מיס פיקס

פועלת למען הקהילה

רשא

יוסף שלבי

ההגשות וההצבעות לסבב 2023 הסתיימו

שיתוף הפרופיל:

2023

" צבעי לולו"

תחום: אומנות, חיזוק הפריפריה, חינוך, מאבק באלימות, צמצום פערים חברתיים, קידום דור העתיד, שוויון מגדרי
כותרת הפעילות :

מחזה מקורי " צבעי לולו", שמתאר את אחת ההתמודדויות המורכבות בחיה של נערה מתבגרת, הוא הערך העצמי, האישי, החברתי וכן התקשורת החברתית וההסתגלות, ומניעת ההידרדרות לאלימות ואובדן עצות.

" צבעי לולו" פרויקט הדגל של העמותה שלנו " בייסמון" הוא תיאטרון ייחודי, בעל אופי ייחודי ותכנים מעולם החברה הערבית. התיאטרון פונה לכלל התלמידים בדגש על גילאי ההתבגרות.
"לולו" שעל שמה נקרא המחזה שלנו " צבעי לולו", היא נערה בסיכון ובמצוקה.
תיאור ההצגה ומטרתה: לולו, נערה בת 12 עם ביקור אי סדיר לבית הספר ובעיות התנהגות. משוטטת ברחובות עד אחרי הצהריים הוריה הביעו דאגה רבה, תסכול וחוסר אונים ביכולתם לעזור לה.
במהלך המפגש עם המורה שלה, לולו מסרבת לקחת חלק פעיל, כשהתבקשה ע"י המורה לספר מה עובר עליה בתקופה האחרונה, והביעה כעס רב על החברה שלה ועל ההרים ומאשימה אותם בכול מה שקורה לה. היא מראה, חוסר מוטיבציה והתנגדות לקבלת עזרה מאחרים. המורה שלה, מזהה חוסר שיתוף פעולה מצידה אך עם ההתמדה שלה היא מצליחה לבנות אתה קשר ויחסי אימון ולהבין את החשיבות הרבה של הנאמנות כ "לולו" מפקידה בידיה מידע אינטימי על חייה ועל עצמה ובכל זאת בחרה לשתף אותה במחשבותיה.
זאת הייתה הדרך שלה לבקש עזרה, בשיתוף עם המורה, שהצליחה למנוע מצבי משבר נוספים בחייה. העובדה ש "לולו" מצאה מענה לשאלותיה וגורם המקרב והבונה קשר על ידי דיבור ב"גובה העיניים" והיכרות עם עולמה החברתי ושיתוף מושכל בדוגמאות מניסיונה של המורה כבוגרת, "לולו" הצליחה לצאת מהמשבר שלה, והתחילה לחלום חלומות לגבי העתיד. השיחה והמענה מצד המורה הקלו על תחושותיה, השפיעו על קידום תהליכים אישיים היכולים להביא להעצמתה והצלחתה בחיים בכלל ובחברה שלה בפרט.
בניית הקשר בין איש/אשת המקצוע לנער/ה הזקוקים לעזרתם הוא תהליך הדרגתי ומורכב. לאיכות הקשר שנוצר בין הצדדים יש משמעות מכרעת להצלחת הטיפול. סיפורה של "לולו" הוא הוכחה לכך: בעידודה המתמיד והמסור של המורה לאומנות, הצליחו השתיים ליצור קשר של אמון ופתיחות אשר בסופו של דבר אפשר למורה לחדור אל עולמה של "לולו" ולסייע לה להקל על מצוקותיה.
המיזם שלנו מיועד לחברה הערבית הסובלת מזה תקופה רבה ממקרי אלימות רבים ובמקרי רצח המהווה מכה קשה לכול חברה אשר היא. מטרתנו היא להוות גורם המשפיע הן בחברה הערבית והן בחברה היהודית בישראל. אנו סבורים ומאמינים שעל ידי מיזם כזה נוכל להשפיע בבניית עתיד טוב יותר לילדינו ולכול מי שחולם על עתיד זוהר ומבטיח.
נקודת ההשקה הייתה ברורה, ובנוסף להצגת המחזה שלנו בבתי הספר השונים בארץ, אנו החלטנו על פתיחת סדנאות ושיעורים חינוכיות, שתייצר סדנאות מיוחדת לנערים ונערות ותציע אותן לגופים המשמשים מסגרת.
הסדנאות והשיעורים יועברו ע"י חברי עמותת "בייסמון" – צוות שחקנים ושחקניות מקצועי. בצמוד לתוכנית מפורטת לנערות ונערים ולכלל הציבור הרחב. המערך יכלול חשיפה לעולם הבמה והאומניות, ישמש ככלי רגשי ויאפשר בניית קומה נוספת בהעצמת המשתתפים.
לנו יש כוח מקצועי גדול ורצון ענק להיות חלק. לקחת אחריות על בני הנוער בחברה הערבית הסובלת ממקרי אלימות רבים בשנים ובתקופה האחרונה, ביצירת מסגרת כזו לאוכלוסייה זו – "תיאטרון ביסמון" ומתוכה, לעשות למען הציבור, במטרה לזהות בהן נקודת כישרון ולהצמיח אותה

איזור פעילות: ארצי
האימפקט החברתי של המיזם

אנו רוצים להיות אלה המאפשרים לנערים ונערות להכיר בהן כוחות ולגלות בהן כישרונות כבר בגיל המורכב דיו. הצוות המקצועי יעבוד בצמוד לצוותים החינוכיים הקיימים בכפר, וכן יאפשר נקודת אור נוספת.
בסוף כל סדנה, יתקיים מופע אשר יצמח מהתוצרים של הנערים האלה, כל אחד ואחת ישתלב בו כפי רצונו, וייקח חלק בתחום הבמה המעניין אותו: מחול, משחק, שירה, עיצוב תפאורה, תלבושות וכ'
לאחר תהליך למידה משמעותי בסדנאות ותוכניות אלה- הביטחון העצמי של המשתתפים עולה, תחושת המסוגלות מתחזקת. המשתתפים בתוכנית מרגישים מספיק חזקים בכדי להשתלב בחברה בצורה בריאה, תחושת הערך העצמי ויכולת הדיבור עולה, יכולת הביטוי מתפתחת. כחלק מתהליך משותף המשתתפים יוזמים פרויקטים לקהילה, כחלק מיצירתן האישית – מחזה, הפקה, התנדבות – ומגוון רחב של התנדבות בקהילה.

החזון ומדדי ההצלחה

אנו מאמינים גדולים בתחום אומניות הבמה, ובפרט בתיאטרון ככלי להעצמה, לביטוי, להעלאת הביטחון העצמי, ככלי להתפרקות והכלה רגשית, ככלי מעשי בשיקוף פנימי עמוק בעבודה עם הנפש, אל הנשמה. מתוך אמונה גדולה זו, וכן מתוך רצון לתרום לקהילה בנוסף על השינוי החברתי המבורך. החזון שלנו הוא להוות מענה חברתי לנשים ולנערות בחברה בכלל שיוכלו למצוא במה ומענה לצרכים ולהתלבטויות שלהם . אנו חולמים שיהיה לה הצגות על במות גדולות בכול הארץ.

יעדים מספריים

עד עכשיו הצלחנו להעלות שתי הצגות לקהל הרחב, ילדים ומתבגרים במיוחד, תחת השם " צבעי לולו"
היעד שלנו הוא להגיע למספרים של מאות אלפים ובמשך כמה שנים בכך שנוכל להוות השפעה מתמשכת. אנו מתכננים להפיק עוד הצגות ומחזאות כאלה ולהגיע לעוד קהילות בעולם.

היתכנות כלכלית

עמותת "בייסמון" הצליחה להקים תיאטרון ועלתה עם מחזה ראשון בשם "צבע לולו" אנו הולכים להציג את המחזה שלנו בבתי הספר, ובכל מקום אחר כמו מתנ"סים ועוד כדרך להחזר חלק מההוצאות הרבות שהיו ויהיו בעתיד.

השפעה מגדרית

המיזם הוקם עלי ידי אישה!
המורה במחזה, היא אישה שהצליחה לעמוד נגד כל המוסכמות החברתיות השליליות שעמדו אל מול ההצלחה שלה. היא הצליחה להקים את ההצגה של הציורים שלה ולמכור חלק מהם. בהתחלה היא עמדה לבד מול כל ההתנגדויות שהיו עד שצליחה להרגיש את ההצלחה בידיים והיום היא מהווה עבור הנערה לולו דמות להערצה וכוח שהיא ואחרות רבות כמוה זקוקות לו בחיים.
השחקניות במחזה הן נשים והן הולכות להיות חלק מעוד הפקות המדברות על נושאים כאלה והעצמת הנשים בפרט ובכך נוכל להשפיע ולשנות את מצבן החברתי, והכלכלי בחברה הערבית והכללית בכלל.

השפעה על נשים בפריפריה חברתית או בפריפריה גאוגרפית

במיזם שלנו התמקדנו בתיאור חייה של נערה ערבייה בסיכון, אך אנו סבורים שמיזם זה יוכל להתאים אותו גם לשאר האוכלוסייה והנשים בפרט!
על החברה, אחריות גדולה לקידום הנשים והעצמתן עד שיוכלו לעמוד עם כל הכוח הטמון בהן ויוכלו להיות שוות בחברה הערבית בפרט ובחברה הכללית בישראל בכלל.

האם המיזם משפיע על דור העתיד - ילדות ונערות?

"צבעי לולו" הוא דוגמא לתהליך בו ניתן לזהות כיצד קשרים מיטיבים בין אישיים והתערבות מצד המורה במקרה הזה או אנשי מקצוע אחרים, היכולים להשפיע רבות על קידום תהליכים אישיים של הנערים והנערות ומביאים להעצמתם. יחד עם זאת, סיכויי ההצלחה עולים כאשר ניתן לזהות אצל הנערות והנערים , כוחות, הממתינים למצוא את הגורם המשפיע והתומך לחיים טובים יותר עברום.
התיאטרון שלנו מזמין את הדור הצעיר להיות חלק בהצלחת מיזם חשוב זה.

המיזם פועל לקידום דיוון ומשקף את המגוון העשיר של החברה הישראלית?

אנו חולמים שמיזם זה יכול לדבר לכלל האוכלוסיות בישראל, ערבים כיהודים, נערים ונערות כבוגרים ובוגרות. אנו פועלים דרך התיאטרון והבמה, והקהל שלו הוא מגוון ורחב מכול הגילאים, המינים ומקים בית חם עבורם.

סיפור אישי

הרעיון של הצגה שלנו, "צבעי לולו" הוא סיפור הצלחה אמיתי לאישה שעמדה לבד מול כולם עד שהצליחה להקים את ההצגה האישית שלה. היא הוזמנה לראות את המחזה וישבה בקהל הרחב, התרגשה מאוד ובכתה והצליחה לרגש את כולנו ולהכניס אותנו לעולם האישי שלה . אנו רואים בסיפור ההצלחה שלה, כהצלחה אישית שלנו.

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן