מיס פיקס

פועלת למען הקהילה

פוליטיקאיות

צעירות

ההגשות וההצבעות לסבב 2023 הסתיימו

שיתוף הפרופיל:

2023

פוליטיקאיות צעירות צעירות - תוכנית פצ"צ

תחום: גיוון, חיזוק הפריפריה, חינוך, מאבק באלימות, מוביליות חברתית, צדק חברתי, צמצום פערים חברתיים, קידום דור העתיד, שוויון מגדרי
כותרת הפעילות :

תוכנית מנהיגות חברתית ופוליטית לנערות בכיתות ט-י"א מבית "פוליטיקאיות צעירות" המבקשת לפתח כישורי מנהיגות, לחזק יכולות אישיות ולעודד נערות לבחור בקריירה ציבורית

"פוליטיקאיות צעירות צעירות" - תוכנית מנהיגות לנערות שמעזות

תוכנית פצ"צ - "פוליטיקאיות צעירות צעירות" הנה תוכנית מקורית לפיתוח וטיפוח מנהיגות ציבורית ופוליטית לנערות בכיתות ט'-י"א מבית "פוליטיקאיות צעירות" ו"ניצן סניור יזמות חברתית ופוליטית".
לאור הצלחת תוכנית "פוליטיקאיות צעירות" הפועלת באוניברסיטאות ומכללות ברחבי הארץ ולאור הדרישות שקיבלנו לאורך השנים לפתוח תוכנית דומה גם לנערות בתיכון - יש לנו הזדמנות לשכפל את ההצלחה גם לנערות צעירות יותר שייהנו מהשתתפות בתוכניות המדהימות של "פוליטיקאיות צעירות", ויכירו מקרוב את העשייה הציבורית והפוליטית למען מדינת ישראל.

?? מטרתנו - לעשות את ישראל שווה יותר וטובה יותר ואנו מאמינות כי מעורבות יותר נשים במוקדי קבלות החלטות - תביא לכך!

?? התוכנית צפויה לפעול בשנת תשפ"ד בשלושה בתי ספר שונים ברחבי הארץ כתוכנית פיילוט, ולאחר מכן כתוכנית שתגיע לכל חטיבה ותיכון המעוניינים בכך.

?? התוכנית מורכבת מ-10 מפגשים פיזיים הנערכים בבית הספר וכן סיור חוויתי לכנסת. בתוכנית משתתפות 20 נערות הנבחרות מכל כיתות השכבה הרלוונטית - ההחלטה מתקבלת בשיתוף הצוות החינוכי (כיתות ט-י"א) ובמקביל ללימודי האזרחות.

?? שלושה יתרונות גדולים שיש לנו בתוכנית פצ"צ - "פוליטיקאיות צעירות צעירות"

1️⃣ מרבית ההרצאות המועברות בתוכנית, יועברו על-ידי בוגרות התוכנית שהתברגו בזירה הפוליטית, כך שהדוגמה האישית שהנערות רואות - הן של נשים צעירות הקרובות אליהן בגיל (20-30) ואשר מדברות איתן בגובה העיניים ומעצימות את תחושת ההזדהות והמסוגלות. "אם היא עשתה את זה - ואני דומה לה - גם אני יכולה!"
2️⃣ השתייכות לתנועה ארצית עצמאית ומצליחה, הפועלת כבר 8 שנים בהצלחה, ולה קרוב ל-600 בוגרות בכל רחבי הארץ. אנו מנוסות בהנחיית קבוצות, בניית תוכניות לימודים מותאמות לצעירות ועבודה עם נשים בתחילת דרכן. הבוגרות של פצ"צ - "פוליטיקאיות צעירות צעירות" ייהנו מקהילת בוגרות חדשה ובמקביל יצטרפו לקהילת הבוגרות הקיימת וכך יקבלו תמיכה ומעטפת עשירה ואפקטיבית המייצרת מאות נשים מכל הארץ, אשר כולן "פוליטיקאיות צעירות" ומאמינות במנהיגות נשית - לא משנה בת כמה את.
3️⃣ תוכנית פצ"צ - "פוליטיקאיות צעירות צעירות" הינה תוכנית עצמאית ואינה משויכת פוליטית לשום מפלגה או עמותה המשפיעה על תכני הלימודים, על אף הרגישות שבעיסוק בפוליטיקה. קנינו את שמנו במשך שנות פעילותנו ואנו זוכות לאמון גבוה מצד מוסדות הלימוד האקדמיים התומכים בנו, ולכן בית ספר שיאמץ את התוכנית לשורותיו, ייהנה מאותה יוקרה ואמון בפעילות שלנו.

"פוליטיקאיות צעירות" הנה תנועה ארצית עצמאית שנוסדה בשנת 2015 ע"י ניצן סניור שניאור, אשר מעניקה למאות נשים ברחבי הארץ כלים, ידע, חיבורים וביטחון המאפשרים להן להשתלב בשדה הפוליטי, הארצי והמקומי, בקלות וביעילות. הפעם - התוכנית תתקיים בבתי הספר ולא רק באוניברסיטאות. אין בישראל תוכנית דומה לנו - ואנו מבקשות להביא את הידע והניסיון הרב שצברנו, לשלב הבא - בזכות תחרות מיס פיק דה יוניברס. בזכותכם ובזכותכן!

איזור פעילות: ארצי
האימפקט החברתי של המיזם

התוכנית תאפשר לנערות צעירות לחלום בגדול, בסביבה תומכת ומעודדת - על האפשרות להיות מנהיגות משפיעות במדינת ישראל.
כל מי שרוצה להיות חברת כנסת, חברת מועצה, ראשת הממשלה, שרה - אנחנו כאן כדי להראות שזה אפשרי, להציג את המסלולים הקיימים ולחזק את הרצון הפנימי, למרות שכמות הנשים בפוליטיקה הישראלית, נמוכה.
האימפקט החברתי עצום!!! בכך שנערות שמשתתפות בתוכנית יוכלו מאוחר יותר להשתלב בשדה הפוליטי ולהשפיע, לאחר שלמדו איתנו מנהיגות נשית מהי, חשיבות מעורבותן של נשים במוקדי קבלת החלטות ועוד.
למעשה, מיליוני אזרחים ואזרחיות במדינת ישראל יכולים להיתרם מהתוצאות של "פוליטיקאיות צעירות צעירות". לשם אנחנו שואפות להגיע - הכי רחוק שיש.

החזון ומדדי ההצלחה

"לעשות את ישראל שווה יותר"
החזון שלנו הוא לקדם נערות להעז ולהשתלב בזירה הפוליטית ברמה הארצית והמקומית, כמנהיגות שליחות ציבור.
הצלחה מוגדרת כמצב בו נשים ממלאות תפקידים כנבחרות ציבור בהתאם לשיעורן באוכלוסייה וכאשר נוכחותן של נשים במוקדי קבלת החלטות תביא לשיח פוליטי עשיר, מגוון, קשוב ואותנטי הרבה יותר.

יעדים מספריים

לתוכנית "פוליטיקאיות צעירות" הסטודנטיאלית, קרוב ל-600 בוגרות בכל רחבי הארץ, מה שמהווה קהילה קיימת ותוססת השואפת לקדם נשים לעמדות הנהגה.
אנו שואפות כי התוכנית בחטיבות ובתיכונים, יגיעו לעשרות ומאות נשים מידי שנה, ויגדילו משמעותית את כל קהילת הנשים הצעירות שהן "פוליטיקאיות צעירות"!

שנת פעילות ראשונה - שלושה בתי ספר, בכל בית ספר 20 משתתפות = 60 פוליטיקאיות צעירות צעירות בסוף השנה.
שנת פעילות שנייה - לפחות 10 בתי ספר משתתפים = 200 פוליטיקאיות צעירות צעירות בסוף השנה.
שנת פעילות שלישית - לפחות 15 בתי ספר משתתפים = 300 פוליטיקאיות צעירות צעירות בסוף השנה.
שנת פעילות רביעית - לפחות 25 בתי ספר משתתפים = 500 פוליטיקאיות צעירות צעירות בסוף השנה.
שנת פעילות חמישית - בין 30-50 בתי ספר משתתפים = 600-1000 פוליטיקאיות צעירות צעירות בסוף השנה.

?? לכל קבוצה יש רכזת אחת או שתיים - החלטה משותפת עם הצוות החינוכי בבית הספר
?? כמות מרצות ממוצעת לתוכנית - 8 מרצות
?? סיור אחד בכנסת לכל קבוצה
?? אירוע בוגרות שנתי לכל הפוליטיקאיות הצעירות צעירות מכל הארץ

היתכנות כלכלית

המיזם מבקש תמיכה כלכלית לשנת הפיילוט שלו כיוון שאנחנו יודעות כי הנושא של פוליטיקה דורש תמיכה חיצונית, ויכול לייצר רתיעה. אנחנו מבקשות את הפוש הראשונה לשנה זו - ולאחר מכן המימון יהיה מבתי הספר ומגורמים נוספים שאינם משויכים לשום מפלגה, עמותה או אג'נדה פוליטית זו או אחרת. במקביל, נגיש את התוכנית למערכת גפ"ן. השאיפה שלנו היא כי התוכניות בבתי הספר יפתחו אפיק פעילות חדש עם היתכנות כלכלית בת קיימא וארוכת טווח - כמו תוכניות רבות במערכת החינוך.
מעל הכל - ל"פוליטיקאיות צעירות" ניסיון עשיר של שמונה שנים בניהול תוכניות, וכן למייסדת התוכנית ניצן סניור שניאור ניסיון רב בהדרכת בנות ובני נוער וכן מתן הרצאות על פוליטיקה ומגדר לשכבת גיל זו, אשר מגדילים מאוד את סיכויי הצלחת התוכנית.

השפעה מגדרית

מטרת המיזם לקדם נשים צעירות - נערות - וזו ליבת הפעילות שלו.
קידום נערות לפעילות ציבורית ופוליטית, למוקדי קבלת החלטות ולהיות מעזות, משפיעות ומנהיגות.
במהלך הלימודים ייחשפו המשתתפות לתכנים מגדריים הכוללים הבנת הפערים המגדריים בישראל, ייצוג נשים בתחומים שונים כגון עולם העסקים, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות וכנסת. יינתן מקום לזהות המגדרית ולמשמעותה האישית והחברתית ולהיכרות עם סוגיות הקשורות לנשים כגון אלימות נגד נשים. מתוך כך הציפייה היא כי צעירות שעברו את התוכנית, לא יתעלמו מסוגיות אלה כאשר יגיעו למוקדי קבלת החלטות.

השפעה על נשים בפריפריה חברתית או בפריפריה גאוגרפית

התוכנית צפויה לפעול בבתי ספר בכל רחבי הארץ, וספציפית גם בבתי ספר התיישבותיים-פנימייתיים. חשוב לנו במיוחד להגיע לנערות מכל שכבות האוכלוסייה ובכל בתי הספר - וחשוב מאוד לציין כי התוכנית תוצע באופן *שכבתי* ולא כיתתי - לכל כיתות השכבה, מתוכן ייבחרו הנערות המתאימות ביותר, בעלות מוטיבציה גבוהה להשפיע ולהעז. חובתנו היא לתת במה לכל נערה צעירה, ונשאף לקיים אירועים הפתוחים לא רק לבוגרות התוכנית, אלא לנערות בכלל.

חשוב לציין כי "פוליטיקאיות צעירות" באקדמיה, הינו מיזם מתקיים בכל רחבי הארץ – מאילת ועד תל-חי. חשוב לנו להגיע לכל האוכלוסיות המגוונות כדי שכולן יוכלו להשמיע את קולן בזירה הציבורית.

פרסים/מענקים והכרה ציבורית

התוכנית החדשה טרם זכתה במענקים ופרסים - אבל בשביל זה אנחנו פה!

"פוליטיקאיות צעירות" - התוכנית הסטודנטיאלית שלנו, פועלת בשיתוף התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית וזוכה לתמיכות מקומיות מטעם אגודות הסטודנטיות והסטודנטים, היחידות למעורבות חברתית והמשרד להוגנות מגדרית. כמו כן, זכינו במענקים הבאים: בשנת 2018 המיזם זכה לתמיכת קופת "משנות", בשנת 2020 לתמיכת NCJW, בשנת 2021 לתמיכה מההסתדרות הציונית העולמית והקרן ע"ש תמנע שוויקה במסגרת תוכנית "מופת".

בשנה שעברה, 2022 - זכינו בפרס "מיזם ראוי להערכה" בתחרות מיס פיקס דה יוניברס!

אנו מזמינות אתכן ואתכם לתמוך בנו, ולעזור לנו להגשים את החזון של פיתוח מנהיגות ציבורית ערכית בקרב נשים צעירות בישראל. זוהי הזדמנות אמיתית ומשמעותית להשפיע על דור העתיד, לאפשר להן ללמוד ולהצטרף להצלחה!
נשמח מאוד לתמיכה של כל אחת ואחד מכם!

האם המיזם משפיע על דור העתיד - ילדות ונערות?

בהחלט!

זוהי מטרתו - השפעה על נערות וחיזוק הידע שלהן על השדה הפוליטי והציבורי, ועידודן לבחור בקריירה פוליטית למי שחפצה בכך.
הידע שהתוכנית "פוליטיקאיות צעירות צעירות" תעניק למשתתפות, מגוון ויכלול התייחסות לשדה הציבורי הרחב ולתפקידים שונים בו.
במקביל, הקבוצה שתיבנה תעניק למשתתפות קבוצת כוח, קבוצת שוות בה הן יכולות לשתף את החלומות שלהן, לבטא את עצמן וכן להביע חששות ופחדים. הקבוצה תתמוך, תחזק ותנסה לתת לכל אחת רעיונות שיובילו אותה להגשים את הדרך שלה.
חשוב לנו שכל אחת מהפוליטיקאיות הצעירות צעירות, תוכל לקבל החלטות שמתאימות לה, ורק לה לפני הכל - ולכן כל בחירה היא לגיטימית, כולל הבחירה שלא לעסוק בפעילות ציבורי, למשל. מבחינתנו מעל הכל - נמצאת החוויה החיובית של כל משתתפת, והחניכה לנערה על פי דרכה, אמונתה ותפיסת העולם שלה.

דוגמאות למפגשים עם בוגרות ועמיתות "פוליטיקאיות צעירות":
•מהי פוליטיקה? היכרות עם מושגי יסוד וייצוג נשים בפוליטיקה > ניצן סניור שניאור
•מה זה אומר להיות יועצת פרלמנטרית בכנסת? >> אליס סוטובסקי
•מה זה אומר להיות דוברת פוליטית בכנסת וברשויות המקומיות? >> עדן בצלאל
•מה זה אומר לעבוד בלשכת שר ולהשפיע על מדיניות? >> שיר הורוביץ
•איך אדע איזו דרך פוליטית וציבורית מתאימה לי? >> אור צוברי
•העצות של פוליטיקאית צעירה צריכה לשמוע בתחילת הדרך >> הדס קורמש בלישה
•מגדר, פמיניזם ופוליטיקה >> ענבר רושט
•גם במדע יש פוליטיקה >> פני אפרצב
•העברת מסרים באופן מילולי ובלתי מילולי ושכנוע >> עדי בלדרמן
•עמידה מול קהל, "נאום בן דקה" וחיזוק הביטחון העצמי
ועוד...

המיזם פועל לקידום דיוון ומשקף את המגוון העשיר של החברה הישראלית?

כן, אנו שואפות להגיע לנערות בכל רחבי הארץ ולבנות תוכניות המותאמות לבית הספר ולייחוד של המקום בוא הוא נמצא. המסר שלנו הוא כי לכל אישה הזכות ואף החובה להשמיע קולה בזירה הציבורית - ואין סוג אחד של מנהיגות או של נשים שצריכות להגיע לעמדות הנהגה. ההפך הוא הנכון. המסר המועבר בתוכנית הוא חיזוק הקול הייחודי שלי - כפי שאני!
כך, תיווצר לנו קהילה עשירה, מגוונת ומעניינת המחזקת חשיבה ביקורתית - והתקווה כי גם מוקדי קבלת ההחלטות יהיו מגוונים וישקפו את כלל הצבעים והקולות היפים שיש בישראל. הפוליטיקה היא של כולנו!

סיפור אישי

אנחנו בוחרות להביא מספר ציטוטים של בוגרות שסיימו את התוכנית השנה (2023) בקמפוסים השונים, וכן התייחסות של בוגרות משנים קודמות לאופן בו התוכנית "פוליטיקאיות צעירות" השפיעה על חייהן. אין לנו ספק כי הנערות שישתתפו בתוכניות שלנו, יסכימו עם חוות הדעת - ואף יותר. עלינו לזרוע את זרעי המנהיגות בשלבים מוקדים ככל הניתן, כדי שכולנו נקצור וניהנה מהפירות של מנהיגות ערכית, אותנטית וישרה - השמה את האינטרס הציבורי לפני הכל.

❤️ תוכנית יחידה במינה - האנרגיה, הרוח, השיח והנשים וואו!
❤️ באופן כללי, הכל פשוט היה מצוין!! התכנים, ההרצאות, האוכל, הרכזות האיכותיות, משתתפות ברמה גבוהה ומדויקות לי, מרצות מגוונות מכל מיני מגזרים ותחומים והנסיעה לכנסת
❤️ השקעה מטורפת וירידה לפרטים מעוררת השראה
❤️ קרה מעל ומעבר למה שציפיתי, בקטע הכי טוב שאפשר
❤️ למדתי מ"פוליטיקאיות צעירות" לא לפחד לחלום בגדול
❤️ למדתי להעז :) לא לוותר לעצמי ולסביבה שלי
❤️ למדתי כי גם אם נכשלנו באיזשהו שלב אי אפשר לוותר. דרך ההצלחה לעולם לא תהיה חלקה וקלה
❤️ למדתי לא להתנצל!
❤️ יש משפט שממש חקוק לי בזיכרון "אם כולם גברים בחדר תכנסי ותשבי באמצע, תראי נוכחות" שזה משפט שנאמר על ידי אחת המרצות במפגשים שלנו. אני חושבת שבעיקר החלטתי לאמץ את התכונות הלא מתנצלות שלי. להיכנס לחדר בביטחון ולא לפחד להשמיע עמדה ודעה בכל נושא, זה שאני דעתנית לא אומר שאני "רועשת".
❤️ לגבי השתלבות בזירה הפוליטית - זה משהו שהיה כל כך רחוק ממני לפני התוכנית ובכלל לא היה קשור אליי, ועכשיו זה פתאום נראה לי מרתק והתחיל לדבר אליי
❤️ תוכנית מדהימה!!!! ולמה היא מדהימה? קודם כל, התוכנית נותנת לך כלים להבין שהכל אפשרי. כן הכל אפשרי גם אם את אישה. הנשים שהגיעו להרצות לנו הראו ונתנו לנו את הכלים להצלחה מפה זה הכוח רצון והעבודה הקשה שנעשה. אני חושבת שהתוכנית מומלצת לכל סטודנטית עם ובלי קשר לפוליטיקה. ואם בפוליטיקה עסקינן, אז התוכנית נותנת לך עזרים להביא את דעתך ולגבש את דעתך הפוליטית שהיא חשובה בכל מקום (עבודה, שיחות עם חברים/משפחה) ועוד ועוד
❤️ חוויתי בתוכנית שילוב מנצח של תוכן מדויק ורלוונטי, רכזות אדירות ששלטו בקבוצה באופן נעים ומעורר השראה ואפשרו שיח אמיתי ומלמד שטרם זכיתי לחוות כמותו, וחברות קבוצה שהפכו את הכל להרבה יותר מעניין בזכות השונות הגדולה שהייתה בינינו ורמת ההכלה והסובלנות
❤️ אמנם אני עדיין בודקת את האפשרויות והאם ארצה להיכנס לזירה הפוליטית או התקשורתית, אני מרגישה שהפוליטיקאיות הצעירות נתן לי המון ידע, כלים ופרקטיקות באמת להחליט מה אני רוצה לעשות ואיך אני יכולה למנף את עצמי לעבר המטרות שלי
❤️ ההשתתפות. תוכנית חיזקה לי את הידיעה והרצון לעבוד במגזר הציבורי פוליטי
❤️ עברתי מתואר במתמטיקה לתואר במגדר
❤️ ההשתתפות בתוכנית פתחה לי עולם רעיוני שלם בפניי, תוך עמידה על היתרונות והחסרונות בצורה הכי גלויה ואמיתית שיש.
❤️ "פוליטיקאיות צעירות" נתנה לי כוח לדחוף את עצמי קדימה
❤️ אחרי כל המפגשים שהיו לנו עם נשים מעוררות השראה מהעולם הזה של פוליטיקה ומדיניות, רציתי באמת להיות כמוהן, רציתי להגיע לשלב הזה שבו אני אוכל להשמיע את קולי, להשפיע לחיוב על תהליכים חיוניים שקורים במדינה.
❤️ השתתפות בפוליטקאיות צעירות חשף בפני את המשמעות של נשים בזירות ובעמדות משפיעות
❤️ התבוננות יותר על המגזר הציבורי כאופציה להשפיע על העולם שלנו. עשיתי שינוי קריירה מאוד משמעותי בגלל זה.
❤️ לא ידעתי שקידום מדיניות- פוליטית/ ציבורית - היא אופציה תעסוקתית בשבילי לפני פוליטיקאיות
❤️ התוכנית נתנה מוטיבציה מאוד גדולה, שכל מה שארצה להשיג בחיים אצליח!
❤️ רכשתי כלים שאני משתמשת בהם במקצוע שלי היום. אני בעתיד מתכננת להכנס יותר לעשייה חברתית. שם אני חושבת שזה באמת יבוא לידי ביטוי.
❤️ החלום שלי היה להיות חברת כנסת והתכנית נתנה לי דרייב להגשים את זה. מרגישה שאני בדרך הנכונה ואיני פועלת ביהירות. התכנית חיזקה ונתנה לי כלים שחידדו את ההבנה שלי שזה המקום בו אני רוצה להיות ולהשפיע
❤️ הרצון לחנך תמיד היה קיים, אבל בזכות פוליטיקאית צעירות פתחתי עוסק פטור שעוסק בהוראה ובעקבות זאת גם העיסוק העיקרי שלי הפך להוראה. האיכויות שהבאתי למקצוע שלי הושפעו מאד. אני מסוגלת לעמוד ולחנך נוער בזכות הבטחון העצמי והערך העצמי שצברתי בקורס והארגון הבוגרות.
❤️ ההשתתפות בתוכנית תרמה משמעותית לרמת הביטחון העצמי ולתחושת המסוגלות שלי. לאחר התוכנית ולאורך הדרך המקצועית פוליטית שלי הרגשתי שיש לי גב אדיר וקהילה שלמה שמלווה אותי ונעזרתי רבות בחברות בוגרות אחרות ובמיוחד בניצן בזמן משברים ובהתעייצויות באופן כללי.

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן