מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

גיטי ביר

הפעילות :

שילב נשים בעשיית הצלת החיים עבור נשים אחרות והקהילה כולה

בשנת 2006, הוקם ארגון ״איחוד הצלה״ על-ידי נשיא ומייסד הארגון, אלי ביר, בעלה של גיטי. ארגון המתנדבים הלאומי ״איחוד הצלה״ הוקם במטרה להעניק טיפול רפואי מידי ומציל חיים, באמצעות מערך מתנדבים נרחב, תוך שניות ודקות בודדות, עם זמינות של 24 שעות ביממה, 365 יום בשנה. הארגון מפעיל רשת ארצית של 7000 מתנדבים ומתנדבות ב-95 סניפים בכל הארץ, הכוללים רופאים, פרמדיקים וחובשים, מכל גווני הקשת של החברה הישראלית: נשים, גברים, חילוניים, דתיים, חרדים, ערבים, ועוד. המתנדבים והמתנדבות פועלים בים, ביבשה ובאוויר באמצעות כ-1,200 אופנועי אמבולנס, 80 אמבולנסים, 450 אופניים חשמליים, מסוקים, כלי שטח, סירות הצלה, וציוד רפואי משוכלל. בכל מקרה חירום רפואי, המתנדבים הסמוכים למקום האירוע עוזבים הכל וניגשים להעניק טיפול רפואי מקצועי ראשוני, מתוך ההבנה כי כל שנייה היא קריטית.

מספר שנים לאחר שהוקם הארגון והחל לפעול ברחבי הארץ, ולצד העשייה בביסוס ובקידום הארגון באופנים שונים בארץ ובעולם יחד עם מר ביר, גיטי עברה בעצמה קורס חובשים, ונרתמה בהתנדבות מלאה למערך החובשים של הארגון. לאחר שנים של התנדבות, גברת ביר זיהתה כי ישנם מקרים רגישים רבים בהם מטופלות ופצועות, חרדיות בעיקרן אך לא רק, מעדיפות לקבל טיפול על-ידי חובשות ופרמדיקיות, אך אין מספיקות נשים מתנדבות בארגון שיתנו מענה על צורך זה. על כן, בשנת 2018 החליטה גברת ביר ליזום את פתיחתה של יחידת הנשים של איחוד הצלה, ויזמה את קורס החובשות הראשון בתולדות הארגון, אשר גם הדרכתו נעשתה על-ידי חובשות מהארגון. פתיחתו של קורס החובשות פורסמה בעיתון שכונתי אחד, אך גברת ביר קיבלה בתגובה מאות פניות של נשים חרדיות שביקשו להצטרף לקורס זה, מזרמים שונים: ליטאיות, חסידיות, אשכנזיות, ועוד. על כן, לאחר עריכת הקורס הראשון, נפתחו עוד ועוד קורסי נשים של ״איחוד הצלה״, והיחידה הלכה וגדלה לאין שיעור, עם נשים מכל רחבי הארץ. לצד הביקוש הרב והפיכתה של יחידת הנשים על שם אדל וג'ואל סנדברג לגדולה ומשמעותית, היא נתקלה בקשיים לא קלים. גברת ביר עשתה עבודת שטח סיזיפית, דיברה ושכנעה גורמים שונים, ולעיתים עברה מדלת לדלת, שכונה שכונה, על מנת לקבל היתר והכרה מצד גורמי סמכות חשובים במגזר החרדי להקמת יחידת הנשים הזו, שכל כולה מוקדשת ומסורה לערך הצלת החיים וטיפול רפואי בעת חרום ושגרה.

תחילה, יחידה זו אשר הקימה הגברת ביר, נתנה מענה הן עבור נשים ששיוועו לקבלת טיפול מחובשות באופן ייעודי, והן עבור נשים חרדיות אשר היו מעוניינות להשתלב במערך הצלת החיים, אך לא יכלו לעשות זאת מכיוון שהקורסים והטיפולים בשטח נעשו באופן מעורב. אולם, עם הזמן, יחידת הנשים הפכה לבית של נשים רבות ממגזרים, קבוצות וקהלים שונים, אשר ביקשו להצטרף ליחידה זו ולתרום בהתנדבות מלאה עבור הצלת חיים: חרדיות, חילוניות, דתיות, ערביות, מוסלמיות, ונוצריות. כל זאת לצד נשים אחרות, אשר לא היו זוכות לפעול ולהתנדב זו לצד זו, לולא יחידת הנשים של ארגון ״איחוד הצלה״. כמו כן, היוזמה של גיטי ביר סייעה לנשים רבות, בייחוד במגזר החרדי והערבי, להיכנס למעגל העבודה בתחומים הרפואיים. בזכות קורסי הנשים של ״איחוד הצלה״, אשר העניקו הכשרה שטרם הייתה להן, נשים רבות החלו לעבוד בלקיחת דמים, כמדריכות בקורסים של איחוד הצלה, כחובשות בטיולים של המגזר החרדי, ועוד. כמו כן, היוזמה של גיטי ביר גרמה לנשים חרדיות רבות להיכנס אל האקדמיה, כאשר מתנדבות רבות נרשמו ללימודי סיעוד ומקצועות רפואיים נוספים במוסדות האקדמיים השונים בארץ, לאחר שנחשפו לעולם רפואת החרום ולעבודת הקודש הגלומה בהצלת החיים.

בבוקר ה-7 באוקטובר, בזמן שאלפי מתנדבים של ״איחוד הצלה״ היו מהראשונים להתייצב בתופת של דרום הארץ ולהציל חיים- בקיבוצים, באופקים, בשדרות, בנתיבות ובמסיבת הנובה, תחת טילים ואש המחבלים, גם יחידת הנשים של איחוד הצלה, וגיטי ביר ביניהן, עזבו הכל ונרתמו במהירות לעבודת הקודש, תוך כדי סכנת חיים וחירוף נפש. הן פעלו בגבורה כחלק אינטגרלי מהצוותים בשטח, הפעילו אמבולנסים, מסוקים וכלי רכב שונים, לצד טילים מעל ראשיהן ויריות שנשמעו מכל עבר. גברת ביר ויחידת הנשים עברו מאמבולנס לאמבולנס, מצוות לצוות, טיפלו באינספור פצועים, פינו רבים מהם לבתי החולים השונים לצד מראות כבישי הדמים והמכוניות השרופות בצדי הדרכים, והעניקה טיפול רפואי מציל חיים. לא די בכך, גברת ביר הקימה תוך דקות בודדות, יחד עם נשים נוספות מהיחידה, מרכז לאיסוף פצועים ולטיפולי חירום בצומת חלץ, שם בוצעו החייאות וניתוחי שדה דחופים, ומשם פינו מסוקים פצועות ופצועים רבים שאנשי ״איחוד הצלה״ חילצו מן האש. עם הציוד הרפואי המתקדם, האמצעים הטכנולוגיים הייחודיים, הכלים הרפואיים, ועם אומץ ליבן, איתנות רוחן ודבקותן במשימה, גיטי ביר ונשות ״איחוד הצלה״- חילוניות, חרדיות, דתיות וערביות- זכו להציל חיים של אלפי ישראלים וישראליות, בידיעה שיתכן ולא ישובו בשלום.

גם לאחר אירועי ה-7 באוקטובר, במהלך ׳חרבות ברזל׳, יחידת הנשים והמתנדבות של ״איחוד הצלה״, יחד עם גיטי ביר בעצמה, מצילות חיים ונענות לקריאות באירועי חירום, שגרה, ואירועים ביטחוניים שונים. הגברת גיטי ביר פועלת יחד עם ראשי הארגון ללא לאות על מנת להגדיל את מספר הנשים המתנדבות ולקיים עוד קורסי חובשות ייעודיים. בשנת 2023 ארגון ״איחוד הצלה״, בזכות מאמצים ועבודה קשה בהובלתה של גיטי ביר, הגדיל את מספר המתנדבות לכדי 1,763 מתנדבות מכל גווני הקשת של החברה הישראלית. התרחבות זו נעשתה לאחר שלארגון הצטרפו מאות חובשות, לוקחות דמים, מיילדות, פרמדיקיות, רופאות ועו״סיות. בנוסף, פועלות כיום כ-400 מיילדות מקצועיות הנותנות מענה למקרי חירום רפואיים בכלל, ולעזרה ליולדות החל משלב הופעת הצירים ועד הלידה בפועל. בשנה החולפת, יחידת הנשים השתתפה ביותר מ-72,000 אירועי חרום רפואיים ברחבי ישראל, כולל אירועי החירום של ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל לאורכה.

הפגנת הגבורה, האומץ והתושייה של מתנדבות ״איחוד הצלה״, הן ב-7 באוקטובר, הן במהלך המלחמה, והן בזמן השגרה, נעשו לצד חיבור, חברות ורעות בין המתנדבות כולן, לא משנה מהו הרקע מהן באו. כולן טיפלו בישראלים וישראליות מבלי להבחין בין דת, גזע, ומין. פעילות הירואית נשית זו, שצמחה מתוך יוזמתה של גיטי ביר, מוכיחה כי החיבור גדול הרבה יותר מהניתוק, והמשותף גדול הרבה יותר מהמפריד. מה שעומד לנגד עיניהן של נשות איחוד הצלה, בכל יום ויום ובעיקר ביום ה-7 באוקטובר, הוא קודם כל ערך הצלת החיים. בימים אלו, גיטי ביר ממשיכה לפעול בכדי לשמור על תחושת האחווה הנשית הזו, ולמען המשך יצירת הגשר בין חלקיו השונים של עם ישראל, ובעיקר בין קשת הגוונים הרחבה של נשות ישראל.

איזור פעילות:  ארצי
היכן מתמקדת הפעילות?  פעילות יחידת הנשים על-שם סנדברג של ארגון ״איחוד הצלה״ פועלת בכל רחבי הארץ, מדן ועד אילת. 1,763 נשים מתנדבות ממגוון חלקי החברה הישראלית - חילוניות, דתיות, מסורתיות, חרדיות, פועלות במתכונת זמינות של 24 שעת ביממה, 7 ימים בשבוע. היחידה פועלת בפריסה ארצית: 105 נשים בדרום, 193 נשים בצפון, 123 נשים במישור החוף, 133 נשים במרכז הארץ, 134 נשים ביו"ש, 145 נשים בשפלה ו282 נשים בירושלים.
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

ראשית, היחידה עונה על צורך של נשים מקבוצות מסוימות באוכלוסיה אשר שואפות להתנדב בארגון הצלה משמעותי, אך מטעמים פרטיים כאלו ואחרים מחפשות מסגרת התנדבותית המכילה נשים בלבד, לדוגמה: האוכלוסייה החרדית והאוכלוסייה הערבית בישראל. שנית, היחידה נותנת מענה לנשים רבות בכל רחבי הארץ, אשר מטעמים דתיים אך גם מטעמים אחרים מרגישות יותר בנוח ומעוניינות לקבל טיפולים רפואיים חירומיים מנשים. לדוגמה, באירועי חירום כגון צירי לידה בתוך הבית, נשים רבות מטעמים שונים משוועות למיילדות מתנדבות שיסייעו להן ברגע הפרטי והאינטימי הזה. מלבד זו, יחידת הנשים מהווה תוספת כוח התנדבות משמעותי לארגון איחוד הצלה, אשר פועל ללא לאות למען הצלת חיים בכל רחבי הארץ, עבור נשים וגברים כאחד, ללא הבדל של דת, גזע ומין.

מבט אל העתיד

השאיפה של יחידת הנשים של איחוד הצלה ע״ש סנדברג היא ראשית לגדול כמה שאפשר- ואף להכפיל את כוחה. החזון הוא להכפיל את כמות קורסי החובשות של יחידת הנשים, ולצרף עוד ועוד נשים ליחידה למשימת הצלת החיים המבורכת. בכך נוכל לתת מענה גדול עוד יותר לנשים המתנדבות שמחפשות מסגרת מאפשרת עבורן להשתתף בפעילות החשובה מחד, ולנשים שנקלעות למצבי חירום ומבקשות לקבל טיפול מציל חיים מנשים באופן ספציפי מאידך.

תוכניות במידה שאזכה

באמצעות הזכייה, ניתן יהיה לפתוח עוד קורסי חובשות ייעודיים ליחידת הנשים, להגדיל את הפעילות הכלל ארצית שתציל חיים של עוד אלפי אזרחים ואזרחיות בישראל, להשיג כלים רפואיים נוספים החשובים למשימת הצלת החיים, ולהפיץ את הבשורה בכל רחבי הארץ על יחידת הנשים אשר מזמינה את כלל נשות ישראל לקחת חלק לעשייה המבורכת.

סיפור אישי

יחידת הנשים הביאה לשינוי גדול עבור נשים ממגזרים ומקומות שונים ברחבי הארץ. ראשית, ישנם מקרים רבים של נשים שחלמו להתנדב ולהציל חיים, אך לא הייתה להן בעבר מסגרת שאפשרה להן את זה עקב טעמים דתיים או אישיים כאלו ואחרים. יחידת הנשים מלאה בסיפורים אישיים מרגשים של נשים רבות שהצהירו כי בזכות יחידת הנשים, הן הגשימו את חלומן לתת מעצמן עבור האחר, במסגרת עוטפת, מכילה ומאפשרת. שנית, ישנן נשים רבות שבזכות ההתנדבות ביחידת הנשים, הן נפתחו לעולם מופלא ורחב שלא הכירו קודם, מה שאפשר להן ועודד אותן לצאת אל עולם התעסוקה בפעם הראשונה בחייהן. לנשים רבות ישנם סיפורים אישיים מרגשים על איך בזכות ההתנדבות ביחידת הנשים, הן החלו לקחת קורסים ולהתמקצע, והחלו לעבוד בלקיחת דמים, כמדריכות בקורסים של איחוד הצלה, כחובשות בטיולים של המגזר החרדי, ועוד.
לא די בכך, קצרה היריעה מלספר את הסיפורים האישיים של החיים הרבים של אזרחי ואזרחיות ישראל, ואנשי ונשות כוחות הביטחון וצה״ל, אשר מתנדבות איחוד הצלה הצילו ב-7 באוקטובר ובמהלך מלחמת חרבות ברזל. ישנו סיפור מרגש במיוחד של חייל מיחידת מגלן אשר כמעט ואיבד את חייו ביום ה-7 באוקטובר, וגיטי ביר נתנה לו טיפול חירום רפואי, ופינתה אותו לבית החולים. לאחר טיפולים ממושכים בבית החולים החייל הצליח לעמוד על רגליו וללכת, ונערך מפגש מיוחד ומרגש בינו לבין גיטי.

תיעוד בתמונות

מחכות לכן ולכם בבית | Bring them home now

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

שלום התחברות

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן