מיס פיקס

פועלת למען הקהילה

ד"ר מיכל

קומם

ההגשות וההצבעות לסבב 2023 הסתיימו

שיתוף הפרופיל:

2023

The global girlhood hub

תחום: צדק חברתי, שוויון מגדרי, שלום וקירוב עמים, תמיכה בא.נשים באיזורי עימות
כותרת הפעילות :

חיבור אנשי מקצוע וידע מקצועי- בקרב אנשי מקצוע שעובדים עם נערות בישראל ובכל העולם ללמידה משותפת והגברת אימפקט

שמי ד״ר מיכל קומם ומזה שנים רבות אני עובדת עם נערות בישראל. בשנתיים האחרונות אני לומדת סוגיית שקשורות בנערות בעולם. למדתי שארגונים שעובדים עם נערות מתמודדים עם מספר אתגרים:הראשון, עבודה עם נערות אינה עומדת בראש סדר העדיפויות וגם העובדים מרגישים בשוליים. השני, העובדים מגיעים ממקצועות שונים- עבודה סוציאלית, משפטים, זכויות אדם, פיתוח בינלאומי ועוד ונעדרים ידע בסיסי משותף או חשיפה לתחום הדעת המתפתח של לימודי נערות. שלישית, עבודה עם נערות נוגעת בסוגיות חברתיות רגישות. העובדים בעצמם חשופים לסוגיות אלה ועלולים לפתח קשיים ושחיקה. The global girlhood hub מהווה מענה לאתגרים אלה. ההאב יוצר ״אנחנו״ של אנשי מקצוע שעובדים עם נערות ובכך מפחית חרדה ושחיקה. ההאב מאפשר למידה וחילופי ידע וכן מאפשר העברה של פרקטיקות מיטיבות ומצליחות. הלכה למעשה, הקבוצה הראשונה של ההאב היא קבוצה של אנשי מקצוע מארגונים שעובדים עם נערות בישראל ובעולם ללמידה משותפת של נושאים בעולמן של נערות, למידה אחת מהשניה על פרקטיקה מיטיבה והכרות אישית-מקצועית (net working). במסגרת ה- hub נשות המקצוע נפגשות אחת לחודש בזום, למפגש בן שעתיים הכולל הרצאה מעולמות התוכן של חקר נערות, הצגת פרוייקט של עבודה עם נערות ולאחר מכן דיון בקבוצה או בחדרים.
המטרה היא ליצור ״אנחנו״ של נשים שעובדות עם נערות: לבסס את קבוצת הנשים, ובהמשך קבוצות נוספות, כקהילת ידע, שותפות לדרך המקצועית ומחזיקות נושאי הנערות בארץ ובעולם. בהאב הראשון משתתפות נשים בדרג של מנהלות ארגונים לצד נשות אקדמיה מישראל, גאנה, קניה, פרו, גוואטמלה, צ׳ילה, אנגליה. הנערות שמקבלות סיוע מארגונים אלה הן נערות שבישראל היינו רואים אותן כנערות בסיכון ובעולם הן מתוארות כנערות שמתמודדות עם נורמות מגדריות דכאניות, נעדרות זכויות כמו הזכות ללמוד בבית ספר או נפגעות בגופן בשל פרקטיקות מסורתיות כמו מילת נשים.
בשלב הבא יפתחו האבים נוספים עד לכדי קהילה או בית ספר ללמידה, שיתוף בידע, התייעצות ושימת הנושאים שקשורים במערות, ואת הנערות עצמן במרכז תשומת הלב והעניין הציבורי והמקצועי.

איזור פעילות: בינלאומי
האימפקט החברתי של המיזם

האימפקט החברתי עובר דרך השפעה והתמקצעות של אנשי המקצוע שעובדים עם הנערות, בארץ ובעולם. נערות ונשות מקצוע שעובדות איתן אינן נהנות מהון חברתי גבוה. המיזם מיצר ״אנחנו״ שמחזק את תחושת הערך, השייכות והרחבת הידע והחלפת הידע בתחום חיוני ומציל חיים זה. אימפקט נוסף הוא אוניברסליזציה של סוגיה. נערות מתמודדות עם אתגרים בכל העולם- על אף הדמיון והשוני וכך גם אנשי המקצוע שעובדים איתן.

החזון ומדדי ההצלחה

החזון הוא קהילת נשות מקצוע פעילה ושוקקת חיים שנפגשת במרחב הוירטואלי ואולי גם במרחב הממשי, מסמנת תחומים ללמידה משותפת או החלפת ידע (לדוגמא העברת הידע הרב שנצבר בישראל בנושא עבודה מודעת טראומה לארגונים בעולם שמושג הטראומה עוד לא מוכר להם או החלפת ידע בנושא בוגרות מסגרות חוץ ביתיות). נשות המקצוע מישראל נחשפות אף הן לידע חדש ושיטות עבודה מהעולם. הכוונה היא לקיים 4 האבים במקביל במהלך שנה. לבוגרות ההאב יוצעו תכניות מקצועיות יותר. בחזון יתפתחו יוזמות משותפות בינלאומיות בין משתתפות ההאב, לטובת נערות.הצלחה תהיה בקיומו של אתר וקהילות דוקרות, שיתופי פעולה בהפעלת פרוייקטים במקביל וכנסים משותפים וירטואליים נעם אל פנים.

יעדים מספריים

100 נשות מקצוע ישתתפו ב 4 האבים מידי שנה.
לפחות 10,000 נערות יושפעו מהידע החדש ומהרשת המקצועית שנשות המקצוע שלהן רוכשות
בכל שנה יצטרף ארגון בינלאומי גדול בהיקף של Plan international או UNICEF

היתכנות כלכלית

קיוויתי לפתוח את ההאב ולממן אותו באמצעות דמי השתתפות של הארגונים המשתתפים. בפועל, אנשי המקצוע בארגונים בקשו להשתתף ומשתתפים בפועל, אך הארגונים העובדים עם נערות מתמודדים עם אתגרים מימון קשים. אני מקווה שלאחר שנה או שנתיים של הרצה הארגונים שמשתתפים בהאב יוכלו לשלם דמי השתתפות ולממן לפחות חלקים גדולים (למעלה מ 60%) מעלויות ההאב

השפעה מגדרית

ההאב ממוקד בחשיבה מגדרית, במיוחד באופן שבו מגדר משפיעה על חייהן והתפתחותן של נערות.
ההאב מקדם נשים בשני מעגלים:
1. חיזוק והעצמה של נשות המקצוע שעובדות עם נערות.
2. באמצעות נשות מקצוע אלה- חיזוק והעצמת הנערות שמקבלות שירות בארגונים אלה.
ומעבר לכל- ההאב תורם לחיזוק העיסוק המקצועי בנערות תוך שילוב ידע אקדמי ופרקטיקה.

השפעה על נשים בפריפריה חברתית או בפריפריה גאוגרפית

בהחלט . הארגונים המשתתפים בהאב בישראל פועלים בפריפריה: עמותת עדן פועלת באיזור עוטף עזה, מיזם נור עובד עם נערות וצעירות ערביות, הקליניקות המשפטיות משרתות נערות במצבי קושי ומצוקה,
הארגונים בעולם פועלים בישובים רחוקים וקהילות מנותקות במדינות שהוזכרו: גאנה, קניה, גוואטמלה, צ׳ילה. והארגון האנגלי עובד עם נערות במדינות ב global south

האם המיזם משפיע על דור העתיד - ילדות ונערות?

בוודאי. המיזם ממוקד בנערות. הגדרת ״נערות״ שונה ממדינה למדינה ובעל מקרה מדובר במתבגרות בעשור השני לחייהן. המיזם משפר את הידע המקצועי ואת רשת הפעולה של נשות מקצוע שעובדות עם נערות ובכך מרחיב את האפשרויות לנערות .

המיזם פועל לקידום דיוון ומשקף את המגוון העשיר של החברה הישראלית?

בהחלט. כאמור, ברמה הישראלית יש במיזם ארגונים שעובדים עם נערות ערביות, אשה חרדית שעבדה עם נערות בסיכון בחברה החרדית, נערית שגדלות בפנימיות.
ברמה הבינלאומית - יש נשים מאפריקה, דרום אמריקה, מזרח אירופה וישראל. שחורות ולבנות מרקעים חברתיים שונים .

סיפור אישי

סיפור הצלחה בקטנה. במפגש הראשון ספרה אחת המשתתפות שנערות בפרוייקטים שלה נכנסו להריון בתקופת הקורונה מבני משפחה. בעקבות תגובת שאר המשתתפות, במפגש נוסף תארה את הנערות כמי שמתמודדות עם טראומה והחלה לחשוב על הדרכים שלה לסייע לנערות אלה בתוך הקשר חברתי- תרבותי שמאשים אותן בפגיעות שחוו.

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן