מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

מעיין ברעם

הפעילות :

מיזם חברתי למציאת עבודה למפונים ומפונות בנגב המערבי ובגליל, בליווי אישי מתוך ראייה של חוסן ושיקום

אירועי 7 באוקטובר 2023 והמלחמה המתמשכת מאז יצרו אתגר גדול, חדש ומתמשך שבו אלפי תושבים מאזור עוטף עזה והגבול הצפוני של ישראל הפכו למפונים מבתיהם. אחד הנזקים העיקריים בעקבות הפינוי הוא פגיעה קשה ביכולת התעסוקה ופרנסה של המפונים והמפונות, שהתרחקו שלא מרצון מבתיהם ומסביבת חייהם ולא ניתן להם כל צפי או וודאות לגבי תנאים ומועד חזרה הביתה.

מאז ה-7 באוקטובר גם אני חוויתי אובדן, התמודדות עם חרדה קיומית, טלטלות קשות אישיות ומשפחתיות, פינוי מהקיבוץ שבו אני חייה ובאופן כללי שינויים מהותיים וקשים בסדרי החיים. לשמחתי מאז חזרתנו לקיבוץ נותרה בי הבנה עמוקה של הצורך במשמעות ותכלית בתקופה כה מאתגרת לכל תושבי האזור ובמיוחד לאלו שפונו ועדיין מפונים מביתם.

מיזם 710 הוקם כדי לתת מענה מהיר ואפקטיבי לצורך הדחוף בפתרונות תעסוקה עבור המפונים והמפונות. המיזם מתמקד במציאת פתרונות והזדמנויות תעסוקה איכותיות וברי-קיימא למפונים יחד עם ליווי אישי, פיתוח יכולות תעסוקה חדשות ומציאת פתרונות בהתאמה אישית.

הפעילות של מיזם 710 פועלת בגישה דו-כיוונית ומתמודדת עם אתגרי התעסוקה הן מצד המחפשים עבודה והן מצד המעסיקים: מצד אחד איתור ורישום כמה שיותר מפונים שמתמודדים עם בעיות תעסוקה ומצד שני יצירת קשר עם מעסיקים שמבינים את המצב החדש והמאתגר שנוצר, שיש להם יכולת ורצון להעסיק מפונים גם זמנית וגם לטווח ארוך – בהתאם לצורך ולאפשרות.

כדי להגדיל את הסיכויים להשמה מוצלחת אנו נוקטים בגישה אישית ומקיפה שכוללת את השלבים הבאים:
1. איתור ורישום מועמדים - ניהול באמצעות מערכת ממוחשבת ייעודית להשמה.
2. איתור מעסיקים פוטנציאליים בעלי יכולת ורצון להעסיק מפונות ומפונים.
3. התאמה מדויקת בין המפונים להזדמנויות התעסוקה - צוות המיזם מייצר התאמה אופטימלית בין כישורי המועמדים לבין משרות פנויות בדגש מיוחד על אפשרויות עבודה מרחוק או במתכונת היברידית.
4. ליווי אישי - כל מועמד זוכה לליווי צמוד לאורך כל התהליך, החל מהכנה לראיונות ועד להדרכה לקראת תחילת העבודה.
5. הכשרות וסדנאות - המיזם מקדם ומשתף פעולה עם גופים רבים בתחום הכשרות מקצועיות וסדנאות עבור המפונים כדי להרחיב את אפשרויות התעסוקה שלהם ולמצוא עבודה עבורם בתום ההכשרה (הכשרה עם השמה בקצה).

מיזם 710 פועל להעניק למפונים לא רק מקור פרנסה, אלא גם תחושת שייכות, מטרה וחוסן ויש לו השפעה במעגלים רחבים יותר מאשר אפשרויות פרנסה. המפונים זוכים לקחת חלק בבניית גשר לחיים חדשים, השבת תחושת השליטה, ויצירת תקווה לעתיד טוב יותר עבורם ועבור משפחותיהם. מעבר לכך, המיזם תורם במעגלים רחבים יותר מאשר באופן אישי ומשפחתי ותרומתו ניכרת גם בשיקום ובנייה מחדש של קהילות שלמות בפריפריה הישראלית.

איזור פעילות:  ארצי
היכן מתמקדת הפעילות?  המפונים פונו מאזור הגבול עם עזה והגבול הצפוני עם לבנון והגיעו למקומות שונים בארץ. המיזם פועל בכל מקום בו נמצאים מפונים אם בפינוי אישי ואם במוקדי פינוי כמו אילת, ים המלח, ירושלים, טבריה, ת"א ועוד. את הנתונים אודות המיקומים אנחנו מקבלות מהרשויות וגם במקביל עורכות מיפוי עצמאי. מטרתנו להגיע לכל מפונה הזקוק לעזרתנו!
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

המיזם נועד לייצר חוסן כלכלי ונפשי אצל המפונים, משפחותיהם והקהילות שאליהם הם משתייכים.
1. טווח קצר –
- פרנסה - למפונים מתאפשר לשוב לעבוד ולפרנס את משפחתם שזהו צורך בסיסי קיומי;
- מסגרת תומכת - המפונים משתייכים שוב למסגרת תעסוקתית איכותית שמספקת וודאות ומשענת להתנהלות אישית ותכנון עתידי;
- וודאות ויכולת לתכנן קדימה - המפונים משקמים ובונים מחדש את תחושת השליטה והשייכות ברמה אישית ומשפחתית;
- שיפור ביציבות התא המשפחתי - שיפור כלכלי והגדלת חוסן נפשי מייצרים הפחתה בחיכוכים אפשריים בתוך התא המשפחתי שעומד באתגרים חסרי תקדים;
- חזרה לתפקוד בתוך התא המשפחתי - המפונים שיש להם עבודה יכולים לחזור ולתפקד כהורים ולספק תמיכה וחוסן לילדיהם;

2. טווח ארוך –
- לעודד ולאפשר שיקום אישי ומשפחתי עד למועד שבו אפשר יהיה לחזור חזרה הביתה.
- לאפשר שיקום קהילתי ובניית חוסן אצל קהילות
- היות והאירועים מאז ה-7/10 היו קיצוניים ומתמשכים כל-כך נוצרה סבירות ממשית שעבור חלק לא-מבוטל מהמפונים השינוי הזמני עשוי להפוך לקבוע. המיזם מאפשר למפונים להמשיך למסלול חיים אחר שיש בו תקווה ובטחון.

מבט אל העתיד

מטרת העל של מיזם 710 היא להפוך לגוף המוביל בתחום קידום תעסוקה איכותית לתושבי הפריפריה בישראל בשגרה ובחירום, עם דגש מיוחד על אזורי הצפון והדרום. כדי להשיג מטרה זו, פעילות המיזם מתמקדת בכל אחד מהקבוצות הבאות:
1. מפונים:
- הגדלת מספר המפונים והתושבים בפריפריה המקבלים סיוע במציאת עבודה.
- שיפור יכולת ליווי-אישי למפונים עד ואחרי מציאת עבודה ובעיקר כדי לסייע להם בהתמודדות על שמירה מקום העבודה החדש.
- בניית מערך מנטוריג שנועד לספק ליווי אישי ולסייע בהתפתחות מקצועית גם לאחר מציאת עבודה.
- העצמה קהילתית ויצירת רשתות תמיכה בין תושבי הפריפריה.

2. מעסיקים:
- הגדלת מאגר המעסיקים השותפים למיזם ומתוך כך הגדלת כמות ואיכות המשרות המוצעות למפונים.
- פיתוח מודלים של עבודה מרחוק והתאמת פתרונות תעסוקה גמישים שיאפשרו לתושבי הפריפריה להשתלב במשרות איכותיות גם מחוץ לאזור מגוריהם.

3. שותפים חיצוניים:
- יצירה וחיזוק שיתופי פעולה עם ארגונים אזרחיים ופרטיים, שאינם פועלים כמעסיקים, ושיכולים לתרום למציאת עבודה למפונים, כמו לדוגמא: גופים המבצעים הכשרות מקצועיות, עמותות נוספות עם תחומי פעולה משיקים, מתנדבים לרשת מנטורינג.
- יצירת שיתופי פעולה עם מוסדות ממשלתיים ורשויות מקומיות כדי ליצור הכרה רעיונית במיזם והגדלת מערך תמיכה כספי בהמשך הפעילות.
- גיוס תרומות ומענקים מגופים ממשלתיים ופרטיים להבטיח המשך הפעילות.

4. פעילות פנים ארגונית:
- המשך בנייה וחיזוק המערכים הפנימיים – הגדלת כמות רכזות מפונים, ביצוע הכשרות למועסקים במיזם עצמו לטובת שיפור יכולת השירות והגדלת היעילות.
- בניית מודל בר-קיימא ופיתוח אסטרטגיות למימון ארוך טווח של המיזם כדי להבטיח את המשכיותו והרחבתו כגוף מוביל בקידום תעסוקה בפריפריה.
- מחקר והערכה מתמשכים כדי לבחון את האפקטיביות של המיזם ולשפר את המענים בהתאם לצרכים המשתנים בפריפריה.

הכרה ותמיכה

המיזם הינו פילנתרופי ולכן הוא נשען ברובו על כספי תרומות ורצון טוב של ארגונים נוספים לסייע לפעילות. חלק מהתמיכה מגיע בצורת כיסוי הוצאות תפעוליות, לדוגמא: רכב מחברת טויוטה, משרדים באופקים בעלות מופחתת; חלק מהתמיכה הוא בצורת מערכות תומכות שניתנות ללא עלות או בעלות סמלית, לדוגמא: מערכת דרושים, Monday.
חלק אחר מהתמיכה מגיע בצורת תרומות כספיות ועד כה הפעילות קיבלה הכרה ותמיכה כספית ישירה מהארגונים הבאים:
1. JFNA
2. עמותת חבל אשכול
3. בנק הפועלים
4. קרן מיראז' ישראל
5. פדרציית ניו יורק
6. קרן ארדי
7. קרן נס

תוכניות במידה שאזכה

במידה ואבחר המענק יופנה לשני הכוונים הבאים:
1. הטמעת שיטת ה"סלאשרים" למפונים. גישה גמישה זו תסייע למפונים להגדיל את מקורות הפרנסה המיידיים שלהם יחד עם פיתוח יכולות אישיות חדשות ועם תלות נמוכה במיקום מגוריהם הקבוע. עקרונות הגישה:
- מיפוי כישורים: זיהוי מגוון היכולות, התחביבים והניסיון של האדם.
- גמישות תעסוקתית: פיתוח יכולת לעבוד במספר תחומים או פרויקטים במקביל.
- שיווק עצמי: הצגת מכלול היכולות לפוטנציאל תעסוקתי רחב יותר.
- ניצול הזדמנויות: זיהוי וניצול הזדמנויות עבודה מגוונות, גם אם הן זמניות או חלקיות.
- פיתוח מתמיד: למידה מתמדת של מיומנויות חדשות להרחבת אפשרויות התעסוקה.
- איזון: ניהול זמן ומשאבים בין התפקידים השונים.

2. הגדלת כמות המפונים שהמיזם מטפל בהם באמצעות הגדלת החשיפה ושימוש במדיה החברתית.

סיפור אישי

בעזרת מיזם 710 התחולל שינוי משמעותי בחייהם של מאות מפונים, בני משפחותיהם ובקהילות שלהם. סיפוריהם האישיים של ש', ג', ו' ממחישים את ההשפעה העמוקה של המיזם ומהווים חלק בשינוי רחב ההיקף.
1. ש', תושבת העוטף, מצאה את עצמה בתקופה של חוסר ודאות מקצועית לאחר אירועי ה-7 באוקטובר. היא תיארה את התקופה כ"מפגש עם תהומות של חוסר וודאות גם במובן המקצועי". באמצעות מיזם 710, ש' זכתה לתמיכה מקיפה שכללה סיוע בבניית קורות חיים, ליווי אישי, ותמיכה רגשית.

ש' מתארת: מעבר לפגיעה הסדירה במהלך החיים. ה-7.10 פגע ביכולות הטכניות ובאדם לסמוך על עצמו במובן המקצועי. ובתקופה כזו המושג "חיפוש עבודה" הופך להיות מאתגר מאי פעם. הפרויקט שעמלתי עליו חודשים רבים הסתיים. ונאלצתי לחפש עבודה. התקופה הזו עם השבר האישי פגשה אותי אל מול תהומות של חוסר וודאות גם במובן המקצועי. המליצו לי לפנות למיזם 710 ומיד קיבלתי יחס אישי וחם. שיח עמוק על מה אני מה עשיתי בעבר, ומה יכול להתאים לי. עזרו לי בבניית קורות חיים בהתאמה רלוונטית לתפקיד אליו ניגשתי. יצרו איתי קשר לאורך כל הדרך, בבדיקת התהליך ועזרו לי עם טיפים טובים והרבה תמיכה רגשית לצלוח את כל המבחנים. הזכירו לי מי אני, מה כבר עשיתי בעבר, מילאו אותי בביטחון ובאמונה שוב ביכולות שלי. כיום אני כבר בתפקיד החדש. 😉 מיזם 710 הוא באמת בשורה. אנשים מהעוטף לא נשארו אותו דבר, ויש צורך להתאים את הליווי בצורה עדינה ומדויקת. מעיין היא אישה מעוררת השראה שמובילה ומנהלת את המיזם ביד רמה. השיח איתה מילא אותי בהרבה רוח. תודה עצומה מכל הלב. ש' תושבת העוטף שרק רצתה למצוא עבודה כדי להרגיש נורמלית שוב.

2. ג', מפונה מהעוטף עם ילד, החליטה אחרי ה-7 באוקטובר שהיא זקוקה לשינוי תעסוקתי. בעזרת המיזם, היא קיבלה הצעות עבודה רלוונטיות והתקבלה לעבודה חדשה. ג' הביעה את הערכתה באומרה: "תודה שקמתם והנגשתם עבורנו את האפשרויות הקיימות כיום".

3. ו', מפונה משער הנגב, התקשתה במשך חודשים למצוא עבודה מתאימה. בעזרת המיזם היא קיבלה הדרכה אישית ותמיכה מתמשכת, שסייעו לה לשפר את אסטרטגיית חיפוש העבודה ולחזק את ביטחונה העצמי. באוגוסט 2024, ו' השיגה עבודה התואמת את כישוריה ונסיבותיה החדשות.
ו' הביעה את תודתה: "מהשיחה הראשונה שלנו, בה הפגנת רגישות, תשומת לב מלאה ונכונות גדולה לעזור, המשכת לתמוך בי בדאגה כנה ואמיתית. היית תמיד זמינה לכל בקשה, נרתמת בחן ועזרת לי לדייק את הגישה שלי. תודה רבה מאוד".

הסיפורים האישיים הללו הם רק חלק קטן ממהלך רחב הרבה יותר של שינוי אישי, משפחתי, קהילתי וחברתי. למעלה מ-220 מפונים כבר מצאו עבודה בעזרת המיזם, וכל הצלחה כזו מייצגת מפרנס שמצא תעסוקה, אדם שהתחזקו בו החוסן הנפשי ושוקמו חלק מיכולותיו לחזור לתפקד בתא המשפחתי שלו, משפחה שלמה שחייה השתנו לטובה וקהילה שלמה שמתחזקת ומשתקמת ככל שיותר ויותר מהפרטים בקהילה משתקמים הם בעצמם.

תיעוד בתמונות

מחכות לכן ולכם בבית | Bring them home now

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

שלום התחברות

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן