נשים למען נשים

ד״ר רונית

אלוני-גרינשטיין

ההגשות וההצבעות לסבב 2023 הסתיימו, ארוע חשיפת המיזמים הנבחרים יתקים ב 7.9.2023

שיתוף הפרופיל:

עיניים אליי

תחום: בריאות, גיוון, חינוך, מוביליות חברתית, מאבק באלימות, צמצום פערים חברתיים, קידום דור העתיד, שוויון מגדרי, אחר
כותרת הפעילות: פרויקט חינוכי/חברתי להנכחת והטמעת ערכי השוויון המגדרי בין כתלי התיכונים (גילאי 15-18).
"עיניים אליי"- פרויקט חינוכי/חברתי להנכחת והטמעת ערכי השוויון המגדרי בין כתלי התיכוניים בארץ (גילאי 15-18), כמנוף לבנית חברה ישראלית שערכי השוויון המגדרי נוכחים בה בכל תחומי החיים. הפרויקט יחבוק ויעשיר את קהילת בית-הספר, התלמידים והתלמידות לצד צוות ההוראה וההנהגה הבית-ספרית, ויוביל לשינוי תפיסתי בכל הרבדים. הפרויקט יובל בתוך התיכונים על ידי נערות, "מנהיגות", בלווי מנטוריות, כחלק מתהליך העצמה ולקיחת אחריות על הובלת שינוי חברתי. השם "עיניים אליי", המשמש כביטוי ליצירת קשב ומיקוד, נבחר לסמל את המטרה של הפנית המיקוד הבית ספרי אל ערך השוויון המגדרי ולתת במה לצוות הנערות המובילות.
איזור פעילות: ארצי
האימפקט החברתי של המיזם
בנית חברה ישראלית מאפשרת, בעלת מודעות לחשיבות ולתרומה של שוויון מגדרי, בהתפתחות האישית של כל אזרחית ואזרח וכאומה ערכית וחזקה. הפרויקט יוחל כפילוט בבתי ספר חילוניים אולם ייעודו לכלל הנוער הישראלי, חילוניים, דתיים וחרדיים, וכן בני מיעוטים, בהתאמה מגזרית בתכנים.
החזון ומדדי הצלחה
הפרויקט נוצר במהלך קורס מנהיגות נשית, בהובלת פורום לקידום מעמד האישה בעיריית רחובות, שבמהלכו מתוך שיח ביננו הבנו כי במסגרת לימודי ילדינו בתיכון הנערים/ות אינם נחשפים בצורה מובנת לחשיבות הערך של שוויון מגדרי ולכן חיי היום יום הבית-ספריים אינם בהכרח מנוהלים תוך שימת לב להוגנות מגדרית. תחושה זו נבדקה מול צוותי הוראה במספר תיכוניים והתבררה כנכונה. לחסך זה יש השפעה על תפיסת מעמדה של נערה בין כותלי בית הספר בבחירת מגמות הלימוד וכן בהסללה לתפקידים מסוימים בצבא וכן בשיח הכיתתי, שבו בא לידי ביטוי תחושת ה- "האקלים הצונן" (chilly climate) , המאופיין בכך שמרחבי הלמידה נשלטים במודע או שלא במודע על ידי הבנים, ולכן בנות מרגישות פחות נוח להשמיע את קולן, בשימוש בשפה מגדרית (גברית) באתרי הפייסבוק הבית-ספריים ובמסמכי בית הספר, באירועים שלא מצוינים במהלך השנה (יום השוויון המגדרי, היום הבינלאומי למניעת אלימות כנגד נשים), בהעדר מודעות של הצוות הבית ספרי והנערות עצמן לבעיות בריאות מגדריות כגון אנדומטריוזיס, בבחירת פלי ליסט של המוסיקה המושמעת בבתי הספר ובעוד נושאים רבים ומגוונים. מדדי הצלחה של הפרויקט יבחנו במשובים לגבי שינוי בתחושות השייכות והמסוגלות של הנערות בתיכון, באפיון והשיקולים בבחירת מגמות הלימוד וההסללה לתפקידים בצבא, בהשתתפות הנערות בשיח הכיתתי (ימדד בשת"פ עם הצוות החינוכי), בבחינה אובייקטיבית של התכנים המועלים באתרי בית הספר, ועוד. מודל הפרויקט: הפרויקט יוצע במסגרת פעילות "מחויבות אישית". "המנהיגות" תשתתפנה בקורס בן 10-6 מפגשים אשר יקנה להן כלים ופרקטיקות להוביל את התהליך הכיתתי והבית ספרי וכן בסיורים חווייתיים להעצמת הלמידה (לדוגמא ביקור ב"משק הפועלות" בעינות). עם תחילת הפעילות תוצמד מנטורית לכל קבוצת נערות אשר תלווה, תנחה, תגשר ותעזור ל"מנהיגה" לצלוח את הדרך ולהוביל לשינוי. הנערות בעצמן תהוונה קבוצת תמיכה והעשרה אחת לרעותה וכקבוצה תובלנה פרויקטים בית-ספריים לצד הפעילות הכיתתית. אנו מאמינות כי שוויון מגדרי יושג כאשר שני בני המינים יהיו מגויסים לתהליך ולכן בשאיפה שגם בנים יתגייסו ויובילו ביחד עם הבנות את השינוי המיוחל ואף הם יהיו שגרירי שינוי תודעה.
יעדים מספריים
בשאיפה להגיע לכלל הנוער בארץ, ללא תלות במוצא, דת או מגזר. המודל מבוסס על כח מנהיגותי בית ספרי ולכן יאפשר להגיע לאלפי תלמידים בעזרת גיוס של מספר לא רב של מנהיגות בית ספריות. הפרויקט הזה מזין את עצמו בכח הגדילה שלו.
היתכנות כלכלית
הפרויקט מבוסס בעיקר על התגייסות של כח מקומי בית-ספרי, בעיקר של הנערות המנהיגות, עם עזרה של הצוות החינוכי, אולם לקורס הייעודי וללווי של המנטוריות יידרש תקציב וזאת על מנת שהתהליך והתוצר שלו יהיו מקצועיים, חדשניים ובעלי אימפקט גדול ככל שניתן. בשנת הלימודים הקרובה הפרויקט יחל כפילוט באחד מבתי הספר התיכוניים. בנית הקורס, העברתו ל"מנהיגות", כולל לווי כמנטוריות, יעשה כעת בהתנדבות על ידינו (ד"ר רונית אלוני-גרינשטיין, ורד ברון, הילה גורן-ברנע, עירית אולמרט-אסמן וזיוה ארני) אך בהינתן תקציב נעזר בכוחות מקצועיים. כמו כן יידרש תקציב להערכה מקצועית סטטיסטית של מדדי ההשפעה של התוכנית כמנוף לשיפור ושימור.
השפעה מגדרית
הפרויקט במהותו מכוון להטמעת ערכי השוויון המגדרי בחברה הישראלית כולה על ידי חינוך הנוער, דור העתיד, הן בנים והן הבנות, מתוך הבנה שחיים לאור ערכי שוויון המגדרי יטיבו עם כולנו, הן כפרטים והן כקבוצה. אנו מאמינות שדרך הפעילות של הנערות תעלה המודעות לא רק בקרב הנוער אלא גם בקרב הצוות החינוכי וההורים כך שהאימפקט של הפרויקט ילך ויגדל.
השפעה על נשים בפריפריה חברתית או בפריפריה גאוגרפית
הפרויקט יעצים נערות ונשים בכל מקום בארץ.
פרסים / מענקים והכרה ציבורית
במסגרת קורס מנהיגות נשית של עיריית רחובות המיזם זכה להכרה של ראש עיריית רחובות, מחזיקת תיק מעמד האישה ויו"ר הפורום לקידום מעמד האישה, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה וכן לחסות על של ארגון נשות הדסה ישראל.
האם המיזם משפיע על דור העתיד – ילדות ונערות?
הפרויקט יאפשר לדור העתיד של הנערות להאמין בעצמן יותר, להעז ולנצח.
המיזם פועל לקידום גיוון ומשקף את המגוון העשיר של החברה הישראלית?
הפרויקט מכוון לכלל המגזרים באוכלוסיה: חילוניים, דתיים וחרדיים וכן לבני המיעוטים, כאשר התכנים יותאמו לכל מגזר.
סיפור אישי:
לאחר שהמיזם עלה לקהילת מיס פיקס קבלתי את הואטסאפ הבא מחברה, מורה באחד מהתיכונים "וואו רונית. בדיוק היום קיימתי שיחה עם שתי אימהות שונות לבנות, אחת מכיתתי והשנייה מהמדעים בנושא הזה. כל כך נדרש. מוכנה לסייע."

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד, אנא הזיני אותו כאן:


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2023 הסתיימו.

המיזמים מועברים בימים אלו לצוות השיפוט ולא ניתן לערוך אותם עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: Missfix@iwn.org.il

ההגשות לקול קוראת 2023 נסגרו, המיזמים מועברים בימים אלו לצוות השיפוט ולכן לא ניתן לערוך אותם. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הצבעה הוגנת - אנא הרשמו על מנת להצביע


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לפרופיל המשתמשת שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לפרופיל המשתמש.ת שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן