נשים למען נשים

חנה בתיה

אסרף

ההגשות וההצבעות לסבב 2023 הסתיימו, ארוע חשיפת המיזמים הנבחרים יתקים ב 7.9.2023

שיתוף הפרופיל:

דור העתיד: תינוקות גדלים למבוגרים בטוחים ואמינים

תחום: זכויות אדם וחווה, חינוך, קידום דור העתיד
כותרת הפעילות: העצמת אימהות בעזרת ידע וכלים להבטחת גדילה של תינוקות רגועים והתפתחותם לאנשים בטוחים ומאושרים
מתן הדרכה חיונית לאימהות לגבי המשמעות של דפוסי השינה של תינוקם והצרכים הכוללים שלו. אנו מציידים אימהות בכלים ובידע שבכוחם לעזור לתינוקות שלהן להגיע לשינה מיטבית, מתוך הכרה שתינוק נוח מאפשר סביבה שלווה והרמונית. אנו מציגים את 'גישת אנ"י' העונה על הצרכים הבסיסיים של התינוק: א – אוכל נ – נהנה י – ישן הגישה לא רק כוללת טיפול בבכי ולא רק עוזרת לתינוק לישון טוב יותר – היא גם מסייעת לאם בפיענוח צורכי תינוקה בצורה מדויקת ובטוחה יותר.
איזור פעילות: בינלאומי
האימפקט החברתי של המיזם
ההשפעה החברתית של 'דור העתיד: תינוקות גדלים למבוגרים בטוחים ואמינים' היא משמעותית ומרחיקת לכת. זה נובע מהבנה מדעית המבוססת על הידיעה כי שנת חייו הראשונה של הילד היא תקופה מכרעת שקובעת במידה רבה את רווחתו העתידית ואת יכולתו לקיים אינטראקציה חיובית עם העולם. הפרויקט שלנו משפיע ישירות על שלב קריטי זה בכך שהוא מספק לאימהות את הכלים לטפח ביעילות את התינוקות שלהן וכך להעניק להם בסיס לגדול למבוגרים בטוחים ומאושרים. אופן הטיפול בילד בשנתו הראשונה יכול להכתיב כיצד הוא יתפוס את עצמו ואת סביבתו – וכיצד הוא יתייחס אל עצמו ואל סביבתו – בשנים מאוחרות יותר. השירותים שלנו לא רק מועילים לתא המשפחתי הקרוב, אלא גם משפיעים על החברה כולה. אנשים מותאמים היטב נוטים לתרום באופן חיובי לקהילות שלהם וכך לבנות חברה בריאה, מאושרת ובטוחה. עדות נוקבת לחשיבותן של חוויות חיים מוקדמות ניתן למצוא בעבודתה של ג'ורג'ט מולהיר, במיוחד בחקירתה על התוצאות הטרגיות שנצפו בבתי יתומים. הפרויקט שלנו נועד להבטיח שלכל ילד תהיה ההתחלה הטובה ביותר של החיים, עם שימת דגש על שינה ורווחה כללית, אשר בסופו של דבר תיתן סיכוי גבוה לעתיד שבו כל אדם יוכל לממש את מלוא הפוטנציאל שלו.
החזון ומדדי הצלחה
החזון שלנו ב'דור העתיד: תינוקות גדלים למבוגרים בטוחים ואמינים' הוא חברה שבה כל תינוק מקבל את ההתחלה הטובה ביותר לחייו, התחלה המועצמת על ידי אימהות המצוידות היטב בידע ובכלים לתת מענה לצרכיו הפיזיולוגיים והרגשיים של התינוקות שלהן. המטרה שלנו היא לעזור לעצב תינוקות רגועים ומרוצים שגדלים למבוגרים בטוחים ואמינים, וכך לעצב דור עתיד בעל יכולת, ביטחון ושמחה. אנו מגדירים הצלחה בכמה דרכים: טווח הגעה והשפעה: מספר האימהות והתינוקות שאנו יכולים להשפיע עליהם לטובה באמצעות הפרויקט שלנו. ניתן למדוד זאת במונחים של מספר האימהות שאנו מדריכים והשיפור ברווחת התינוקות שלהן. שינוי חברתי: שיפורים ניכרים בהבנה החברתית של צורכי תינוקות ואימהות. ניתן לאמוד זאת באמצעות שינויים בשיח הציבורי, במדיניות התומכת באימהות ובהכרה חברתית רחבה יותר בחשיבות השנה הראשונה לחייו של הילד. תוצאות ארוכות טווח: מעקב אחר ההתפתחות ארוכת הטווח של התינוקות שהשפענו עליהם. אומנם זהו תהליך ממושך, אך ההצלחה ניכרת ביצירת דור של מבוגרים בטוחים, מאושרים ואמינים.
יעדים מספריים
המטרות שלנו משתרעות על תחומים אחדים: מפגשי הדרכה: אנו שואפים לערוך סדנאות הכשרה חודשיות ברחבי בתי חולים ליולדות וצוותי בתי חולים בישראל, המכוונות ל־12 מפגשי מפתח לפחות בשנה הראשונה שלנו, כמענה לצורכי האוכלוסייה הגדלים במדינה. מעורבות מקוונת: פלטפורמות דיגיטליות מציעות לנו הזדמנות משמעותית להגיע לקהל רחב יותר ולהשפיע יותר. אנו מתכננים למנף פלטפורמות דיגיטליות. היעדים כוללים משיכת 1000 משתתפים לכל סמינר מקוון, הגדלת מספר העוקבים במדיה החברתית שלנו ל־10,000 בתוך שנה והגדלת תעבורת האתר ב־50%. שיעור הצלחת מעקב: כדי למדוד השפעות ארוכות טווח נקים מחלקת מעקב שמטרתה לשמור על קשר עם 80% מהמשתתפים בהדרכה. יעדים אלה, הכוללים הדרכה אישית, מעורבות מקוונת ומאמצי מעקב, מגדירים את מפת הדרכים שלנו לטפח תינוקות בריאים יותר ואימהות מאושרות יותר בקהילה רחבה יותר.
היתכנות כלכלית
אף שחשוב לציין שהצלחה יכולה להיות תלויה בגורמים שונים, יש אינדיקטורים מסוימים שמחזקים באופן משמעותי את האמון שלנו בהצלחת הפרויקט ובקיימותו. בישראל שיעורי הפריון הם מהגבוהים ב־OECD – כ־3.1 ילדים לאישה נכון לשנת 2021. לאור שיעור הפריון הגבוה הזה, הדרישה לידע ומשאבים לתמיכה באימהות בגידול תינוקות בריאים ובטוחים רק תמשיך לגדול. יתרה מכך: בעולם גוברת הבנת חשיבות ההתפתחות בגיל הרך. מדיניות, שירותי בריאות וגישות קהילתיות משתנות לכיוון תמיכה בהורים וילדים בשנים הראשונות הקריטיות הללו. לאור המגמות החיוביות האלה, הפרויקט שלנו רלבנטי במיוחד ועונה על צורך מתרחב בישראל, עם פוטנציאל לעתיד. עם זאת, בעוד האינדיקטורים החיוביים הללו מספקים בסיס חזק, המחויבות שלנו להערכות והתאמות קבועות תבטיח שנמשיך לענות ביעילות על הצרכים של אימהות ותינוקות.
השפעה מגדרית
פרויקט זה תורם ישירות לקידום נשים ולשוויון מגדרי. בהעצמת אימהות עם ידע ומשאבים חיוניים, הוא מטפח את הביטחון והרווחה שלהן. בהקשר רחב יותר, העצמה כזו מתורגמת להשתתפות חברתית רבה יותר, המועילה לפיתוח כלכלי וחברתי.
השפעה על נשים בפריפריה חברתית או בפריפריה גאוגרפית
באמצעות מיקום ההרצאות וההכשרה שלנו בבתי חולים, אנו מבטיחים נגישות רחבה, תוך כדי הגעה לנשים ללא קשר למעמדן החברתי־כלכלי או הגאוגרפי. גישה כוללת זו מאפשרת לנו להעצים את כל האימהות בידע חיוני, התורם לרווחתן ולרווחת ילדיהן, ללא קשר למיקומן או לנסיבות החברתיות שלהן. באמצעות אסטרטגיה זו אנו מגשרים על פערים ומביאים משאבים מכריעים לאימהות שאולי חסרה להם גישה אחרת.
האם המיזם משפיע על דור העתיד – ילדות ונערות?
באמצעות מענה יעיל לצורכי התינוק אנו תורמים להתפתחותו הבריאה ויוצרים בסיס איתן לעתידו. יתר על כן, בנות העדות לטיפול חיובי באחים שלהן, מפתחות מודעות וגמישות עמוקות יותר, אשר חשובות לאין ערוך בצמיחתן. הפרויקט שלנו, לפיכך, מטפח מודלים פנימיים בריאים יותר ומטפח דור המצויד בכוח רגשי וברווחה.
סיפור אישי:
הפרויקט שלנו היה זרז לשינויים חשובים בחייהן של אימהות. סיפורי הצלחה אלו מקובצים בסרטון מצורף וממחישים בעוצמה את ההשפעה העמוקה שיש לנו על האימהות, התינוקות והדורות הבאים.

ברגעים אלו נשלח אליך לנייד קוד, אנא הזיני אותו כאן:


לא קבלת SMS? שלחי שוב

ההצבעות לסבב 2023 הסתיימו.

המיזמים מועברים בימים אלו לצוות השיפוט ולא ניתן לערוך אותם עד להודעה חדשה. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: Missfix@iwn.org.il

ההגשות לקול קוראת 2023 נסגרו, המיזמים מועברים בימים אלו לצוות השיפוט ולכן לא ניתן לערוך אותם. במקרים דחופים אנא פנו אלינו ל: info@missfixtheuniverse.com

התחברת בהצלחה!

מייד תועברי לעמוד המתאים

האם להחליף את המשתמש ליזמית? פעולה זו אינה ניתנת לשיחזור

באיזור זה יזמיות של קהילת מיס פיקס מחליפות מידע, שואלות שאלות ותומכות זו בזו, איזור זה מיועד ליזמיות של הקהילה בלבד.

הצבעה הוגנת - אנא הרשמו על מנת להצביע


כבר רשומה? התחברי

התחברות

אם כבר נרשמת למיס פיקס בעבר

כניסה עם סיסמה
כניסה עם קוד ב SMS

שלום התחברות

אופס, כבר הצבעת למיזם זה.
על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות ולהכפיל שווי הצבעה כנסי לפרופיל המשתמשת שלך

ההצבעה נרשמה בהצלחה

על מנת לצפות בהיסטוריית ההצבעות
ולהכפיל שווי הצבעה למיזם
אחד בלבד לבחירתך
כנס.י לפרופיל המשתמש.ת שלך

הפיצי את הבשורה - שתפי

דילוג לתוכן