מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

נעה פנש

הפעילות :

העצמה אישית ופיתוח חוסן לילדי הפריפריה שתאפשר להם להעיז, לשאוף גבוה וליצור חלומות באמצעות אמנויות.

תכנית 'יוצרים חלום' הינה תכנית העצמה אשר שמה דגש על פיתוח תחושת מסוגלות, מתן חוויות הצלחה והצמחת שאיפות ומוטיבציה. התכנית מיועדת לילדים ממשפחות במצב סוציו-אקונומי נמוך אשר אין להם מענה לשעות אחר הצהרים, ושאין ביכולתם או לא נמצא בסדר העדיפויות של משפחותיהם להתעסק בפיתוח תחביבים, פנאי ומימוש עצמי. התכנית צמחה לאור מפגש עם ילדים רבים אשר מערכת החינוך הפורמאלית מודדת את הצלחתם לפי הישגיהם הלימודיים בלבד ולא לפי אופיים או צרכיהם ובכך 'מסמנת' את הילדים כפחות מוצלחים ומתייחסת אליהם בהתאם. מדידה מסוג זה משפיעה רבות על תחושת המסוגלות והמוטיבציה האישית כיוון שילד המתקשה בלימודים ואינו מודע לשום כישרון או תועלת שקיימים בו, יהיה חסר מוטיבציה להתקדם, ישליך את חוסר ההצלחה בלימודים על תחומים אחרים בחייו ויחפש לקבל תשומת לב דרך עשייה שלילית. לעומת זאת, ילד שמרגיש מיוחד וטוב במשהו, ירצה להתמיד ויהיה מסוגל לפתח ביטחון עצמי, להאמין בכוחותיו, לשאוף להתקדם ולהגיע להישגים גם בתחומים נוספים בחייו.
במסגרת התכנית נהנים הילדים ממפגש שבועי המורכב מחוגים שונים של דרמה, מחול, אומנות וספורט. כל חניך משתבץ לחוג שנתי כשבמהלכו הוא רוכש מיומנויות, מתקדם ומצליח. בנות השירות שמדריכות בתכנית שמות דגש על האמון הגדול בחניך אשר מעניק לו כוח לשאוף ולחלום על דברים שמעולם לא העז לחלום עליהם לפני. הן פועלות תוך שיתוף פעולה עם המערכות המקיפות את הילד ובהן צוות בתי הספר והמשפחה. במהלך השנה מתקיימים כמה אירועי שיא התורמים לחשיפתם של הילדים לתחומי עניין שונים ולפיתוח גאוות יחידה. בסוף כל שנת פעילות מעלים הילדים מופע גדול ומשמעותי בו כל החניכים לוקחים חלק ובאים לידי ביטוי. המופע מצמיח תחושות הצלחה ומסוגלות שמלווים את החניכים בהמשך דרכם.

איזור פעילות:  ארצי
היכן מתמקדת הפעילות?  תכנית " יוצרים חלום" פועלת באזורי הפריפריה הדרומית של מדינת ישראל, היא פועלת בכ5 יישובים: מצפה רמון, דימונה, באר שבע, נתיבות ואופקים. התכנית שואפת לפעול באזורים נוספים.
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

התכנית צמחה לאור מפגש עם ילדים רבים שלא זוכים לחוות הצלחה במערכת החינוך הפורמאלית, המודדת הישגים לימודיים בלבד. ילדים שמרגישים 'פחות מוצלחים' כתוצאה ממדידה הישגית, נוטים לחפש תשומת לב באמצעות עשיה שלילית. כתוצאה מכך ומהתמודדות עם אתגרים נוספים בחייהם, נפגע הדימוי העצמי שלהם שמשליך על המוטיבציה לשאוף ולהצליח.
התכנית פועלת לשבור את תקרת הזכוכית לילדי הפריפריה החברתית-גאוגרפית של מדינת ישראל ולאפשר לילדים המגיעים מרקעים שונים להעיז,לשאוף גבוה וליצור חלומות.

מבט אל העתיד

1. צמיחה גאוגרפית- התכנית רוצה לגדול ולפעול בעוד ערים וביה"ס כדי להגיע ולהשפיע על מספר רב יותר של ילדי פריפריה , שמרגישים כי הם אינם בעלי כשרון או תחושת מסוגלת ולתת להם את ההזדמנות לשאוף, להעיז ולהגשים חלומות.
2. היקף הפעילות- כיום פרויקט זה הינו ״פרויקט בית״ של העמותה. החונכים של בני הנוער הינם צעירים בשירות לאומי או סטודנטים מרחבי הארץ שמקבלים מלגה פרטית מטעם בת עמי. החזון של העמותה ביחס לפרויקט הוא לקבל מימון חיצוני שיאפשר לעמותה להגדיל את היקף המלגות ושעות הפעילות של הסטודנטים עם בני הנוער.
3. אנשי מקצוע - בהסתכלות עתידית, העמותה שואפת לקבל תקציב לצורך שכירת אנשי מקצוע שיעבירו הכשרות, הרצאות וסדנאות לבני הנוער. כמו כן, במצב עתידי זה, יהיה באפשרותנו לחשוף את בני הנוער לאירועי תרבות, הצגות, מחזות ובכך להרחיב את היריעה ביחס לפן האומנותי של הפרויקט.

תוכניות במידה שאזכה

1. כיום אין בישראל גורם ממשלתי המתווה מדיניות בתחום של חינוך בלתי פורמלי, ואין חובה לספק חינוך מסוג זה לאף קבוצה באוכלוסייה. במצב דברים זה, שגשוגו של החינוך הבלתי פורמלי ברשות המקומית נתון להחלטתו של ראש הרשות, ומסקירה מקיפה שערכה האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים , עולה כי קיימת שונּות עצומה בין המחויבות הרעיונית והתמיכה הכספית של ראשי רשויות מקומיות בתחום. שונות זו מצמצמת את ההזדמנויות של ילדים.ות, בני נוער וצעירים.ות בישובים מאשכולות סוציואקונומיים נמוכים, להיחשף לפעילות מסוג זה או להשתתף בה.

2. ילדות בצל מצוקה, מצבי סיכון וקשיי הלמידה הנלווים, עלולה להשפיע על הילדים לכל משך חייהם. הדרך לשינוי משמעותי במסלול החיים תלויה בבניית תמונת עתיד בהירה וחיובית עבור הילד.ה. מחקר של הג'וינט (2014) מראה שדבר זה אפשרי רק אם הילד.ה יחווה את הסביבה כטובה לצרכיו ועמידה בפני התקפותיו ובפני דפוסי ההימנעות העוזרים לו להתגונן מפני הפגיעה בדימוי העצמי. התמודדות כזו דורשת מצידה יצירת קשר של אמון בין מבוגר.ת לילד.ה: קשר שבאמצעותו יוכל התלמיד לפתח דפוסי התמודדות חלופיים, שאינם מחייבים אותו להימנע מן התחום המפגיש אותו עם חולשותיו, אך גם אינם מותירים אותו חשוף ופגיע. מבוגרים.ות שאינם נרתעים ומתמידים בהזנה ובתיווך, מאפשרים לילדים להתנסות בלמידה ובחִיברות בסביבה בטוחה, המלווה ברגעים של תובנה עצמית. התממשות התקווה לזכות בזולת אוהב, מסייעת לילד.ה להתפתח באופן בטוח וייחודי, לחלום ולהאמין בכוחותיו.ה ולממש את החלומות.

3. התוכנית המוצעת כאן, "יוצרים חלום" הינה תוכנית שצמחה מהשטח – מבת שירות לאומי – שזיהתה את הצורך האקוטי של ילדי.ות הפריפריה הגאוגרפית חברתית-כלכלית בתמיכה לימודית ופעילויות העשרה יצירתיות בתחומי האומנות שיסייעו להם.ן לשנות את תפיסתם העצמית, יכולותיהם וכישרונותיהם. ככל שבת עמי תקבל מימון ותהפוך את זה לפרויקט בעל מימון חיצוני באופן רחב יותר, ככה ניתן יהיה לממש את הפוטנציאל האדיר המצוי בקרב פרויקט זה.

סיפור אישי

משה (שם בדוי) היה ילד רגיש בתור ילד היה לו קשה מאוד בלימודים והיו איתו כל מיני אתגרים התנהגותיים, אלימות ועוד.
בחרנו בו לתפקיד בהצגת סוף שנה והוא התנגד ואמר כי הוא בקושי מצליח ללמוד 10 מילים להכתבה למה שאני אצליח ללמוד טקסט להצגה?
גייסנו את הילד והמדריכות הרבו להגיד לילד שהם מאמינות בו וכל יום אחרי ביה"ס המדריכות נשארו לעבוד איתו וללמוד איתו את הטקסט.
וזה היה מדהים זה בנה אצלו את ההבנה שאם הוא עובד קשה אז הוא פשוט מצליח, וזה שינה לא ב180 מעלות את היחס ללימודים. אם לפני זה הוא לא היה לומד לא היה מצליח והציונים היו בקרקע. הוא מאז היה משקיע בלימודים וחורש ומשקיע והוא יצא עם בגרות מעולה.
וקיבלו אותו אחכ למסגרות חינוכיות שונות שהשפיעו על החיים שלו.

תיעוד בתמונות

מחכות לכן ולכם בבית | Bring them home now

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

שלום התחברות

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן