מיס פיקס

פועלת למען הקהילה

אדוה

שרביט

ההגשות וההצבעות לסבב 2023 הסתיימו

שיתוף הפרופיל:

2023

המסלול – דרך האופניים למטרה

תחום: גיוון, חינוך, מוביליות חברתית, צמצום פערים חברתיים, קידום דור העתיד, שוויון מגדרי, תעסוקה
כותרת הפעילות :

תוכנית חינוכית המשתמשת ברכיבת אופניים וביציאה לשטח ככלי להעצמה אישית ולהקניית כישורי חיים

ארגון המסלול הוקם מתוך אמונה וניסיון רב שנים, שרכיבת אופניים היא כלי המשלב פעילות פיזית, התמודדות עם אתגרים ואינטראקציה חברתית. אנו משתמשים באופניים בתוך תוכנית חינוכית מוסדרת להקניית כישורי חיים. מטרת התוכניות היא העצמת תחושת המסוגלות של המשתתפים והאמונה שלהם בעצמם ובחבריהם, על מנת לחולל שינוי חיובי במהלך חייהם ולקדם השתלבות מיטיבה ומנהיגות חברתית.
במסגרת הארגון פועלות שתי תוכניות:
1.המסלול דרך האופניים למטרה - תוכנית רכיבה שנתית או סדנאית של מפגשים חד שבועיים. במפגשים עומדים המשתתפים מול אתגרים מנטליים ופיזיים, אישיים וקבוצתיים. במהלך הפעילות נפגשים עם מגוון רגשות – מקושי ותסכול עד שביעות רצון וגאווה וחווים באמצעות תהליך מובנה, מלווה ומפוקח – תחושות הצלחה אותנטיות ולומדים להתמודד גם עם נפילות ואיך קמים ומנסים מחדש. התוכנית שמה דגש על עבודת צוות, שיתוף פעולה, עזרה לאחר ויוצרת תחושת שייכות ולכידות קבוצתית, לצד אלמנטים של שמירה על כללי המסגרת, גבולות ערכיים ופיתוח שליטה עצמית – כל אלה חשובים ומסייעים להשתלבות מוצלחת בחברה.
2. המסלול להצלחה – תוכנית חינוכית-מקצועית ובסופה תעודת הסמכה להכשרה כמכונאי אופניים או מדריכי רכיבה. בוגרי התוכנית משתלבים עם סיום ההכשרה וההתמחות כחלק מצוות הארגון. המסלול להצלחה היא מודל של בני נוער מובילים המהווים דוגמא ועוברים תהליך לעצמאות אישית.

איזור פעילות: מקומי
מרכזי הפעילות של הארגון נמצאים בתל אביב. מרכז גני יהושע אליו מגיעות קבוצות מתל אביב, פתח תקווה, כפר סבא, הוד השרון, הרצליה, בני ברק ופרדס כץ מרכז ספורטק דרום אליו מגיעות קבוצות מדרום תל אביב, יפו, בת-ים, אור יהודה
האימפקט החברתי של המיזם

מיזם "דרך האופניים למטרה" ו"המסלול להצלחה" בעלי מעגלי השפעה רחבים על הילדים ובני הנוער הלוקחים בהם חלק. בראש ובראשונה מדובר על תהליך חינוכי-חברתי הבונה מסלולי התמודדות עם אתגרים אישיים וחברתיים – אם מנטליים ואם פיזיים. ההתמודדות המשותפת של הקבוצה מייצרת מרחב בטוח ובו שיח על הצלחות ופירגון, מבססת תפיסת "אני שווה" ובכך מפחיתה תופעות של אלימות המגיעות מתסכול או תחרות שאיננה בריאה. כמו כן, התוכניות בונות מרחבי התפתחות אישיים הבנויים על החוזקות של הילדים ובני הנוער ובכך מאפשרות ניראות וביטוי לקולות שאינם באים לידי ביטוי בדרך כלל – ההשפעות המיידיות הן התנהגות של הובלה ולקיחת אחריות, חיזוק מערכות יחסים חבריות בתוך הקבוצה, הקשבה לקצב המשותף של המשתתפים וביסוס תחושת שייכות. תוכנית המסלול להצלחה מתמרצת לתעסוקה בענף האופניים – הן בהדרכה והן בעבודה כמכונאים ובכך פותחת אופקי התפתחות ופרנסה עבור בני נוער מרקע מוחלש לצד ניהול עצמי, מחויבות ותחושת מסוגלות שלעיתים מתבססת אצל הנערים לראשונה. ניתן לסכם ולומר שהאימפקט החברתי של התוכניות מופיע בתחושת הערך העצמי, הלכידות הקבוצתית הבונה מרחב לתפיסת שייכות חיובית ותעסוקה חיובית של בני נוער אשר לומדים לנהל את עצמם בצורה מיטבית. בני הנוער מתחזקים ומחזקים את סביבתם המשפחתית והקהילתית בכך שהם הופכים לדמויות בעלות ביטחון ההופכות למודלים חיוביים בעולמם.

החזון ומדדי ההצלחה

בחזון העמותה אשר הקימה את "המסלול" והתוכניות החינוכיות עומד שימוש נכון, מקדם ומיטבי באופניים ככלי חינוכי אשר יאפשר לילדים ולבני נוער לחוות תהליכי העצמה אישיים וקבוצתיים בתוך מרחב ספורטיבי מהודק בשיח ערכי. עם השנים החזון הפך לתוכניות פעולה המיועדות לילדים/ות ובני נוער הבאים מרקע של סיכון או מסביבה מסכנת. אנחנו מגדירים הצלחה בכך שאופניים יהיו כלי נגיש לקבוצות נוספות של נערות ונערים מכלל החברה הישראלית – למשל אוכלוסיות הנחשבות שמרניות יותר ולאט לאט מאפשרות גם לנערות תוכניות ספורט אתגריות.
אלמנט נוסף של הצלחה מבחינתנו הוא העסקה של עוד 5 נערות לפחות כל שנה כעוזרות הדרכה ומכונאיות ובכך לגוון את המענים ולבסס מודלים לחיקוי מקרב החניכות של התוכניות שלנו. אנחנו בדרך.

יעדים מספריים

בשנת 2022-23 פעלו בתוכניות הארגון 370 מוטבים מהם 120 נשים (שליש).
אנו שואפים בשנת הפעילות 2023-24 להגיע ל-450-500 מוטבים, מהם 150-200 נערות ונשים.

היתכנות כלכלית

המיזם מקיים פעילות לקהל הרחב במסגרות מגוונות של קבוצות רכיבה, אירועי רכיבה לחברות, משפחות, קייטנות, טיולים וסדנאות. כל ההכנסות מהפעילות לקהל הרחב הן לצורך מימון התוכניות החינוכיות לילדים ונוער מסביבות מסכנות. בשנת 2022 ההכנסות העצמיות של העמותה היוו 42% מהמחזור שלה.
בנוסף, במסגרת תוכנית ההכשרות של הארגון מועסקים כיום כ-20 בני נוער אשר סיימו הכשרה והפכו לחלק מצוות הארגון.

השפעה מגדרית

במסגרת התוכניות החינוכיות אנו פועלים לפתיחת קבוצות ייעודיות לנערות ונשים במטרה להעצים את תחושת המסוגלות האישית שלהן באמצעות ההתמודדות הטכנית והמנטלית עם הכלי ועם היציאה לשטח. בנוסף אנו פועלים להגדלת מס' הנערות בכל הקבוצות במטרה ליצור תחושת שוויון לכל המשתתפים בפעילות. בשנת 2022-23 פעלו במסגרת תוכניות הארגון 120 נשים. 3 קבוצות ייעודיות לנשים, קבוצת נערות ערביות מיפו, קבוצת נערות מבני ברק וקבוצת נשים בוגרת. בימים אלה מתחילה לפעול קבוצת נשים לגיל השלישי.

השפעה על נשים בפריפריה חברתית או בפריפריה גאוגרפית

העמותה פועלת עם קבוצות ממגוון רחב של הפריפריה החברתית בישראל. בשנת 2022-23 השתתפו בתוכנית נערות ערביות מיפו, ילדות ונערות שהגיעו בשנה האחרונה מאוקראינה כפליטות מלחמה, ילדות ונערות יוצאות העדה האתיופית, ילדות עובדים זרים ופליטים מאפריקה ועוד.

האם המיזם משפיע על דור העתיד - ילדות ונערות?

התוכניות החינוכיות של ארגון "המסלול" מיועדות לילדים ונוער מגיל 10 ועד 18 וכשליש מהמוטבים הינן ילדות, נערות ונשים. בשנת הפעילות הבאה יפעלו 4-5 קבוצות ייעודיות לנערות ונשים. מטרת התוכנית הינה העצמת תחושת המסוגלות של המשתתפות והאמונה שלהן בעצמן, על מנת לחולל שינוי חיובי במהלך חייהן ולקדם השתלבות מיטיבה ומנהיגות חברתית.

המיזם פועל לקידום דיוון ומשקף את המגוון העשיר של החברה הישראלית?

בהמשך לשאלה הקודמת, הקבוצות ברובן הגדול מעורבות ובכל אחת מהן ניתן למצוא מגוון גדול של משתתפים ומשתתפות מהאוכלוסיות שהוזכרו. בנוסף, בני הנוער הבוגרים אשר סיימו את תוכנית המסלול להצלחה מועסקים בעמותה ומדריכים בכל סוגי הקבוצות והאירועים המתקיימים בארגון, כולל לקהל הרחב. לדוגמה שני נערים יוצאי העדה האתיופית מדריכים באופן קבוע בקייטנות של הארגון לקהל הרחב ובאירועים שונים וכיום משתלבים גם בני נוער מקבוצות התוכניות החינוכיות במסגרת הפעילות התחרותית הישגית של ענף האופניים בארץ.

סיפור אישי

ס', נערה בת 15 וחניכה בפנימייה בשל השמה חוץ ביתית על רקע של מצוקה והזנחה בביתה. מגיל צעיר מאד מחוץ לבית. הנערה הצטרפה לקורס מכונאי/יות אופניים שפתחנו בשנת 2022 יחד עם עוד שמונה בנים מהפנימייה. ס' החלה את התוכנית בחשדנות ומידת סקפטיות המאפיינת את גילה ואת אופייה. כבר מהמפגש השני לכולם היה ברור שהחניכה המוכשרת ביותר בקורס זו ס' – הצמא שלה ללמידה ולתרגול טכני היו מעוררי השראה בקרב חניכי הקורס כולו. ס' המשיכה לומר לאורך הקורס אמירות מעורפלות על החיבור שלה לאופניים ובכלל נראה היה שהיא מבינה שהיא מוכשרת אך לא נותנת לעצמה לפרוח. לקראת סוף תקופת ההכשרה ס' כבר הובילה בתהליך ההכשרה והגיעה עם מוטיבציה גבוהה והשרתה אווירה טובה על כולם. עם סיום הקורס פנינו לס' והודענו לה שאנחנו מעוניינים שתעבוד במועדון כמכונאית. תחילה ס' לא ענתה לנו לטלפונים, אך אנחנו לא וויתרנו – תפסנו אותה דרך הרכז שלה בפנימייה, שכנענו אותה והיא החלה לעבוד עם המכונאי שלנו בסדנאות תיקוני אופניים שפתחנו לקהל הרחב והעברנו בכל מיני מרכזים קהילתיים בתל אביב. ס' הגיעה במלוא הדרה – תיקנה לילדים תקרים, החליפה כבלים של הילוכים והיתה פעילה ומלאת ביטחון. אנחנו שמחים על דמויות נשיות כס' שמראות שאין תחום שנשים לא יכולות להשתלב ולהוביל בו – ושתחומי עניין ונטיות הם עניין מגוון ורחב ופתוח לכולנו.

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן