מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

א.ס.ף - טליה הרטמן ואסתר נגוסה

הפעילות :

יצירת מרחב פתוח המאפשר תמיכה נפשית בפליטים ומבקשי מקלט בישראל בעת המלחמה.

עמותת א.ס.ף מרכזת את הסיוע והטיפול הפסיכוסוציאלי לקהילות הפליטים בעיקר מאריתריאה, אוקראינה וסודן החיות בישראל. מתקפת חמאס והמלחמה לא הבדילו בין אוכלוסיות, וגם בקרב הפליטים ומבקשי המקלט היו נפגעים, ונרצחים. בנוסף, פליטים רבים התפנו מבתיהם או שעודם גרים באזורי לחימה ונזקקים לעזרה.
מטרת פעילות עמותת א.ס.ף בתקופת המלחמה היתה ועודנה לוודא כי בהנגשת הטיפול והסיוע, אף קהילה מקהילות הפליטים לא נשארת מאחור. פעילות העמותה בתחום הפסיכוסוציאלי והציבורי בימי המלחמה מפנה זרקור, מרחיבה את הבמות והמרחבים בהם קולם, צרכיהם וזכויותיהם המופרות של קהילות הפליטים המודרות והשקופות מקבלות ביטוי, לטובת העלאת המודעות של רשויות המדינה והציבור הרחב למבקשי המקלט והפליטים במיוחד בעת המלחמה.
המלחמה העמיקה את העוני בקרב מבקשי המקלט והגבירה את הפגיעוּת של רבים לניצול, סחר וזנות הישרדותית. עבור רבים, ששרדו מלחמות, רצח עם, סחר בבני אדם ועינויים אכזריים, משמעות המתקפה של חמאס והמלחמה, הייתה ועודנה לחיות מחדש את הטראומה. המצוקה חמורה במיוחד נוכח היעדר נגישותם של מבקשי המקלט לשירותי בריאות הנפש. המלחמה הוכיחה שוב כי בעתות משבר ובהיעדר מעטפת זכויות כלכליות בסיסיות, מבקשי המקלט מוצאים עצמם במשבר הומניטרי מידי. מאז פרוץ המלחמה הגדילה א.ס.ף את התמיכה ההומניטרית והפסיכוסוציאלית והתמודדה עם עלייה דרמטית של יותר מ 120% במספר הפניות לארגון.
בעקבות המלחמה, פתחנו בא.ס.ף מיזם חדש- 'המרחב הפתוח' - בשל ההשלכות הדרמטיות של המלחמה על קהילות הפליטים כולן ובפרט על הפגיעים ביותר מקרבן, א.ס.ף הרחיבה באופן משמעותי את התמיכה בקהילה. בין היתר, מתוך צורך שעלה בקרב חברי הקהילה שפקדו את משרדינו, בדצמבר 2023 פתחנו לראשונה, אסתר ואני, מרחב פתוח כמנהלות שותפות למיזם (בשגרת היומיום אסתר הינה מגשרת קהילתית ואני מנהלת מרכז הסנגור והתמיכה בא.ס.ף). מדובר במרחב בטוח ונעים שמאפשר למשתתפים לבוא לא.ס.ף לפגוש אנשים נוספים מהקהילה, לשוחח, לשתות קפה, ופשוט להיות.
המרחב הפתוח הינו מרחב בלתי פורמלי, שמאפשר מפגש בראש ובראשונה בין חברי הקהילה בSetting בטוח ומלווה ע"י נשות צוות א.ס.ף. המרחב מבקש לתת מקום בו המשתתפים יכולים פשוט להיות, לאפשר מרחב של שיתוף, תמיכה של חברי קהילה "בעלי ידע מניסיון" ונשות צוות. מרחב בו יכולים לדבר, להיתמך ולשתף. במפגש מתקיים טקס קפה מסורתי וניתן כיבוד קל.
עקרונות מנחים:
תמיכה הדדית: לכל הנוכחים במרחב הפתוח יש הזדמנות לתת ולקבל תמיכה. הדינמיקה ההדדית הזו מקדמת תחושת שוויון וכבוד הדדי.
ידע מניסיון: אנשים משתמשים בחוויותיהם ובידע שלהם כדי לעזור לאחרים, מה שמתקף את חוויותיהם ומעצים אותם על ידי הכרה בערכם. במיוחד בהקשר של מבקשי מקלט, המרחב תוכנן כך שיהיה מכיל ובטוח, מקדם תחושת שייכות וקהילה ברמה שווה, שבה כל נקודת מבט מוערכת.
האחריות על "הSetting" של המרחב נמצאת בבעלות המשתתפים: התצורה הפיזית והחברתית של המרחב נקבעת על ידי המשתתפים עצמם. הם קובעים היכן לשבת, אילו פעילויות לבצע ואיך הם רוצים להשתתף, מה שמבטיח שהמרחב יענה על הצרכים וההעדפות שלהם.
פעילויות מגוונות: המרחב מציע פעילויות שונות כמו טקסי קפה, שיחה, הקשבה למוסיקה, ריקוד ואומנות (לדוגמת צביעת מנדלות). פעילויות אלו מאפשרות לאנשים להשתתף בקצב שלהם ולהחליט על רמת המעורבות שלהם, בהתאם לנוחותם האישית. המרחב פתוח לכולם: נשים, גברים וילדים מגיעים ל"מרחב הפתוח". אין צורך להירשם מראש, והוא פתוח לכל חברי הקהילה, ללא קשר אם הם פונים של א.ס.ף. נוכחותם של ילדים לצד חברי קהילה בגילאים שונים הינה טבעית מאוד לקהילה, וקשורה לתפיסה תרבותית המקבלת את הילדים והקשישים כחלק אינטגרלי מהחיים.
קהילה כמשאב: חלק משמעותי מ"מרחב פתוח" הוא האינטראקציות בין המשתתפים: נשים וילדים, בפעילות מהנה משותפת. אינטראקציה בין ילדים וקשישים שיוצרת אווירה קהילתית תוססת. המרחב מקדם קשרים בין ילדים שלא הכירו זה את זה קודם ומפגשים בין חברי קהילה שונים שלהם אין בהכרח שפה משותפת.

איזור פעילות:  מקומי
היכן מתמקדת הפעילות?  הפעילות מוצעת למבקשי מקלט ופליטים מכל רחבי הארץ. במרחב הפתוח משתתפות נשים, גברים וילדים מיישובים כמו תל אביב-יפו, רמת גן, בת ים, אשדוד, אשקלון ועוד.
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

בשל ההשלכות הדרמטיות של המלחמה על קהילות הפליטים (כפי שתואר כאן למעלה) עלה הצורך בעמותה להרחיב את התמיכה בקהילה. לאחר מיפוי צרכים בקרב מחברי הקהילה שפקדו את משרדינו, הבנו שיש לתת מקום למרחב בלתי פורמלי במסגרתו תתאפשר ההזדמנות פשוט להיות: לבוא ולפגוש עוד אנשים כמותם, לשוחח, להקשיב למוסיקה, לרקוד לצייר ולהתכבד. המפגש עם חברי קהילה שונים, מאפשר הפגת בדידות, חיזוק ופיתוח חוסן אישי וקהילתי ומהווה מקור לתמיכה משמעותי עבור חברי הקהילה.

מבט אל העתיד

להמשיך לקיים את המרחב ואף להרחיב אותו לשני ימי פעילות בשבוע. להוסיף פעילויות אשר הוצעו על ידי המשתתפות כמו: סדנאות יצירה, סדנת בישול ואפייה מסורתיים, ריקוד אריתראי מסורתי, מוסיקה מהתרבויות השונות מהן הנשים מגיעות וכד'.

הכרה ותמיכה

שגרירות קנדה בישראל

תוכניות במידה שאזכה

מאז פרוץ המלחמה הגדילה עמותת א.ס.ף את התמיכה ההומניטרית והפסיכוסוציאלית והתמודדה עם עלייה דרמטית של יותר מ 120% במספר הפניות לארגון. הרחבת היקף הפעילות דורשת היערכות מחודשת ומשאבים נוספים. המרחב הפתוח נפתח בדצמבר 23. בשל הצלחת התכנית והפופולריות שלה בעיקר בקרב נשים מקהילות הפליטים נבקש להשתמש בכספי המענק קודם לכל כדי להמשיך לקיים את המרחב גם בשנת הכספים הנוכחית והבאה (2024-2025) ובשאיפה להרחיבו דרך הוספת יום פעילות (לקיימו פעמיים בשבוע) והרחבת הפעילות המוצעת ע"י הוספת אפשרויות פעילות בזמן המפגשים כמו סדנאות שונות וכן תקציב לפרסום הפצה ותרגום.

סיפור אישי

ה', מבקשת מקלט מסודן מוכרת תקופה ארוכה ב'קבלת הקהל' בא.ס.ף. ה' היא אישה שמנודה מהקהילה שלה בגלל שהייתה בעבר במעגל הזנות ההישרדותית. לה' יש 2 ילדים שנשארו בסודן והיא לא שמעה מהם כמה שנים ולא יודעת מה עלה בגורלם. ה' חיה לבדה, ואחרי שהתחילה לעבוד בניקיון ולשכור דירה עברה תאונת עבודה ונפצעה. בתקופה הזאת היא מאוד מוצפת, מתקשרת לצוות כמה פעמים בשבוע בבכי מצמרר. בהרבה מהשיחות איתה, היא מספרת ש"הטלפון שלה לא מצלצל, אף אחד לא מחפש אותה אף פעם". היא חשה בדידות עמוקה בישראל. במרחב הפתוח, ה' שבתחילה ישבה בצד ובחנה את המרחב, הצטרפה מהר מאוד. הנשים דיברו בטיגריניה ותרגמו לה ולי בעברית, והיא לא הפסיקה לצחוק לאורך כל המפגש. זאת הייתה הפעם הראשונה שראיתי את ה' צוחקת. ה' נכחה כמעט בכל מפגש לאחר מכן, ובכל התקופה שהשתתפה במרחב הפתוח, היא לא התקשרה לצוות פעם אחת בהצפה או בבכי.

תיעוד בתמונות

מחכות לכן ולכם בבית | Bring them home now

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

שלום התחברות

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן