מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

אדוה דדון

הפעילות :

״צדק צדק תרדוף״

שמי אדוה ואני כתבת תחקירים ומגישה בחדשות ערוץ 12.
סוג העיתונות שאני עוסקת בה היא אקטיביזם חברתי.
בימים אלה, מאז השבעה באוקטובר ומלחמת ״חרבות ברזל״ אני עוסקת בעיקר בליווי וסיוע לקורבנות המלחמה.
הפרויקטים העיקריים שאני מלווה בטווח הארוך עוסקים בשיוויון זכויות לנשים בצה״ל ובחברה כולה זאת לאחר שנחשפנו כולנו לגבורתן בשדה הקרב. ההבנה שנשים יכולות הכל ועדיין מודרות, מתסכלת מאד והחלטתי לנצל את השעה כדי להוביל לשינוי, באמצעות חשיפה תקשורתית נכונה, ליווי והגעה לקהלי היעד הדרושים באמצעות שינוי הסברה.
באמצעות חשיפת וליווי הגיבורות, הלוחמות, הלוחמות שנפצעו במאבק לשיקום, משפחות החטופות, התצפיתניות ואימהות שנאבקות למען המשכיות בנן שנפל בשדה הקרב (קצירת זרע) ניתן לקדם את נושאים אלה ולפעול למען שינוי חקיקה ומאבק בדין האזרחי.
בימים אלה אנו מציינים 30 שנה לבג״צ אליס מילר שעשה את השינוי הגדול ביותר בצה״ל והיווה תקדים בחברה הישראלית כולה לשיוויון מגדרי. במסגרת פעילותי אני מתעדת את החזרה למאבק הזה מתוך נסיון להוביל לשינוי גדול יותר באמצעות הנשים החדשות שמבקשות להיות ״אליס מילר״ הבאות.
במשך 8 שנים אני עוסקת בחשיפת פרשות הונאה, נוכלים, אנסים ועברייני מין, נאבקת באלימות כלכלית, מגדרית ומינית. מלווה נפגעות תקיפה מינית גם על המסך, אבל בעיקר גם מאחורי הקלעים, אני מסייעת להן בדרכן להוצאת צדקן לאור .
תחקירים וחשיפות אלה הובילו עשרות עבריינים לקבל את דינם ולשבת מאחורי סורג ובריח והובילו נשים רבות, להעביר את הבושה צד. אני מלווה כיום עשרות נפגעות.
בין הסיפורים שחשפתי: קים אריאל ארד, פסיכותרפיסט שפגע בעשרות קטינות, מורה מבית הספר שפגע בתלמידותיו, חשיפת הסוטה שצילם נשים ברכבת, פרשת חנן מור שניצל מינית עובדת שלו ועוד. רשימה מלאה של החשיפות, השמות והפעילות תימסר במידת הצורך.
לצד זה אני נאבקת בעושק הקשישים, ניצולי השואה ואנשים מוחלשים בפריפריה זמן רב ומסייעת לאנשים שנפגעו מול נוכלים ומול רשויות החברה ורשויות אכיפת הצדק. התחקירים שלי הובילו לשינוי חקיקה, הליכים פליליים ואזרחיים בבתי המשפט. בין החשיפות: עו״ד אייל ברסגליק שרק באחרונה עשק נערה שנפגעה מינית ע״י אביה, עו״ד הלל בבייב, ״בית הבלהות״ על האישה שניצלה גברים דימנטיים ופרשת הניצול המיני והכלכלי של נשים מבוגרות ותשושות נפש באזור השרון ע״י שי ברקוביץ.
כמו כן רק באחרונה חשפתי את פרשת הונאת התרומות הגדולה ביותר שהייתה במדינת ישראל, ואני פועלת גם למען קבלת הזכויות של אותם אנשים שנפגעו.
ב-7 באוקטובר, כבר בשעה 06:45 יצאתי לכיוון עוטף עזה כדי לשדר. מצאתי את עצמי מסייעת לאנשים שברחו ממסיבת הנובה למצוא מחסה וחיברתי בין הורים ומשפחות שחיפשו אחר ילדיהם. בשעת צהריים חברתי לרמי דוידיאן ויחד יצאנו לשטח כדי לנסות להציל ולחלץ כמה שיותר מבלים שאיתרנו באמצעות לוקיישנים שנשלחו אלינו. הצלנו יחד עשרות מבלים תחת אש וירי מחבלים שהיה לידנו. כמו כן חברתי לערן מסס וסייעתי בחילוץ גופות של מבלים, לאחר שניסינו לאתר פצועים בשטח בהיעדר כוחות צבא, משטרה או הצלה במקום. במשך כל היום, עד לשעה 21:00 בערב עזבתי את תפקידי כעיתונאית והקמתי חמ״ל נפגעים שנועד לאתר את מי שעדיין בחיים. בן הזוג שלי, נפצע אנוש בבארי בשעת ערב, כשהודיע לי על כך הבנתי שאני צריכה לסיים ולצאת לביה״ח סורוקה, אך כל אותה העת המשכתי לנהל את חמ״ל הנפגעים גם במשך שמונה הימים הבאים מתוך הבנה שאני בין היחידות שעונה לאנשים לאחר שרשויות המדינה קרסו. בתשעה באוקטובר כבר חזרתי לעוטף והייתי העיתונאית (האישה) הראשונה, לצד אילנה קוריאל שהגיעה לשטח בשבעה באוקטובר ובימים אחריו לתעד את זוועות חמאס בנובה, ובקיבוצי העוטף, אופקים ושדרות.
מאז ועד היום אני מלווה את שורדי הנובה, חשפתי עדויות של מעשי הזוועה והאונס של חמאס, עדויות שהגיעו לכל העולם, בימים בהם לא האמינו לנו.
עוד אני פועלת רבות למען משפחות החטופים בראיונות וליווי באולפן ומחוצה לו.
לאחר תחילת התמרון הקרקעי בעזה, החלטתי לקחת על עצמי את סיקור וגבורת הנשים בלחימה.
תיעדתי רופאות ופרמדיקיות קרביות בצפון רצועת עזה וחאן יונס,
ליוויתי את גאיה צוברי, הפרמדיקית הקרבית שנפצעה קשה בזמן שניסתה להציל חיים תחת אש בהליך השיקום שלה, וביום העצמאות האחרון היא אף השיאה משואה.
מאז גבורת הטנקיסטיות בשבעה באוקטובר, החלטתי לקחת על עצמי את נושא השיוויון המגדי ואני עוסקת בו רבות, כולל בליווי העותרות לבג״צ במה שכונה ״בג״צ הסיירות״ ועתירה שהוגשה באחרונה לשירות נשים התנדבותי בכל יחידות החי״ר. נחשפתי לנשים מדהימות שאני מאמינה שהליווי התקשורתי שלהן שנים קדימה יוביל אותן לתפקידי פיקוד, הנהגה והובלה חברתית בישראל.
מאבק נוסף שאני מלווה מאז תחילת המלחמה הוא המשפחות ששאבו זרע מיקירן לטובת המשכיות. בנושא זה אנו פועלים גם במישור האזרחי וגם בנסיון לשנות חקיקה. ישנן משפחות רבות שאיבדו את היקר להן מכל והחוק לא מסייע להן לתת המשכיות לבנם בנפל בקרב. במסגרת המאבק אני מלווה משפחות רבות שאת חלקן טרם אפשר לחשוף וגם את שרון כהן אייזנקוט שבנה מאור ז״ל נפל בעזה.
לסיום ארצה לתת דוגמא אחת מכתבה שפורסמה בשבוע שעבר על קצינה שתפסה סוטה בשירותי הרכבת שצילם נשים. במשך ארבעה חודשים המשטרה לא עשתה דבר למרות שאותה קצינה אמיצה התעמתה איתו וקיבלה בסיוע שלי כוח ואומץ לחשוף את הסיפור. מרגע חשיפת המקרה במהדורה המרכזית של חדשות 12, הכתבה הגיעה לשני מליון צפיות באינסטגרם ופייסבוק ועוד 4 מליון צפיות בטיקטוק. בזכות החשיפה נוצר ״טרנד״ בו נשים וגברים אזרו אומץ ושיתפו בהטרדה המינית שעברו במרחב הציבורי שלא טופלה עד היום וחשפו בעצם את הפוגעים שלהם. ״העבירו את הבושה צד״, בנוסף, החשיפה הובילה את המשטרה סוף סוף להעביר את התיק לפרקליטות ואת אותו הסוטה, לפרסם סרטון בו הוא הודה במעשים ואף פרסם התנצלות. נועם, הקצינה שעמדה במרכז הפרשה הפכה בן לילה למוקד השראה לנשים רבות שחשפו בפניה את סיפוריהן וביקשו עזרה והכוונה למיצוי הצדק והדין עם הפוגע. זכות גדולה עבורי (לינק יצורף בתחתית העמוד).

איזור פעילות:  ארצי
היכן מתמקדת הפעילות?  בכל הארץ
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

הצלת חיים, עשיית צדק, מאבק באלימות, התמודדות עם טראומה ופוסט טראומה, הפיכת הפגיעה לצמיחה פוסט טראומתית, מתן השראה, הכוונה, חיזוק, מיצוי זכויות.

מבט אל העתיד

להמשיך עד סוף חיי לשנות מציאות עבור א.נשים ולהפוך את המדינה שלנו למקום טוב יותר בכלים שיש לי, שאפשר להרחיב אותם באמצעות פעילות חברתית מחוץ למסגרת החדשותית. לעשות תיקון, ושינוי לחולים בחברה הישראלית.

תוכניות במידה שאזכה

ברצוני להרחיב את העשייה שלי, את הפרויקטים ואת החשיפות ולהקים מטה מאבק בו יהיה מאגר של נוכלים ו / או עברייני מין שיסייע לאנשים שנפגעו ללא תשלום ויפעל לאיתור וזיהוי על מנת למנוע את הפגיעה הבאה. לחבר בין אנשים לבין בעלי מקצוע שיוכלו לעזור להם בהבנת ומיצוי הזכויות והדין, שינוי חקיקה, הרתעה ומתן תחושה שהן והם לא לבד יותר בעולם. בנוסף, הסברה לדור הצעיר- מפגש עם נערות לשם ״שבירת תקרת הזכוכית״. הכרה עם גיבורות ועם דמויות נשיות משפיעות במלחמה ובכלל מתוך הבנה שיש הרבה מאד נשים שאפשר לשאת אליהן את העיניים ולשאוף ולחלום גבוהה להיות כמותן. אני חושבת שאין מספיק חשיפה למגוון האפשרויות העומדות בפני נשים צעירות בתפקידים משמעותיים בצבא ואחריו. אני רוצה לנצל את הפלטפורמות החברתיות שלי ואת המוכרות והעשייה כדי להגיע לכמה שיותר נשים צעירות במפגשים אישיים, הרצאות וסדנאות ולהכיר להן את העשייה, ואת הנשים הגיבורות בישראל 2024 מתוך הבנה שצריך מודלים נשיים נוספים שהן לא נחשפות אליהן ביום יום.

סיפור אישי

קשה לבחור אחד. אשמח לצרף כמה לינקים:

https://www.mako.co.il/news-military/6361323ddea5a810/Article-c18ee2771bbbc81026.htm

https://www.mako.co.il/news-law/2021_q3/Article-31ff4afe346bb71027.htm

https://www.mako.co.il/news-military/2024_q1/Article-8b7faddff1cfd81027.htm

https://www.mako.co.il/news-law/2022_q4/Article-812d225dfc6f381026.htm

https://www.mako.co.il/news-israel/2021_q2/Article-b6034579434a971027.htm

https://www.mako.co.il/news-law/2024_q3/Article-f463b478aa7f191027.htm

תיעוד בתמונות

מחכות לכן ולכם בבית | Bring them home now

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

שלום התחברות

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן