נשים למען נשים

ההגשות וההצבעות לסבב 2023 הסתיימו, ארוע חשיפת המיזמים הנבחרים יתקים ב 7.9.2023

שיתוף הפרופיל:

קהילת הפייסבוק "מילה של מיילדת" של ארגון המיילדות בישראל

תחום: בריאות, גיוון, חינוך, מוביליות חברתית, מאבק באלימות, צדק חברתי, צמצום פערים חברתיים, קידום דור העתיד, שוויון מגדרי, תמיכה בנשים באזורי לחימה
כותרת הפעילות: מרחב בטוח ומכבד הנותן לכל אישה מענה מקצועי ע"י מיילדות מוסמכות, לכל השאלות שעולות בתקופת ההיריון, הלידה וראשית ההורות.
בקהילה מילה של מיילדת, הוקמה לפני כשנתיים עי ארגון המיילדות בישראל. בקהילה, נשים מוזמנות לשאול כל שאלה שעולה על דעתן בנושאים הנוגעים להריון, לידה וראשית ההורות. צוות הנהלת הקהילה מורכב ממיילדות אשר התגייסו בהתנדבות מלאה ומתוך תחושת שליחות, לענות על שאלות אלה במקצועיות תוך מתן דגש על מידע מבוסס ראיות ומענה לצרכי כל אישה באשר היא. בקהילה יש מקום גם לפרוק תחושות ורגשות סביב חוויות במהלך ההריון והלידה ולקבל תמיכה רגשית מהצוות המלווה את הקהילה. תפקיד הצוות הוא גם לאתר מקרים חריגים ולהפנות להמשך טיפול במידת הצורך . כדי לתת מרחב מקצועי ללא שיקולים כלכליים, הפרסום בקהילה אסור.
איזור פעילות: ארצי
האימפקט החברתי של המיזם
האימפקט החברתי של המיזם "מילה של מיילדת" הוא עצום. חוויית ההריון והלידה משפיעה ישירות על הזוגיות, ראשית ההורות ועל המשפחה כולה . מחקרים מראים שליווי מיילדותי רציף משפר תוצאות של כל אלה. אישה שמקבלת מענה הוליסטי במהלך ההיריון והלידה, תגיע לרגע הלידה עם הכלים להם היא זקוקה כדי לעבור את הלידה בצורה הטובה ביותר. תקופת ראשית ההורות והחיבור עם התינוק יהיו טובים יותר, דבר שישפיע על המשפחה כולה ומתוך כך תצמח חברה בריאה יותר.
החזון ומדדי הצלחה
חזון הקהילה: שכל אישה בישראל תדע שיש לה מקום לשאול ולקבל מענה מקצועי ומבוסס ראיות ממיילדות מוסמכות 24/7 . בשיחה בין קבוצת נשים בהריון כולן תדענה על הקהילה "מילה של מיילדת". לכל אישה יש כתובת .
יעדים מספריים
כיום יש בקבוצה כ 7000 חברות. מטרתנו להכפיל בשנה הקרוב את מספר החברות בקהילה, שימור פעילות הקהילה 24/7 , 5 ערבי וובינר לנשים בסוגיות הקשורות להיריון ולידה, הכפלת מספר המיילדות המשיבות בקבוצה
השפעה מגדרית
תקופת ההיריון והלידה היא תקופה בה האישה לוקחת אחריות על גופה, בריאותה וחיי עוברה. נשים מתכוננות להקמת משפחה לעיתים תוך בניית קריירה וקיום חיים עמוסים ותוססים והן וזקוקות למענה זמין ומקצועי בכל שעות היממה. אנו רואות הלכה למעשה, כיצד המענה בקהילה נותן לנשים את הידע לו הן זקוקות , מרגיע אותן וכן מונע הגעות מיותרות למיון יולדות. אנו מאמינות שככל שנשים תדענה יותר הן תוכלנה לקבל החלטות מושכלות בנוגע להריון, הלידה וחייהן בכלל.
השפעה על נשים בפריפריה חברתית או בפריפריה גאוגרפית
בישראל, במיוחד בפריפריה ישנו קושי בזמינות רופאים ומיילדות לליווי היריון. קהילת הפייסבוק נותנת מענה ברגעים בהם האישה מוטרדת וזקוקה לאשת מקצוע להתייעץ עימה, לעיתים האישה זקוקה רק לחיבוק וגם לצורך כך המיילדות למענה. אנו רואות שבקהילה חברות נשים מדן ועד אילת, ממזרח וממערב, אשר מבקשות ומקבלות מענה בכל שעות היממה .
פרסים / מענקים והכרה ציבורית
ארגון המיילדות זכה בהכרה ציבורית במסגרת שבוע המצוינות. קהילת מילה של מיילדת זוכה להכרה ציבורית במסגרת קורסי הכנה ללידה המועברים ללא עלות לכל אישה הרה בבתי החולים ברחבי הארץ.
האם המיזם משפיע על דור העתיד – ילדות ונערות?
דור העתיד – נשים צעירות לפני הריון ראשון יודעות שיש להן מקום לשאול כל שאלה שעולה על דעתן. בקהילה , אנו נותנות להן כלים לדאוג לעצמן ולדעת מה קורה להן בגוף. אנו מראות להן שבידן הכח והשליטה על חייהן . השיח בקהילה מעצים את כוחה של האישה לדאוג לבריאותה, שמירה על אורח חיים בריא, ללא תלות באנשי מקצוע.
המיזם פועל לקידום גיוון ומשקף את המגוון העשיר של החברה הישראלית?
החברה הישראלית מגוונת, מתוך כך צוות המיילדות מתאים את המענה לכל אישה לפי צרכיה . המידע מועבר בשפה מקצועית אך בגובה העיניים, ואנו מוודאות שכל אישה תקבל מענה. ללא הבדל מעמד סוציו אקונומי, דת או נטייה פוליטית. ערך האהבה והשיוויון לכל מיושם יום יום בקהילה.
סיפור אישי:
כל פוסט שעולה בקהילה ממתין לאישור של צוות ההנהלה, לפני מספר ימים עלה פוסט אנונימי מאישה שתיארה את המצוקה הריגשית שבה היא נמצאת, היה ניתן להבין מתיאור תחושתה שהיא חווה תסמינים של דיכאון אחרי לידה וחווה מצוקה גדולה. הפוסט עלה ב 2:00 לפנות בוקר, אחת המנהלות ראתה את השאלה, כתבה בקבוצת המיילדות המשיבות "מי זמינה למענה" וכך לאחר אישור הפוסט האישה קיבלה מייד מענה ממספר מיילדות וכן נשים החברות בקהילה. חוץ מחיבוק חם, הכלה גדולה ואהבה שהאישה קיבלה, היא הופנתה עי המיילדות המשיבות להיבדק בהקדם על ידי גורם רפואי מוסמך. לאחר מספר ימים האישה חזרה לקהילה וכתבה פוסט שהמענה שקיבלה ברגע הקשה בחייה, הציל אותה. בזכות המענה המיידי, היא קיבלה תוקף לתחשותיה, הבינה שהיא לא לבד, קיבלה חיזוק לשתף בפתיחות את בן זוגה ולפנות לעזרה רפואית מיידית. היא שיתפה שהחלה טיפול תרופתי ומפגשים עם פסיכולוגית. קהילת "מילה של מיילדת" מצילה חיים.

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד, אנא הזיני אותו כאן:


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2023 הסתיימו.

המיזמים מועברים בימים אלו לצוות השיפוט ולא ניתן לערוך אותם עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: Missfix@iwn.org.il

ההגשות לקול קוראת 2023 נסגרו, המיזמים מועברים בימים אלו לצוות השיפוט ולכן לא ניתן לערוך אותם. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הצבעה הוגנת - אנא הרשמו על מנת להצביע


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לפרופיל המשתמשת שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לפרופיל המשתמש.ת שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן