מיס פיקס

פועלת למען הקהילה

נעה

כץ

ההגשות וההצבעות לסבב 2023 הסתיימו

שיתוף הפרופיל:

2023

שְׁלֵמוֹת (שלמות)

תחום: בריאות, גיוון, זכויות אדם וחווה, חיזוק הפריפריה, חינוך, מאבק באלימות, פלורליזם דתי, צדק חברתי, צמצום פערים חברתיים, קידום דור העתיד, שוויון מגדרי, שלום וקירוב עמים, תעסוקה
כותרת הפעילות :

רשת נשית הפועלת לשינוי המציאות החברתית עבורנו ועבור הדורות הבאים באמצעות ידע נשי המאפשר העמקת החיבור וההיכרות עם גופנו, הרחבת אפשרויות הבחירה העומדות בפנינו, השבת הביטחון הפנימי שלנו להשיב לנו את האחריות על גופנו וחיינו והכפלת הכוח של הפעולות המיטיבות שאנו מקיימות בעולם.

קהילת שְׁלֵמוֹת שואפת לרכז בפלטפורמה דיגיטלית, חינמית, זמינה ונגישה אחת את כלל הניסיון, הידע והחוכמה שמפוזרים ביננו הנשים ולשוב למצב של ידע קולקטיבי נשי, זמין ומעשי עבור נשים בכל גיל, מקום, תרבות או מצב סוציאלי בישראל כדי ליצור שינוי אמיתי- תודעתי ומעשי- בהיכרות, באמון ובביטחון שלנו בעצמנו וביכולתנו וזכותנו לקחת אחריות על גופנו וחיינו.
המיזם מורכב מרשת של קהילות קטנות המונחות על ידי 'מלוות הקהילה'- נשות מקצוע ומומחיות של החיים שמלוות ותומכות, שומרות על שיח מיטיב ונטול אג'נדות, ומעניקות תכנים מעולמן האישי והמקצועי בהתנדבות במרחבים של תתי קהילות המחולקות לפי נושאים הנוגעים לנקודות משבר ושיגרה בחיינו כנשים.
באמצעות מרחבים אלה ומרחבים נוספים כמו 'עוסקות שלמות', 'עשייה חברתית נשית', 'מעוררות השראה' ועוד, אנו מכפילות את כוחן של הפעולות המיטיבות שאנו מקיימות בעולם וצוברות ידע זמין ומעשי הפתוח לכלל ציבור הנשים בקהילות ובתרבויות השונות בישראל במטרה להשלים את הידע הפורמלי הזמין לנו ולהשיב אלינו את האחריות על גופנו וחיינו, ולהרחיב את יכולתנו לבצע בחירות והחלטות אינדיבידואליות מיטיבות עבורנו.

איזור פעילות: ארצי
האימפקט החברתי של המיזם

מיזם שְׁלֵמוֹת מאפשר חיבורים חוצי תרבויות, דתות ושפות שבבסיסם יושב המשותף בינינו כנשים- בגוף, ברגש ובמעגלי החיים שכולנו חוות כאינדיבידואליות.
מהות המיזם מניחה כי חוויית החיים כאישה איננה תלויה במקום ממנו אנו מגיעות, בשפה בה אנחנו מדברות או בגישתנו האידיאולוגית או הפוליטית.
המיזם מבוסס על השאיפה לשוב לידע קולקטיבי נשי שיאפשר לכל אחת מאיתנו- בכל גיל, בכל מצב סוציואקונומי, בכל אזור גיאוגרפי ובכל רמה אינטלקטואלית פורמלית- לגזור את בחירותיה בהתאם לעולמה מתוך למידה מניסיון החיים, הפרספקטיבות והחוויות של מאסה של נשים שעוברות מנקודות מבט שונות בסופו של דבר את אותם דברים. הוא מאפשר רשת של תמיכה עשירה בניסיון ובכלים מעשיים, ויוצר מאגר ידע שכל אישה יכולה לתרום לו ולהיתרם ממנו על פי מצבה וצרכיה, מתוך שאיפה להגביר את ההיכרות של נשים עם גופן, להעניק כלים וידע המאפשרים לשוב ולקחת עליו אחריות, לנטרל את התלות שלנו במקורות ידע חיצוני מוגבל ומפולטר ולהגביר את הביטחון של נשים אינדיבידואליות ללכת את המסע שלהן לאורך שלבי החיים השונים, הן במצבי שיגרה והן בנקודות משבר.
המיזם קורה מחוץ לרשתות החברתיות עמוסות המסחריות והאג'נדות ומחוץ לאלגוריתמים המחליטים עבורנו לאיזה מידע ניחשף ואיזה ייעלם מאיתנו ומאפשר שיח ישיר ובלתי אמצעי בין נשים על פי הנושאים הרלבנטיים אליהן בכל רגע נתון בחייהן.
בנוסף, אנו מבינות כי בהיותנו כמחצית האוכלוסייה, קיימת מאסה משמעותית של פעולות, עסקים ומיזמים חברתיים הפועלים לטובת אותה מטרה גדולה. באמצעות התכנסות דיגיטלית במקום נקי מאג'נדות אנו מאפשרות מפגש שיכול להכפיל את כוחנו ולהגביר את הביטחון שלנו לקיים שינוי משמעותי בעולם החברתי והבריאותי בחברה הישראלית ובמקביל מאפשר לנשים להרחיב את נקודת מבטן ואת האימפקט של הפעולות המיטיבות שהן מקיימות עבור עצמן, עבור חברת הנשים ולאחר מכן באופן ישיר עבור העולם כולו.

החזון ומדדי ההצלחה

החזון של מיזם שְׁלֵמוֹת הוא עולם בו חכמה קולקטיבית של דורות של נשים עומדת לצד ידע מערכתי ומאפשרת בחירה אינדיבידואלית שלמה, בריאה, ומבוססת ידע עבור נשים במעגלי החיים.

אנחנו מגדירות הצלחה מצב בו נשים בכלל האוכלוסיות והקהילות המגוונות בישראל יביאו את שאלותיהן, חוויותיהן וניסיונן אל קהילות המיזם, ישאלו, יתייעצו ויקבלו תמונה שלמה יותר של אפשרויות הבחירה העומדות בפניהן והכוחות העומדים לרשותן.
נשים יגיעו לרופא הנשים/עורך הדין/מנהל העבודה שלהן, או כל איש מקצוע או ממונה רלבנטי, מועצמות בידע על הזכויות ואפשרויות הבחירה שלהן, ישאלו בביטחון את השאלות שחשובות להן וירשו לעצמן ללא חשש לקבל את המלצותיהם בתודה ולקחת את המידע הביתה במטרה להפעיל שיקול דעת הכולל בתוכו את התמונה הרחבה- הסטטיסטיקות, החוקים ודרכי הפעולה המומלצות לצד היכרות אינדיבידואלית עם חייהן והצרכים האישיים שלהן ולבסוף גם זכויותיהן ומרחבי הפעולה האפשריים והפתוחים עבורן. ממקום של ביטחון ואחריות זו יוכלו נשים לבצע בחירה בריאה ומיטיבה עבור עצמן, עבור אימהותיהן ועבור בנותיהן.

יעדים מספריים

בחזוננו אנו רואות את שְׁלֵמוֹת כ'גוגל' החדשה לנשים וכל הנוגע לבריאותן ולשלבים ומשברי החיים השונים שהן עוברות כנשים.

היתכנות כלכלית

כרשת נשית יש לנו כוח כלכלי עצום להעצים בתי עסק וארגונים שמחזקים אותנו ואת חופש הבחירה והידע שלנו.
אמנם חשוב לנו- עד כדי כך שזה אחד מעקרונות הבסיס של המיזם- שהמרחב הקהילתי יהיה נטול מסחריות, ללא פרסומות וללא הסחות דעת ממומנות ושתשלומים למיניהם לא ישפיעו באופן מוחלט ובלתי מתפשר על התכנים שיעלו.
לצד זאת, במסגרת הפלטפורמה השקנו שני אזורים ייעודיים שנועדו למטרה זו שנשים יכולות לבחור להיכנס אליהם מתוך מודל של win-win-win: בתי עסק וארגונים של נשים למען נשים יוכלו לפרסם את עשייתן- רק דרכנו ורק באזור המיועד- ולקבל חשיפה לקהל ממוקד ונרחב תוך שהן משלמות סכום סימלי לתמיכה במיזם ומציעות הנחה או הטבה משמעותית לנשות הקהילה. כך כולן מרוויחות ולחברות הקהילה יש אינטרס נוסף לקחת חלק בפעילות שלנו. בעתיד נרצה להעניק גם מלגות פרסום למיזמים חברתיים במיוחד.
את האזור הראשון הגדרנו כ"עוסקות שְׁלֵמוֹת" והוא מיועד לבתי עסק עם מטרת רווח והשני נועד להעצמה והכפלת כוח של פרויקטים ומיזמים חברתיים עבור נשים.
עוד ענף כלכלי נוסף שאנו רוצות לפתח הוא תחום האירועים, הרצאות וכנסים תחת המותג "שְׁלֵמוֹת" ואולי בהמשך אף מוצרים ממותגים למען נשים- מוצרי וסת, ערכת דיאפרגמות, גביעוניות וכו' במחירים מאפשרים יותר עבור מאסה גדולה של לקוחות (בסגנון 'רכישה קבוצתית', או קואופורטיב).
בחלומות באופק הרחוק יותר נרצה לפתח מועדון 'שְׁלֵמוֹת' ולמתג בתי עסק מיטיבים עבור נשים וליצור תוכניות הפצה וחינוך בנושאים שונים.

השפעה מגדרית

אנחנו יודעות שאנחנו מחצית האוכלוסיה אבל אנחנו לא מתנהגות ככה.
האחריות הבלעדית שלנו על גופנו ועל בחירות החיים שלנו, זכויותינו והביטחון שלנו לעמוד עליהן, ננגסים מכאן ומכאן מהרגע שאנו נולדות. אנו מקבלות 'אמיתות' מסוימות בלי להכיר שקימת בכלל אפשרות אחרת- לידה זה כואב, וסת היא לכלוך ומטרד, דיאפרגמה זה מיושן ולא עובד, רחם שסיימה ללדת היא מיותרת, אימהות מרוויחות פחות, גברים מצליחים יותר, ואלו רק דוגמאות בסיסיות ביותר- יש אינסוף כאלה שמגדירות את חיינו ומשפיעות על שאיפותנו ועל הדרך בה אנחנו מתהלכות בעולם.
לצד זאת השינוי כבר התחיל לקרות. יש אינסוף ידע אחר, שיח שכבר חי וקיים בינינו לגבי מי אנחנו ומה התפקיד, החשיבות, היכולות והפוטנציאל שלנו באמת- אבל הוא מפוזר קצת פה וקצת שם. רשת נשית משמעותית תאפשר לחבר את כל החלקים של הפאזל וליצור מאסה שיכולה להוביל לשינוי תודעתי. מאגר ידע קולקטיבי זמין, מבוסס ניסיון וחוויות אישיות, כנה וזמין יאפשר לנשים אינדיבידואליות לבקש עבורן את הטוב ביותר בביטחון ועל סמך ידע, וככל שיותר נשים יעשו זאת כך השינוי שאנו רוצות לראות בעולם יתפשט ויתעצם.
רשת נשים משמעותית תהווה גם כלי מעשי להכפלת כוח והעצמת ההדהוד של אינסוף מיזמים ופעולות מיטיבות שקיימות בעולם כבר עכשיו ופועלות כל אחת בפני עצמה. חיבורים מאפשרים הגדלה משמעותית של האימפקט של כל אחת מהן בפני עצמה, ובודאי של כולן יחד.

השפעה על נשים בפריפריה חברתית או בפריפריה גאוגרפית

המיזם מניח את המשותף בהיותנו נשים- משותף שחוצה כל הגדרה אחרת.
השימוש בכלים דיגיטליים מנגיש את הידע שנצבר עבור כל אישה או נערה בעלת גישה לאינטרנט ללא יוצאת מן הכלל וללא הגבלה גיאוגרפית. הידע והדיונים במיזם פתוחים לחיפוש בגוגל ועל מנת לקרוא ולעיין בהם אין צורך בהרשמה. מי שמעוניינת גם לשאול ולהיות פעילה מוזמנת להירשם בחינם בפעולה פשוטה ומינימלית תוך שמירה על האפשרות להישאר אנונימית לחלוטין- אפשרות שמנטרלת היעדר פרטיות ותחושת בושה בקהילות בהן אלו מהוות מגבלה ממשית.

פרסים/מענקים והכרה ציבורית

קיבלנו תמיכה משמעותית וליווי בהקמת המיזם דרך 'קרן מנדל' על סמך היותי- נעה כץ מייסדת המיזם- בוגרת של תכנית למנהיגות אזורית בצפון משנת 2018.
מאז הקמתו המיזם זכה גם במענק מהפורום לחברה האזרחית במסגרת תכנית 'מענקי פוני'- תוכנית מענקים זעירים ליוזמות נבחרות ללא כוונת רווח.

האם המיזם משפיע על דור העתיד - ילדות ונערות?

משמעות החזון של מיזם שְׁלֵמוֹת היא עולם שבו חכמה קולקטיבית של דורות של נשים עומדת ככלי עזר לבחירותיה של כל אישה ונערה במעגלי החיים השונים מהרגע הראשון. זאת לצד ידע מדעי, מקצועי ומערכתי שאמנם קיימים כבר היום, אך בערוצים מוגבלים, מסורבלים, מסוננים על פי קריטריונים כלליים שאינם רלבנטיים לכל אחת ומונגשים דרך אנשי מקצוע שאינם הכרח מכבדים או מכירים בגוף הנשי כשלם בעל תכונות ייחודיות (לפעמים בהחלט כן, אך עדיין לא תמיד). מבטנו מופנה להווה וגם לעתיד. המיזם נולד למעננו ולמען הבנות שלנו ולמען בנותיהן והבנות של בנותיהן ואנו מאמינות בלב שלם שאנחנו משפרות את עולמן וסוללות עבורן דרך לידע שלם ועשיר של הגוף שלהן, של מעגלי החיים שלהן, של זכויותיהן ושל הכלים והשותפויות העומדים לרשותן.

אנו חיות בעידן שלא חסר בו מידע. ההפך- בכל רגע ורגע אנו מוצפות בזרם בלתי פוסק של אינפורמציה מגוונת, לעיתים סותרת ולא תמיד גלויה. ילדות ונערות לעיתים קרובות מתקשות לדלות מתוך הסבך את המידע על עצמן- הלא מסחרי, נטול האג'נדות ושבאמת משרת אותן, וכשהוא כבר מגיע, לעיתים קרובות הן לא מכירות את עצמן מספיק לעומק בתוך עולם הנשיות כדי לזהות אותו. חלקן מצליחות לנווט, חלקן הולכות לאיבוד וחלקן מוותרות מראש. ב'שְׁלֵמוֹת' אנו לא מניחות שנחליף את ערוצי צריכת הידע של נערות וילדות ולא שואפות לכך. אך אנחנו שואפות לשנות את החברה בה הן גדלות ולהפוך אותה לכזו בה היכרות ולקיחת אחריות על הגוף שלי, חופש בחירה והאפשרות לצרוך ידע שלם הם ערכים שעומדים בבסיסה. אנו רוצות שיגדלו לתוך אפשרות של בחירה אינדיבידואלית שלמה, בריאה, ומבוססת הבנה עבור כל אישה- בכל גיל ובכל מצב שתפגוש במעגלי החיים. בשְׁלֵמוֹת אנו מאמינות כי כל שינוי תודעתי קטן מתעצם לאורך הדורות ובונה זהות חדשה, תפיסה חדשה, חברה חדשה.

ולכשזה יקרה- וגם עבור אותן חלוצות רבות שכבר בשלות לכך- אנו מציעות כלים פרקטיים. להרחבת ההיכרות של נערות ונשים עם גופן והמנגנונים שפועלים בו, להרחבת נקודת מבטנו בנוגע לשלבים השונים בחיינו ולהרחבת הגישה שלנו לידע שמשלים את המידע שאנו מקבלות בערוצים הפורמליים המקובלים ובקהילה המצומצמת שאנו חשופות אליה ביום יום.

המיזם פועל לקידום דיוון ומשקף את המגוון העשיר של החברה הישראלית?

כפי שנכתב- המיזם מניח את המשותף בהיותנו נשים- משותף שחוצה כל הגדרה אחרת. יתרה מכך, הוא נשען במהותו על גיוון דעות והרחבת נקודות מבט מתוך תפיסה כי הידע נמצא אצלנו הנשים ככלל, אך כאינדיבידואליות המגיעות מקהילה ותרבות ספציפית אנו חשופות לחלק מוגבל מתוכו. אנו מאמינות כי יצירת תיצרף רחב של כל חלקי הידע תאפשר לנו בחירה מדויקת ובטוחה יותר עבור כל אישה בדרכה האישית.

סיפור אישי

מאז שנולד המיזם ונפתח הפיילוט ובעצם עד היום הפצתו פעלה על בסיס פה לאוזן והפצה אורגנית ברשתות חברתיות בלבד. כבר בשבועות הראשונים קיבלנו עשרות מיילים של תמיכה בחזון המיזם ובצורך המהותי והמציאותי מאוד שהוא פוגש עבור נשים, בייחוד בשלבי משבר או שינוי כמו למשל פרידה, התמודדות עם מחלה, אירוע משנה חיים כמו לידה שקטה, או להבדיל המעבר החד לתוך חיי האימהות, גיל הבשלות (הידוע בשם גיל המעבר), וכדומה.
אחת הנשים שפנתה אלינו בדיוק הייתה בשלבים ראשוניים של פרידה מזוגיות עם שלושה ילדים ויציאה לדרך עצמאית, בחרדה גדולה ובצורך עז בשיחה עם נשים שעברו את זה לפניה. היא דיברה על כך שהנקודה שהכי קשה ומציפה עבורה היא מידי יום שישי, לבדה ללא הילדים, לראשונה מאז שהפכה לאם. היא נחשפה אלינו במקרה דרך חברה שקיבלה השראה ושלחה לה את הפרק השני בפודקאסט שְׁלֵמוֹת שהוקלט עם רננה אורלב מלוות קהילת 'פרודות שלמות'- פרק נוגע בו היא משתפת את המסע האישי שלה ומספרת על התפקיד החשוב של קהילה תומכת במסע שכזה. אותה אישה יצרה עימנו קשר ומאז לוקחת חלק פעיל ומקדישה זמן רב בהתנדבות לחיזוק הקהילה המתהווה, ומסייעת לנו מאוד ביצירת המרחב הנכון, התומך והמדויק עבורה ועבור נשים נוספות שנמצאות בשלבים דומים ועוברות כמוה את המסע שלהן.
סיפורים דומים קרו בקהילות נוספות שקמו יש מאין כתוצאה ממפגש של חוויה אישית והיכרות עם המיזם ומה שהוא מאפשר, ובקשות ורעיונות נוספים נשלחים אלינו על בסיס שבועי. אנו זקוקות להתרחבות משמעותית על מנת לתת מענה לכל הקהילות הללו ועובדות במרץ ובהתנדבות על מנת לאפשר לזה לקרות.

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן