מיס פיקס

פועלת למען הקהילה

שרי

קרויזר

ההגשות וההצבעות לסבב 2023 הסתיימו

שיתוף הפרופיל:

2023

הנני - לא תשתוק

תחום: מאבק באלימות, צדק חברתי, קידום דור העתיד, שוויון מגדרי
כותרת הפעילות :

קהילת אקטיביסטיות חרדיות למען נפגעי ונפגעות אלימות מינית בחברה החרדית

ארגון הנני שם לו למטרה להוביל ולהעצים את תנועת "לא תשתוק" בחברה החרדית, ולייצר סיירת אקטיבית ומשפיעה הפועלת כלובי לשינויי מדיניות ולדרישת צדק עבור נפגעי אלימות מינית בקרב הקהילה.
באמצעות ארגון פעילות מחאה של נשים חרדיות, גיוס המונים, החתמה על עצומות, פעילות בקרב רבנים ומנהיגים קהילתיים וכן פעילות ענפה במדיה ובתקשורת, אנו מלוות נפגעי אלימות מינית שנפגעו מבעלי סמכות במגזר החרדי ומגייסות עבורם תמיכה קהילתית וגיבוי מול גורמים קהילתיים משתיקים.בנוסף פעולות אלו תורמות להעלאת המודעות במגזר החרדי לחומרת הפגיעה המינית, ניצול הסמכות והשתקת הנפגעות, מאפשרות הצפה של גורמי הסיכון וסימני האזהרה ויוצרות שינוי של תרבות ההשתקה והחיפוי תוך השמעת קולi של הנפגעות והצפת הבעיה מעל פני הקרקע החברתית.

איזור פעילות: ארצי
האימפקט החברתי של המיזם

תופעת הפגיעות המיניות במגזר החרדי נוכחת בהיקף משמעותי הן מבחינה מספרית והן מבחינת חומרת הפגיעות. נפגעי אלימות מינית, במגזר החרדי בפרט, חשים בדידות עמוקה. כאשר באין גיבוי משפחתי וחברתי, הם מוצאים את עצמם מתמודדים בנוסף לטראומה עצמה, גם עם היותם בודדים וחלשים מול ההשתקה וההכחשה של העוול שנעשה להם. תחושת השליטה בחייהם האישיים נלקחת מהם פעמיים - גם במעשה האלימות עצמו, וגם בשלילת היכולת להגיב ולתבוע ענישה ופיצוי עקב אי תמיכה וגיבוי מהמעגל הקהילתי והמשפחתי, דבר המעצים את השלכות הפוסט טראומה, ואף חושף את הנפגעים לפגיעות חוזרות. כאשר מדובר בפוגעים שהם דמויות חזקות בקהילה, הנפגעים מוצאים את עצמם חסרי אונים פעם נוספת מול מערכת משומנת של השתקה, הנעשית פעמים רבות בצידוקים דתיים של חילול השם, לשון הרע וכדו'. פעמים רבות הפוגע אף משתמש במצב הקיים של יחסי הכוחות כדי לאיים על הנפגע ולהמשיך בפגיעה.
המיזם שלנו מתמקד במישור הציבורי, מתוך הבנה ששינוי התודעה הוא קריטי כדי לייצר סביבה תומכת וקשובה עבור הנפגעים, כדי ליצר תיקון ולהפחית את ההשלכות האיומות של הפגיעות. פעילות במישור הציבורי חשובה גם כדי להרחיק פוגעים מקרבנות פוטנציאלים, כדי להרתיע אותם ולעודד אותם ללכת לטיפול. קומה נוספת שאליה אנחנו חותרות, מעבר למודעות, היא מעורבות. אנחנו רוצות לרתום את הציבור ולגייס אקטיביסטיות מקרב הקהילה למלחמה בפגיעות המיניות ולתמיכה בקרבנות. העצמת אקטיביסטיות חרדיות ויצירת קהילות המורכבות מפעילים ואנשי מקצוע, מייצרת תחושת מסוגלות, מצמיחה את הדור הבא של נשים פעילות, מעורבות ומשפיעות ומניעה שינוי פנימי עוצמתי בתוך הקהילה.
למיזם יש אימפקט עצום על התמיכה הקהילתית בנפגעות, על התודעה הציבורית, על תהליך הלמידה של אנשים שלא נתקלו בפגיעות מיניות ולא היו מודעים להיקף התופעה ולנזקים האיומים שלה, ועל מקומן של נשים אקטיביות ומעורבות בתוך הקהילה.

החזון ומדדי ההצלחה

החזון שלנו הוא שינוי תודעתי בקרב הקהילה. אנחנו שואפות לכך שקולם של הנפגעים ישמע, שהאקלים החברתי ישתנה, ושהקהילה תגבה ותתמוך בנפגעים ולא בפוגעים, תעודד שיתוף פעולה עם הרשויות וטיפול מוקדם ומקצועי עבור הקרבנות.
אנחנו מגדירות הצלחה בשיתופי פעולה לטיפול נכון בקרבנות ולהרתעת הפוגעים בקרב הקהילה ומוביליה, שינויי עמדות של רבנים ומחנכים ושלילת לגיטימציה של השתקת נפגעים ושל השארת פוגעים בתפקידי סמכות, הובלה וחינוך.

יעדים מספריים

הכשרת 15 אקטיביסטיות בשנה, בתוכנית הכשרה מקיפה (כעשרים מפגשים בנושאים רלוונטים: ידע פסיכולוגי טיפולי, ידע חוקי משפטי, יח"ץ ומדיה, ניהול ממשקים ופוליטיקה, קרימינולוגיה ועוד)
ליווי מלא של עשרה מקרים בפרופיל גבוה בשנה (יח"ץ, ניהול מדיה, גיוס תמיכה ציבורית ושבירת חרם קהילתי, הסרה ממשרות סמכות וכדו')
הגדלת הקהילות המעורבות והפעילות לארבע מאות משתתפים

היתכנות כלכלית

המיזם מצליח לגייס תמיכה מהציבור ומתורמים מתוך הקהילה שהושא קרוב לליבם. הצלחנו לכסות באופן מלא כנס ראשוני בנושא פגיעות מיניות לחברה החרדית של אנשי מקצוע ואקטיביסטים, וכן באמצעות גיוס המונים הצלחנו לתמוך בנפגעות שהעסק שלהן הוחרם על ידי הקהילה, לכסות הוצאות של מחאות ומפגני תמיכה ויוזמות אחרות של תמיכה קהילתית. בנוסף, ארגונים בארצות הברית שעוסקים בנושא הבטיחו סיוע (Zaaka, Amudim)

השפעה מגדרית

המיזם משפיע באופן ישיר על נשים:
1. העצמת וגיבוי נפגעות
2. העצמת אקטיביסטיות ויצירת תחושת מסוגלות והשפעה בקרב נשים חרדיות
3. שינוי מודעות רחב לגבי מקומן של נשים בהנעת תהליכי שינוי בקרב הקהילה החרדית

השפעה על נשים בפריפריה חברתית או בפריפריה גאוגרפית

האוכלוסיה החרדית הינה פריפריה חברתית. בנוסף, ניתן לראות שגם בקרב אוכלוסיה זו, תופעות קשות של השתקה וחוסר טיפול מתעצמות בפריפריות גאוגרפיות מוחלשות. בעקבות הפעילות, הפרסום והתעוררות המודעות אנחנו מקבלות בקשות לעזרה מכל חלקי הארץ, בבקשה לעזור במאבקים מול דמויות סמכות בקהילות שונות, ביצירת שיתוף פעולה נכון עם הרשויות ועוד ועוד.

האם המיזם משפיע על דור העתיד - ילדות ונערות?

המיזם משפיע באופן ישיר על ילדות ונערות
1. העצמת וגיבוי נפגעות ועידודן להתלונן ולקבל טיפול בזמן אמת על ידי יצירת אקלים של אמון וגיבוי
2. מעורבות נרחבת של מתנדבות צעירות (נערות) בקהילות המתנדבים ובפעילויות
2. העמדת מודל של נשים אקטיביות ומשפיעות, המסוגלות להניע שינוי

סיפור אישי

ד. בת למשפחה חרדית אדוקה, נפגעה מינית בנערותה מדמות סמכות בקהילה. הפגיעה הוכחשה והושתקה על ידי המשפחה והקהילה, נאמר לה שתלונה במשטרה היא עברה דתית של לשון הרע ורבנים אליהם פנתה לא הסכימו לעזור. ד. הוסיפה לשתוק במשך שנים מתוך חשש מתגובת המשפחה. היא סובלת מפוסט טראומה חריפה, היא פגעה בעצמה לאורך השנים והיא ניסתה להתאבד ואושפזה מספר פעמים.
בעקבות הפעילות והפרסום, ד. הצטרפה לפעילות של "הנני - לא תשתוק". היא הפכה לאקטיבית ופעילה בהשמעת קולן של הנפגעות ובגיוס תמיכה. עם הרבה ליווי ועזרה, היא הצליחה לדבר על מה שקרה לה אישית, ואפילו לפתוח את הנושא מול המשפחה שלה. היא מרגישה שעבורה זו פריצת דרך עצומה, ושהתמיכה החברתית והיכולת לדבר ולפעול עבור אחרות משפרת מאד את יכולתה להתמודד עם הפוסט טראומה ולשפר את מצבה הנפשי והפיזי.

את רשומה אצלינו במערכת כמצביעה, על מנת להגיש מועמדות עליך לשנות את סוג החשבון שלך באתר ליזמית.
תוכלי לעשות זאת בלחיצת כפתור בתחתית שולחן העבודה שלך.

מצאנו את המייל שלך במערכת

אבל חסר לנו טלפון שלך לצורכי אימות. שלחנו לך מייל באמצעותו תוכלי לעדכן את הטלפון שלך ולהכנס למערכת

(שווה לחפש גם בספאם)

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד חד פעמי
אנא הזיני אותו כאן


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2024 הסתיימו

לאחר סגירת ההגשות לא ניתן לערוך את המיזמים עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

ההגשות לקול קוראת 2024 הסתיימו

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הרשמה

הדרך שלנו לוודא תמיכה הוגנת


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לשולחן העבודה שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לשולחן העבודה שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן