובהדרכת איינגאר ובעידודו, הקמתי עם שובי לארץ ב-2012, יחידה ליוגה שיקומית במרכז הרפואי 'רעות' בתל אביב. היחידה מורכבת ממורי יוגה איינגאר מוסמכים, אשר הוכשרו על ידי, ומתמחה בשימוש ביוגה כמשאב טיפולי לאלו המתמודדים עם אתגרים בריאותיים ופיזיים. היוגה שולבה בהצלחה ככלי טיפולי, בטוח ומדיד עבור המטופלים.

לאור ההשפעה החיובית הברורה של שילוב איינגאר יוגה בתהליך השיקום במרכז הרפואי רעות, 'אנויוגה' פועלת כיום בארבעה בתי חולים גדולים ברחבי ישראל: רעות תל-אביב, המרכז הרפואי שערי צדק בירושלים, בית החולים לוינשטיין ברעננה והמרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה, בבאר שבע. שיתופי פעולה נוספים נבחנים בימים אלו עם מרכזים רפואיים באזורים שונים בישראל.

מאז ה-7 באוקטובר, בנוסף לעבודה השוטפת שלנו עם מטופלים בסוגי שיקומים שונים (אורטופדי, אונקולוגי, נשימתי, נוירולוגי ועוד), עם צוות בית החולים ועם חברים ובני משפחה של המטופלים, נוכחנו לעמוד בפני מציאות חדשה בה אנשים רבים נפגעו כתוצאה מהמלחמה, פגיעות פיזיות ונפשיות כאחד; במציאות זו, הצורך באיינגאר יוגה גדול יותר ואנו נרתמנו מיידית למשימה מתוך הבנה כי איינגאר יוגה יכולה לחולל אימפקט איכותי ואמיתי, לקהל יעד רחב של אנשים; חיילים, שוטרים, אזרחים פצועים, צוותים רפואיים, אזרחים מפונים, בני ערובה משוחררים ובני משפחתם מאשרים את ההשפעה החיובית של שילוב איינגאר יוגה בשגרת השיקום שלהם. אנו פועלים להרחיב את ההיקף שלנו ולסייע למעגלים השונים אשר נפגעו במלחמה הנוכחית, באמצעות שילוב שיקומי של יוגה במרכזים רפואיים וקהילתיים באיזורים מוחלשים, ובאמצעות טיפוח הערך המשמעותי של שיפור איכות חייהם של המטופלים.

איזור פעילות:  ארצי
היכן מתמקדת הפעילות?  'אנויוגה' פועלת כיום בארבעה בתי חולים גדולים ברחבי ישראל: רעות תל-אביב, המרכז הרפואי שערי צדק בירושלים, בית החולים לוינשטיין ברעננה והמרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה, בבאר שבע. שיתופי פעולה נוספים נבחנים בימים אלו עם מרכזים רפואיים באזורים שונים בישראל.
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

בסביבה האינטנסיבית ומרובת הלחץ של בתי החולים, הן המטופלים והן אנשי הצוות נאבקים לעתים קרובות בעומס פיזי ורגשי. המטופלים מתמודדים עם אתגרי ההחלמה והשיקום, בעוד הצוות הרפואי סובל משעות ארוכות של עבודה ועומסים תובעניים ברמה יומיומית. טיפולים רפואיים מוכרים, יעילים ככל שיהיו, יכולים להיתמך בגישות הוליסטיות המתייחסות לחיבור בין הגוף והנפש. מזה מספר שנים, שההכרה בצורך בטיפולים אינטגרטיביים המקדמים רווחה כללית, מפחיתים מתח ומשפרים את תהליך הריפוי, הולכת וגוברת. ההתייחסות למטופלים כמו גם לצוותים הרפואיים הופכת להיות הוליסטית יותר, כאשר רווחתו האישית והנפשית של האדם, מקבלת משנה תוקף.

הקמת מחלקות יוגה שיקומית במרכזים רפואיים ובמרכזים קהילתיים, במיוחד באזורים גיאוגרפיים וסוציו-אקונומיים חסרי שירות, עונה על הצורך לספק איכות חיים גבוהה, שירותי שיקום וכלים ארוכי טווח לרווחתם של רבים. זאת לצד תמיכה במשפחות החולים ובצוות הרפואי, אשר מחזקת עוד יותר את המטופלים העוברים שיקום, כמו גם את מעגלי הקהילה הרחבה.

אני סבורה כי המיזם הנ"ל, אשר מנגיש מזור, שקט ומרפא נפשי באמצעות היוגה, לקהל כה רב של אנשים, ביניהם גם נפגעים ישירים מהמלחמה, וגם בני משפחתם והצוותים הרפואיים, הינו בעל אימפקט להיות "גיים צ'יננג'ר" עבור קהל רב של אנשים בתקופה הנוכחית. יש התעניינות גדולה של מרכזים רפואיים נוספים בישראל, ובעזרת הסיוע שלכם, נוכל להמשיך ולהנגיש את איינגאר יוגה לנפגעי מלחמה נוספים, ולאוכלוסיה כולה, לרבות זו המתגוררת בפריפריה הגיאוגרפית חברתית.

מבט אל העתיד

היעדים שהפעילות מבקשת להשיג בעתיד הם:
- התרחבות פעילות המיזם לבתי חולים ומרכזים רפואיים נוספים.
- הכשרת מורים נוספים אשר יוכלו ללמד את השיטה ולטפל באנשים.
- שילוב איינגר יוגה בסל הטיפולים הממלכתי של משרד הבריאות.

הכרה ותמיכה

טיפנו בחטופים שחזרו והצלחנו לקבל מימון לכך מהמוסד לביטוח לאומי

תוכניות במידה שאזכה

המענק ותוכנית הליווי יאפשרו לנו להמשיך ולהרחיב את הפעילות שלנו במרכזים הרפואיים הנוכחיים, ובנוספים עימם מתנהל שיח בהווה בנוגע לשיתוף פעולה. יש לציין כי גם לאחר תום המלחמה הנוכחית, המיזם הכרחי במיוחד לפריפריה החברתית גיאוגרפית, אשר סובלת משירותם פחותים ומאיכות חיים נמוכה יותר בשל הנגישות לשירותים אלו. אנו מבקשים להמשיך ולהפעיל ולהרחיב את היוגה השיקומית אשר משפיעה לחיוב על מגוון רבדים אצל כל מטופל: חיזוק החוסן האישי, חיזוק הגוף הפיזי, חיזוק הנפש, חיזוק קוגנטיבי.
זהו הפרויקט המרכזי שלנו בשנים הקרובות.

סיפור אישי

סמ"ר נדב, לוחם בחטיבה 7 - "נפצעתי בחאן יונס, שאפתי המון עשן והרבה חומרים רעילים. לאחר מספר שבועות הגעתי לשיקום, היוגה עוזרת לי עם רעידות בידיים וברגליים, מרגיעה לי את הרעידות, אני נושם יותר טוב. היוגה משקמת לי את הריאות"

תיעוד בתמונות

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן