מיס פיקס 2024

זה המקום לקבל השראה ולתמוך

2024

מאור ביצ'קוב

הפעילות :

יוזמת ומובילה של תכנית Take the lead- המיועדת עבור נשים בצמתי-קריירה מהקהילות שפונו, במטרה לבנות מחדש את החוסן האישי והמקצועי שלהן בעקבות המשבר האישי והלאומי, המצב הבטחוני ונזקי הפינויים.

ה-7 באוקטובר תפס אותי בהודו בכלל, אחרי ימים של מאבק לחזור לארץ הצלחתי להגיע לירושלים ולראות בעיניים את הכאוס של ימי הפינויים הראשונים למלונות בעיר. כשנתיים לפני כן ראיתי תמונות דומות במרכזי הקליטה בגבול פולין-אוקראינה בתחילת המלחמה, שם יצאתי למשלחת פסיכו-סוציאלית חירומית במטרה להקים רשת בתים בטוחים לנשים במנוסה וילדיהן.

לא האמנתי שזה קורה בארץ שלי.

בזכות ההיכרות עם התנהלות בשעת משבר התחלתי לנהל את מטה המלונות של החמ"ל האזרחי-ירושלמי. יחד עם מקימי החמ"ל ושותפות מדהימות לדרך- הפכנו לארגון המאגד היחידי בעיר, שקלט והמציא מענים עבור עשרות אלפי תושבים מפונים, עד שנכנסו הרשויות ומשרדי הממשלה לפעולה. על כך קיבל החמ"ל האזרחי-ירושלמי אות הוקרה מנשיא המדינה. הפעילות לא הסתיימה במתן המענה הראשוני, הבנתי שהמשימה החשובה באמת היא יצירת מענים ארוכי-טווח ומדויקים יותר שיסייעו בתהליכי השיקום האישי והקהילתי שבקהילות המפונות. לאחר איתור צרכים הבנתי את המשבר התעסוקתי הגדול בו מצויים התושבים בקהילות שפונו: כ-⅓ מתושבי העוטף מעוניינים לשנות מקצוע בעקבות המלחמה והנפגעות העיקריות תעסוקתית הינן נשים צעירות.

מעל לעשור שאני מתמקדת בחיבור נערות ונשים לכוחות ולעוצמות שלהן- אם כמדריכת הגנה עצמית לנשים ואם כעו"ס בהכשרה שמתמחה בטיפול באלימות במשפחה ואלימות מינית. אני מכירה את הכוח של קבוצות נשים כקרקע מרפאת של צמיחה מחודשת לאחר משבר. מתוך כך יזמתי והקמתי את תכנית Take the Lead במסגרת עמותת ProWoman. התכנית נועדה לתת לנשים בצמתי קריירה את הכלים הדרושים כדי לגבש תמונת-עתיד מקצועית חדשה, לשקם את הקריירה שלהן ולהוביל בתחומים חדשים. התכנית לוקחת את המשתתפות משלב ההשראה ומציאת כוחות מחודשים ועד למציאת העבודה בפועל בתחום חדש.

Take the Lead היא תכנית שמציעה ליווי אישי וקבוצתי לנשים צעירות מהקהילות שפונו, שיש בהן את הרצון והתשובה להיות נשים מובילות ומשפיעות בחברה הישראלית ולהגיע לתפקידי ניהול, הובלה ויזמות. התכנית כוללת כ-10 מפגשים שבועיים, בהם משתתפות מקבלות כלים להשתלבות והתקדמות בשוק העבודה העכשווי באמצעות סדנאות מקצועיות שממוקדות בנושאים כמו בחירת נתיבי קריירה, פיתוח מיומנויות רכות, הצגה עצמית והכנה לראיונות. ולא פחות חשוב- במהלך התכנית, המשתתפות פוגשות נשים מרשימות ומובילות מתחומים שונים שמשתפות מניסיונן ומסלולי הקריירה שלהן, נותנות השראה כיצד להתגבר על אתגרים ומשברי חיים.
כמו שחברה שלי שפונתה מהעוטף הגדירה זו: "להצליח שוב לדמיין את עצמי זקופה".

עם זאת- ידעתי שחייב להיות מימד פרקטי לתכנית. מתוך האמונה בכוחם של שיתופי פעולה אסטרטגיים - פמיניסטיים, יצרתי את שיתוף הפעולה עם מיזם התעסוקה "710 מערב", המתמחה בליווי לתעסוקה ומציאת עבודה לאוכלוסיות שנפגעו מהמלחמה (מנהלת המיזם מעיין ברעם הגישה גם היא לתחרות ואין ראויה ממנה). כמו כן, גייסתי את הרשויות המקומיות באזור עוטף עזה, שהצטרפו אליי לשותפות בהפעלת התכנית כדי להבטיח את הצלחתה. לכל משתתפת בתכנית מוצעים תהליכי ליווי אישי ותעסוקתי בהתאמה אישית לצרכיה ולשאיפותיה המקצועיות, עד למציאת העבודה. כיום אני בונה את המעטפת הפרקטית שהתכנית תוכל להציע עבור עצמאיות.

התכנית שואפת לחזק את החוסן האישי והתעסוקתי של המשתתפות, להחזיר להן את תחושת המסוגלות והביטחון העצמי ולבנות רשת מנהיגות נשית שתשפיע על הקהילות המפונות ותשמש כוח מניע לשיקום חברתי וכלכלי.

איזור פעילות:  ארצי
היכן מתמקדת הפעילות?  הפעילות מתחילה בלב ליבו של המשבר – באזור עוטף עזה והנגב המערבי, שם קהילות שלמות התמודדו עם האירועים הטראומטיים והכואבים ונאלצו להתפנות מבתיהן בעקבות אסון ה-7 באוקטובר. כיום אחוז ניכר מהקהילות חוזר הביתה ושם, בעזרת כספי המענק בשילוב תמיכה שאני מגייסת בימים אלו מגופים וארגונים נוספים, אני מתכננת להרחיב את ההשפעה לתושבות שדרות וכן לערים אליהן פונו קהילות מהצפון. המטרה היא להעניק למאות נשים מהקהילות המפונות הפזורות ברחבי הארץ את הכלים והליווי הנדרש כדי לשוב לשוק העבודה, לבנות עתיד מקצועי ולהוביל שיקום כלכלי וחברתי בקהילותיהן.
הצורך שעליו נותנת הפעילות מענה

נתוני תעסוקה ואבטלה מאז אירועי ה-7 באוקטובר והפינויים שבאו בעקבותיהם מעידים על משבר כלכלי ותעסוקתי רחב-היקף בקרב הקהילות המפונות בפריפריה הגיאוגרפית של ישראל, כאשר שיעורי האבטלה בקרב אוכלוסיות אלה עומדים על פי 3.5 משיעורם דאשתקד, עם עלייה מדאיגה בשיעור האבטלה בקרב נשים מתחת לגיל 35 – קבוצה שנפגעה באופן חמור ביותר מהמשבר. בנוסף, סקר שערכה התנועה האזרחית "עתיד לעוטף" בקרב המפונים מעוטף עזה הראה ש-33% מהם שוקלים הסבה תעסוקתית בשל המצב הכלכלי והביטחוני וכן נזקי הפינויים.
לאור נתונים אלו ואחרי תהליך איתור צרכים ביחד עם המועצות והרשויות המקומיות בעוטף עזה והנגב המערבי הוקמה תכנית Take the Lead עבור חיזוק החוסן האישי והתעסוקתי של נשים מהקהילות המפונות, אשר איבדו את בתיהן ואת מקומות העבודה שלהן בעקבות המשבר. התכנית, הפועלת בשיתוף פעולה עם מיזם התעסוקה הפילנתרופי "710 מערב", נועדה לספק להן השראה וכוחות, כלים להשתלבות מחודשת בשוק העבודה, חיזוק ביטחונן העצמי ותמיכה קהילתית.

מבט אל העתיד

תכנית Take the Lead שואפת להשיג מספר יעדים ברורים ומדידים:
שילוב בתעסוקה משמעותית: אני שואפת לשלב לפחות 100 נשים בתעסוקה הולמת במהלך השנה הראשונה לפעילות התכנית, במגוון תחומים מקצועיים המותאמים לשאיפותיהן, ליכולותיהן ולצורכיהן האישיים כנשים עם פוטנציאל מנהיגות והשפעה. זו לאחר תהליך גיבוש מחדש של תמונת-עתיד מקצועית, כלים פרקטיים הנדרשים בעולם העבודה העכשווי ובאמצעות שיתוף הפעולה עם מיזם התעסוקה "710 מערב", שמעניק תמיכה ייעודית בהשמה ובבניית מסלול תעסוקתי לכל משתתפת.
חיזוק תחושת המסוגלות והביטחון העצמי: משתתפות התכנית יעידו על שיפור משמעותי בתחושת המסוגלות שלהן ובביטחון העצמי, במיוחד בהקשר של היכולת להיכנס לעמדות מנהיגות וניהול. חלק מרכזי מהתהליך הקבוצתי בתכנית מתמקד בחיזוק יכולות אלו באמצעות סדנאות אינטראקטיביות ומפגשים עם נשים מובילות ומעוררות השראה.
פיתוח כישורי ניהול ומנהיגות: המשתתפות יפתחו כישורי ניהול ומנהיגות, וירכשו כלים המותאמים לשוק העבודה העכשווי, כגון אבחון נטיות תעסוקתיות, תקשורת אסרטיבית, שימוש ביכולות ניהול והובלה, נטוורקינג והצגה עצמית. הכלים הנרכשים בתכנית יאפשרו לנשים להוביל תהליכים ולהשפיע בסביבות העבודה שלהן ובקהילות מהן הגיעו.
מנטורינג אישי והעצמה מקצועית: המשתתפות יקבלו ליווי אפשרות לתהליכי מנטורינג אישי, שמטרתו לתמוך בהן בתהליכי קבלת החלטות אישיות ומקצועיות. כמו כן יזכו לרשת תמיכה תעסוקתית רחבה ע"י הצטרפות לקהילת בוגרות ProWoman, קהילה נשית חזקה המונה מעל ל-4,000 חברות.
הרחבת התכנית לאזורים נוספים: בעזרת המענק, התכנית צפויה להתרחב ולהקיף קהילות נוספות שנפגעו בעקבות המשבר, כגון תושבות שדרות וערים נוספות בנגב המערבי, וכן לאזורי פינוי מהצפון. המטרה היא להעניק כלים לנשים נוספות שיזכו להשתתף בתכנית ולמנף את התוצאות החיוביות לקהילות רחבות יותר.
השפעה ארוכת טווח על הקהילה: נשים שישתלבו במשרות משמעותיות ישמשו לא רק כמנוע לשיקום אישי, אלא גם יובילו שיקום כלכלי וחברתי בקהילות ובאיזור.
האם הפעילות קיבלה הכרה ותמיכה מארגונים נוספים? מהמדינה? כל הכרה ציבורית אחרת?
כן, הפעילות שלי בהקמת החמ"ל האזרחי והתמיכה החירומים בקהילות המפונות זכתה לאות ההוקרה להתנדבות מבית הנשיא. תכנית Take the Lead שהקמתי זכתה לתמיכה מצד תורמים פרטיים וכן לתמיכה של חברות עסקיות מובילות במשק כמו צ'ק פוינט, זאת בנוסף לתמיכה ושותפות שיצרתי עם המועצות האיזוריות והרשויות המקומיות בנגב המערבי.

תוכניות במידה שאזכה

המענק ותכנית הליווי עשויים להיות מאוד משמעותיים להרחבת האימפקט של תכנית Take the Lead בשני מישורים עיקריים: הרחבת היקף הפעילות והעמקת ההשפעה על קהילות מפונות נוספות ברחבי ישראל.
הרחבת התכנית לקהילות נוספות:
נכון לעכשיו, התכנית מתמקדת בנשים מהנגב המערבי מהמועצות האזוריות שער הנגב וחוף אשקלון. בעזרת המענק והליווי (כולל הסרטון השיווקי) אוכל להרחיב את החשיפה למיזם ואת הפעילות ליישובים נוספים ולגיוס משאבים. המטרה היא להגיע לנשים מפונות נוספות מאזור שדרות והנגב המערבי, ולערים המרכזיות אליהן פונו תושבות הצפון בעקבות המלחמה. שיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות באזורים אלה, עליו אני עומלת בימים אלו, יאפשר לנו לתפעל את התכנית בהצלחה ולהגיע למגוון רחב יותר של נשים שזקוקות לכלים ולתמיכה התעסוקתית שתוכל לסייע כדי לשקם את הקריירה שלהן.
פיתוח תכניות מותאמות אישית:
בעזרת כספי המענק, אוכל לפתח תכניות מותאמות אישית, המתמקדות בצרכים הייחודיים של כל משתתפת. כל אחת מהמשתתפות תקבל ליווי מקצועי ומנטורינג שיותאם לשאיפותיה ולמצב האישי והתעסוקתי שלה. המענק יאפשר לנו להרחיב את שירותי הייעוץ המקצועי וההשמה, כך שנוכל לסייע לנשים למצוא תעסוקה שתואמת את השכלתן ואת הפוטנציאל שלהן. כמו כן אוכל להעניק מערך תמיכה איכותי עבור נשים שמעוניינות להקים/ לשקם את העסק שלהן במסגרת התכנית.
חיזוק שיתופי פעולה אסטרטגיים:
אחד ההישגים המרכזיים של התכנית עד כה הוא שיתוף הפעולה עם מיזם התעסוקה "710 מערב", שמתמחה בליווי לתעסוקה משמעותית ובמציאת עבודה למפונים והמפונות. התמיכה הכלכלית ובפרט תכנית הליווי והשיווק יאפשרו לי להמשיך ולפתח שותפויות נוספות עם גורמים פילנתרופיים ועסקיים, ובכך להרחיב את המענה שאנו מעניקות לנשים. כל שיתוף פעולה כזה מאפשר לי למקסם את המשאבים ולהרחיב את מגוון האפשרויות שהמשתתפות בתכנית מקבלות – בין אם מדובר בהשמה מיידית, בליווי משפטי וכלכלי או בתמיכה פסיכו-סוציאלית.
הבטחת קיימות לטווח ארוך:
המענק לא רק יסייע בהרחבת הפעילות בשנה הקרובה, אלא גם יסייע ביצירת תשתיות ארגוניות שיבטיחו את קיומה והמשכיותה של התכנית לשנים הבאות. עם הרחבת התכנית לקהילות נוספות, ובהינתן שאני פועלת בתוך מסגרת עמותת ProWoman שממילא חותרת לפעילות והשפעה גדולה יותר באוכלוסיות הפריפריה הגיאוגרפית בישראל, אוכל באמצעות המענק לבסס את המודל שלנו כמודל לפיתוח מנהיגות נשית ולקידום תעסוקתי לנשים מהפריפריה. התמיכה הכספית והליווי יאפשרו לי לייצר השפעה עמוקה וארוכת טווח, הן ברמה האישית של כל משתתפת והן ברמת הקהילה.
חיזוק והעצמת הקהילה:
כשהנשים שייקחו חלק בתכנית ישובו למעגל העבודה, הן יהפכו לא רק למנהיגות מקצועיות אלא גם לדמויות מפתח בקהילותיהן, ובכך יחזקו את תחושת הקהילתיות והשייכות. המענק יאפשר לנו ללוות את הנשים גם לאחר סיום התכנית ועם כניסתן לרשת הבוגרות של ProWoman המונה כיום מעל 4000 בוגרות, ולוודא שהן זוכות לכלים הנדרשים כדי להוביל שיקום כלכלי, חברתי ואישי בקהילותיהן.

סיפור אישי

במסגרת הניהול בחמ"ל האזרחי-ירושלמי הייתי עדה לכוחן של תושבי ותושבות הקהילות שפונו לבתי המלון השונים. ראיתי את העזרה ההדדית והניסיון לייצר בית זמני בתוך הבלאגן הבלתי-נתפס. במקביל קיבלתי עוד הוכחה עד כמה נתינה לא-מותאמת או פטרונית של אנשים טובים "מבחוץ"- יכולה יותר להזיק מלתרום.
במסגרת החמ"ל היינו הראשונים ליצור בשעת משבר את היכולת לסנן אנשים ופעילויות שנכנסים לשטחי המלונות, הוצאנו תרומות רבות של בגדים וציוד מהמלונות ויצרנו מערכת שמאפשרת תחושת נורמליות: במלונות רבים הוקמו "חנויות" בגדים מסודרות. ניסינו ליצור מנגנונים של חלוקת ציוד דרך הע"וסיות והאנשים שלנו שמוצבים בכל מלון (שלא יהיה בצורת "כל הקודם זוכה"). ושמנו דגש גדול על בניית לו"זים ביוזמת התושבים עצמם. פעלנו לצמצום האנשים המתחלפים בתוך המלון ולמלגות ועבודות מטעם העירייה לאנשים שלנו שמוכנים להישאר (גם מתוך ההבנה כי זהו מגביר-ביטחון במלחמה נגד פגיעות פוטנציאליות בילדים). החמ"ל עצמו סיפק במקביל אלפי ארוחות חמות, ציוד בסיסי, מערך מתנדבים שמקימים מרחבי חינוך בלתי-פורמלי, חנות בגדים חינמית מרהיבה, ריכז פעילויות של ספקים חיצוניים, מערך הסעות וליווי רגשי של מערך מטפלות מוסמכות. ידענו לייצר את המנגנונים שיחזיקו את ההוריקן הזה עד לכניסת הרשויות- וברגע שיכולנו, תמכנו בהעברת המקל ההדרגתית לבעלי האחריות והסרנו את ידינו איפה שלא נדרשנו יותר. במהלך המשלחות שעשיתי בנפאל ובגבול-אוקראינה וכן בהכשרתי כעו"סית אני תמיד פועלת מתוך השטח ולא "מעליו". לאור האמונה הזו אני פועלת גם ב-Take the Lead .
עבור התכנית הראשונה, בשיתוף המועצות האיזוריות שער הנגב וחוף אשקלון, נבחרה מנחה מתוך הקהילה אליה אנחנו פונות, גם הנשים הבכירות שאנחנו מביאות להרצאות- אילו נשים שמבינות אתגרים של תעסוקה בפריפריה. אני עושה מאמץ עילאי לפעול תמיד בשיתוף עם הגורמים שמבינים את השטח בצורה הטובה ביותר ועם קולות הנשים המשתתפות בעצמן.

הצביעו לי למיס פיקס דה יוניברס כדיי שאוכל לפתוח את Take the Lead בעוד מוקדים, לעזור לנשים לדמיין תמונת עתיד, לקום מהשבר הזה ולחזק את החוסן הכלכלי דרך עידוד תעסוקה איכותית לנשים (איכותיות לא פחות) שנפגעו מהמצב הבטחוני.

מאמינה בנו
מאור

תיעוד בתמונות

מחכות לכן ולכם בבית | Bring them home now

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

שלום התחברות

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן