נשים למען נשים

ההגשות וההצבעות לסבב 2023 הסתיימו, ארוע חשיפת המיזמים הנבחרים יתקים ב 7.9.2023

שיתוף הפרופיל:

בטבע שלך

כותרת הפעילות: סדנה בת 10 מפגשים לנערות בדואיות ויהודיות ללימודי רוקחות טבעית
בטבע שלך – סדנה בת 10 מפגשים לנערות בדואיות ויהודיות (כיתות ח'-י') ללימוד רוקחות טבעית, הסדנה משלבת לימוד על צמחי מרפא ותפקידם, ליקוט צמחים, והכנת מוצרי טיפוח טבעיים לגוף ולנפש, כמו כן לאורך המפגשים (המפגשים המאוחרים יותר) מתקיים שיח על האפשרויות היזמיות והיתרון העסקי עם ידע הרוקחות אותו קיבלו. סה"כ 45 שעות שנתיות. יתקיימו שני מחזורים בשנה.
איזור פעילות: ארצי
האימפקט החברתי של המיזם
החברה הישראלית ההטרוגנית בנויה ממגוון קבוצות, אך ריבוי התרבויות אינו הופך אותה לרב-תרבותית. מפגשים שוטפים בין קבוצות שונות מתרחשים לראשונה רק בגיל הצבא (וגם לא תמיד) או באוניברסיטה. באמצעות הסדנה ופעילויות נוספות במרכז אנו מייצרות מקומות מפגש מוקדמים יותר בין הזהויות בחברה כדי שהמפגש יהיה טבעי יותר. ככל שנרבה במפגשים האלו כך נצמיח חברה מכילה יותר, עשירה יותר ומעמיקה יותר. הנגב מתאפיין במארג תרבותי מגוון במיוחד, עלינו לייצר כל הזמן מגוון פעילויות מחברות ובכך ליצור חברה המתגברת על הפערים והקוטביות. כדי לייצר קהילה אזורית ומרחב חיים משותף, יש לבנות זהות משותפת סביב אהבה לטבע וחיבור לנופי הנגב. הרעיון המנחה את "מרכז יער לחיים משותפים" הוא מעבר מ"בין־תרבותיות" לרב-תרבותיות"; גישה זו מדגישה הכלה וקבלה של בני קהילות בעלי זהויות תרבותיות שונות, המאפשרת לכל אדם להיות שותף למעגלי זהות שונים, מבלי לבטל את זהותו הראשונית, להכיר ולחבור למעגל אחד המשותף לכולם – המעגל הישראלי. העיסוק בחינוך הסביבתי הינו מוסרי ומעודד אחריות, רגישות, צניעות והתחשבות בזולת. על רקע המתיחות בין יהודים ובדואים בנגב, אשר החריפו בעקבות המהומות שפרצו במאי 2021 בשל מבצע "שומר החומות", חשוב מאוד ליצור מפגשים בין בני נוער יהודים ובדואים אשר ידגישו את המשותף סביב ערכי טבע נוף וקיימות ויטפחו סובלנות. 1. חוויה רב חושית ומפגש עם עולם החי והצומח במרחבים טבעיים, כמענה לצרכים פיזיים, רגשיים וקוגניטיביים. ב'מרכז יער לחיים משותפים' בני נוער יצאו לטבע, יתנסו בלימוד חוויתי, חושי ורגשי, יבנו, יצרו ויפתחו מיומניות חדשות – אישיות ובינאישיות – מתוך המגע הקרוב עם הטבע. 2. חינוך לאחריות, אכפתיות, רגישות, מעורבות וצניעות, לצד אמונה ביכולת לשנות ולהשתנות – מעבר מ"בין-תרבותיות" לרב-תרבותיות" וחינוך לסובלנות, דו-קיום ושותפות. היבטים אלה ייענו ע"י מפגשים בין בני נוער יהודים ובדואים שידגישו את המשותף סביב ערכי טבע ונוף. ערכי הליבה שלנו: קירוב לבבות ושיתופי פעולה בין תושבים וישובים, באקלים משתף ומכבד, חיבור לסביבה וחיים בשותפות עם שכנים. מרכז יער לחיים משותפים על מגוון תוכניותיו החינוכיות הינו חלק מהותי ממגמה זו.
החזון ומדדי הצלחה
יצירת חיבורים בין נערות יהודיות ובדואיות לטובת קידום חיים משותפים בנגב וטיפוח קהילה אזורית הפועלת בשותפות. ברוח הרעיון המוביל של "מרכז יער לחיים משותפים" – מעבר מ"בין־תרבותיות" לרב-תרבותיות", גישה המדגישה הכלה וקבלה של בני קהילות בעלי זהויות תרבותיות שונות, המאפשרת לכל אדם להיות שותף למעגלי זהות שונים, מבלי לבטל את זהותו הראשונית, להכיר ולחבור למעגל אחד המשותף לכולם – המעגל הישראלי.
יעדים מספריים
שתי סדנאות בשנה (לפחות) כל סדנה 10 מפגשים, משתתפות בכל סדנה 15-20 נערות.
היתכנות כלכלית
הסדנה מהווה פתיחת צוהר חברתי יזמי. בעיני רוחנו אנו רואות את הנערות בוגרות הסדנה מפתחות בהמשך מתחביב למקצוע, עסק עצמאי לרוקחות מן הטבע, מעבירות סדנאותמכירת מוצרים, בוחרות להתפתח בתחומים הנ"ל למסלול אקדמי
השפעה מגדרית
למיזם השפעה מגדרית המקדמת נשים. מעצם זה שהנערות (בעיקר מן החברה הבדואית) יוצאות ממסגרת הבית לזמן איכות ולימוד מקצועי שלהן, מכירות ופוגשות נערות נוספות מרקעים שונים, כל זה תורם להתפתחות אישית משמעותית ומתוך כך נפתח פוטנציאל להתפתחות מקצועית ובעתיד (לאוו דווקא העתיד הרחוק…) להתפתחות עסקית.
השפעה על נשים בפריפריה חברתית או בפריפריה גאוגרפית
מרכז ג'ו אלון, השוכן בטבורו של יער להב בנגב הצפוני, שינה את פניו והופך ל'מרכז יער לחיים משותפים'. זהו פרויקט ייחודי ופורץ דרך, המייצר מרחב משותף למפגש בין כלל תושבי הנגב, ומספק ארגז כלים חדש לקידום חיים משותפים. התכניות החינוכיות המוצעות בו מעודדות חיבור לטבע ולסביבה, מחזקות תחושת שייכות למקום ומקדמות שיח והיכרות בין התרבויות החולקות את האזור, כדי ליצור קהילה אזורית סביב מרחבי הנגב הטבעיים. המרכז מיישם מודל תרבותי-חינוכי בלתי-פורמלי, חיצוני לא רק מעצם קיומו מחוץ לכותלי בית הספר, אלא גם משום שהוא שובר חלק מהמוסכמות הבסיסיות של מוסדות הלימוד – למשל, בניגוד למנהג להפריד בין תלמידים בני חברות שונות, אנו מבקשים דווקא לחבר ביניהם. מרכז היער לחיים משותפים פותח בפני תלמידים ותלמידות מהחברה הבדואית והיהודית אפשרות להכיר, ליצור קשרים חברתיים ולחיות בשכנות טובה ומיטיבה. כך, בסביבה טבעית של נוף ילדותם המשותף, יכולים בני נוער שמקורם בישובים שונים ובתרבויות שונות, לחבור זה לזה ביתר קלות. היער כנושא אוניברסלי המתחבר לתרבויות שונות מהווה במה לשיח. הנערות שהשתתפו וישתתתפו בסדנאות אלו, הן מישובי המועצה האזורית בני שמעון והישובים השכנים, לרבות רהט,חורה, לקייה, או בטין ומוא"ז אל קסום ועוד.
פרסים / מענקים והכרה ציבורית
המיזם אומנם מוכר במספר רשויות בנגב אך ברצוננו להגדיל אותו משמעותית כי ברורות לנו האדוות העוסקות בחיהוריות ומוביליות של אותן נערות שלקחו חלק במיזם מסוג זה .
האם המיזם משפיע על דור העתיד – ילדות ונערות?
יכול לחלוטין להשפיע. מעצם העבודה על שינוי תפיסה ותודעה, ייתכן שיגיעו גם נערות עם תפיסה עסקית בולטת שרכשו את זה מהבית או בית הספר או מקומות אחרים אבל תהליכית מן הסוג שאנו מציעים בהכרח תגרום לנערות להתפתח מקצועית ולחשוב יזמות
המיזם פועל לקידום גיוון ומשקף את המגוון העשיר של החברה הישראלית?
כן. המיזם מקדם גיוון והכלת כלל בנות הנוער בנגב.

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד, אנא הזיני אותו כאן:


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2023 הסתיימו.

המיזמים מועברים בימים אלו לצוות השיפוט ולא ניתן לערוך אותם עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: Missfix@iwn.org.il

ההגשות לקול קוראת 2023 נסגרו, המיזמים מועברים בימים אלו לצוות השיפוט ולכן לא ניתן לערוך אותם. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הצבעה הוגנת - אנא הרשמו על מנת להצביע


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לפרופיל המשתמשת שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לפרופיל המשתמש.ת שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן