מיס פיקס

פועלת למען הקהילה

עופרי

פרץ

ההגשות וההצבעות לסבב 2023 הסתיימו

שיתוף הפרופיל:

2023

פרויקט נשים צעירות - אשה לאשה

תחום: גיוון, זכויות אדם וחווה, חינוך, מאבק באלימות, מוביליות חברתית, צדק חברתי, צמצום פערים חברתיים, קידום דור העתיד, שוויון מגדרי, תעסוקה
כותרת הפעילות :

הפרויקט שם למטרה להנגיש אקטיביזם פמיניסטי עבור נשים צעירות במצבי חיים מורכבים: אלמ"ב, עבודת מין, התמכרות ופגיעה מינית. המטרה: לייצר קהילה שתתעל את הכאב האישי לעשייה חברתית ובניית דור עתיד פמיניסטי

פרויקט "נשים צעירות" באשה לאשה מתקיים מזה שלוש שנים. חברות בו נשים מזהויות שונות - מזרחיות, פלסטיניות, חברות קהילה הלהט"ב, יוצאות בשאלה ועוד. אנו נפגשות באופן קבוע פעם בשבועיים למפגשי למידה בתכנים שונים בנושאי שיוויון מגדרי ופערים חברתיים, על מנת לחזק את משאבי הידע הדרושים לנו עבור קידום מדיניות ושינוי. הפרויקט פועל במגוון צוותי פעולה, תחת נושאים שונים: סולידריות; תעסוקה; להט"ב ומגדר; מיניות וביטחון מיני. בין הפעילויות שעשינו: *שינוי שמות הרחובות בחיפה לשמותיהן של נשים משפיעות, *פרויקט משותף עם פורום הדיור הציבורי במסגרתו יזמנו ראיונות עם אמהות חד הוריות חסרות בית,*צעדת המופקרות בחיפה, ששמה לה למטרה לקדם חינוך מיני בעיר חיפה מכיתה ה' ועד כיתה י"ב בכל בתי הספר בעיר. לצעדה הגיעו ב2023 300 נשים,*אינדקס מקומות העבודה הבטוחים עבור נשים - פרויקט מחקר יישומי, במסגרתו אנו עורכות מיפוי עם שאלון שהופץ לכ200 נשים צעירות בעיר חיפה - המיפוי יאפשר לנו לדרג מקומות עבודה לפי מידת ביטחון עבור נשים צעירות, ולפרסם את המידע ובכך להעצים נשים מחפשות עבודה.

איזור פעילות: מקומי
פעילות בתוך העיר חיפה (בה ממוקמת עמותת אשה לאשה – מרכז פמיניסטי חיפה, שפועלת מאז שנת 1983). אנו מאמינות כי הפעילות בהקשר החיים המקומי גם היא קשורה לפיתוח תחושת מעורבות ושייכות לנוף חיינו, ויש בה משום פוטנציאל גבוה יותר ליצירת שינוי במציאות וביסוס הפרויקט.
האימפקט החברתי של המיזם

המיזם פועל להעצמה של נשים מוחלשות מרקעים מגוונים. אנו עושות זאת בשלוש דרכים: ראשית - למידה, הענקת משאבי ידע בנושאים מגוונים שפורטו למעלה. שנית, בניית קהילה בעלת קשרים חזקים בין נשים ממעמדות שונים המאפשרת חלוקה בהון החברתי והנגשת משאב נוסף - קשרים חברתיים וחיזוק השייכות לקבוצה. שלישית, אנו מלוות נשים שלא הגיעו מרקע אקטיביסטי בלמידה מעשית של לקיחת אחריות - ארגון הפגנות, הפקה, איסוף ציוד לוגיסטי, ניהול תקציב וצוות, כתיבת תוכניות פעולה ומסמכים רשמיים. כל אלו מקדמים את הנשים גם במסגרת האקטיביזם במרכז "אשה לאשה" (המרכז הפמיניסטי הותיק בישראל) אך גם מיצר שינוי ממשי ב"כאן ועכשיו" בחייהן של הפעילות - תחושת רווחה, במקרים מסוימים ביטחון כלכלי, נגישות למשאבים (הון חברתי ופוליטי) שלא היו נגישים קודם לכן, תחושת ולידציה, שליטה ומשמעות. בפרויקט חברות כיום כ100 נשים צעירות בטווח הגילאים 20-35.

החזון ומדדי ההצלחה

החזון:
1. הרחבת הקהלים איתם אנו במגע על מנת לאפשר לנשים נוספות להגיע ולהרחיב את המגוון - למידה מעמיקה שתעשה בשיתוף עם נשים מהקבוצות הספציפיות: ערביות, יוצאות בשאלה, נשים טרנסיות. למידה זו תאפשר פיתוח אופני השתתפות מתאימים עבור אותם קהלים.
2. פיתוח דור חדש של פעילות פמיניסטיות בישראל שפועלות על סמך ערכי אחריות, שורשיות - כלומר, פענוח היסטוריה אישית לכדי פעולה חברתית שתשפר את מצבן של נשים אחרות
הצלחה עבורי היא יצירת קבוצה רחבה, מגוונת, שתייצר כלים, מיומנויות ומשאבים לקהילה זו לפעולה אקטיביסטית לאורך זמן ותהיי מעורבת ומעורה בעיר בה היא פועלת עבור הטמעת ערכים ופרקטיקות פמיניסטיות במערכות השונות בעיר.

יעדים מספריים

הרחבה ל300 חברות (לפי פילוח מגוון, כפי שתואר לעיל)
הוצאה לפועל של 3 פרויקטים רחבי היקף בשנה (בהם לוקחות חלק צוות של לפחות 15 נשים, ואליהם יגיעו לפחות 40 משתתפות לכל אחד מהפרויקטים)
קיום כ10 פגישות עם גופים ומערכות ציבורית בעיר (מרכזי תעסוקה, לשכות רווחה, עמותות נשים אחרות שפועלות בעיר)

היתכנות כלכלית

המיזם פועל בתוך עמותת אשה לאשה, וקיים כבר שלוש שנים.

השפעה מגדרית

הפרויקט מבוסס על פרקטיקות פמיניסטיות דוגמת "שיטת הרבעים" שמחייבת ייצוג של אוכלוסיות שונות (ערביות, להט"ביות, מזרחיות ועוד) בכל תפקיד ופורום קבלת החלטות, קבלת החלטות בקונצנזוס. הפרויקט פועל בתוך מרכז פמיניסטי "אשה לאשה" שהוא העמותה הפמיניסטית הותיקה ביותר בישראל (קיימת מאז שנת 1983). קידום נשים בפרויקט עובר כפי שתואר דרך הקניית משאבים ושימוש בקהילה המתפתחת לטובת מוביליות חברתית (שילוב בתעסוקה, ובאקדמיה, הקניית מיומנויות מקצועיות) ובניית רשת תמיכה עבור נשים במצבי חיים משבריים לצד העצמה אישית וקהילתית.

השפעה על נשים בפריפריה חברתית או בפריפריה גאוגרפית

החברות בפרויקט מתמודדות עם אתגרי חיים שונים שעוצבו על ידי הפטריארכיה - לרבות עוני, אלימות מגדרית ומינית, הדרה ובושה. כל אלו מייצרים מציאות של הפרדה והפרטה, בתוכה הן נותרות בתחושת חוסר אונים וחוסר שליטה על חייהן, נוסף על מחסור ממשי במאשבים פיזיים ורגשיים להתמודדות ומוביליות חברתית. הפרויקט מאפשר תשתית חברתית, שמעבדת עם הנשים את חוויות חייהן ומסמנת אותן כידע משמעותי עבור שינוי חברתי, לצד יצירת אפשרויות למימוש ידע זה במסגרת עשייה חברתית משמעותית שמייצרת אימפקט במציאות ותחושת הצלחה ועוצמה. באופן זה, הנשים עוברות שינוי אישי ובין אישי, והופכות לסוכנות שינוי בקהיה הכללית בה הן חיות ובקבוצות הספציפיות מהן הן מגיעות.

האם המיזם משפיע על דור העתיד - ילדות ונערות?

פרויקט הדגל של הקבוצה הוא הפקתה של צעדת המופקרות בחיפה, שפועלת נגד תופעת "האשמת הקורבן" ואלימות מינית. אנו מאמינות כי יש לקדם לא רק שינוי תפיסתי, אלא להשקיע ביצירת פיתרון - חינוך מיני מכליל, ששם דגש על הסכמה ועל הכרת הגוף ומתמודד עם ביוש המיניות של נשים. בהפקה של הפרויקט, אנו מצויות בקשרים הדוקים עם נערות מרחבי העיר חיפה (בשנה האחרונה לקחו חלק בארגון הצעדה כ15 נערות), כשהמטרה היא העצמתן והכשרתן להיות דור העתיד שמפיק את הצעדה. בנוסף, לצעדה עצמה מגיעות מאות נערות מדי שנה.

המיזם פועל לקידום דיוון ומשקף את המגוון העשיר של החברה הישראלית?

הפרויקט מחויב ל"שיטת הרבעים" עמה עובדת אשה לאשה מזה כארבעים שנה. בתהליכי הפיתוח של הפרויקט שהתרחשו במהלך שלוש השנים האחרונות, עברנו תהליכי למידה ובחינה מחודשת עמוקים של שיטה זו, שממרכזת ייצוג של נשים מרקעים שונים במוקדי קבלת החלטות בארגון ככלל ובפרויקט בפרט. למשל: חברות של נשים להט"ביות בועדת ההיגוי של הפרויקט; חברות של נשים פלסטיניות בריכוז צוותי פעולה ובועד המנהל של העמותה, תוך תמיכה והתאמה תרבותית לאתגרים השונים של הזהויות המגוונות.

סיפור אישי

יארא(שם בדוי), צעירה בת 19 שמגיעה מכפר דרוזי בצפון, הצטרפה לפרויקט לפני שנתיים בעקבות נטילת חלק בארגון צעדת המופקרות החיפאית. יארא היא אישה טרנסית, שנאלצה לעזוב את משפחתה והכפר בו גדלה בשל הבחירה שלה להתחיל בתהליך התאמה מגדרית. כשהגיעה לפרויקט, אמרה: "מעולם לא נגעתי בנושאים האלה... אני מרגישה שיש לי כל כך הרבה ללמוד, אבל בו זמנית אני מרגישה כאן בטוחה לראשונה בחיי ושמעריכים אותי....". במהלך תקופת חברותה בפרויקט, נקלעה יארא לקשיים כלכליים. כאמור, יארא החלה לאחרונה בתהליכי התאמה מגדרית, והיא עדיין חווה דיספוריה מגדרית ומיסג'נדרינג מצד הסביבה. יארא התקשתה למצוא עבודה, בשל טרנספוביה שנפגשה בה מול מעסיקים, בנוסף לגזענות (על רקע היותה דוברת ערבית, וחלק מהקהילה הדרוזית). ישבנו וחשבנו, הנשים החברות בפרויקט, יחד עם יארא, על אופני מיצוי זכויות אליהם יארא יכולה להגיש מסמכים, ובנוסף יצרנו פרויקט של קבוצות לימוד ערבית אינטנסיביות, בנות 5 חברות, שמטרתן היא הנגשת הקבוצה עבור נשים ערביות (על מנת שנוכל לדבר בשפתן). את מפגשים אלו יארא מעבירה, ועליהם היא מקבלת תשלום. כך, יארא מקבלת מחד כסף ומשאבים כלכליים שמסייעים לה בחייה האישיים, ומנגד היא מקבלת כישורים מקצועיים כמורה לערבית (זאת היא מוסיפה לקורות חייה בחיפוש עבודה). בנוסף, יארא מרכזת צוות שיש לו משמעות חברתית - הנגשה והזמנה של חברות ערביות נוספות לקבוצה, ומקבלת עקב כך הערכה ומרכוז בחברותה בפרויקט.

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן